Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 107:sta
  1. #61
    Esso.k:n ego ei tule koskaan mahtumaan yhdellekkään kotimaiselle radalle, jos menee radalle niin hänet tunnistaa trollipuvusta...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #62
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Varmaan harmittaa, että nyt vasta huomasit. Meni mestaruudet siinä.
    Jep, antaa lahjattomien kisailla. Tosin kävi silti mielessä että kävisikö jossain mopomiitissä näyttämässä lapsille mallia. Kouluttajia tuskin luontaiselle lahjakkuudelle löytyy, joten täytyy itse löytää lääkkeet jolla saa tuon 1.35 venytettyä +10m?!? Ainakin pari napsua riparia aion laittaa taakse lisää...
    Supermoto
  3. #63
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^

    Haha!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #64
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jep, antaa lahjattomien kisailla. Tosin kävi silti mielessä että kävisikö jossain mopomiitissä näyttämässä lapsille mallia. Kouluttajia tuskin luontaiselle lahjakkuudelle löytyy, joten täytyy itse löytää lääkkeet jolla saa tuon 1.35 venytettyä +10m?!? Ainakin pari napsua riparia aion laittaa taakse lisää...
    Muista laittaa käytetty nakki taakse ni pitää paremmin ja pääset rajummin keulimaan ku ei sudi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #65
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    jos tällä erehtyy sanomaan et on varaa ostaa uusi pyärä nii saako siitä kuulla katkeraa itkua lopu elämää?
    Et sä erehtynyt sanomaan että sul on varaa ostaa uusi pyörä, vaikka näin varmaanki oman pääsi sisällä pyörittelet. Hommahan meni niin että mä vastasin jollekin ihan yleissivistävää asiaa, johon sinä vastasit että "jos oot niin kaikkitietävä ni mikset oo rikas jne jne" jonka perään listasit millainen ökymiljoonääri itse olet, mukaanluettuna se että ois varaa ostaa uus pyörä... Ite en tosta sun viestistä napannu mitään, mutta näköjään moni muu nappasi, ja nyt siitä saa maksaa miten esittää asioita...


    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    1.40 luokkaa alastarolla ei se nyt ole mikään huima mut ei iha huonokaan ku mp tuen pävänä sielä oli tyyppejä jotka oli ajanu jo pari kolekin vuatta ja silti ne oli vielä samassa haarukassa.
    Tähän voin jälleen siteerata simulaattorikisaamista pikkasen. ELO-rankingiin pohjautuva lähtörating on jokaisella kuskilla 1350... Maailman kärki ajaa siellä 9000+ paikkeilla, sen sijaan noin 85-90% porukasta on siellä 1600-1000 haarukassa, eli ne "normaalit ihmiset" ... joten se että sä leijut Alastaron 1:40 ajalla 2 päivän kokemuksella on sama ku menisit simukisaan 2000 ratingilla ja möläyttäisit että "no ei se nyt iha huonosti oo ku voitin pari jätkää jotka on ajanu 6 vuotta ja silti rating on 1600" ... Ja jos sitte vielä luulisit että tolla ratingilla (eli ajotaidolla) olis pienintäkään mahista pärjätä edes 4000+ ratingin kuskeille, ni putoot kyllä korkealta ja kovaa jos niin luulet.

    Itsellä oli ekan Alastaron päivän jälkeen hayabusalla katurenkailla paras aika 1:42. Nyt menee jo 2-päällä 1:35 jos vaa kyytiläinen on tarpeeks osaava. Ykspäällä menis varmaan hyvin lähelle nopeen ryhmän rajaa. Niinku Nitrous sano, 1:40 aika menee about yhdellä kädellä jos yksin ajat, kun oikeasti pyörän hallinta on kohdallaan. Jos se ei ole kohdallaan, ni 1:50 aikaan saa naama punaisena puristaa kahvoja kaatumisen riskin saattelemana.

    Ei ole vieläkään liian myöhäistä ottaa se hattu kouraan ja nöyrtyä siihen, että "en minä perkele osaa mitään, joten nokka kiinni ja kuuntele mitä opetetaan" ... jos asenne on toinen, ni iha miten haluat, mutta älä ihmettele että kehitys jumittaa ja/tai kaadut jossai vaihees pahasti ku luulet taidoistasi 15 sekkaa nopeampaa ku mitä oot.

    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    kvr academy ilmotuksen olen nähny sillon siinä oli teoriaa ja piti asentaa pyllykamera mistä sit ne ilmeissti arvosteli jotakin. jäi vaan vähä sellanen rahat pois hölmöiltä tunne ku mietin et ne tuijotta mun persettä yhde setin ja siitä muka näkee jotakin. tuubissa oli jottenki videoita eihä siitä nähny muuta kuin ajoasennon ei yhtää ajolinjoja vaikka olis mikä ammattilainen kottomassa et jos siellä ei ketään ole mukana radalla ni ei kiitos kirjoista saa saman tiadon.
    Vain koska SINÄ et siinä näe muuta ku pari minuuttia perseen tuijotusta ei tarkoita sitä etteikö osaava silmä näkisi paljonkin, ihan lähtien kuskin vartalon käytöstä jarrun alussa, jarrun lopussa, mutkaan mennessä, mutkan keskellä, kaasun avauksessa jne.
    (plus siitä näkee kyllä tarpeeks sisämutkaan päin)
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  6. #66
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    1.40 luokkaa alastarolla ei se nyt ole mikään huima mut ei iha huonokaan ku mp tuen pävänä sielä oli tyyppejä jotka oli ajanu jo pari kolekin vuatta ja silti ne oli vielä samassa haarukassa.
    Ihmiset oppii asioita eri vauhtia ja toisilla raja oppimisessa tulee vastaan nopeammin ja kolmansilla ei ole mitään tarvettakaan ajaa tuota kovempaa, kunhan käyvät omaksi ilokseen kurvailemassa.


    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    kai tuolla nyt voi osallistuu at3 vai onko pakko se 1 ja 2?
    Vauhdin puolesta voi osallistua, mutta näkemättä ajoa livenä tai videolta on paha sanoa, onko perusasiat siinä mallissa, että kurssin lähtötaitovaatimus täyttyy. AT1 ja 2-kursseille ei lähtötieto/-taitovaatimuksia ole. AT3 ja 4 kursseille lähtötietoina oletetaan edellisen tason kurssin tai vastaavat taidot.

    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    kvr academy ilmotuksen olen nähny sillon siinä oli teoriaa ja piti asentaa pyllykamera mistä sit ne ilmeissti arvosteli jotakin. jäi vaan vähä sellanen rahat pois hölmöiltä tunne ku mietin et ne tuijotta mun persettä yhde setin ja siitä muka näkee jotakin. tuubissa oli jottenki videoita eihä siitä nähny muuta kuin ajoasennon ei yhtää ajolinjoja vaikka olis mikä ammattilainen kottomassa et jos siellä ei ketään ole mukana radalla ni ei kiitos kirjoista saa saman tiadon-
    Olen itse koulutellut ihmisiä ajamaan n. 10 vuotta, ja sekä perässä seuraaminen, että videokuva ovat hyviä tapoja kouluttaa ihmisiä. Videossa on se hyvä puoli, että sitä pystyy kelaamaan edes takaisin ja katsomaan virheet rauhassa uudestaan. Perässä ajaessa pitäisi olla joko jatkuva radioyhteys tai muuten palaute jää kouluttajan muistin varaan annettavaksi varikolla. Tuota radioiden käyttöäkin on joskus testattu, mutta käy aika raskaaksi kouluttajalle varsinkin nopeampia kuskeja kouluttaessa. Lisäksi nopeammassa ajossa koulutuksen kulut kasvavat aika paljon, kun joutuu laskemaan renkaat yms. kurssikustannuksiin.

    KVR:n koulutuksia on vetämässä sen taitotason kaverit, että aika nöyrästi sai omastakin ajamisesta palautetta kuunnella, ja ei ne opit tosiaan hukkaan mennyt, vaikka ihan kaikkea ei edes saanut vielä omaan ajoon siirrettyä. Ja tuo KVR:n koulutus on muuten useamman päivän kokonaisuus, ei mikään yhden setin ihmettely.

    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    jos tällä erehtyy sanomaan et on varaa ostaa uusi pyärä nii saako siitä kuulla katkeraa itkua lopu elämää?
    Mun mielestä on hienoa, että ihmiset ostaa uusia pyöriä, onpahan sitten aikanaan käytettyjä tarjolla meille, jotka eivät niitä raaski hankkia. Se miten asian muille viestii, saattaa vaikuttaa niihin kommentteihin mitä muilta tulee.

