Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kyllä voi taas olla varusteiden hankkiminen hankalaa.

    Vanha kypärä on Nolan, kokoa M. Onhan siinä tietty pehmusteet painuneet ja sitä rataa mutta...

    kävin sovittelemassa kypäriä. Nolaneista piti olla kokoa L tai XL että meni edes päähän. No, nuo sentään olivat kohtuullisen mukavia.

    Sitten sovitin kaikki motonetin HJC:t ja Lazerit. Vieläkin sattuu päähän - ei ole siis pääkään standardimuotoa. Ja noista piti olla vähintään xxl. Joissain oli aurinkovisiirejäkin mutta niiden vipujen käyttö hanskat kädessä ajon aikana ei kyllä tasan tarkkaan onnistu

    Onko tuo kypäröiden kokosysteemi jotenkin muuttunut viime vuosina vai onko vain läskipäähän tullut lisää kuorrutetta ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Mulle on sopiva 3XL, ilman tukkaa. 2XL menee tiukasti voimalla painaen ja puristaa epämukavan paljon.
    Nykyinen vanha kypärä lienee kokoa noin 4XL, koska on jo ajan saatossa tullut väljäksi.
    Meitä on joka lähtöön. Otsaan ja päälaen alueelle ei paljoa läskiä tule vaikka olisi läskikin, se on mikä se on.
    Joskus 80-90 luvuilla en katsonut mitään kokomerkintöjä, ostin vain sen mikä oli sopiva kaupassa.
    Viimeksi muokannut: Zen; 29.05.2019 klo 22:27.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  3. #3
    Kypäriä on karkeasti kolmea eri muotoa, round, oval ja long oval, kuten päitäkin. Jos löydät kypärän joka keikkuu sivuttain puristaen otsasta on pääsi todennäköisesti oval tai long oval ja potta ainakin pykälää pyöreämpi.

    Edellinen nolan oli vissiin liian pyöreä kun mekasti vaikka n90 on hiljaiseksi haukuttu, nykyinen caberg istuu mun päähän kun valamalla tehty niin on paaaaljon hiljaisempi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #4
  5. #5
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo kypäröiden kokosysteemi jotenkin muuttunut viime vuosina vai onko vain läskipäähän tullut lisää kuorrutetta ?
    Teoria 1: Nolanin eri kypärät ovat erimallisia. itselleni sopi N87 kokoa M, muista Nolaneista ei mikään koko.

    Teoria 2: Pää täytyy muotoilla kypärään sopivaksi - eli istutaan enste saunassa ja otetaan kovat löylyt. Sitten mennään terassille ja laitetaan kypärä päähän... Kylä se siitä sitten vähitellen
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #6
    Toi kaaberi oli mulle alkuun epämukavan tiukka mut selkeästi oikean muotoinen, ei siinä kauheen kauaa menny että potta taipui pään (lue: poskien) muotoihin. Totaalisen väärän muotoinen ei tietty muotoudu.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #7
    Aina mielummin liian pieni kuin suuri kypäräksi. Tarpeeksi realistiseen ajatteluun kykenevä voi jopa itse muokata kypärän styrokseja.

    Kypärä siis muotoutuu paljonkin. Kokeile vaikka painaa sormellasi kypärän styroksiin.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  8. #8
    Itellä M hjc melko kalliissa potassa oli hyvä, toisin kun Nolanin vastaavassa en saanu M ees päähäni vaikka yritin. Äijä tilas jonku caberg ghost potan mallia M ja se oli sit taas niin väljä omaan päähän ettei oo tosikaa, eli mitä yritän sanoo on se et jokainen valmistaja/malli on aivan oma tarinansa enkä suosittele kellekkään kypäräkauppoja ilman et pääsee kokeileen omaan kupolii.

    Edit: ja sit nää "liikaa styroxia tarvii leikata" ryhmä kannattaa miettiä et onko muitaki ku se oma nuppi joka kärsii siitä ku "ajais ilman".

    Edit2: tai sit vaa ajaa ilman.
    Z750
  9. #9
    Jaahas. Lopulta se Nolanin N87 koossa XL osoittautui sopivaksi kumminkin. Sikäli outoa että edellinen N63 oli kokoa M. Nyt sitten pyöräostoksille - kunhan lomarahat putoaa tilille.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  10. #10
    Lainaa asfalttipaikkaus kirjoitti Katso viesti
    Edit: ja sit nää "liikaa styroxia tarvii leikata" ryhmä kannattaa miettiä et onko muitaki ku se oma nuppi joka kärsii siitä ku "ajais ilman".
    No ei sitä sentään leikata, vaan vähän peukalolla painellaan. Jos ulkokuori on saman kokoinen, kokomuutokset tehdään joka tapauksessa tehtaalla eri kokoisilla pehmusteilla. Jos taas kuori on oikeasti XS ja sinne yrittää vesipäätä tunkea, niin silloin voi jo eristeiden suorituskykykin kärsiä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas. Lopulta se Nolanin N87 koossa XL osoittautui sopivaksi kumminkin. Sikäli outoa että edellinen N63 oli kokoa M. Nyt sitten pyöräostoksille - kunhan lomarahat putoaa tilille.
    Mulla on Shoei Raid II kokoa S ja avokypärä XL, noi on kyllä tosi mystisiä.
    FJR -17
  12. #12
    Kai se yleensä on niin, että jos kypärä tuntuu liian mukavalta, niin se on liian suuri. Vaikka uutta kypärää kokeillessa se tuntuu tiukalta, niin kyllä se jonkin verran vähitellen muotoutuu. Minulla oli ennen halpiskypärä IXS kokoa L, nyt Schupert C3 kokoa M. Schupert on tiukka, mutta kohtuullisen mukava. Kypärämerkeissä myös on eroa, joidenkin kallonmuodolle sopii, toisien ei.
  13.  
  14. #13
    ADV’llä https://advrider.com/f/threads/how-t...oblem.1338421/ oli aika seikkaperäinen kirjoitus päistä ja kypärän sovittamisesta.