Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 165:sta
  1. #91
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan näyttää siltä, että Huuruksen helle / aurinko-teema jatkuu sulan kelin jutausten osalta.
    Taitaa Talavi-talavisotajutaus olla ainoa, jolloin on ollut pakkasta...
    Sehän on selvää AVJ.lla piti tulla lunta ja räntää, ei tullu. Tuas taitaa sattua kelit kohilleen hyvä niin.

    Jos sattuu larion tie kulkemaan lieksan kautta raatteelle niin luulen että letka starttaa klo 12 abc.lieksa.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  2. #92
    Lainaa Mako_ kirjoitti Katso viesti
    Sehän on selvää AVJ.lla piti tulla lunta ja räntää, ei tullu. Tuas taitaa sattua kelit kohilleen hyvä niin.

    Jos sattuu larion tie kulkemaan lieksan kautta raatteelle niin luulen että letka starttaa klo 12 abc.lieksa.
    Pikkuisen näyttää siltä, että länsi kutsuu, eli Nurmeksen kautta.
    Pieni halu olisi ajaa Ala-Vuokin kautta mennessä tai tullessa, mutta katellaan aikataulurajoitukset.
    Päästään lähtemään Savonlinnan alueelta (lähtöpaikka vielä hakusessa) perjantaina n. 13:00 (sain ruinattua tunnin vapaata duunista) ja lauantaina pitäisi olla johonkin aikaan takaisin kotona, kun työnantajan mielestä maailma pysähtyy, jos en ole sunnuntaina töissä.
  3. #93
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Jaa... No, mä oon joka tapauksessa ottamassa mukaan kompassin ja netin materiaaleista koostetun melko tarkan maastokartan. Ajattelin, että jos jään letkasta, niin en eksy. Mutta suoralla tiellä on vaikea eksyä. Tuleva viikonloppu sen sitten näyttää.
    Kyllä suoralla tiellä voi eksyä, kun poistuu suoralta tieltä...
  4. #94
    Jos tähtäis perjantaille puolenpäivän jälkeen tuvalla.. Siellä on kivasti raatteentieltä lähteviä sivuteitä, joten niitä sit kiertelemään.
  5. #95
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Pikkuisen näyttää siltä, että länsi kutsuu, eli Nurmeksen kautta.
    Pieni halu olisi ajaa Ala-Vuokin kautta mennessä tai tullessa, mutta katellaan aikataulurajoitukset.
    Päästään lähtemään Savonlinnan alueelta (lähtöpaikka vielä hakusessa) perjantaina n. 13:00 (sain ruinattua tunnin vapaata duunista) ja lauantaina pitäisi olla johonkin aikaan takaisin kotona, kun työnantajan mielestä maailma pysähtyy, jos en ole sunnuntaina töissä.
    Vedä rajalle jo Vartiuksessa. Sieltä pääsee ylöspäin mukavia pikkuteitä Raatteeseen. Eikä ole ruuhkaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #96
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Jos tähtäis perjantaille puolenpäivän jälkeen tuvalla.. Siellä on kivasti raatteentieltä lähteviä sivuteitä, joten niitä sit kiertelemään.
    Jos mun aikataulu pitää kutinsa, saavun noin 12.30 majapaikalle. Ja tulen pientä tietä pitkin, jonne navigaattorisofta ei meinannut millään antaa mennä. Tien nimi on muistaakseni Honkajärventie ja poikkeaa isommalta tieltä Ala-Vuokin kohdilla.

    Kun tuosta kartasta kattelee, niin aika paljon on umpikujia, mutta kyllä tuolta kiertoajelureittejäkin menee muutamat.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7. #97
    Tiedoksi vaan jos joku ajelee tuoltapäin, niin kannattanee varmaan
    siirtyä soratielle niin ei tule yllätyksiä.

    https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjoi...tkalla/827290/
  8. #98
    Lainaa HannuO kirjoitti Katso viesti
    Tiedoksi vaan jos joku ajelee tuoltapäin, niin kannattanee varmaan
    siirtyä soratielle niin ei tule yllätyksiä.

    https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjoi...tkalla/827290/
    Kiitos varoituksesta!

    Ja sitten piäni ohjelmalisäys perjantaille: Talvisodassa kaatuneen suomalaisen sotilaan muistohetki klo 21:00.

    Varustus: Otsa- tai käsivalaisin.



    Vähäinen ja vaatimaton ohjelmamme vielä kertauksena:

    Perjantai 27.09.2019

    Saapuminen neli,- kaks,- tai kuitenkin johonki tahtiin, Raatteen ex- rajavartioaseman tukikohtaan.

    - Jutauspärrä parkkiin ojennukseen, (pystyasento suotava, ympäristön suojelu & vihreät arvot, you know!).
    - Ilmoittautuminen emännälle, joka luovuttaa huoneen avaimen.
    - Tervetulojutauskaffeet & makkarat & leivät & käntyt grillikatoksessa.
    - Sauna ennen tai / ja päivällisruokailun jälkeen.
    - Jutauspäivällinen: 3:n ruokalajin päivällinen & jälkiruoka & talon omat kaffeet seisovasta pöydästä, aina iltamyähäseen asti.
    - Talvisodassa kaatuneen suomalaisen sotilaan muistohetki klo 21:00, (vartiopiha)


    Lauantai 28.09.2019

    - Mahdollinen herääminen....ilman aamu-uintia.
    - Runsas aamiainen klo 07:00 alkaen, jatkuen klo 08:50:een asti.
    - Siirtyminen venäjän rajalle, viimeiselle puomille klo 09:00, vyöhykeluvan & viranomaisten turvin.
    - Paikallisen oppaan, (Teuvo Saharisen), Raatteen tien taistelupaikkojen esittelykierrokset
    - Tutustuminen Raatteenportin talvisotamuseoon, (vapaaehtoinen), jossa mahdolliset kaffeet.
    - Paluu Raatteen tukikohtaan, jossa 3:n ruokalajin lounasruokailu & jälkkäri & kaffeet, (n. klo 13:00).
    - Paluu omiin kotitukikohtiinsa, n klo 14:00 alkaen, (tai sitten päivä jatkuu oman ohjelman mukaan).
    - Osa jutaajista jää vielä seuraavaksikin yöksi, (kaikki makkarat on sitten syötävä!)





  9. #99
    Aattelin, jos perjantaina riittävän ajoissa olen paikalle päässyt, käydä kurkkaamassa muistomerkkejä Juntusrannasta Lehtovaaraan menevällä tiellä. Sinne päin menee kartan mukaan jonkinlainen tie, että ei tarvitse Kirkonkylän kautta ajella. Paitsi jos tekee kierroksen Raatteesta Lehtovaaraan, Linnansalmelle, Palovaaraan ja mitä noita nyt mieleen tulee, kun kirjasta on näitä nimiä lukenut.

    Mihinkähän aikaan sisäänkirjautuminen mahtaa alkaa?

    Starttiin aikaa enää 18 tuntia! Kyllä - lähden torstaiaamuna liikenteeseen, niin ehtii enemmän ja ehkä jopa jalkaisin retkeilemään (on karttaa ja kompassikin). Saas nähdä millaista tungosta alkaa tiellä olemaan perjantaina. Ja saanko nukkua yksin Pitkäjärvellä vai joudunko peräti turvautumaan maastoyöpymiseen.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  10. #100
    Olin karhuja kuvaamassa Lehtovaarassa pari vuotta sitten, autolla vartioasemalle saakka, ihan hyvä hiekkatie. Ensimmäisten laukausten muistokivi. Karttimojoen sillan ylitys omalla vastuulla luki kyltissä, mutta se on eri haaraa.
    Vielä ehtii
  11. #101
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    ...Mihinkähän aikaan sisäänkirjautuminen mahtaa alkaa?
    "RaatteenJutaus tkk" on tukeutumisvalmiina torstaina klo 18:00 alakaen, ellei Raatteentie ole täynnä romua ja rautaa, kuten oli tammikuussa -40.

  12. #102
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    ...saanko nukkua yksin Pitkäjärvellä vai joudunko peräti turvautumaan maastoyöpymiseen.
    Ooonhan siellä tuvissa, (huom. monikko), varmasti tilaa! On 2hh, sekä 8h + 2hh, josta valita!

    Ja puita on metsähallitus toimittanut myäs niin, että riittää!
    ....ja etenkin koivutuohisia - jotta kelepaa nirsommillekkin.....
  13. #103
    Aattelin olla nurmeksen kohilla siinä puolenpäivän aikaan, siitä noin tunnin kuluttua kuhmossa tankilla, anyone samoihin aikoihin? Eli nurmes 11-12, kuhmo noin 13.
    Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
  14. #104
    Lainaa MViktor kirjoitti Katso viesti
    Aattelin olla nurmeksen kohilla siinä puolenpäivän aikaan, siitä noin tunnin kuluttua kuhmossa tankilla, anyone samoihin aikoihin? Eli nurmes 11-12, kuhmo noin 13.

    Juurikin näin! Ettei tarvihe pelkästään yksin ajella, niin ilmoitelkaahan aikataulujanne, kun porukassa ajelu on AINA ja pääsääntöisesti mukavampaa.......


    ....vaikka kyseessä onkin vain ns. "yhden yön mehuretki".....


    (Ite lähtökiidossa jo about 32 min päästä, joten itse olen "out" tästä.....)
  15. #105
    Vähän meni myöhään lähtö, mutta seuraavaksi marssin talliin ja sitten startti!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #106
    Lainaa MViktor kirjoitti Katso viesti
    Aattelin olla nurmeksen kohilla siinä puolenpäivän aikaan, siitä noin tunnin kuluttua kuhmossa tankilla, anyone samoihin aikoihin? Eli nurmes 11-12, kuhmo noin 13.
    Jos perjantaina niin neljän ajoneuvon laivue lähtee Lieksasta kohti Kuhmoa klo 12 ja tarkoitus laskeutua 13.30 Neste kuhmon pihaan tankille.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  17. #107
    Lainaa Mako_ kirjoitti Katso viesti
    Jos perjantaina niin neljän ajoneuvon laivue lähtee Lieksasta kohti Kuhmoa klo 12 ja tarkoitus laskeutua 13.30 Neste kuhmon pihaan tankille.
    Sounds like plan.
    Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
  18. #108
    Vielä löytyi wiimetipan ilmoittautuja letkaan mukaan, ja matkaan..Tervetuloa völöjyyn!
  19. #109
    Noin klo 11 seutuun starttaus Kuopion Eteläiseltä maaseudulta. Kajjjanin korkeudella (shell Kontiomäki) kahvi + polttoaine tauko suunniteltu.
    [
  20. #110
    Lainaa MViktor kirjoitti Katso viesti
    Aattelin olla nurmeksen kohilla siinä puolenpäivän aikaan, siitä noin tunnin kuluttua kuhmossa tankilla, anyone samoihin aikoihin? Eli nurmes 11-12, kuhmo noin 13.
    Nurmes-Kuhmo -reitti minullakin. Samoja aikoja n. 11:30 lienen Nurmeksessa.
  21. #111
    Raatteentie kantavassa, ja siten hyvässä kunnossa. Ei rapa lennä, ei pölyä, eikä enää isompia kivenmurikoitakaan, joita oli vielä 3 vko:a sitten, joten senkin puoleen: lämpimästi tervetuloa!

    Ja tukikohdan emäntä vielä lupasi, että JOS nyt vielä löytyy joku "myöhäisherännäinen" (tai kaksi), hää järjestää petipaikan.
  22. #112
    Lainaa LateL kirjoitti Katso viesti
    Nurmes-Kuhmo -reitti minullakin. Samoja aikoja n. 11:30 lienen Nurmeksessa.
    Nurmeksen abc-llä aattelin kahvii juua, noihin aikoin, suunnilleen about...
    Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
  23. #113
    Tässähän taitaa muodostua kuhmosta eteenpäin jo sellanen letka että pitäneekö ottaa PMR käyttöön jos kaikki sitä kautta tulee.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  24. #114
    Lainaa Mako_ kirjoitti Katso viesti
    Tässähän taitaa muodostua kuhmosta eteenpäin jo sellanen letka että pitäneekö ottaa PMR käyttöön jos kaikki sitä kautta tulee.
    Onko liikennekeskukseen ilmoitettu...
  25. #115
    Ei vielä mutta jonkinlainen hälytysvalmius lienee paikallaan
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  26. #116
    Alakaa olemaan Raatteentiellä ruuhkaa jo! Ensimmäinen tul jo klo 12:07, ja nyt on jo tukikohdan vartiokentällä rivimuodostelmaa havaittavissa!
  27. #117
    Matkalla RaateJutaukseen ja BMW :llä ..
    pienikin matka BMW :llä voi olla suuri seikkailu näin Honda - miehelle .
  28. #118
    Raatteentie tukikohdan muonituskeskuksen tarjoamat ateriat ovat kerrassaan TODELLA MAUKKAITA ja RUNSAITA!

    EHDOTTOMASTI voin suositella kaikille!

    Taitaa jäädä nyt nuo Arton meille taas hommaamat Kivikylän paistomakkarat toiseksi, vaikka HERKULLISIA toki nekin ovat!
  29. #119
    Kiitoksia Huurteelle ja osallistujille reissusta!

    Kylläpä kotona odottanut lämmin sauna teki hyvää ja kummasti meinaa uni painaa päälle..
    [
  30.  
  31. #120
    Kiitokset kaikille mehuretkiläisille! On se kumma, kun aina, ja jokakerta sattuu paikalle aivvvvan MAHTAVAA porukkaa!

    Raate-base - base- Tikkakoski: 4h,40min. Siksi wingillä! ;)
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen