Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Ostin tuommoisen 900-kuutioisen Divarin. On varmaankin kakkoskilpinen tahi jotakin. Kauhean siisti tankkia lukuunottamatta. Resonanssi kuitenkin kummastuttaa. Kierrosalueella 2500 - 3500 se pitää melkoisen särinän. Katteetkin pärisevät ja käsittääkseni se jostain päin muuttoria tai pakojärjestelmää saa alkunsa. Tuntuu, että resonanssi lisääntyy kun moottori lämpenee ja jotenkin koko ääni tuntuu vaihtelevan päivä päivältä. Värinä ei mitenkään tunnu vaikuttavan moottorin toimintaan. Itse asiassa kaasutin ja kaiketi muukin moottorin käyntiin liittyvä tuntuu olevan hyvissä säädöissä. Kierrosluvusta riippumatta moottori vastaa kaasuun kuin mieleltään terveen ihmisen mieli, ja muutoinkin ajokki on siisti ja kaikin puolin mieleni mukainen. Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, paljonko moottorilla on ajettu. Siistin näköinen se on kampikammion joitakin kohtia lukuunottamatta. Matkamittari ei kerro mitään: pyörässä on varmasti paljon uusia osia, noin vanha pyörä ei yleisesti ottaen olisi muutoin noin siisti...

    Mutta onko jollakulla XJ-tuntijalla mitään käsitystä tuollaisesta resonanssista?
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  2. #2
    Minulla oli aikoinaan 600 mallin Diversion joten ei tietenkään sama pyörä mutta sama ongelma. Minulla särinä johtui katteista. Irroittelin katteet ja laitoin katteiden väliin muistaakseni ohuita huopatassuja yms. Niillä hiljeni täysin.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  3. #3
    Ajelin sillä tänään yli 600 kilsaa. Ajattelin, että se olisi tarpeeksi pitkä matka, että pyörä hajoaa, jos on hajotakseen. Ei se sen kummemmaksi muuttunut, ja jotenkin minun on vaikea uskoa, että moottorissa olisi kovin ihmeellistä vikaa. En toki tiedä, mutta kun mylly käy nätisti, vetää tasaisesti koko kierrosaluleeltaan, ei savuta, ei kuluta bensiiniä kuin tipan satasella, on yllättävän virkeä ja reipas. Olen siis tullut keski-ikään... kai siihen sitten pieni resonanssikin sopii. Käväisen vielä Saku Huhdan pakeilla sen kanssa. Kuunnelkoon kokeneemmin korvineen, jos suinkin ehtii.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  4. #4
    Omassa on resonoinut äänenvaimentimen ja pakosarjan välinen liitos ja ajovalolta tulevan johdon
    muoviliitin joka oli tippunut katteen sisäpinnalle. Divarissa on hyvin kaikki esillä, kevyesti
    ravistelemalla löytää useimmiten esim. löystyneen liitoksen.
    Ex.Yamaha FJR 1300A - 03
    Ex.Yamaha XJ 900S Diversion - 95
  5. #5
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä munkin kuussatanen piti kaikkea sivuääniä läämpötilastakin riippuen tikityksestä kalkatukseen. Vanhanliiton ilmajäähdytteinen jossa venttiilit, jakoketju, shimmit nokat ja männänrenkaat pyörii kuin betonimyllyssä, niin kyllähän se. ääntelee kun ei ole vesivaippaa. ympärillä.Tietty venttiilin välykset kannattaa tarkistaa/pitää toleransseissa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6.  
  7. #6
    Kuuluu laitteen ominaisuuksiin.
    Itsellä ollut 6vuotta ja tutulta
    kuulostaa....
    Hieman paremman siitä vielä saa kun
    tulppaa egr-venttiilit pois käytöstä.
    Äänimaailmakin hieman muuttuu ja tulee
    nöyremmäksi.