Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 165:sta
  1. #121
    Kiitokset taasen hyvästä tapahtumasta huurukselle. Raatteelta Lieksaan paluumatkalle 7 pyörän muodostelmassa. Välistoppi kuhmossa, matka-aikaa vajaa 3h. Kiitos kaikille paluumatkalaisille ja tapahtumaan osallistuneille. Kevättä odotellessa
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  2. #122
    Jäi mieleen tuossa päivällä Teuvo Saharisen sanoissa mieleen sen uuden muistomerkin "Tässä auttoi Herra" paljastus Suomussalmella että oli joku "karinkuvat" niin pitihän se mennä katsomaan. Siellähän ne

    Hyövyvaaran muistomerkki

    Kuva muistomerkistä
    Viimeksi muokannut: Mako_; 29.09.2019 klo 12:15.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  3. #123
    Kiitokset taas kerran matkatoimisto mc huurteelle. Hyvä ruskareissu oli.
    Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
  4. #124
    Kotona on oltu jo yli tunti ja tavarat pengottu ja purettu.

    Kiitos hienosta syysretkestä mchuurteelle. Kiitokset myös Loma Kitsi majoitusvinkistä ja Lieksan osastolle kiitokset Kontiovaarantie-vinkistä. Oli todella upea tie!

    Matkaa navigaattori kerrytti tällä retkellä neljän päivän aikana 1698 km. Ennakkokaavailuista poiketen tänään sunnuntaina sää yht'äkkiä selkeni Rääkkylässä, tiet olivat kuivat, taivas sininen ja aurinko paistoi. Heinävedellä alkoi pilvistyä ja Varkaudessa sataa tihuutella. Pieksämäeltä lähtien sää oli pilvinen ja sateinen, mutta missään vaiheessa ei satanut ihan oikeasti. Jämsän jälkeen alkoivat tiet taas kuivua. Ja nyt sataa.

    Jotain varustetappiota tuli. Kotona en enää löytänyt sähköhammasharjaa, hammastikkuja enkä lähes tyhjää hammastahnatuubia. Oli siinä pussissa jokunen buranakin. Onneks en hukannu itseäni. Yleensä tavarat, joihin kosken, katoavat hetken kuluttua.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #125
    Kiitos V - P , olit taas kerran järjestänyt hienon Jutauksen meille mukana olleille.
    Toivottavasti keväällä tulee Raatteentienjutaus kakkonen mihin pääsen myös minä osallistumaan oikealla kalustolla.
    Jutausporukalle toivon turvallisia loppuvuoden kilometrejä .
  6. #126
    Jääkärimarssin, eikun JääkäriJutaajien tahtiin....

  7. #127
  8. #128
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    ... Kotona en enää löytänyt sähköhammasharjaa, hammastikkuja enkä lähes tyhjää hammastahnatuubia. Oli siinä pussissa jokunen buranakin. Onneks en hukannu itseäni. Yleensä tavarat, joihin kosken, katoavat hetken kuluttua.
    Et sitten kysynyt Raatteenportin "Lost & Found" - nurkkauksesta?

    Siellä oli joku muukin hukannut vermeitään....



  9. #129
    "RaateJutaus II" on sitten tulollaan toukokuussa 2020! (Jos Herramme tahtoo, ja elämme.)

    Päätös oli toisaalta helppokin tehdä, etenkin kun jo heti "RJ I":n päätöspäivänä, sekä seuraavana, oli jo kymmenkunta ilmoittautujaa kasassa, .......vaikka mitään en ollut edes kysynytkään!


    Laitetaan siispä samoilla "specseillä", mutta mukaan myös ne 5 muuta muistomerkkiä, joita ei nyt käyty tsiigaamassa, sekä myäs ohjelmaa sunnuntaille, jossa mm karhupongausta...


    Seppeleenlasku Liekkipatsaalle....?


    Haukiperän lossirannalle?
  10. #130


    Ja mukana myös se Radio Kajauksen raakasti sensuroitu radiohaastattelu, jossa ei saanut Herran nimeä, ei virttä, eikä edes GR:stä tai CMA:sta mitään mainita.....
  11. #131
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    [video=youtube;Jt_-xzrMMEI]
    Ja mukana myös se Radio Kajauksen raakasti sensuroitu radiohaastattelu, jossa ei saanut Herran nimeä, ei virttä, eikä edes GR:stä tai CMA:sta mitään mainita.....
    Se on tätä tämän päivän sananvapautta.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #132
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Se on tätä tämän päivän sananvapautta.
    Sananvapauden perään huutelevien pitäisi myös tietää, että sanoja/julkaisija vastaa myös sanomisistaan lain edessä...
  13. #133
    Hyvä se on , että tiettyjä aatteentuputus / puudutus palopuheita karsitaan paikoista joihin ne ei todellakaan kuulu, se vaatii vaan toimittajalta selkärankaa.

    Motoristi hommat ja poliittiset / henkiset palopuheet ja vihjaukset on suurimmalle osalle harrastajia vain noloa kuultavaa. Luulisi noille asiolle löytyvän muitakin paikkoja.
    Tomi
  14. #134
    Toisaalta Radio Kajaus on hiukan kallellaan tunnustukselliseen, joten sillä perusteella olisi voinut kuvitella, että haastattelun tulokulma olisi ollut enempi GR / CMA-suuntainen.
    Tai sitten GR / CMA edustaa väärää oksan haaraa.

    Mitä itse haastatteluun tulee, niin "toimittajan" otteet ei oikein vakuuttanut, tai sitten toimittaja ei ole toimittaja.
  15. #135


    Vartiotorni ei sitten kaatunut, vaikka hieman vapisikin..... karttakuvassa sen tarkka sijainti.



    Kapea ja hilijainen tie, toista oli marraskuussa -39...tai no, kapea silloinkin, vaan ei hilijainen....






    Vanha vyöhykkeen raja kulkee vartioaseman kohdalla..




    Melkoiset rakennukset, kelkka- ja korjaamotallia myöten, jonne saisi heleposti talvella pärrät suojaan..(Talavi-Talavisotajutaus?)



    "Yleiskuva" kahden hengen majoitushuoneista...



    Mariannet oli loppu, mutta jotain kuitenkin tilalle....



    Päärakennuksen huoneista kuva..



    Nopeimmat kaasukäet pääsi siten päärakennuksen hoteisiin....



    Päärakennuksen saunaosastolta...
  16. #136


    Pihapiiristä löytyi myäs "rauhan enkeli"...?





    "Äksön"- mestat, tapahtuma-aikoineen....







    Jatkosodassakin täällä tapahtui....









    Rajamuseosta....
  17. #137
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Ukko-Pekka on kyllä hyvä - nykynuoret ei juuri arvosta ne tykkää teknovehkeistä mutta jos osaa ampua niin sillä kyllä osuu. Ja kestää kovaakin kohtelua. Mielipide ja ehkä nyt just ja just kokemus rauhanaikaisesta käytöstä.
    Suomalaisillahan oli vuosimallin 1871 Berdan kivääreitä. Tuosta kun äijät valittivat, niin everstiluutnantin neuvo oli "ryssillä on hyvät aseet, vaihtakaa itsellenne paremmat". Vaihtaminen, tai uusien aseiden hankinta onnistuikin sitten yli odotusten.

    Tuossa PV:n uutiskatsauksessa on elävää kuvaa sen jälkeen, kun tilanne on rauhoittunut. Saattoi video olla aiemminkin esillä, mutta ehkä poistettu:

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005898562.html
    Viimeksi muokannut: vetomies; 10.10.2019 klo 23:44.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #138
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Suomalaisillahan oli vuosimallin 1871 Berdan kivääreitä. ...
    Juu. Onnekkaat saivat "pystykorvan", tai sitten kertalaukeavan Berdaanin, mutta oli hevos- ja tykkimiähiä, joille ei riittänyt kumpaistakaan! Jotta näin.....


    ....niukkuutta jaettiin.....
  19. #139
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Juu. Onnekkaat saivat "pystykorvan", tai sitten kertalaukeavan Berdaanin, mutta oli hevos- ja tykkimiähiä, joille ei riittänyt kumpaistakaan! Jotta näin.....


    ....niukkuutta jaettiin.....

    Ryti oli vaalinut valtion äärimmäistä säästäväisyyttä. Asehankinnat olivat olleet Rytin mielestä törsäystä.
    Mannerheim oli raivostunut kun valtiotalouden supistuskomiteaa johtanut Ryti oli tivannut vuonna 1931: "Mitä hyödyttää myöntää puolustuslaitokselle näin suuria summia, kun ei kuitenkaan tule sotaa".
    Maailmansodan kynnyksellä Ryti piti huolen, ettei aseita vain ostettaisi velaksi.
    Nykyään puhutaan "malli Cajanderista (Pääministeri 2.3.1937–1.12.1939)", mutta historia tietää kertoa, että pitäisi puhua "malli Rytistä" tai "malli Tannerista (Tanner valtionvarainministeri 12.3.1937–1.12.1939)"...
    Timo J. Tuikka Vuosisadan sankarit ja pelurit Otava
  20. #140
    Kiitokset vielä Huurrukselle Jutauksen järjestämisestä. Paljon jäi vielä näkemättä.

    Tässä oma parin minuutin video syksyisestä Raatteentien Jutauksesta.

    https://youtu.be/ZpF-Z9SfRF4
    Yamaha T700
  21. #141
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vielä Huurrukselle Jutauksen järjestämisestä. Paljon jäi vielä näkemättä.

    Tässä oma parin minuutin video syksyisestä Raatteentien Jutauksesta.

    https://youtu.be/ZpF-Z9SfRF4
    Kommeeta rainaa taas kerran lento-osasto Roofilta
  22. #142
    Uusintaa kaipaavat, sitten kalenterit esille: "RaateJutaus II" = 22.-24.05.2020, (Jos Herramme tahtoo, ja elämme.)



















  23. #143
    Jo vain
    Vielä ehtii
  24. #144
  25. #145
    Mukana jos elossa ollaan yhen yö kattauksella jahka ettään periltä ajoissa pääsen.
    Viimeksi muokannut: Mako_; 14.10.2019 klo 23:48.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  26. #146
    Fjodor Besshtanko koki Raatteentien kauhut, haavoittui ja jäi suomalaisten vangiksi – rangaistus ”sotilasvalan rikkomisesta” Neuvostoliitossa oli ankara
    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006272792.html
  27. #147
    Syksyn Raatteentiejutaus jäi minulta väliin, kun BMW Nordic halusi välttämättä kustannuksellaan vaihtaa toisen sylinterikannen.

    Kevään jutaukselle en myöskään voi osallistua, kun perheessämme asuva teini pääsee ripille kyseisenä viikonloppuna. Vai voisiko rouvalle ehdottaa minulle vaihtoehtoista ohjelmaa lapsemme rippikirkon sijaan...En taida uskaltaa

    Onneksi Huurus-Matkojen tarjonta näyttää alati laajenevan, jotta eiköhän sieltä jotain muuta minullekin löydy.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  28. #148
  29. #149
  30.  
  31. #150
    Täältä keväälle ilmoittautuminen!

    Vai laitatko V-P vielä erillisen ketjun kevään Raatteentiejutaukselle?
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen