Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Luotettavassa maineessa oleva Bläkkärini on toukokuun alun jälkeen ollut kaksi viikkoa käytössä. Muutoin se on seissyt korjaamolla Eikä vika ole korjaamon... Ajattelin ostaa tilapäismopon. Tavoitteena on, että pyörä olisi helposti eteenpäin myytävissä, jotenkin merkittävästi erilainen kuin XX:ni, budjetti on rajallisen ja minimaalisen välimaastossa ja...

    Voisiko joku, joka on malttanut nousta pyöränsä selästä tänä ehtoona, julistaa minulle, millaisia pyöriä nykyään oikein suositaan? Mikä olisi helppo myydä eteenpäin, luotettava, hauska, halpa, vaivaton... (ja mitä vielä?) Onko CBR600 yhä suosiossa? Vai pitääkö kallistua Suzuki Savagen puoleen? Jääkö GPZ500S käsiini vuodeksi, kunnes ajan sen itse romikselle?

    Ja reunahuomautuksena. Ehdin jo ihastua: https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v35/2421167 Ehkä piintyneen kyykkypyssymiehen pitäisi kokeilla kevyttä ja hidasta lullaa... jos siitä pääsee eroon ilman helvetillistä taloudellista tappiota. Tietääkö joku jotakin tällaissta Mopo Guzzzzista? Onko se ihan pizzzzalähetti, vai uskaltaako sillä lähteä etäälle, romukopassa työkaluja ja repussa makkaraa ja mansikkamehua?
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  2. #2
    Kai se väliaikaisen pyörän pitokin vaatii että oikeasti tykkää ajaa sen kanssa, mitäs tuohon muuta voi sanoa.
    Toki voi kertoa mistä päin on hakemassa sitä väliaikaista.
    Meikällä olis yks FZR ylimääräisenä tallilla.
    https://www.nettimoto.com/yamaha/fzr/2419274
    Edittiä siis oli kaupan eli vaihtoi jo omistajaa.
    Viimeksi muokannut: tate66; 14.07.2019 klo 17:38. Syy: Myyty
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  3. #3
    Eipä pällimpi vaihtoehto tuokaan. Noita isoja FZR:iä näkyy näkyy olevan Varsinais-Suomessa useampiakin kaupan. Kuuluu olevan nykymittapuunkin mukaan ärtsy rauta, mikä sekin on hyvä, vaikka toisaalta kerroin aloitusviestissäni olevani ihastunut 350-kuutioiseen Guzziin. Hauskan oloisia pyöriä - ja muitakin ajopelejä - on niin paljon ja erilaisia.

    Antakeepa tulla lisää ehdotuksia ja näkemyksiä!
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  4. #4
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti

    Ja reunahuomautuksena. Ehdin jo ihastua: https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v35/2421167 Ehkä piintyneen kyykkypyssymiehen pitäisi kokeilla kevyttä ja hidasta lullaa... jos siitä pääsee eroon ilman helvetillistä taloudellista tappiota. Tietääkö joku jotakin tällaissta Mopo Guzzzzista? Onko se ihan pizzzzalähetti, vai uskaltaako sillä lähteä etäälle, romukopassa työkaluja ja repussa makkaraa ja mansikkamehua?
    Guzzin luotettavuus ei huolestuttaisi tippaakaan, toki huoltoa nekin tarvitsee kuten muutkin merkit. Tuollaisen jälleenmyynti tuskin on kovin helppoa...
    .
  5. #5
    Ja jos on tottunut tehoihin, niinkuin tuossa xx1100:ssakin on niin joku 350cc guzzi voi alkaa nopeasti tuntumaan melko hengettömältä. Toki käyttötarkoituskin eri mutta kuitenkin..Ehkäpä supermotoa tai joku kakspyttynen vaikka jammun tdm(katuenskatyyliä, leveillä kumeilla)..tai trx850.
    Tai aprilia rsv mille, suzuki tl1000 (ja ei, en ole erityisesti kakspyttysten fani, erilaista verraten tehokas rivinelkku tarjoan, mitä itse mielellään kokeilisin.. 😀 )
  6. #6
    Lainaa TheArska kirjoitti Katso viesti
    Ja jos on tottunut tehoihin, niinkuin tuossa xx1100:ssakin on niin joku 350cc guzzi voi alkaa nopeasti tuntumaan melko hengettömältä. Toki käyttötarkoituskin eri mutta kuitenkin..Ehkäpä supermotoa tai joku kakspyttynen vaikka jammun tdm(katuenskatyyliä, leveillä kumeilla)..tai trx850.
    Tai aprilia rsv mille, suzuki tl1000 (ja ei, en ole erityisesti kakspyttysten fani, erilaista verraten tehokas rivinelkku tarjoan, mitä itse mielellään kokeilisin..  )
    Tiedossani on paljon pikkuteiden ajelua, joten jokin citymaasturi, tai siis matkaenska, voisi olla jees. Bläkkärin tehomäärällä ei tee mitään jossakin länsirannikon epätasaisella tai sorapintaisella rantatiellä, tehneekö edes kuussatasen pystypyörän voimilla - ainakaan minun taidoillani.

    Tuosta kolmepuolikkaasta Guzzista soittelin myyjälle. Ajattelin jopa niin, että jos perheemme rahatilanne sallii, se voisi jäädä meille. Vaimollani on prätkäkortti, mutta hän ei ole ajanut vuosiin. Jospa hän innostuisi edes kokeilemaan pitkästä aikaa, kun niin innokas aikanaan oli. Joka tapauksessa nyt pidän viikonlopun mittaisen tauon pyöränmyyjille soittelemisesta ja siirrän mahdolliset katsomisreissut maanantaihin.

    Edelleen: saa tarjota omaansa tai suositella jotakin
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  7. #7
    Guzziin ihastumisessa ei ole mitään pahaa, päinvastoin, ja varmaan hyvin hoitaa pikkuajeluiden tarpeet. Mutta kysyttyyn tarpeeseen huonouksina varmaan: 1) mallin jousituksen soveltuvuus huonoille teille? 2) eroon pääseminen voi ottaa aikaa ja 3) pieni 350 cc moottori.

    voisin ehdottaa
    https://www.nettimoto.com/bmw/f/2432497
    tai jos italialaisuus on noussut vaatimukseksi
    https://www.nettimoto.com/aprilia/pe...id_sub_type=22
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #8
    Ei käynyt ihan ilmi, mikä on tavoitteena, helposti eteenpäin myytävä varapyörä vai pitopyörä.

    Koeajaminen ei yleensä maksa, siksipä kannattaa koittaa monia, jos kriteerinä on helppo eteenpäin myytävyys niin ostaisin kohtuullisen yksilön juuri sitä mallia mitä sattuu eniten olemaan tarjolla ja tinkisin niin paljon kun kehtaisin. Toki myyntinäkökulmasta voi olla tarpeen jemmata pyörää talven yli, että saa järkevää hintaa uudelleen.

    Väliaikaispyörän suhteen pienellä budjetilla on tärkeää, että renkaat ja ketjut ovat kuosissaan, tai niihin uppoaa äkkiä monta sataa lisää ja 1500 pyörä on pian 2000e pyörä. Akut, jarrupalat sen sellaiset ovat pieniä kuluja.

    Jos meinaat alkaa tallia täyttää pidemmäksi aikaa toisella prätkällä, kannattaa ostaa juuri sellainen, josta tykkää. Tylsä pyörä autotallissa ei juurikaan elämänlaatua paranna.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  9. #9
    Ihan sovinnolla jättäisin tuon pikku Guzzin vaihtoehdoista pois, mallihan on suunniteltu ja valmistettu jo ennen ensimmäistä maailmansotaa. Niinkuin yksi tuttu totesi pieneillä huolloilla on menty...männät, venttiilit laakerit, aski ja perä rempattu muuten ihan OK

    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Luotettavassa maineessa oleva Bläkkärini on toukokuun alun jälkeen ollut kaksi viikkoa käytössä. Muutoin se on seissyt korjaamolla Eikä vika ole korjaamon... Ajattelin ostaa tilapäismopon. Tavoitteena on, että pyörä olisi helposti eteenpäin myytävissä, jotenkin merkittävästi erilainen kuin XX:ni, budjetti on rajallisen ja minimaalisen välimaastossa ja...

    Voisiko joku, joka on malttanut nousta pyöränsä selästä tänä ehtoona, julistaa minulle, millaisia pyöriä nykyään oikein suositaan? Mikä olisi helppo myydä eteenpäin, luotettava, hauska, halpa, vaivaton... (ja mitä vielä?) Onko CBR600 yhä suosiossa? Vai pitääkö kallistua Suzuki Savagen puoleen? Jääkö GPZ500S käsiini vuodeksi, kunnes ajan sen itse romikselle?

    Ja reunahuomautuksena. Ehdin jo ihastua: https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v35/2421167 Ehkä piintyneen kyykkypyssymiehen pitäisi kokeilla kevyttä ja hidasta lullaa... jos siitä pääsee eroon ilman helvetillistä taloudellista tappiota. Tietääkö joku jotakin tällaissta Mopo Guzzzzista? Onko se ihan pizzzzalähetti, vai uskaltaako sillä lähteä etäälle, romukopassa työkaluja ja repussa makkaraa ja mansikkamehua?
    Taivas saa odottaa
  10. #10
    En ihan pääse jyvälle, minkä maailmoiden sotaa tarkoitat, mutta tuo kyseinen on pikkulohko, joka on tullut markkinoille 77-78.
    Jos kolmipuolikkaan koneella saa ajamalla nuo mainitsemasi osat loppuun, on kyllä aika fakiiri. Tietenkin jos huolto on ollu minimaalista= sitä ei ole.

    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ihan sovinnolla jättäisin tuon pikku Guzzin vaihtoehdoista pois, mallihan on suunniteltu ja valmistettu jo ennen ensimmäistä maailmansotaa. Niinkuin yksi tuttu totesi pieneillä huolloilla on menty...männät, venttiilit laakerit, aski ja perä rempattu muuten ihan OK
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  11. #11
    A2 kuristettavissa oleva CB600F Hornet menee varmasti kaupaksi, kun tarpeeksi halvalla myyt. Niiden pyynnitkään eivät ole olleet kovin pahoja.

    Tai mikä tahansa alkuperäiskuntoinen, paskomaton pyörä pienillä kilometreillä. Ja tietenkin huollettu, hyvämaineinen ja teknisesti kyllin edistyksellinen. Tyylikäs massoja miellyttävä ulkonäkökään ei haittaa.

    Kun ostat nyt loppukesästä syyshinnalla, niin saat ensi vuonna alkukesästä helposti myytyä pois samalla hinnalla (jos et maksa ylihintaa).
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  12. #12
    Guzzi Nevada? Mietin tuollaista ihan vakavissani rouvalle mutta hyvät yksilöt ehti mennä ja päädyin Sukisuki Marauderiin. Itseä viehättää tuo Guzzin tekniikka ja erilaisuus ja eikös näissä tekniikka kestä maailman tappiin jos vaan hoitaa huollot ajallaan?
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  13. #13
    Tiedänkö enää itsekään, mitä olen hakemassa. Alunperin lähtökohdat olivat seuraavat:

    -Todella halpa

    -Ajokuntoinen välittömästi, ei siis mitään normaalia huoltoa suurempaa työtä ennen pyörän käyttöönottoa. Minulla ei nyt ole aikaa odotella korjaamoiden jonoissa, vaan se mikä pitää tehdä itse, pitää olla minun itseni tehtävissä. Ja minä en todellakaan ole tekniikanmies. Olen joskus nähnyt momenttiavaimen...

    -Suosittu malli. Halvat eivät ole suosittuja. Taitaa olla sellainen maailmantilanne, että joilla on varaa prätkään, on varaa ihan kohtalaisen uuteen, ja joilla ei pätäkkää ole, ei ole varaa mihinkään pyörään. Vanhojen käyttörakkineiden kysyntä ei liene kummoinen. Eipähän kuulu se korjaamolla seisova bläkkärinikään halpiksiin, koska sellaista en keväällä halunnut.

    -Tarjokkaiden tutkimisen myötä ajatukseni ovat muuttuneet. Mainittu Guzzi - kuten sanoin - saattaisi olla pitopelikin. Lisäksi mielessäni on käynyt muutkin vaihtoehdot: ehkä pyörän ei tarvitsekaan olla pikaisesti myytävissä pois. Ensi talveksi on vielä tiedossa säällinen - ja ilmainen säilytyspaikka. Ajattelin alunperin myös, että pieni ja ketterä on valttia. Kuitenkin, vaikka olen lähdössä pikkuteille, en ole menossa suorastaan maastoon. En tarvitse monttupyörää, jos enduroa lainkaan. Yleismallit ovat kelpo ajatus. Rajauksen ulkopuolelle jäävät superbiket ja raskaat matka- ja custompyörät, kevarit.

    Olisikohan aika päättää keskustelu omalta osaltani. Homma menee aivan liian mutkikkaaksi ja harva jaksaa täältä lukea mitään romaaneita. Jos muita aihe kiinnostaa, niin jatkakaa, olkaa hyvät! Jos muistan, tulen kertomaan, mihin päädyin.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  14. #14
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Guzzi Nevada? Mietin tuollaista ihan vakavissani rouvalle mutta hyvät yksilöt ehti mennä ja päädyin Sukisuki Marauderiin. Itseä viehättää tuo Guzzin tekniikka ja erilaisuus ja eikös näissä tekniikka kestä maailman tappiin jos vaan hoitaa huollot ajallaan?
    Näin jossakin maininnan 97 000 ajetusta 350-kuutioisesta Guzzista. Onpahan minulla itsellänikin pahuuden vallassa rapistumassa 92 000 kilsaa ajettu Honda VF500. Se tosin kaipaisi jo ison huollon ihan savutuksestakin päätellen. (Saa muuten hakea isäni luota. En osaa määritellä sille hintaa, mutta eiköhän siitä sopuun päästä.)

    Tässä ketjussa linkittämässäni pyörässä on niin vähän kilometrejä ja pyörä on seissyt niin kauan, että pelkään eteen tulevan aika äkkiä renkaiden ja kenties muidenkin kumiosien vaihtoa, etuiskareiden tiivisteiden vaihdot jne. Mutta kuten ehdin kirjoittaa, annan tämän asian jo olla. Hankkeeni ja ajatukseni turpoavat kuin uretaanivaahto, enkä voi edellyttää kenenkään lukevan kaikkia mielenliikkeitäni. Jos huomenna kuitenkin ilmenee hyviä asioita Guzzista, voin hyvinkin hakea sen. Muitakin ajokkeja on toki tarjolla, yllättäviä ja sangen epäsovinnaisiakin ratkaisuja.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  15. #15
    ei todellakaan mitään guzzia jos haluat myydä sen.

    Honda ja siitä joku yleinen malli.

    Sellainen mikä on maksimiyleinen aloittelijan pyörä ja ostajia on paljon ja se sopii monelle.

    joku FZR on huono ellei ole läpikäyty, ne on niin vanhoja, että bensaa vuotaa joka välistä. Ellei joku ole vaihtanut jokaista letkua ja o rengasta ja bensahanan ja mittarin tiivistettä niin se vuotaa.

    hornet on ihan ok.

    Älä missään nimessä osta TL suzukia. mikä tahansa honda VTR, sp01 tai mille on parempi jos sille akselille menee.

    Itse ajattelisin sen niin, että sulla on jo katupyörä joka on sitten kohta ehkä kunnossa. Tämän takia katupyörän osto johtaa vain myyntiin, se ei laajenna motorismin nautintoa ja alueita. Osta enduro. sellainen millä ajelee katuajot, mutta kun xx on kunnossa niin se yhä laajentaa sun ajopaikkoja ja kehittää muutenkin taitoa paljon enemmän kuin toisen katupyörän osto.
    Viimeksi muokannut: jaket; 14.07.2019 klo 14:33.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    ei todellakaan mitään guzzia jos haluat myydä sen.

    Honda ja siitä joku yleinen malli.

    Sellainen mikä on maksimiyleinen aloittelijan pyörä ja ostajia on paljon ja se sopii monelle.

    joku FZR on huono ellei ole läpikäyty, ne on niin vanhoja, että bensaa vuotaa joka välistä. Ellei joku ole vaihtanut jokaista letkua ja o rengasta ja bensahanan ja mittarin tiivistettä niin se vuotaa.

    hornet on ihan ok.

    Älä missään nimessä osta TL suzukia. mikä tahansa honda VTR, sp01 tai mille on parempi jos sille akselille menee.

    Itse ajattelisin sen niin, että sulla on jo katupyörä joka on sitten kohta ehkä kunnossa. Tämän takia katupyörän osto johtaa vain myyntiin, se ei laajenna motorismin nautintoa ja alueita. Osta enduro. sellainen millä ajelee katuajot, mutta kun xx on kunnossa niin se yhä laajentaa sun ajopaikkoja ja kehittää muutenkin taitoa paljon enemmän kuin toisen katupyörän osto.
    Juu, en osta Tellua. Olen ennestään varoitettu moisesta raudasta. SV mulla itsellänikin oli, sekin seisoi suven korjaamolla. Itse asiassa noista katumaastureista mulla oli jo mielessäni yksi Suzuki Freewind. Soittelin myyjällekin jo, mutta jotenkin minulle jäi siitä epämääräinen olo. Myyjä ei oikein osannut kertoa pyörän teknisestä kunnosta. Lisäksi, kun katselin kuvaa tarkemmin, näyttää, että siinä olisi edessä nappularengas ja takana maantiegummi. Malli lienee ihan jees, ja pikkuteitähän olisi kiva ajella. Olen minä nämä maamme lounaiskolkan valtatiet jo ajellut monet kerrat. FZR 600 on nuoruuteni unelmapyörä, mutta tosiaan, taitavat olla aika finaalissa tai sitten museovehkeitä. Ja museovehjettä en osta, sääli sellaista on mun käytössäni survoa.

    Guzzi tosiaan tulisi jäädäkseen, jos tulisi. Mitä tulee näihin kokemuksiini erilaisista - yleensä vanhoista - pyöristä, niin minulla nimenomaan on ollut ongelmia Hondien kanssa, vaikka niiden pitäisi olla liki ikuisia. Sen sijaan vähäisempää mainetta erityisesti kansiensa osalta nauttivat Kawasakit ovat palvelleet minua hyvin. Yamaha FJ oli hyvä, mutta 200 megametriä ajetusta pelistä alkoi hajota kaikki muu, paitsi se ikikestostaan kuulu moottori. Gixxerit ovat olleet riesoja... Ja kuten tänne motorgiin toisaalle kirjoittelin, Honda VF, joiden nokkien piti kulua kesässä helvettiin, vaikutti yllättävän kelvolliselta. Niin että kun näistä vanhoista lullista on kyse, niin enemmän taitaa kiinnostaa yksilö kuin merkin tai mallin maine. Edelleen myymisen kannalta on tietenkin suotavaa, että pyörällä on iästään huolimatta hyvä maine: erityisesti jos ostajan arvelee olevan aloittelija, hän ei ehkä osaa koeajollakaan analysoida pyörää erityisemmin. Jos tosin osaan minäkään... Njöh. FZS lienee kelpo yleismopo, noin esmes. Tuumailujeni on kuitenkin syytä vaihtua pian kaupanteoksi.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  17. #17
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti

    Älä missään nimessä osta TL suzukia. mikä tahansa honda VTR, sp01 tai mille on parempi jos sille akselille menee.
    SP-Hondat on aika marginaalilaitteita ja myyminen hankalaa. Ja lisäksi niitä nyt myynnissä olevia on jo pidetty myynnissä 1-2 vuotta, eli jos sellaisen ostaa niin saatko sitten myytyä? Tai saahan sen kun antaa puoli-ilmaiseksi... Mutta toisaalta ne on luotettavia, ajattomia ja pitää hintansa niin eipä se haittaa jos lipsahtaa pitopyöräksi.

    Itse jos ostaisin tuollaista väliaikaista niin esim. CBR600RR ois hyvä. Oon niitä nyt seuraillut puolisen vuotta kun veljelle sellaista kytännyt niin kaikki hyväkuntoiset ja asialliset menee heti, alle viikossa. Tai joku 600-750cc japsinaku, koska aloittelijat ostaa niitä ensimmäiseksi isoksi pyöräksi ja vaihtavat ne pois 1-2 vuoden päästä ja joka kesä "valmistuu" uusia ostajia markkinoille.
  18. #18
    Siinä Guzzissa on sitten kahdet kärjet eli kannattaa sitten hankkia strobo ja kosketuskulmamittari.
    FJR -17
  19. #19
    Suzuki DR 800, Honda Africa twin 750...
    Voi olla että tykkäät erilaisesta pyörästä, itse tykästyin ja CBR1000F pitäs myydä pois :-)

    jussi
  20. #20
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Siinä Guzzissa on sitten kahdet kärjet eli kannattaa sitten hankkia strobo ja kosketuskulmamittari.
    Ei tarvi. Yleismittarilla pääsee kohdalleen. Niitä kärkiä tarvi ainakin omassa säätää kerran kymmeneen vuoteen Hyvin säädettynä ne kyllä pysyy säädöissään. Ja saahan noihin kärjetöntä jos koeteltu tekniikka pelottaa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  21. #21
    Lainaa upnjussi kirjoitti Katso viesti
    Suzuki DR 800, Honda Africa twin 750...
    Voi olla että tykkäät erilaisesta pyörästä, itse tykästyin ja CBR1000F pitäs myydä pois :-)

    jussi
    Suositus tälle. Itellä blackärin kaverina Nx650 dominator.
    On niin erinlaista touhua ja tiet ei heti lopu kesken.
  22.  
  23. #22
    Ja niin!

    Laskeskelin rahani ja ajan, jonka lopulta voin käyttää vanhojen prätkien arviointiin ja katselemiseen. Viidentoista kilsan päästä täältä työpaikkakunnan kämpältäni löytyi XJ900Diversion sopuhintaan. Tavoitteideni mukaista on ketteryys ja vaivattomuus, varustus ja kohtuullinen kunto. Miinuspuolta edustavat melkoinen elopaino, pappamopomainen habitus ja jonkinsortin yleinen keskinkertaisuus. Neutraalin puolelle päätyy hankintahinnan ja jälleenmyynnin helppouden kompromissi: eihän tuo mikään kaiken motokansan suosikkipyörä ole, mutta sain sen sopuisaan hintaan ja tarpeen loputtua voin sen myydä jälleen edullisesti. Kyllä tuolla mukavasti päästelee ne tuhannet kilometrit, jotka on tarpeen. Käsivarsilleni tuo on varmasti Bläkkäriä paljon mukavampi.

    Kiitoksia kaikille kantaa ottaneille ja pahoitteluni kaikille, joiden mielestä epäraflaava valintani on tylsä. Koska nyt kuitenkin olen ajeleva tuommoisella pappamopolla, niin lupaan vastedes keskustojen ulkopuolella morjestella moottoripyöräilijöiden lisäksi myös mopokuskit. Erkkolakuskeille morjestan kahdella kädellä. XJ-kuskit ymmärtänevät, miksi...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.