    P.S. Pari kertaa olen tainnut jo mainita, mutta laita nyt hyvä mies sitä egoa naksun pienemmälle tässä vaiheessa, kun joku vielä haluaa sinua neuvoa. Ylimielisellä asenteella ja henkseleiden turhalla paukuttelulla halukkaiden opastajien määrä kyllä pienenee melkoisen nopeasti.
    Superbike #7
  7. #67
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    KVR:n koulutuksia on vetämässä sen taitotason kaverit, että aika nöyrästi sai omastakin ajamisesta palautetta kuunnella, ja ei ne opit tosiaan hukkaan mennyt, vaikka ihan kaikkea ei edes saanut vielä omaan ajoon siirrettyä. Ja tuo KVR:n koulutus on muuten useamman päivän kokonaisuus, ei mikään yhden setin ihmettely.
    Osaatko sanoa paljonko toi coaching kustansi? Jotta tietäs ens keväänä että onko ees sinnepäin varaa. Mielelläni kävisin itseki kuuntelemassa mitä menee pieleen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #68
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Olin kerran Airbus A320 kyydissä ja se kulki 927 km/h kevyessä myötätuulessa. Oli näkökenttä jo niin kapea, että kaverit sanoivat, että katson kieroon. Todellisuudessa olin vain syventynyt ajatuksiin ja tutkin kädessä olevan viinimukin sisällön värivivahteita.
    Johtunee pienestä krapulanpoikasesta, mutta ehkä hauskin kommentti, mihin oon täällä törmänny.
  9. #69
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    ^

    Toi on sivuilla. 189/ päivä plus ratalippu. Siis jos ei ole erikoismiesten erikoisdiilejä.

    https://pyykkilauta.fi/kvr-ajovalmennus/
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #70
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    ^

    Toi on sivuilla. 189/ päivä plus ratalippu. Siis jos ei ole erikoismiesten erikoisdiilejä.

    https://pyykkilauta.fi/kvr-ajovalmennus/
    Suurkiitos linkistä! Pitää alkaa säästämään ton verta ylimäärästä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  11. #71
    Esso.k
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Et sä erehtynyt sanomaan että sul on varaa ostaa uusi pyörä, vaikka näin varmaanki oman pääsi sisällä pyörittelet. Hommahan meni niin että mä vastasin jollekin ihan yleissivistävää asiaa, johon sinä vastasit että "jos oot niin kaikkitietävä ni mikset oo rikas jne jne" jonka perään listasit millainen ökymiljoonääri itse olet, mukaanluettuna se että ois varaa ostaa uus pyörä... Ite en tosta sun viestistä napannu mitään, mutta näköjään moni muu nappasi, ja nyt siitä saa maksaa miten esittää asioita...
    niih kaikilla meillä on jotaki mistä ollaan ylpeitä- mä olen ylpee et olen pärjänny elämässä vaikka lähtökohdatoli huonot adhd huomiohakuinen persoona ja nuorisorikollinen iha kallonkutistajan sanomana- sä taas pidät tärkeenä omia saavutuksia kuten kakspäällä ajoo ja montaa muuta ja oletkin varmasti lahjakas eikä se mut sulla on joku pakko saada hyväsyntää koska et sä muute niitä kokoaikaa kertos. mut ookko miettiny et sun kakspällä jutuille naureskellaa.

    mut jooh haluisin tulla yhtä nopeeksi ku sinäki mitä ajotaitojuttuja kävit vai maksotko ison kasan yksityisopista?
  12. #72
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    sä taas pidät tärkeenä omia saavutuksia kuten kakspäällä ajoo ja montaa muuta ja oletkin varmasti lahjakas eikä se mut sulla on joku pakko saada hyväsyntää koska et sä muute niitä kokoaikaa kertos. mut ookko miettiny et sun kakspällä jutuille naureskellaa.
    Väärin. Mun ei ole todellakaan mikään pakko saada hyväksyntää, päinvastoin mä oon tottunu siihen simulaattorimaailmassakin että kun yrität neuvoa ja käytät itseäsi referenssinä niin sieltä tulee egopommitusta vastapalloon. Käytän 2-päällä ajamista matkavessalla referenssinä sen takia, että siihen kyytiin tulisi 1-päällä pystyä millä tahansa tonnarilla ja vielä helposti. Ja pakko käyttää omaa tekemistä referenssinä koska se on ainoa tekeminen jonka mä voin validoida että se pitää paikkansa.

    Jos se naurattaa sua että 2-päälläkin pääsee matkalehmällä ihan mukavaa kyytiä, ni olen iloinen että sain tuotettua sun elämääsi iloa. Jos joku haluaa mua pilkata siksi että yritän auttaa ja referenssit on naurettavia heidän mielestään, sille en mahda mitään. Pilkata saa aivan vapaasti, ei ois ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    mut jooh haluisin tulla yhtä nopeeksi ku sinäki mitä ajotaitojuttuja kävit vai maksotko ison kasan yksityisopista?
    Et sä halua tulla yhtä nopeaksi kuin minä, vaan nopeammaksi (ainaki luulisin).
    Kävin AT2 vuonna 2007 Kemoralla jossa opetettiin oikeaoppinen ajoasento pyörän päällä, ja siitä lähdettiin ku 2016 hyppäsin seuraavan kerran radalle MP-tuen päivillä Alastarolla.
    Sen jälkeen en oo mitää ajotaitojuttuja enkä koulutuksia käynyt. Itse olen opetellu kaiken iha järkeilemällä mahdollisimman paljon. Nitrous on ollut yksi suuri tekijä mun kehityksessä. Ku oon kysyny neuvoa videon perusteella foorumeilla, ni Nitrous on antanu todella hyviä ja avaavia neuvoja.

    Esmes eka kerta ku kysyin Kemorasta neuvoa ni mua oli opettanut hidas kusiaiskuski ja linjat yms oli iha perseessä. Nitrous kertoi sitte suoraan että mikä ero on tonnarin ja kusiaisen ajossa, ja siitä lähdettiin kehittämään eteenpäin.

    Motoparkiin niin ikään Nitrous antoi paikan päällä hyviä vinkkejä vaihteiden käyttöön ku ensi kertaa olin siellä, ja ekan viikonlopun oppien pohjalta tuli aika-ajoon 1:29.4 SM-kisoissa, joten ei se ihan hirveen huonosti mennyt 40 kierroksen kokemuksella.

    Mikä minusta sitte alunperin teki nopean oppimaan rata-ajossa juttuja?
    Tätä vastausta vma tulee inhoomaan: SIMULAATTORIT!
    Aloitin vuonna 2010 iRacing simulaattorilla ajamisen. Alkuun oli paljon pieniä virheitä ajamisessa (muunmuassa radan käyttö koko leveydeltä) mutta nousin 1350 --> 3000 aika nopeasti. Sitte pari nopeampaa heppua jeesasi mua ajoteknillisesti ja sit meniki parissa vuodessa rating 3000 --> 7100 ja olin maailmanlistalla top40:ssä.

    Tuosta pohjasta oli se hyöty että kun menen minne tahansa oikealle moottoriradalle tai katson kenen tahansa onboard videota, pystyn katsomaan mutkaa lähestulkoon samantien silleen kuin se linjaltaan tulee ajaa.
    Toki on hankalempiakin mutkia joihin on todella hyvä saada kokeneempien konsultointia (esmes Alastaron kikkamutka tai Botnian kikkamutka), mutta pääsääntöisesti mutkan läpiajolinjat tulee alitajunnasta pelkästään simulaattoreiden ansiosta.

    Lääh mikä romaani....
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #73
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tarkoittaako toi simu käytännössä jotain PCtä tai Mäcciä ja siihen joku ohjain? Vai onko tää simu joku oikein isompikin vekotin..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #74
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tarkoittaako toi simu käytännössä jotain PCtä tai Mäcciä ja siihen joku ohjain? Vai onko tää simu joku oikein isompikin vekotin..
    Normi PC normaalilla monitorilla ja siihen muovinen ratti ja polkimet. Rattisetin hinta on mitä tahansa 150e - 1500e väliltä, riippuen miten paljon haluaa hifistellä. Itse ajoin Pro-lisenssin 99e ratilla+pedaaleilla eli halvimmilla mitä kaupasta irtos.

    Hyvänä pohjana prätkällä ajamisen opetteluun toimii autosimulaattorissa Lotus 49, eli vanha putkiformula. Siinä ei ole lainkaan downforcea, kulkee yhtä lujaa kuin moottoripyörä + yhtä "surkeat" jarrut kuin moottoripyörässä. Opettaa hyvin paljon mitä saa ja ei saa tehdä.

    Tässä oma maailmanennätys kierrokseni Nordschleifellä kyseisellä autolla (joka on vieläkin voimassa):
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #75
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    jos tällä erehtyy sanomaan et on varaa ostaa uusi pyärä nii saako siitä kuulla katkeraa itkua lopu elämää?
    Mullakin olisi varaa ostaa mikä tahansa uusi pyörä, mutta en osta koska ei se pyörä tee mun ajamista yhtään sen nopeammaksi..mutkissa. Sen sijaan kun downgreidasin tehoja ja siirryin Dukeen, niin nyt alkaa menemään polvi maassa yli 80 km/h tiukat U rampit. Kohta 10 000 km "ajotreeniä" tälle kaudelle. Lahjattomat treenaa kun eivät ole syntyneet siellä Esson baarissa
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  16. #76
    Sivusta seuranneena tulee mieleen miten aikoinaan (olisko ollu 2006) yksi paikallinen jantteri selitti miten kovaa vetelee kadulla jne.
    Sanoi että tuskin jää radallakaan kisakuskeille koska osaa kiihdyttää täysillä ja jarruttaa myöhään.
    Sain kaverin sitten lopulta alastarolle ratapäiville ja kaverin katsoessa varikon verkolta kun nopea ryhmä oli ajamassa. Totesi jantteri että meneekö ne noin kovaa.

    Hävis mulle n.30s kierroksella (enkä mä vetänyt mitään 1.20 vauhteja) ja jantterin itsetuntoa söi lisää kun hitaassa ryhmässä muutama tyttökin ohitti sen. Oli paikallisella essolla sitten vähän hiljenpaa ajamisistaan.
  17. #77
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    niin nyt alkaa menemään polvi maassa yli 80 km/h tiukat U rampit.
    Ei se polven maahan saaminen välttämättä ole mikään nopeuden/ajotaidon merkki, vaikka kivaa se onkin.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  18. #78
    Onpas täälläkin taas nettikeskustelut parhaimmillaan😆

    Mun piti mennä tänä kesänä at2 kurssille ja kokeilemaan ensi kertaa rata-ajoa, oli kuitenkin niin kova polte päästä radalle joten menin mp-tuen päiville ilman kurssia.

    Nyt on kaksi ratapäivää takana ja olen samalla kannalla kun esso.k että enään ei tee mieli mennä köröttelykurssille kun kerran on vauhtiin päässyt 😂
  19. #79
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kaksi ratapäivää takana ja olen samalla kannalla kun esso.k että enään ei tee mieli mennä köröttelykurssille kun kerran on vauhtiin päässyt 
    AT2 -kurssillakin jokainen kurssilainen pääsee ajamaan myös omaa ajoa, vain pari ekaa settiä mennään possujunassa körötellen, että saadaan rata tutuksi ja lisäksi jokainen joutuu oikeasti keskittymään ajoasentoon.

    Eihän tuo kurssi pakollinen ole, mutta paljon siellä oppii hyödyllistä asiaa myös rata-ajoa ajatellen. Toki tuon saman opin pystyy hankkimaan muualtakin, mutta kouluttajan avustuksella oppiminen on yleensä huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa.
    Superbike #7
  20. #80
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Mä myyn idean sillä, että kun Make menee uudelle radalle, niin vähän aikaa joutuu joka tapauksessa hämmästelemään. Siinä ohessa menee maksuton kurssikin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #81
    Muistan ku menin siihe AT2 Kemoralla 2007. Kuuntelin kyllä tarkkaan siinä ku käytiin läpi että miten pyörän selässä pitää istua ja miksi... sit ajettiin possujunaa yks setti jonka jälkeen lähin vetelee omia polkujani.

    Mutta jos en ois kuunnellu ja sisäistäny sitä ajoasentoa ni iha turha jollai tonnarilla ois yrittää repiä Alastarolla ees alle 1:30 jos ei tiiä miten siinä pyörän selässä täytyy olla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #82
    Kuulostaa siltä, että Esso.k:n pitäisi päästä scuuban oppiin. Uskon, että tulette hyvin juttuun
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  23. #83
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei se polven maahan saaminen välttämättä ole mikään nopeuden/ajotaidon merkki, vaikka kivaa se onkin.
    Juu, ei tosiaankaan ja tuntuu turvallisemmalta kun ei tarvitse kallistaa pyörää niin paljon.
    Takarengas alkaa olemaan vähän toispuoleinen kun kaikki mutkat ovat pääosin oikealle
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  24. #84
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Mä myyn idean sillä, että kun Make menee uudelle radalle, niin vähän aikaa joutuu joka tapauksessa hämmästelemään. Siinä ohessa menee maksuton kurssikin.
    Ei huono idea, voisinkin ahvenistolle ottaa sen kurssin kun siellä kannattaa varmaan muutenkin ajella kohtuu varovasti.
  25. #85
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    AT2 -kurssillakin jokainen kurssilainen pääsee ajamaan myös omaa ajoa, vain pari ekaa settiä mennään possujunassa körötellen, että saadaan rata tutuksi ja lisäksi jokainen joutuu oikeasti keskittymään ajoasentoon.

    Eihän tuo kurssi pakollinen ole, mutta paljon siellä oppii hyödyllistä asiaa myös rata-ajoa ajatellen. Toki tuon saman opin pystyy hankkimaan muualtakin, mutta kouluttajan avustuksella oppiminen on yleensä huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa.
    Yksi tärkeä asia joka noilla kursseilla opetellaan on oikea käyttäytyminen radalla. Se tekee ajamisesta TURVALLISEMPAA KAIKILLE radalla oleville, koska käyttäytyminen on ennustettavampaa, ajolinjat ennustettavampia ja muutenkin käytös yhteisesti sovittujen pelisääntöjen mukaista.
  26. #86
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Ei huono idea, voisinkin ahvenistolle ottaa sen kurssin kun siellä kannattaa varmaan muutenkin ajella kohtuu varovasti.
    Ahvenisto on hyvä rata AT2:lle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #87
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Ei huono idea, voisinkin ahvenistolle ottaa sen kurssin kun siellä kannattaa varmaan muutenkin ajella kohtuu varovasti.
    Ei siellä sen varovaisemmin kannata ajaa ku missään muuallakaan. Jos kaadut ni sitte kaadut. Ahvenistolla saattaa vain poppaa vähä enempi ku kaatuu... mutta ku ei kaadu ni ei oo ongelmaa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #88
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei siellä sen varovaisemmin kannata ajaa ku missään muuallakaan. Jos kaadut ni sitte kaadut. Ahvenistolla saattaa vain poppaa vähä enempi ku kaatuu... mutta ku ei kaadu ni ei oo ongelmaa
    Too late.
    Kyllä kaatumiset tule kun rajoja kokeille
    4 lives so far
  29. #89
    Lainaa AMatu kirjoitti Katso viesti
    Too late.
    Kyllä kaatumiset tule kun rajoja kokeille
    Mulla antaa vielä odotuttaa.... ainoo kaato tähä mennessä ei ollu omaa syytä, vaan venttiili päätti murtua eturenkaasta kesken kisan.


    P.S. Tosta tuliki mieleeni että tyhjensin just autosta varikkokamat pois ja huomasin että eturengas oli tyhjä... ilmeisesti sen yhen jannun kompuran suutin jolla ammuin mun renkaan vanteelle ni rikkoi mun venttiilin sen verran että se on vuotanut tyhjäksi...

    Noh ei sillä väliä, talven aikana anyway uudet renkaat tilaukseen ni tulee siin samal ostettua uudet venttiilitkin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #90
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mulla antaa vielä odotuttaa.... ainoo kaato tähä mennessä ei ollu omaa syytä, vaan venttiili päätti murtua eturenkaasta kesken kisan.
    Kyllä tuon voi täysin laskea omaan piikkiin, ne venttiilit ei ollut tarkoitukseen sopivat eivätkä suunniteltu kestämään läheskään noita vauhteja. Vähän sama ku laittais DOT 3 jarrunesteet ja kaatuu sen takia ku jarrut häviää hellepäivänä.

    90% kaatojen syistä löytyy ihan peilistä, on se sitten ajovirheestä, huoltamatta jättämisestä, huolimattomuudesta tai jostaki muusta kämmistä johtuvia.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen