Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tää oli ainakin mulle uus juttu. Saksan pohjoisen osien kaupungeista (Dusseldorf tai Hampuri) voi lastata pyörän junaan ja se vie sut Innsbruckiin tai Wieniin). Kestää yhden yön. Melko kätevää ja aika helkutin paljon halvempaa kuin rekkakyyti pyörälle. Nightjet juna sivuille tästä...
    Vähän tarkemmin mistä kaupungeista pääsee junaan ja voi bookata lipun: tästä
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Tähän kun sais Tallinnan mukaan niin kyllä kelpais. Vaan taitaa raideleveys haitata. Saksan osuus ei mua ole toistaiseksi niin haitannu, on jo sen verran ulkomaata että hermo lepää. Mut kiitos vinkistä, ei tiä koskaan jos väsy tai sää iskee.

    Oliskohan vastaava Ruotsi-Tanska -akselilla?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #3
    Mä kattelin kans noita junia alkuvuosesta mutta silloin ei ollu vielä lähtöjä P-Saksasta. Nuo junat kyllä nopeuttaa matkan tekoa kun ei tarvi vetää sinkkikireällä vasenta kaistaa Saksan läpi.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #4
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    junat kyllä nopeuttaa matkan tekoa kun ei tarvi vetää sinkkikireällä vasenta kaistaa Saksan läpi.
    Tai itse asiassa voi... Mutta sen sijaan että nukkuu yön jossain hotellissa niin nukkuukin tossa junassa! Ja aamulla kun heräät olet 1000km etelämpänä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #5
    Itse olen katsellut tätä sivustoa https://www.autoreisezug-planer.de/m...ces-in-germany, mutta jäi kokeilematta tänäkin vuonna. Oma pläni olisi ollut Turku - Tukholma laivalta päivässä Hampuriin ja aamulla herätä Lörrachista. Gessussa sinkilää ei saa niin kireälle, että tuo onnistuisi. Ainakaan yhtä freesinä.
  6. #6
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tai itse asiassa voi... Mutta sen sijaan että nukkuu yön jossain hotellissa niin nukkuukin tossa junassa! Ja aamulla kun heräät olet 1000km etelämpänä.
    Niinpä! Ja hotelliyön hinnan voi miinustaa lipun hinnasta, nettokulu jää pienemmäksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Hampurin osalta ongelmana on aikataulut kun Finnlines saapuu Traveen myöhään illalla jolloin ei enää ehi Hampurista lähtevään junaan. Sen sijaan Dusseldorfin junaan ehtii hyvin elikä jossakin on oltava yks yö ja ajaa sitten seuraavana päivänä Dusseldorfiin. No, säästää tässäkin ajamisen vaivaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #8
    Tämä Nightjet on itsellekin uusi tuttavuus, mutta DB:n autojunat on tullut vuosien varrella hyvinkin tutuksi. Eli vastaavaa palvelua on kyllä ollut jo vuosikausia.
    https://www.autoreisezug-planer.de/m...ces-in-germany

    Ollaan reissattu muistaakseni Hampuri-Lörrach ja Berliini-Munchen välejä molempiin suuntiin ja ollaan kyllä tykätty.

    Niinkuin täälläkin jo mainittiin, niin harmillisesti tuohon Hampurin junaan ei kyllä käytännössä ehdi Tukholmasta aamulaivalta. Joku kyllä on väittänyt tuossakin onnistuneensa, eli kai sekin mahdollista on

    Ilmeisesti tämä OBB on itävaltalainen kilpailija DB:lle, Saksan raidereitit taitaa olla nykyään vapaata riistaa muillekin operaattoreille? DB:llä taisi ennen päästä vain juuri Muncheniin ja Lörrachiin asti, nämä uudet määränpäät kyllä lisää kiinnostusta. Hintoihin en vielä päässyt tutustumaan, mutta kiinnostaa kovasti tämä Nightjet.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  9. #9
    ennenhän Autozug löytyi ihan DB:n sivuilta muttei enää, eli oisivatkohan myyneet koko toiminnon itävaltalaisille

    Ruotsin ja Saksan väliltä löytyy myös yölauttoja
    Göteborg-Kiel. Tämähän ei ole mikään nopean etenijän yhteys kun sto-gbg -välille ei saa koko päivää kulutettua ja Kiel on Hampurin takana pussissa mutta ehkä vaihtoehto joillekkin

    Trelloborg paremmin sijoittunut mutta muistelen että liput myytiin loppuun viikkoja ennen lähtöä
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #10
    Tuo yöllinen autojuna on hyvinkin toimiva ratkaisu, itse tuota käytin Berliinistä Muncheniin useamminkin ja tuolloin juna jatkoi myös Salzburgiin. Hampurista oli myös hyvä yhteys Baseliin.
    Motaria on saksassa ihan kiva käydä maistamassa mutta ekan tankin jälkeen se muuttuu pelkäksi suorittamiseksi.
    -
  11. #11
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/City_Night_Line

    2016 DB:n yöjunat lakkautettu ja ÖBB jatkaa toimintaa samalla kalustolla.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nightjet

    Heti sitä tippuu kärryiltä kun pitää muutaman vuoden paussin motomatkailusta
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 10.06.2019 klo 19:07.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  12.  
  13. #12
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    ennenhän Autozug löytyi ihan DB:n sivuilta muttei enää, eli oisivatkohan myyneet koko toiminnon itävaltalaisille
    tämänkin mysteerin syy paljastui, päivän hesari kirjoittaa

    Muun muassa Saksan Deutsche Bahn lopetti vuonna 2016 kaikki yöyhteydet ja myi nukkumavaunut pois. Useita perinteisiä reittejä lopetettiin tai pätkittiin vaihdoilla,

    lainaus artikkelista jossa kerrottiin mitenkä ilmastohuolestuneisuus on lisännyt junamatkailun suosiota lentämisen kustannuksella, vaikka vain muutama vuosi takaperin oli toisin
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka