Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Hei! Elikkäs pyöräilykipinä syttyi ja eka pyörä pitäisi hommata. Minkälaista porukkaa suosittelee ensimmäiseksi pyöräksi? Siis A2 kortilla ajettavaa ja pituutta on 185cm. Tarkoitus olisi ajella lähinnä lyhyttä matkaa mutta tarvittaessa menisi se muutama sata kilometriäkin. Itse olen katellut Honda 600 cb f hornetin kaltaista tai suzuki gs500. Onko porukka mitä mieltä noista? Kiitos ja anteeksi sekavasta viestistä
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hornet noista OK. Suzuki aika kamala siihen verrattuna.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Tietty pyörä pitää "sovittaa", käy koeajamassa eri vehkeitä, ajoasento on ainakin minulle tärkeä....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  4. #4
    Jos mittaa 185cm niin gs 500 on kyllä todella pieni.
    Aika kestävä ja halpa papatin, mutta ei siinä kyllä ole tehoa, jarruja tai jousitusta.
  5. #5
    Z900 Kawa.. siit oli joku malli jonka pysty A2 kuristaa ja sit kuristuksen poistaa ku aika täystehoseen. Ketterä ja kevyt ekapyöräx, helpompi hallita varsinki käännöxis hitaas vauhdis, sun kokoselle ois ainaki riittävän iso runkone. Ehkä vähä ajoviimaherkkä kropalle ku nakupyörä mutta voi sillä pidempäänki matkaa tehdä. Hauska ajettava ku kävin testaa..
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  6. #6
    Kiitos vastauksista! Mietinkin että onko liian pieniä noi pyörät normaalipituselle🤔 kawa kyllä miellyttäs silmään. Pitää käydä kokeilemassa miltä ajoasento tuntuisi.
  7. #7
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Ajoasento on loppujen lopuksi yksi tärkeimmistä asioista pyörässä. Jos se on itselle hyvä ja miellyttävä niin pyörällä ajaa vaikka kuuhun ja takaisin huomaamattaan. Sitten jos asento ei toimi, niin se verottaa ajonautintoa aika pahasti kun parin sadan jälkeen on väsynyt raato. Isoin syy miksi ole harrastanut esimerkiksi noita tonniäffiä. Sen vakioasento on mulle just eikä melkein.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  8. #8
    oon 186 ja kaikki pyörät on ihan sopivia.

    aika mukava pituus koska ylettyy jalat maahan kaikista pyöristä, eikä sinänsä tarvitse valita pituuden funktiona pyöriä.

    On kyllä jotain, esim bking jossa tankkikourut on vähän ahtaat.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    oon 186 ja kaikki pyörät on ihan sopivia.

    aika mukava pituus koska ylettyy jalat maahan kaikista pyöristä, eikä sinänsä tarvitse valita pituuden funktiona pyöriä.
    Hyvä, jos näin Itsekin olen 186cm, mutta koen ajoasennon erittäin tärkeäksi. Ikää alkaa olla 50vee.
    Pahimmillaan olen etsinyt joltain kirkonkylältä Buranaa(eräs vanha Honda), ja maannut maassa huoltoaseman pihassa leväten muutaman sadan vedon jälkeen (CBR1100XX). Polvet ovat titaania. Toisten pyörien kanssa taas pitkäkään veto ei tunnu yhtään missään. Joo kyllä valtaosan pyöristä kanssa toimeen tulee, mutta joidenkin kanssa ei oikein.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  10. #10
    Karsi suoraan pois kaikki 500-kuutioiset ja harkitse alkujaankin >700cc mopoja. Viissatasilla ajelee ehkä sen yhen - pari kesää ja sitä mukaa kun ajovarmuus ja rohkeus kasvaa, alkaa mieli kaipaamaan jo tehokkaampia vehkeitä. Näin käy aina kaikilla alotteleville kuskeille, jotka haluu "helpon ensipyörän". Usko pois
    Kawasaki ER-5 ´01

    Sir Pronssiparta
  11. #11
    Mites Honda CB 750 Seven-Fifty, Iso bandiitti, kawan ZR-7 tms. Samaa mieltä noista 500 kuutioisista. Käyvät äkkiä pieneks aikuiselle ihmiselle.

    (Ai niin, A2 kortti... saakohan noita kaikkia kuristettua )

    Riippuu myös siitä maistuuko naku, custom, enska, kyykky vai mikä

    Eiku johonkin liikkeeseen renkaita potkimaan. Siitä se lähtee.
    Viimeksi muokannut: Havis; 02.07.2019 klo 19:21.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  12. #12
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Hyvä, jos näin Itsekin olen 186cm, mutta koen ajoasennon erittäin tärkeäksi. Ikää alkaa olla 50vee.
    Pahimmillaan olen etsinyt joltain kirkonkylältä Buranaa(eräs vanha Honda), ja maannut maassa huoltoaseman pihassa leväten muutaman sadan vedon jälkeen (CBR1100XX). Polvet ovat titaania. Toisten pyörien kanssa taas pitkäkään veto ei tunnu yhtään missään. Joo kyllä valtaosan pyöristä kanssa toimeen tulee, mutta joidenkin kanssa ei oikein.
    tarkoitin pituudella, että ei ne ongelmat yleensä siitä ole johtuneet, että olisin liian iso pyörään, tai pyörä liian iso minulle tai toistepäin. Lähinnä ongelmat on huono ajoasento kaikille. korjaantuu tangoilla. tai huono penkki tms. Mp on paljon enemmän sellainen hansikas, että joku sopii ja toinen ei. Koska se on harrastus niin sitä sopii hioa ja etsiä sitä parasta mallia itselleen ja sitten kun löytää niin vielä vähän hioo sitäkin osilla paremmaksi. Osassa on kaikki väärin, joten tietää, ettei siitä saa edes hiomalla mitään. Esim joku GS500 on sellainen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    Gs500 jätetty kyllä mietinnästä pois en ole kyllä varma saapiko tuota Honda CB 750 A2 kortille käypäseks? Saatan olla kyllä aivan hakoteillä mutta silmää se kyllä miellyttää 👍
  14. #14
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    Z900 Kawa.. siit oli joku malli jonka pysty A2 kuristaa ja sit kuristuksen poistaa ku aika täystehoseen. Ketterä ja kevyt ekapyöräx, helpompi hallita varsinki käännöxis hitaas vauhdis, sun kokoselle ois ainaki riittävän iso runkone. Ehkä vähä ajoviimaherkkä kropalle ku nakupyörä mutta voi sillä pidempäänki matkaa tehdä. Hauska ajettava ku kävin testaa..
    Eikö tästä A2 kawasta saa maksimissaan sen 70kW sitten pihalle aikanaan, kun kurit saa pois? Eli käteen jää laimennettu z900 oikean sijasta. Itse en lähtisi tähän leikkiin.

    Vastoin yleistä mielipidettä sanon, että kostoksi yhteiskunnalle ja sen ulkopuolelle, osta oikea A2 pärrä, koska tehopaino (jos ei meinaa kureja heti poistaa).

    Toisaalta aivan sama minkä nyt otat, niin (parin) vuoden kuluttua haluaa vaihtaa ihan vaihtamisen ilosta.


    Perseitä ja mielipiteitä. Puuroja ja vellejä.
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  15. #15
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Sen verran vielä että olen 197cm ja 103kg....
    Jalat ylettyy helposti maahan, joissain pyörissä istuu ahtaasti kuin kyykkypaskalla, ajoasentoa tuskin saa kelvolliseksi isoilla kalliilla muutoksillakaan....
    -Se koeajo on siksikin tärkeää...
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  16.  
  17. #16
    Itse tein come backin 650 Versys Kawalla. Sillä mahtuu ajamaan miehenkin kokoinen rötkäle. Monikäyttöinen ja helppo laite jolla on hyvä tunnustella omaa suuntautumistaan...
    KTM 1290 Super Adventure S