Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Litraisella koneella oleva 2018 Polo kulkee 4.8L/100km keskikulutuksella sekalaisessa ajossa. Nimeä ne viime vuosituhannen katittomat automerkit jotka kykenee samoihin kulutuslukemiin sekalaisessa ajossa?

    Kyllä noissa sun kirjoituksissa nyt haiskahtaa ihan joku muu kun ottomoottorin pakokaasu...
    Hep. Vanha ahdettu subaru, ei katalysaattoria ja monta kertaa enemmän tehoa.

    Vie minun sekalaisessa ajossa saman määrän polttoainetta minkä vei kuukauden mulla ajossa ollut ford fiesta 1.0 ecoboost, joka on varmasti verrattavissa tuollaiseen kolmipyttyiseen volkkarin raatoon.
    Supermoto
  2. #32
    Citroen 2CV vuosimalli 1948. Kyllä sillä noihin lukemiin pääsee, jos polettaa kunnolla vastatuulessa. Myötätuulessa ja tyynellä voi tehdä tiukkaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #33
    Subarussa moninkertaiset tehot 95hp Poloon verrattuna ja kulkee sekalaisessa arkiajossa alle 5L/100km? Hurja peli
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #34
    Minulla on myös sellainen muistikuva, että joskus 90-luvulla olisi kiristetty typen oksidien päästörajoja. 1,6 l yksinokkaiset hondat antoivat 115 hp katalysaattorin kera ja kulkivat jalkahiellä. Myös toyotan perus-Corollan kone oli varsin pirteä. Sittemmin tultiin alaspäin. Eikös optimoinnissa yleensä nouse eniten typen oksidit?
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk
  5. #35
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Citroen 2CV vuosimalli 1948. Kyllä sillä noihin lukemiin pääsee, jos polettaa kunnolla vastatuulessa. Myötätuulessa ja tyynellä voi tehdä tiukkaa.
    Spiritmonitorista löytyy 1 kpl 98:sta, joka on päässyt noihin lukemiin. Keskikulutus 2CV:llä yleisesti 6,55l maksimin ollessa 10,32l.
    2018 Polo 1,0TSI:llä vastaavat lukemat 3,12l pienimpänä, 5,89l keskimääräinen kulutus ja suurin 7,92l tilastoidusta 85:stä.
  6. #36
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Subarussa moninkertaiset tehot 95hp Poloon verrattuna ja kulkee sekalaisessa arkiajossa alle 5L/100km? Hurja peli
    Ei syö alle 5l/100km, vaan saman mitä söi minulla tuollainen foordinpaskakin kun puhutaan pelkästään "sekalaisesta arkiajosta". Lisätarkkuus tuottaa tietysti lisää tuskaa mutta sitähän et ollut vailla.

    Jos moottorin rakentaminen ja säätäminen kiinnostaa niin oppimateriaalia ja tietotaitoa kyllä löytyy maailmasta varmasti. Sitä kautta varmasti aukeaa miksi moottorin pitäisi yleensäkään ns. "hengittää" tai miten se pitäisi rakentaa ja säätää jotta toimisi oikeasti hyvällä hyötysuhteella. Pikku vinkkinä kuitenkin että lambda 1 ja pakoputken tukkiminen ei ole välttämättä se kovin juttu.
    Supermoto
  7. #37
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Spiritmonitorista löytyy 1 kpl 98:sta, joka on päässyt noihin lukemiin.
    Ei ne alkuperäiset 375 cc vehkeet missään sprii-monitorissa ole, vaan museossa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #38
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ei ne alkuperäiset 375 cc vehkeet missään sprii-monitorissa ole, vaan museossa.
    Mihin sitten perustat väitteesi kulutuksesta?
  9. #39
    Lainaa MrWilson kirjoitti Katso viesti
    Minulla on myös sellainen muistikuva, että joskus 90-luvulla olisi kiristetty typen oksidien päästörajoja. 1,6 l yksinokkaiset hondat antoivat 115 hp katalysaattorin kera ja kulkivat jalkahiellä. Myös toyotan perus-Corollan kone oli varsin pirteä. Sittemmin tultiin alaspäin. Eikös optimoinnissa yleensä nouse eniten typen oksidit?
    -91 tuli ainakin henkilöautoihin KOLMITOIMIkatti pakolliseksi, jossa se kolmas toiminto on nimenomaan nox päästöjen pienentäminen. Jos optimoinnin yhteydessä palotapahtuman lämpötila nousee, nousee myös nox päästöt (mitä korkeampi palotapahtuman lämpötila, sitä enempi nox päästöjä).
    Katteja on ollut joissain autoissa jo - 70 luvulta, mutta ne on ollut kaksitoimisia, eli ei vähennä nox päästöjä ollenkaan.
    (NOx=NO1 ja NO2= typpioksidi ja typpidioksidi)
  10. #40
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Mihin sitten perustat väitteesi kulutuksesta?
    Eihän ne siellä museossa kuluta mitään.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #41
    On käyny mielessä että jos hankkis jonkun pikkuauton ajalta ennen katteja, laittais siihen ruiskun ja hestecin (tms.) ja virittäis sen kulkemaan mahdollisimman vähällä. Yleensähän virityksellä haetaan lisää tehoa, mutta voi sitä tyytyä vähempäänkin.

    Nykyisin kun kuuttakymppiä törötetään niin on kokolailla sama millaisessa kopissa lusii. Kunhan ilmastointi ja lämmitys toimii.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #42
    Aikoinaan oli pienemmän perheautoluokan taloudellisin Opel Kadett, kulutti lähes aina vähiten. Katalysaattorin tulo nosti myös Opelin kulutusta, josta TM:kin kertoi, katti vaati rikkaamman seoksen, mitä edeltävät Kadettít tarvitsi. Ja lisäksi Opeli myös toimi, ei nykinyt tai viivytellyt kiihdytyksissä, mita varsinkin itäkilpailijat teki. Edelläolevasta huolimatta en ole Kadettia omistanut, tuli Saabeilla vedettyä.
  13. #43
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    On käyny mielessä että jos hankkis jonkun pikkuauton ajalta ennen katteja, laittais siihen ruiskun ja hestecin (tms.) ja virittäis sen kulkemaan mahdollisimman vähällä. Yleensähän virityksellä haetaan lisää tehoa, mutta voi sitä tyytyä vähempäänkin.

    Nykyisin kun kuuttakymppiä törötetään niin on kokolailla sama millaisessa kopissa lusii. Kunhan ilmastointi ja lämmitys toimii.
    siinä murrosvuosina, oliko 89 oli autoja joissa oli ruiskut mutta ei katteja. Siinä itse asiassa on muutamia pirteäksi kehuttuja toyota malleja. mutta ikäloppuja kaikki.

    Oli joskus mielessä, että mitäs jos virittäisi moottoripyörän kulkemaan vähällä. Muuttaisi nokka-ajoitukset alemmille kierroksille, ja poistaisi toiset venttiilinjouset, laittaisi kierrosrajoittimen paljon alemmas ja pitkät välitykset. Mutta sekin idea kuopattiin kuolleena. Whats the point, kun voi ostaa KLX250S:n ja se edes tuota hukkalämpöä, ja menee kolmeen litraan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14.  
  15. #44
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    siinä murrosvuosina, oliko 89 oli autoja joissa oli ruiskut mutta ei katteja. Siinä itse asiassa on muutamia pirteäksi kehuttuja toyota malleja. mutta ikäloppuja kaikki.

    Oli joskus mielessä, että mitäs jos virittäisi moottoripyörän kulkemaan vähällä. Muuttaisi nokka-ajoitukset alemmille kierroksille, ja poistaisi toiset venttiilinjouset, laittaisi kierrosrajoittimen paljon alemmas ja pitkät välitykset. Mutta sekin idea kuopattiin kuolleena. Whats the point, kun voi ostaa KLX250S:n ja se edes tuota hukkalämpöä, ja menee kolmeen litraan.
    Pitää nostaa rimaa. Onhan se 3 litraa kuitenkin aika paljon laitteelle, jonka kokonaispaino on 200 kg luokkaa ja ilmaa leikkaava pinta-ala hyvin pieni. Kubotan 9 hp diesel puksuttamaan ja aerodynamiikka kohdalleen, niin pitäisi hyvinkin mennä alle litralla.
    Hyvä referenssi on LSR "mopo" joka kulki 240 km/h 21 hevosvoimalla (buddfab streamliner). Osa aerodynamiikasta joudutaan uhraamaan stabiliteetin vuoksi, eli jos laitteella ei ole tarkoituskaan ajaa yli 150 km/h, saa vielä paremman. Ei tuolla paljon ole tekemistä moottoripyörien kanssa, mutta asiassa kuin asiassa kannattaa tietenkin pyrkiä parempaan suoritukseen. Se pitää mielen virkeänä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12