Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 128:sta
  1. #31
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan, että 1:16 puolelle mennään, mutta kuinka paljon, on kysymysmerkki.
    Riippuu siitä mite vanhoja renkaita se suostuu käyttämään, ja miten paljon se keskittyy oikeasti siihe tekemiseensä, ja miten tarkasti se tietää mitä se on tekemässä.

    Millään muullahan ei ole mitään merkitystä nopeuden kanssa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #32
    Lupaa 32-33 C viikonlopuksi, nice.
    Testi
  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa S^Hansu kirjoitti Katso viesti
    Lupaa 32-33 C viikonlopuksi, nice.
    No ei kyllä oo nice...voi jeesus mimmonen keli ajaa kilpaa. Tulee taas pullukalle ihan tosissaan hiki.
    Superbike #7
  4. #34
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    No ei kyllä oo nice...voi jeesus mimmonen keli ajaa kilpaa. Tulee taas pullukalle ihan tosissaan hiki.
    Viime vuoden kerhokisa oli aivan sairasta kun oli se 35 C astetta (Alastaron lämpömittari näytti 42).

    20-25 olis aika optimi.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  5. #35
    Flekti puhaltaa sen verran, että tulee vähän tuuletusta vaikka joutuisi odottelemaan...

    Tuossa saattaisi hellevarustus pukuun tuottaa hyvinkin hintansa arvoisen parannuksen kierrosaikoihin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #36
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Flekti puhaltaa sen verran, että tulee vähän tuuletusta vaikka joutuisi odottelemaan...

    Tuossa saattaisi hellevarustus pukuun tuottaa hyvinkin hintansa arvoisen parannuksen kierrosaikoihin.
    Kuumilla keleillä on tullu kipattua ennen kisaa puvun sisään reilusti vettä. Auttaa muutaman kierroksen.
    Superbike #7
  7. #37
    Koiran vuoteista tuttu viilennysgeeli saattaisi pysyä pidempään. Niistähän tehdään paitojakin nykyään, jos ei itse jaksa fyllinkiä laittaa. Sen kun imeyttää kunnolla vedellä, niin pitäisi kyllä muutaman tunnin säilyä viileänä vaikka minkälaisessa viimassa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #38
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    No ei kyllä oo nice...voi jeesus mimmonen keli ajaa kilpaa. Tulee taas pullukalle ihan tosissaan hiki.
    Samanlainen tappohelle ku virtasalmella 2018... Se oli jo aika synkkää ku kaveri mittasi asfaltista +61 astetta. Ilma oli se 32
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #39
    Hellekelistä tuli mieleen että hiki on vettä ja suolaa, ja jos juo paljon vettä, niin henk koht ominaisuuksista riippuen kannattaa syödä suolaa ihan tarkoituksella. Esim meikäläinen ei pärjää ellen syö vähintään 1g suolaa per litra vettä.
    Se että puskee suolaa pihalle ja juo vain vettä tilalle, aiheuttaa sen että suolan määrä veressä laskee, eli seuraa vesimyrkytys/ hyponatremia, lievinä oireena mm. päänsärky, krampit, totaalinen voimattomuus. Tullut tuota muutamankin kerran testattua, ennen kuin lääkkeeksi löytyi tuo lisäsuola.

    "Myrkytyksen" pahentuessa; aivojen toiminnan häiriöitä, sekavuutta, puhekyvyn ja koordinaation heikkemistä, hallusinaatioita.
    Pahimmillaan hengityksen ja sydämen toiminnan häiriötä, tajunnan menetys, ja kuolema.

    Tuo on yksi iso ongelma esim massamaratooneissa, jos sattuu hellekelit, ja tavikset vetää lähinnä vain vettä. Niin ei ole mikään ihme että vähän väliä joku kuolee. Toki yleensä koskee hieman vanhempia ja sydänvaivaisia, mutta välillä menee ihan perusterveitä nuoriakin. Kroppa ja sydän vaan ei toimi jos veren suolapitoisuus laskee liikaa.

    Suoraan suoneen annetussa nesteytyksessä käytetään fysiologista suolaliuosta, jonka väkevyys on sama kuin veren ja kudosnesteen, jottei niitä laimenneta. Se on vettä, jossa on suoloja ihmisen omien nesteiden tapaan 0,9 prosenttia eli 9 grammaa litrassa. Eli ihmisen veri on aika suolaista.

    Pidemmällä aikavälillä sitten taasen munuaiset pitävät huolen veren suolatasapainosta, mutta lyhyellä aikavälillä ne eivät ehdi riittävän nopeasti puuttumaan tilanteeseen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #40
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuumilla keleillä on tullu kipattua ennen kisaa puvun sisään reilusti vettä. Auttaa muutaman kierroksen.
    Selkäsuojan, kypärän ja kenkien pehmusteiden kastelu, ennen ku pukee ne päälle, auttaa kans jonku 15 min.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #41
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Hellekelistä tuli mieleen että hiki on vettä ja suolaa, ja jos juo paljon vettä, niin henk koht ominaisuuksista riippuen kannattaa syödä suolaa ihan tarkoituksella. Esim meikäläinen ei pärjää ellen syö vähintään 1g suolaa per litra vettä.
    Mulla on joku muistikuva, että joku Pelastuspiston opettaja muinoin olisi sanonut Lidlin Saskia Classic -kivennäisveden olevan suolakoostumukseltaan hyvä, joten sitä olen suosinut. Tai sitten Värskaa.
  12. #42
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mulla on joku muistikuva, että joku Pelastuspiston opettaja muinoin olisi sanonut Lidlin Saskia Classic -kivennäisveden olevan suolakoostumukseltaan hyvä, joten sitä olen suosinut. Tai sitten Värskaa.
    On siinä (0,13g/L) enemmän kuin tyypillisissä (0,06g/L) suomalaisten makuun, mutta siltikin kaukana esim tuosta 1g per litra (tai veren 9g/L).
    Apteekki myy törkeen kalliita suolatabuja, 0.5g per tabu, 100 kpl jotain 16 e.
    Mut (vähintään yks) 0.5g tabu per 0.5L vesijuomapullo per joka setin jälkeen on helppo tapa mulle.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #43
    Ei tuostakaan tarvitse tehdä astrofysiikkaa...

    Jos juo pelkkää vettä, laskee kehon elektrolyyttitasot... tarpeeks ku laskee ni alkaa ongelmat, mitä pidempään et usko ja juot vaa vettä, ongelmat pahenee, ja saattaapi henki lähteä jos huonosti käy.



    Itse hikoilen TODELLA rajusti helteisellä säällä, mutta tässä minun supervaativa astrofysikaalinen kaavani miten selviytyä kisasta/harjoituspäivästä hengissä:
    1) juo runsaasti suolattua vissyä (kyllä, sitä Hartwallin original vissyä eikä mitää makulitkuja koska niissä ei ole paskan vertaa suolaa)
    2) jos ei ole vissyä, ni syö esim. perunalastuja tai suolakeksejä
    3) muista saada sokereita myös, banaani on pirun tehokas nopea hiilari joka antaa nopeasti energiaa... kokis toimii myös hyvin, vaikkei ole terveellisimmästä päästä verrattuna banaaniin
    4) muista syödä ettet ole nälässä
    5) jos kärsit krampeista (tai vaikket kärsisikään ni ei silti ole pahaksi) ni syö magnesiumia. Perus 375mg purutabletti auttaa jo helkkaristi kramppien poissa pitämiseen. Ja mitä enemmä urheilee eli energiaa palaa, sitä enemmä magnesiumia kuluu. Paljon urheilevalle ihmiselle 700+mg päivässä ei ole yhtään pahaksi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Ite tykkään sipsien tms. sijasta vetää suolapähkinöitä.

    P.S. Joku mode vois siirtää tän hellekeskustelun omaan topiciin.
    Superbike #7
  15. #45
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Ite tykkään sipsien tms. sijasta vetää suolapähkinöitä.

    P.S. Joku mode vois siirtää tän hellekeskustelun omaan topiciin.
    Kyllä, suolapähkinät ja banaaneja.

    Ei tosiaan oma topicci tälle sääennustetta katsoen ajankohtaiselle ja tärkeälle aiheelle olis pahitteeksi.
  16. #46
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    3) muista saada sokereita myös, banaani on pirun tehokas nopea hiilari joka antaa nopeasti energiaa... kokis toimii myös hyvin, vaikkei ole terveellisimmästä päästä verrattuna banaaniin

    5) jos kärsit krampeista (tai vaikket kärsisikään ni ei silti ole pahaksi) ni syö magnesiumia. Perus 375mg purutabletti auttaa jo helkkaristi kramppien poissa pitämiseen. Ja mitä enemmä urheilee eli energiaa palaa, sitä enemmä magnesiumia kuluu. Paljon urheilevalle ihmiselle 700+mg päivässä ei ole yhtään pahaksi.
    Tuokin riippuu hieman henkilön kropasta.
    Meikäläisellä noi magnesium tabut aiheuttaa kramppeja ilman urheilua/suola/nestehukkaakin. Ja urheilu/suola/nestehukan jälkeen syöty banaani aiheuttaa kramppeja.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #47
    Toimiiko muilla tästä Alastaron "alustava aikataulu" klikki? Pärnussakaan en nähny aikataulua ennakkoon.

    http://www.srra.fi/content/fi/1/588/Kilpailut.html
    T7
  18. #48
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Maza kirjoitti Katso viesti
    Toimiiko muilla tästä Alastaron "alustava aikataulu" klikki? Pärnussakaan en nähny aikataulua ennakkoon.

    http://www.srra.fi/content/fi/1/588/Kilpailut.html
    Nope...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #49
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Maza kirjoitti Katso viesti
    Toimiiko muilla tästä Alastaron "alustava aikataulu" klikki? Pärnussakaan en nähny aikataulua ennakkoon.

    http://www.srra.fi/content/fi/1/588/Kilpailut.html
    https://www.roadracingsm.fi/html/fi/...t/osakilpailut

    Kuis tuolta sarjan sivujen kautta?
    Superbike #7
  20. #50
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuokin riippuu hieman henkilön kropasta.
    Meikäläisellä noi magnesium tabut aiheuttaa kramppeja ilman urheilua/suola/nestehukkaakin. Ja urheilu/suola/nestehukan jälkeen syöty banaani aiheuttaa kramppeja.
    Magnesium EI TODELLAKAAN aiheuta kenellekään kramppeja. Magnesium on sun kehossasi se yks harva asia joka ehkäisee niitä.

    Vai vieläkö sä popsit niitä MagCal tabuja joissa on kalsiumia joka PROVOSOI kramppeja?

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ja urheilu jälkeen syöty banaani aiheuttaa kramppeja.
    Mistä sä revit näitä sun teorioitas? Nopeat hiilarit (esim. banaani) on PARAS tapa päästää keho rasituksen jälkeen glukoosivelasta joka aiheuttaa kortisolituotantoa kehossa joka puolestaan rikkoo hyvää lihasmassaa. Nopea hiilihydraatti myös ehkäisee lihasväsymystä joka aiheuttaa kramppeja.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  21. #51
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toimii!!
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  22. #52
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Magnesium EI TODELLAKAAN aiheuta kenellekään kramppeja. Magnesium on sun kehossasi se yks harva asia joka ehkäisee niitä.

    Vai vieläkö sä popsit niitä MagCal tabuja joissa on kalsiumia joka PROVOSOI kramppeja?
    Olen kokeillut pelkkiä magnesium-tabuja(kin), ja vieläpä sinun vinkistä, mutta mun kroppa ei tykkää niistä(kään).
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #53
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Olen kokeillut pelkkiä magnesium-tabuja(kin), ja vieläpä sinun vinkistä, mutta mun kroppa ei tykkää niistä(kään).
    Nyt kyllä täytyy sanoa, että plasebo tekee sulle tepposet.

    Siis Magnesium on potentiaalinen kramppien ehkäisijä, mutta se ei ole hoitona mitenkään taattu. Joidenkin keho reagoi siihen positiivisesti, joidenkin ei. Mutta se että sun keho EI reagoi positiivisesti, ei tarkoita että se magnesium sun kehossasi saisi aikaan lisää kramppeja.

    Eli lyhyesti : Joko 1) Magnesium vähentää kramppeja sun elimistössä 2) se ei tee sun elimistössä kramppien suhteen yhtään mitään. Sillä ei ole minkäänlaista lääketieteellistä negatiivista vaikutusta kramppien syntyyn, niinku ei ole nopeilla hiilihydraateillakaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #54
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    Jep..hyvä homma. Kiiitti.
    T7
  25. #55
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    On siinä (0,13g/L) enemmän kuin tyypillisissä (0,06g/L) suomalaisten makuun, mutta siltikin kaukana esim tuosta 1g per litra (tai veren 9g/L).
    Apteekki myy törkeen kalliita suolatabuja, 0.5g per tabu, 100 kpl jotain 16 e.
    Mut (vähintään yks) 0.5g tabu per 0.5L vesijuomapullo per joka setin jälkeen on helppo tapa mulle.
    Mites energiageelit, niissä on suoloja ja energiaa, parilla päivällä ollut mukana ja kaksi pussia päivän aikana lipaissut naamaan. Ei niistä ainakaan haittaa ole ollut.
  26. #56
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mites energiageelit, niissä on suoloja ja energiaa, parilla päivällä ollut mukana ja kaksi pussia päivän aikana lipaissut naamaan. Ei niistä ainakaan haittaa ole ollut.
    Energiageelit toimii erinomaisesti jos niitä vaivautuu ostamaan. Itse vetelin muutaman sellasen viime vuonna Virtasalmella SM-kisoissa ja hyvin pelitti.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #57
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mites energiageelit, niissä on suoloja ja energiaa, parilla päivällä ollut mukana ja kaksi pussia päivän aikana lipaissut naamaan. Ei niistä ainakaan haittaa ole ollut.
    Kannattaa varmaan lukee siit paketin kylestä että mitä se sisältää ja kuinka paljon. Itse pyrin välttämään nopeita hiilareita (varsinkin tärkkelystä) koska mulla heittää verensokerit muuten voltin ja iskee uni kesken kaiken.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #58
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Nyt kyllä täytyy sanoa, että plasebo tekee sulle tepposet.

    Siis Magnesium on potentiaalinen kramppien ehkäisijä, mutta se ei ole hoitona mitenkään taattu. Joidenkin keho reagoi siihen positiivisesti, joidenkin ei. Mutta se että sun keho EI reagoi positiivisesti, ei tarkoita että se magnesium sun kehossasi saisi aikaan lisää kramppeja.

    Eli lyhyesti : Joko 1) Magnesium vähentää kramppeja sun elimistössä 2) se ei tee sun elimistössä kramppien suhteen yhtään mitään. Sillä ei ole minkäänlaista lääketieteellistä negatiivista vaikutusta kramppien syntyyn, niinku ei ole nopeilla hiilihydraateillakaan.
    Oon lukenut tutkimuksen jossa todettiin että magnesium auttaa osalla kramppien ehkäysyyn mutta semmoista tutkimusta en ole lukenut jossa olisi tutkittu voiko ne aiheuttaa jossain ihmis tyypissä niitä vaikka jonkun toisen ainevaikutuksen tehostamana.

    Sulta varmaan löytyy tuommoinen tutkimus. Kun en itse löydä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  29. #59
    Kyllä minäkin lujaa ajaisin, kunhan vain joku neuvoisi mitä pitää syödä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #60
    Meikämandoliino voi entisenä kovankin luokan voimanostaja kertoo teille et unohtakaa saman tien ne magnesiumtabletit. Ainut mikä niistä imeytyy sun kehoon on sitraatti ja sitäkin sais kerralla vetään sen vähintään puol purkkia et toimis. Paras ja ainut tapa imeyttää on ihon kautta ja helpoin on jalkapohjat joten nyt jätkät ajojen välissä vaan jalkakylpyyn mihin lisätty magnesiumrouhetta.
    Gsxr 750 k6
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen