Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Mörjes,

    Tänään tapahtui kirjaimellisesti läheltä piti tilanne kun 50-60 vuotias herrasmies tuli kolmion takaa kännykkä korvalla eteen. Hätärit ja about 10 senttiä jäin puskurista tai ainakin siltä se siinä vaiheessa tuntui. Vauhtia itsellä oli about 45 km/h ja ennakointi pelasti tässäkin tapauksessa. Risteys on siitä paha, että siinä aika moni ns. kurkkii normaalistikin.

    Huikeata tilanteessa on se, että herrasmies ei tajunnut tilannetta ollenkaan vaikka tietty provosoivasti lähdin perään ja kierrättelin. Pää ja mieli oli ihan sekaisin ja ajoin vierelle sitten kunnolla nostin kierroksia ja johan se huomio saatiin. Sitten tien varteen pitämään pieni palaveri aiheesta -> Myönnän, että menetin malttini aivan täysin. Herralla oli apukuskina vähän rapulaisen näköinen kaljupää joka näytti palautteen annon aikana siltä, että olisi ollut ala-asteella rehtorin puhuttelussa.

    Toinen vuosi motoilua takana ja onhan näitä sattunut ennenkin, mutta ei näin läheltä piti ja tuo kännykkä korvalla aiheutti jostain syystä totaalisen pään repeämisen

    Laitelkaas tänne omia läheltä piti tilanteita tai saa kertoa myös jos on rutissut ihan peltiä vasten tms.

    Turvallisia kilometrejä kaikille!
    *Mies joka nolasi Kouvolan*

    Yamaha FZS 1000 - 2005 / 2019-
    Suzuki GSX750F - 2005 / 2018-2019
  2. #2
    Ei se, että syntyy vaarallinen tilanne, sellaista voi sattua itse kullekin, ihan aiheuttajan roolissakin. Vaan se, että syynä oli tässä tapauksessa kännykkään keskittyminen, siis jokin sellainen, mikä ei ajotilanteeseen kuulu.
    Jotenkin sitä on alkanut arvioimaan, milloin kyse on piittaamattomuus. Milloin taas silkka arviointivirhe, vaikka ohitustilanteessa.
    Suora palaute tässä tapauksessa oli siis mitä mainioin pölvästille, jos vaikka oppisi siitä jotain.
    ZZR 1400
  3. #3
    Porukka tuntuu luulevan ettei se kännykkä heidän ajamistaan häiritse, mutta totuus on toinen. Tuolla liikenteessä joutuu monta kertaa pohtimaan että onko kanssakulkija kännissä vai käyttääkö kännykkää. Niin dramaattisesti se kännykän käyttö näkyy ajoneuvon ulkopuolelle. Vaaputaan kaistan laidasta laitaan, käydään välillä pientareella, välillä vastaantulijoiden puolella, hiljennellään ja kiihdytellään täysin vailla mitään tarvetta tai syytä, ajetaan keskikaistaa vaikka oikealla ei ole mitään liikennettä, vaihdellaan kaistaa vailla syytä, tehdään äkkiratkaisuja kun ei huomata missä ollaan eli pitikin mennä tuosta jne.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  4. #4
    katselin kun joku kurvasi autolla kännäkkä kädessä motarin liittymäramppiin, kävi mielessä, että onkohan ihan paras paikka somettaa kun kiihdytät s muotoisesta rampista motarinopeuteen ja liityt liikenteeseen, no siinä toisessa S mutkassa veti jo hiekalle.

    kännykkä kädessä ajaminen on niin yleistä ja aiheuttaa niin suuren tarkkaavaisuuvajauksen, että on aivan sairasta, että edes ylinopeus ei aiheuta läheskään sellaista vaaraa kuin kännykkä sometus.

    tätä pitäisi vain alkaa kaikkien leimaamaan enemmän, puhua siitä lähipiirilleen, lapsilleen ja sukulaisilleen. Se on ainoa keino saada se vähentymään. Jos suomen motoristit puhuisivat sen lopettamisen puolesta, niin se tavoittaa jo aika monta, lähes kaikki suomalaiset.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    katselin kun joku kurvasi autolla kännäkkä kädessä motarin liittymäramppiin, kävi mielessä, että onkohan ihan paras paikka somettaa kun kiihdytät s muotoisesta rampista motarinopeuteen ja liityt liikenteeseen, no siinä toisessa S mutkassa veti jo hiekalle.

    kännykkä kädessä ajaminen on niin yleistä ja aiheuttaa niin suuren tarkkaavaisuuvajauksen, että on aivan sairasta, että edes ylinopeus ei aiheuta läheskään sellaista vaaraa kuin kännykkä sometus.

    tätä pitäisi vain alkaa kaikkien leimaamaan enemmän, puhua siitä lähipiirilleen, lapsilleen ja sukulaisilleen. Se on ainoa keino saada se vähentymään. Jos suomen motoristit puhuisivat sen lopettamisen puolesta, niin se tavoittaa jo aika monta, lähes kaikki suomalaiset.
    Omituisinta on että täysin olemattomista (ja käytännössä vaarattomista, alan professorin kanta) ylinopeuksista rangotaan aivan tolkuttomasti, mutta näistä kännykän kanssa sekoilemisista ei käytännössä lainkaan. Mutta kun sitä kännykkä kädessä sekoilua ei voi valvoa mitenkään muuten kuin laittamalla poliiseja liikenteeseen mukaan, niin eihän se kannata. Kustannukset vs. tuotto budjettiin menee negatiiviselle. Poliisista kun on tehty varainkerääjä, ei liikenneturvallisuuden edistäjä. Se siitä saatiin kun lakkautettiin Liikkuva poliisi.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  6. #6
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Nykyiset autot ja nykyinen totalitaarinen nopeusvalvonta, niin kuskit siirtyvät pikku hiljaa robotisaation suuntaan kun ajaminen ei ole enää kulttuuria itsessään, ainoastaan siirtymistä eikä tarjoa riittävästi stimulaatiota pitää mielenkiintoa ajamistapahtumaan yllä, niin irtaudutaan siitä ajamisesta henkisesti yhä kauemmas. Yksilöt vain reagoivat ylhäältä toteutettuun kulttuuriseen muutokseen, jonka päässä ovat robottiautot. Ihmiset irtautuvat henkisesti aktiivisesta ajamisesta ja yhä enemmän vain ikään kuin valvovat sitä muun ohessa ohimennen.

    Jos kameravalvonta loppuisi ja gepsit ja vakkarit katoaisivat, niin kuskien fokus siirtyisi takaisin itse ajamiseen enemmän. Ihmisiä voi käskeä olemaan käyttämättä puhelinta ajaessaan mutta se menee kuuroille korville koska ajaminen ei enää tarjoa riittävästi stimulaatiota eikä ole mielenkiintoista kaiken nykyelektroniikan ja valvonnan keskellä. Jos joskus 70-luvulla lähti jollain kusiasfiiulla pudottamaan latta tiskissä pitkää matkaa, niin siinä ei ollut juuri tilaa muulle viihdykkeelle, ajaminen vaati kaiken keskittymisen ja tarjosi paljon reagoitavaa.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  7. #7
    Pitää nostaa rajoitukset sellaiseksi, että ei pysty somettamaan samaan aikaan. Nythän tuo tylsistyminen johtuu pitkälti siitä, että on joku 60 kmh rajoitus loputtomalla suoralla jossa ei tapahdu mitään 5minuuttiin, niin siinähän se on hyvä katsoa whatsappia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Porukka tuntuu luulevan ettei se kännykkä heidän ajamistaan häiritse, mutta totuus on toinen. Tuolla liikenteessä joutuu monta kertaa pohtimaan että onko kanssakulkija kännissä vai käyttääkö kännykkää. Niin dramaattisesti se kännykän käyttö näkyy ajoneuvon ulkopuolelle. Vaaputaan kaistan laidasta laitaan, käydään välillä pientareella, välillä vastaantulijoiden puolella, hiljennellään ja kiihdytellään täysin vailla mitään tarvetta tai syytä, ajetaan keskikaistaa vaikka oikealla ei ole mitään liikennettä, vaihdellaan kaistaa vailla syytä, tehdään äkkiratkaisuja kun ei huomata missä ollaan eli pitikin mennä tuosta jne.
    Tuollaisissa tilanteissa mä soitan poliisit jo...


    Mua ottaa niiiiiiin paljon pattii kun jengi käyttää kännykkä ja se lisääntyy nuorilla, sometetaan valoissa, soitetaan torvea oikein kunnolla jne, ei kuule, ei tajua. Seuraavan kerran meen repimään oven auki ja annan palautteen suoraan siitä. Mä en käsitä miksi sitä vähätellään, että kännykän käyttö ajon aikana turvallista. Minusta autoihin pitäisi tehdä niin että kännykkä ei toimi jos ei ole intekroitu auton järjestelmään tai olla ulkopuolella, myös sakotusta pitäisi nostaa n.500€ laaki ja puhelin valtion haltuu 4kk.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #9
    Eilen tuli Rokuan mutkapätkällä joku sankari eteen. Tulin pyörällä auton perään ja tämä oman elämänsa chuck norris auton omista ajeli kuten kuuluukin reunassa. Heti kun se tajusi että etsin ohituspaikkaa, se siirtyi keskelle tietä.

    Ensin ajattelin että se räplää kännykkää tms. mutta kun ei siirtynyt sivuun pudotin kakkoselle ja ajoin vähän ahtaasta välistä ohi. Tie on tosi kapea ja mutkainen. Tässäkin vaiheessa vielä ajatelin että se vaan jotenkin hölmöili ajatuksissaan.

    Kuitenkin kun vaimo tuli sen perään, tämä sankari teki täysin saman tempun. Yritti tukkia tietä ja kiilailla niin ettei ohi pääsisi. Vaimo tukkasi sitten samalla tavalla ohi.

    Pysähdyin odottelemaan vaimoa pätkän loppuun ja hän kertoi tuon. Taisi auto kääntyä muualle, oli sellainen fiilis että jos se nyt tulee niin viittelöin pysähtymään ja kysyn pari kysymystä mitä juuri äsken tapahtui.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #10
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Heti kun se tajusi että etsin ohituspaikkaa, se siirtyi keskelle tietä.
    Näitähän aina välistä näkee... Eilen tosin kävi niin, että edessä olija alkoikin ajaa ihan mulle kelpaavaa vauhtia, niin sulassa sovussa 3 sekunnin turvavälin päässä köröttelin, kunnes tielle tuli este, josta tämä autoilija ei päässyt ohi - no mä pääsin. Olin siis ensin ohittanut tämän hidastelijan perässä olleen auton. Ja silloin hidastelija tajusi ajavansa liian hitaasti. Tai sitten puhelu loppui...?

    Lahdessa Lahdenkadulta satamaan päin ajellessa joku vastaantulija ilman vilkkuja jonkun matkan päässä käänsi vasemmalle eli mun edestä ja ylitti kaistan. Aattelin, että laittaa auton tuohon tien sivuun parkkiin, kun siinä oli talokin edessä. Sitten se jatkoikin kierrostaan ja ajattelin, että kas - meinaakin laittaa autonsa tien suuntaisesti. Oikein! Mutta sitten se meinaskin suojatien kohdalla tulla päälle! Minä olin jonon etummainen, vaimo ajeli perässä ja autoja hänen perässään muutama. Nuorehko nainen - ilmeisesti näkövammainen (opaskoira jäi kotiin) - ei-vilkkuja-käyttävä-ainoa-ihminen-liikenteessä oli kuskin paikalla ja ei siellä muita näkynytkään. Onneksi siinä oli korokkeen kohdalla meikäläisen mentävä aukko, joten kiihdytin alta pois. Vaimo katseli takaa, että nyt käy kehnosti, mutta itse varsinaisella pelipaikalla katsoin, että tässä on tilaa runsaasti. Eli tilanne näytti pahalta, vaikkei ihan niin paha ollutkaan.

    Kännykkäpuhelijoiden lisäksi erityisen vaarallisia ovat autoilijat, jotka poukkoilevat kaistalta toiselle tai kääntyvät äkisti ilman vilkkua. Eilen Hesassa oli myös vilkuton ja aika rämännäköinen taksi. Taitaa olla taksiuudistuksen hedelmiä?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  11. #11
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Eilen tuli Rokuan mutkapätkällä joku sankari eteen. Tulin pyörällä auton perään ja tämä oman elämänsa chuck norris auton omista ajeli kuten kuuluukin reunassa. Heti kun se tajusi että etsin ohituspaikkaa, se siirtyi keskelle tietä.

    Ensin ajattelin että se räplää kännykkää tms. mutta kun ei siirtynyt sivuun pudotin kakkoselle ja ajoin vähän ahtaasta välistä ohi. Tie on tosi kapea ja mutkainen. Tässäkin vaiheessa vielä ajatelin että se vaan jotenkin hölmöili ajatuksissaan.

    Kuitenkin kun vaimo tuli sen perään, tämä sankari teki täysin saman tempun. Yritti tukkia tietä ja kiilailla niin ettei ohi pääsisi. Vaimo tukkasi sitten samalla tavalla ohi.

    Pysähdyin odottelemaan vaimoa pätkän loppuun ja hän kertoi tuon. Taisi auto kääntyä muualle, oli sellainen fiilis että jos se nyt tulee niin viittelöin pysähtymään ja kysyn pari kysymystä mitä juuri äsken tapahtui.

    Vähän offtopic, mutta kyllä ärsyttää nekin kun oikeen näkee että katsoo auton taustapeiliin ja alkaa suihkutteleen tuulilasin pesunestettä
  12. #12
    Lainaa alib0b kirjoitti Katso viesti
    Vähän offtopic, mutta kyllä ärsyttää nekin kun oikeen näkee että katsoo auton taustapeiliin ja alkaa suihkutteleen tuulilasin pesunestettä
    Tuota ei tule kyllä moottoripyörille tehtyä, mutta kotelokuskeille jotka luulevat kokonaisen metrin olevan riittävä turvaväli sitten sitäkin useammin.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  13. #13
    Lainaa alib0b kirjoitti Katso viesti
    Vähän offtopic, mutta kyllä ärsyttää nekin kun oikeen näkee että katsoo auton taustapeiliin ja alkaa suihkutteleen tuulilasin pesunestettä
    Kyllä näille sankareille aina jotain kivaa keksii. Niiden naiset ovat helppoja tapauksia, ovat kyllästyneet siihen urpoon, joka yrittää päteä tällä pesukikalla.
    ZZR 1400
  14. #14
    Taajamassa rivitaloille johtavalla melko kapealla asfaltti tiellä oli sattua. Jokseenkin jyrkässä kaarteessa oli pensanaita miltei koko pituudelta. Vilahduksen näin aidan läpi, että joku on tulossa vastaan. Ei muuta kuin niin reunaan asfalttia kuin pääsin. Ei ihan riittänyt. Iäkäs rouvahan leikkasi minun puolelta reunaa tämän mutkan. Onneksi oli vähän nurmea ja se pensasaita mihin väistää. Eipä kyseinen kuljettaja edes vaivautunut pysähtymään. Eipä siinä kuin kaverille pihaan ja nyppiä pensaiden jämät pois. Pari naarmua taisi tulla katteisiin lisää. Noh mopokaan ei onneksi uuden veroinen ole. Vähällä pääsi vaikka kenties ajokortin voisi ottaa kyllä jo rouvalta pois.
    Vaikka pitkälle pääsin vaikka en perille koskaan.
    State of dystopia.
  15. #15
    Lainaa Kilo kirjoitti Katso viesti
    Taajamassa rivitaloille johtavalla melko kapealla asfaltti tiellä oli sattua. Jokseenkin jyrkässä kaarteessa oli pensanaita miltei koko pituudelta. Vilahduksen näin aidan läpi, että joku on tulossa vastaan. Ei muuta kuin niin reunaan asfalttia kuin pääsin. Ei ihan riittänyt. Iäkäs rouvahan leikkasi minun puolelta reunaa tämän mutkan. Onneksi oli vähän nurmea ja se pensasaita mihin väistää. Eipä kyseinen kuljettaja edes vaivautunut pysähtymään. Eipä siinä kuin kaverille pihaan ja nyppiä pensaiden jämät pois. Pari naarmua taisi tulla katteisiin lisää. Noh mopokaan ei onneksi uuden veroinen ole. Vähällä pääsi vaikka kenties ajokortin voisi ottaa kyllä jo rouvalta pois.
    Perinteikkäästi kuski ei varmaan taas tajunnut tilannetta ollenkaan. Pelottaa ajatella, että miten sokea itsekin olin pari vuotta sitten ennen kuin hommasin A-kortin ja pyörän. Tuntuu, että ihan eri tavalla huomioi liikennettä autoakin ajaessa nykyään. Koko ajan on valmiudessa siihen, että joku törttöilee.
    *Mies joka nolasi Kouvolan*

    Yamaha FZS 1000 - 2005 / 2019-
    Suzuki GSX750F - 2005 / 2018-2019
  16. #16
    Lainaa Kouvostolainen kirjoitti Katso viesti
    Perinteikkäästi kuski ei varmaan taas tajunnut tilannetta ollenkaan. Pelottaa ajatella, että miten sokea itsekin olin pari vuotta sitten ennen kuin hommasin A-kortin ja pyörän. Tuntuu, että ihan eri tavalla huomioi liikennettä autoakin ajaessa nykyään. Koko ajan on valmiudessa siihen, että joku törttöilee.
    Syynä tähän on mielestäni vallitseva liikennepolitiikka. Säännöt ja rajoitukset kulkevat sillä ajatuksella, että heikoinkin pärjää. Sillä seikalla, että liikenteessä vaadittaisiin kuljettajalta oikeasti osaamista, ei ole enää merkitystä.
    Osa kuljettajista on törkeän piittaamattomia ja aiheuttavat vaaratilanteita. Silti nämä eivät ole välttämättä taitamattomia kuljettajia. Sen lisäksi, löytyy koko joukko ihan osaamattomia, heikkoja kuljettajia. Nämä aiheuttavat suoraan ja välillisesti ihan yhtä paljon vaaraa. Tämä esimerkin kuljettaja mitä ilmeisimmin kuului tähän jälkimäiseen ryhmään.

    Mielelläni pitäisin oikeuksistani kiinni liikenteessäkin. Valitettavasti aina välillä joutuu henkensä pitimiksi joustamaan. Kuten edellisiäkin, minuakin vituttaa, kun törppö ei edes huomaa aiheuttamaansa vaaraa.
    ZZR 1400
  17. #17
    vajaa kk sitten sattui keravalla,n50 m edellä mennyt auto hidasti kävelyvauhtiin,aloin jarruttamaan kun auto laittoi vilkun oikealle kääntyäkseen talon pihaan,lopetin jarruttamisen koska auton vas puolella hyvin tilaa,noh joku 20 m väliä niin kääntyikin vasemmalle,kerkesin hypätä jarrulle ja samantien keula alta ja auton perään.hellepäivä kun oli niin tottakai liikenteessä shortseissa ja hihattomassa paidassa,voitte arvata lähtikö nahkat.autoilija tuli hätääntyneenä autosta ja sanoi että voi voi toivottavasti minulla oli vilkku päällä......
    ja voitte jättää kommentoimatta minun ajoasua olen siirtynyt vähän vahvempaan vaatetukseen..
  18. #18
    Lainaa bansku71 kirjoitti Katso viesti
    ja voitte jättää kommentoimatta minun ajoasua
    Legendaarinen nakkikioski case = jos ei ole syöttämässä niin turha mitään nahkoja vetää päälle
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  19. #19
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisissa tilanteissa mä soitan poliisit jo...


    Mua ottaa niiiiiiin paljon pattii kun jengi käyttää kännykkä ja se lisääntyy nuorilla, sometetaan valoissa, soitetaan torvea oikein kunnolla jne, ei kuule, ei tajua. Seuraavan kerran meen repimään oven auki ja annan palautteen suoraan siitä. Mä en käsitä miksi sitä vähätellään, että kännykän käyttö ajon aikana turvallista. Minusta autoihin pitäisi tehdä niin että kännykkä ei toimi jos ei ole intekroitu auton järjestelmään tai olla ulkopuolella, myös sakotusta pitäisi nostaa n.500€ laaki ja puhelin valtion haltuu 4kk.
    Tämä, mutta en kyllä nuoria syyttäisi. +30v ylöspäin ne pahimmat on eli "ruuhkavuosien" sankarit. Kännykänkäyttö on kyllä lisääntynyt järkyttävästi vaikka käsittääkseni se piti mennä juuri toisinpäin. Seuratkaapa huvikseen kuinka monella on luuri sylissä/korvalla tuolla liikenteessä ja ainakin lähiöhelvetissä kolmion takaa / vasemmalta eteen tulevat on lähes poikkeuksetta luuri korvalla.
  20. #20
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Tämä, mutta en kyllä nuoria syyttäisi. +30v ylöspäin ne pahimmat on eli "ruuhkavuosien" sankarit. Kännykänkäyttö on kyllä lisääntynyt järkyttävästi vaikka käsittääkseni se piti mennä juuri toisinpäin. Seuratkaapa huvikseen kuinka monella on luuri sylissä/korvalla tuolla liikenteessä ja ainakin lähiöhelvetissä kolmion takaa / vasemmalta eteen tulevat on lähes poikkeuksetta luuri korvalla.
    Nuoriso ei oo luurikorvalla vaan whatsAppissa, instassa jne. Sen huomaa siitä että pää on kääntyneenä hieman oikealle ja alas - eikä pyöri ollenkaan. Ja näistä osa on kokojan tuolleen.

    Muttta kaikenkaikkiaan kännykän käyttö kädessä on lisääntyny tosipaljon, vaikka tekniikka on kehittyny.
    Uudemmissa autoissa puhelut hoituu auton kautta ja jos sitä ei oo niin BT kuulokkeen kun liittää pysyvästi laturiin magneettiliittimellä olevalla johdolla Ei tartte luuria pidellä, kun kuulokkeen saa kätevästi korvalle ja takas pakalleen.

    Nuo ruuhkavuosien sankarit tuntuu imo kunnostautuvan kaupunkialueiden ylinopeuksissa - kiire kun on.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  21. #21
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Nuoriso ei oo luurikorvalla vaan whatsAppissa, instassa jne. Sen huomaa siitä että pää on kääntyneenä hieman oikealle ja alas - eikä pyöri ollenkaan. Ja näistä osa on kokojan tuolleen.
    Tota tarvontietä kun tulee ajettua päivittäin niin siellä painetaan jotain 90 km/h pää just noin ja aina välillä sitten kun ruuhka tai tietyö tai vastaava niin jarruttamatta perseeseen. Itse olen vanha ukko mutta kun nykyisessä autossa, vaikka onkin 8 vuotta vanha, olikin valmiina kunnon bluetooth handsfree niin enää ei viitsi puhua känny kädessä.
    FJR -17
  22.  
  23. #22
    Saksalainen laatuauto oli liikenneympyrässä tulla päälle. Takapyörään jäi väliä vajaa puolimetriä.