Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Tilasin uuden vaijerin joka on erilainen kuin edellinen. Edellisessä oli kaasukahvan lähellä yksi lukitusmutteri ja sitten säätöpalikka sen vieressä jota pyörittämällä sai säädettyä. Uudessa on jostain syystä kaksi mutteria vierekkäin ja sitten säätöpalikka. Löysäsin molemmat mutterit ja aloin pyörittämään palikkaa, niin se kyllä liikkui mutta samalla kiertyi koko vaijeri kierteelle! Ja mutterit ja säätöpalikkka on nyt niin ääriasennossa ylhäällä kuin voi olla minun mielestä. Vapaa liike on nyt noin 5-7 mm ja pitäisi saada kaasuvaijeria tiukemmalle, mutta kun palikkaa toiseen suuntaan sain vähän kierrettyä, niin mielestäni vaijeri vaan löystyi. Olenko saanutjonkun susikappaleen vai enkö vain osaa? Ja pyörä on vm 2000zx-6r, jossa kaksiosainen kaasuvaijeri ja nyt säädän siis kaasua avaavaa vaijeria.
  2. #2
    Tässä vielä kuva vaijerin säätömekanismista
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  3. #3
    Onkohan tossa niin että se pitkä holkki on kiinteä (kuoressa kiinni) ja vaijeri säädetään sillä pitkän holkin puoleisella mutterilla ja kun saadaan sopiva kiristys niin lukitaan se mutteri sillä toisella. Eli kiristettäessä sitä mutteria pitkän holkin sisältä alkaa tulla kierrettä näkyviin. Ehkä.
    FJR -17
  4. #4
    Mitä olen itse kaasuvaijerien liikevaroja säätänyt, niin säätö on tehty moottorin puoleisesta päästä.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  5. #5
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tossa niin että se pitkä holkki on kiinteä (kuoressa kiinni) ja vaijeri säädetään sillä pitkän holkin puoleisella mutterilla ja kun saadaan sopiva kiristys niin lukitaan se mutteri sillä toisella. Eli kiristettäessä sitä mutteria pitkän holkin sisältä alkaa tulla kierrettä näkyviin. Ehkä.

    Mmmm... kumpikaan muttereista ei ole kiinteästi kiinni, eli molemmat kun avaa niin ne pyörivät säätötangossa vapaasti. Ehkä voisi tietysti kokeilla, että kiertää ne toisiinsa tiukasti kiinni niin että ne ovat erillään säätöholkista, ja kokeilee sitten mitä tapahtuu...

    Ja alhaalla moottorin puolella ei näissä Kawan vaijereissa ole säätömahdollisuutta, ei edes alkuperäisessä vaijerissa.
  6. #6
    Mä kokeilisin pitää siitä pitkästä holkista kiinni avaimella ja alkaisin pyörittää sitä lähempää mutteria kiinnipäin.
    FJR -17
  7. #7
    Eikös siinä ole 2 vaijeria mistä ainoastaan toisesta säädetään vaijerin liikematka. Veikkaan että jos liiaksi kiristää niin palautus jää paitsioon, eli välyksiä pitää olla kahvassa.
    Yamahat olen aina säätänyt kaasarien puolelta
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #8
    Tuossa ohjeet manuskasta
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  9. #9
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mä kokeilisin pitää siitä pitkästä holkista kiinni avaimella ja alkaisin pyörittää sitä lähempää mutteria kiinnipäin.
    Mutta mutterit ei ole kiinni kierteissä, vaan siis jos pelkkää mutteria pyörität niin se pyörii vaan kierteessä eikä kiristä mitään. Kokeilin nyt niinkin, että pyöritin toisen mutterin hieman erilleen holkista ja toisen hieman irti ääriasennostaan ja sitten kiristin mutterit toisiinsa kiinni. Eli siis mutterien molemmilla puolilla oli tyhjää kierrettä näkyvillä. Sitten pidin toisella avaimella holkista kiinni ja toisella lähdin pyörittämään mutteripakettia. Ei onnistunut, silläkin tyylillä alkaa vetää vaan vaijeria kierteelle. Eli onko prkl semmoinen vaijeri, minkä voi säätää vain sen ollessa irrallaan!? Laitettava kyllä brittifirmaan viestiä mistä vaijeri tuli, että mitä ovat myyneet...

    Ja manuaalista ei ole hyötyä, koska siinä opastus semmoisen vaijerin kiristämiseen missä on vain yksi lukitusmutteri.
  10. #10
    Ja maahantuojaltako ei löytynyt varmasti oikeaa vaijeria?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Vaijeri on varmaankin oikea, lähdetään siitä.

    Tuo kahden vaijerin (kaasu ja palautus), säätäminen vie hetken. Siellä ei ole mikään vialla, vaan ainoastaan jompi kumpi liian kireällä. Itse kerrankin mietin että meneekö nyt liian kovalla mutkalla jostain, mutta ei, vain ja ainoastaan se kahden vaijerin keskinäinen välys mikä aiheutti älyttömän kirrauksen.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  12. #12
    Anna sinne vaijereille reilusti vaan löysää, sit alat kattelee että paljonko pitää kirrata. Sarvet sinne tänne, vaijeria testaillen, se sietää isonkin mutkan, sitten kun se kaasarin pään tasapaino löytyy.

    Edit: Ja pakko painottaa vielä sitä, että jos kirraa kaasarin päästä jompaa kumpaa liikaa, niin se ei palauta tangon ääripäissä. Eli kun asennatta niin tanko kumpaankin ääripäähän ja sit hyvä kun kaasu palautuu "naps".
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lukiko Zuba kysymystä muuta kuin otsikosta

    Vähä oudolta vaikuttaa 2005 zx6r:ssä on samanlainen kaasuvaijeri, joka säädetään kahvan vierestä. pitkää osaa kierretään ja mutterilla lukitaan, toisin kuin aloittajan tapauksessa vissiin.

    Ideahan on se, että vaijerin kuorta "pidennetään" siirtämällä säätöosalla kuoren tukipistettä kaasukahvaa vasten (tai ruiskurunkoa/kaasaria vasten). Miten tämä tapahtuu ko. vaijerissa ratkaisee ongelman, ja jos säätövara ei riitä, on vaijeri väärä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Lukiko Zuba kysymystä muuta kuin otsikosta

    Vähä oudolta vaikuttaa 2005 zx6r:ssä on samanlainen kaasuvaijeri, joka säädetään kahvan vierestä. pitkää osaa kierretään ja mutterilla lukitaan, toisin kuin aloittajan tapauksessa vissiin.

    Ideahan on se, että vaijerin kuorta "pidennetään" siirtämällä säätöosalla kuoren tukipistettä kaasukahvaa vasten (tai ruiskurunkoa/kaasaria vasten). Miten tämä tapahtuu ko. vaijerissa ratkaisee ongelman, ja jos säätövara ei riitä, on vaijeri väärä.
    Vaijerikin "oikealta" vaikuttaa. On kaikin puolin muuten samanlainen mitoiltaan ja osiltaan kuin edellinen vaijeri, vain säätömekanismi erilainen. Eli itselläni vahva veikkaus että vaijeri on tehtaalta lähtiessään ollut vaan viallinen... Löytyi tubesta videokin missä säädetään kahden mutterin virityksellä olevaan vaijeria, eli tuommoisia vaijereitakin siis on olemassa, mutta minulla vaan tuota säätöholkkia kun kiertää niin se vetää vaijerin kuoren kierteelle. Sen pitäisi siis olla irrallaan kuoresta, mutta minulle on kiinni kuoressa. Tässä videolla kohdassa 2.08 säätää vaijeria https://www.youtube.com/watch?v=zy2dj9VvEdI
  15. #15
    Lainaa KawaZx-6r kirjoitti Katso viesti
    Löytyi tubesta videokin missä säädetään kahden mutterin virityksellä olevaan vaijeria, eli tuommoisia vaijereitakin siis on olemassa, mutta minulla vaan tuota säätöholkkia kun kiertää niin se vetää vaijerin kuoren kierteelle. Sen pitäisi siis olla irrallaan kuoresta, mutta minulle on kiinni kuoressa. Tässä videolla kohdassa 2.08 säätää vaijeria https://www.youtube.com/watch?v=zy2dj9VvEdI
    Eihän se vaijerin kuori vaan ole juuttunut sinne holkin pohjalle ja siksi menee kierteelle säätäessä?
  16. #16
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Eihän se vaijerin kuori vaan ole juuttunut sinne holkin pohjalle ja siksi menee kierteelle säätäessä?
    Olen sitä niin kovalla voimalla vetänyt ja kiertänyt, että olisi pitänyt irrota jos on siihen juuttunut. En sitten tiedä pitäskö kokeilla puukolla vaikka leikata kuorta irti holkista... Pitää nyt ensin kuitenkin odotella myyjän vastaus sähköpostiin kun kyselin heiltä vaijerin säätö-ongelmasta.
  17. #17
    Lainaa KawaZx-6r kirjoitti Katso viesti
    Olen sitä niin kovalla voimalla vetänyt ja kiertänyt, että olisi pitänyt irrota jos on siihen juuttunut. En sitten tiedä pitäskö kokeilla puukolla vaikka leikata kuorta irti holkista... Pitää nyt ensin kuitenkin odotella myyjän vastaus sähköpostiin kun kyselin heiltä vaijerin säätö-ongelmasta.
    Kuoren sisällä on metallivahvike tms, eli ei sen leikkelemisestä liene hyötyä.
  18.  
  19. #18
    Hip hei hurraa, sai vaijerin säädettyä! Eli pakkohan se vaijeri oli irrottaa kaasukahvan päästä jotta operaatio onnistui. Eli vaijeri tosiaan kaasukahvasta irti, sitten molemmat lukitusmutterit löysälle, tämän jälkeen pitää pyörittää muttereista katsoen kaasukahvan puoleista vaijerinpätkää ja alkaa vaijerin pituus säätyä. Eli säätöholkin näköisestä palikasta ei siis tässä vaijerissa säädetä yhtään mitään! Melkoinen viritys . No toisaalta maksoin tästä britti-vaijerista vain noin puolet siitä mitä esim. Suomessa on vaijereiden hinnat, eli ei kai voi enempää odottaakaan... Eikä tuo nyt iso homma ole irrottaa vaijeria kaasukahvasta, mutta olisihan se tietysti mukava saada vaijeri säädettyä ihan vain lukitusmutteri löysäämällä ja säätöholkkia kääntämällä.