Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moikka olen 30v mies ja olen kovasti miettinyt että pitäisi ajaa A kortti. Minula on ennestään jo B kortti. Olen tosiaan 210+ cm pitkä ja monessa autokoulussa on ns nakupyöriä, onko tietoa missä voisi olla esim kustompyöriä opetukseen?
  2. #2
    Pakko kysyä että miksi pitäisi olla customi? Nakuihin on todennäköisesti autokouluissa päädytty siksi että ne on helppoja käsitellä ja sopii kaikille, ainakin siksi lyhyeksi ajaksi kun autokoulussa ajellaan. Customilla on tuo käsittely jo hieman vaikeampaa vs naku/enska.

    Jos pyörän ahtaus mietityttää, niin jossain oon joskus nähnyt f800GS mikä varmasti toimii pitkälläkin varrella, niinkuin enskat yleensä.

    Ja opetusluvalla saat ajaa omalla pyörällä jos se vaihtoehto kiinnostaa.
    Se maksaa kuka nauttii!
  3. #3
    Ite oon persjalkainen 195cm pitkä ja autokoulussa 600cc honda naku oli ihan ok rakkine ja todella helppo ajaa.
    Kerran oon ajanu vajaa 4km 800cc customilla ja se tuntui lähinnä lypsyjakkaralle jossa on moottori, koskaan ei ole ajaminen tuntunut tuollaiselta. Tuli selkä kipeäksi ja muutenkin erittäin hankalalle tuntui se kokeilu.

    Nämä MT07 jne. nakut on näppäriä käsitellä eikä väistöissä ota jalkatapit heti asfalttiin.
    SE
  4. #4
    Tuolta

    http://cycle-ergo.com/

    voi käydä katselemassa polvikulmia ja ajoasentoa aikas monen pyörän osalta.
    Siinä options osassa voi muuttaa mitat metreiksi niin on helpompi syöttää
    kuskin pituus
    FJR -17
  5. #5
    Itsellä jarruvalo paloi jatkuvasti inssi ajossa, kun alle 180cm hukkapätkän jalat ei taipuneet kunnolla 600 hornetin jalkatapeille. Inssi sanoi, että ihan ok, mutta huomioi omaa pyörää valittaessa.

    Customi on itselle hyvä ajaa, mutta en ehkä ajokokeen piruetteja lähtisi nykyisellä koittamaan.

    Ajokokeen tempuilla on erittäin vähän tekemistä moottoripyöräilyn kanssa, mutta korttia ei muuten tipu.
  6. #6
    pystyyhän sitä honda monkeylläkin ajamaan, ei kai se hornet suhteessa ole 210 pitkälle sen kummempi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Jos vastaohjaus ei tule selkäytimestä, ei osaa nopeaa väistöä, ei osaa jarruttaa, ei osaa käyttää katsetta oikein, ei pysty ajamaan hitaasti kuin jalat maassa jne, niin sellainen kaveri ei suomeksi sanottuna osaa ajaa moottoripyörällä.
    Tuosta tulee mieleen "virallinen" uimataidon määritelmä: vähintään 200 m yhteenmenoon, josta ainakin 50 metriä selällään.

    Taitanee olla Suomessa suhteessa yhtä paljon uimataidottomia kansalaisia, kuin ajotaidotomia motoristeja.
  8. #8
    Pitkälle kuskille tulee (kyykkypyörissä) tankin polvisyvennykset helposti ahtaiksi. Tällöin polvet toisaalta osuvat pokkausten särmiin ja lisäksi jalat joutuvat luonnottoman laajaan haara-asentoon. Epämukavuutta seuraa siis molemmista. Yli kaksimetrisellä polvikulmasta tulee piinallisen tiukka, eikä veri oikein kierrä kintuissa.
  9. #9
    Moikka kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista! Ei mitenkään kummenpia perusteluita ole miksi pitäisi juuri kustomi moottoripyöränä ajotunneille. Lähinnä mietityttää ajokoulun tarjonta että onko kaikki jotain 600-700 kuutioisia jotka tuntuu mun kokoiselle miehelle aika pieneltä. Lisäksi käsittääkseni pitää olla ajovarusteet ajotunnille ja mun tapauksessa kaikki varusteet pitäisi teettää mittatilauksena. Tätä olen selvitellyt että onnistuu mutta tulee maksamaan noin 30-50 % enemmän kun normaali kokoiselle. Vielä lisäksi mietityttää se varusteiden pukeminen kesähelteellä. Millä varustuksella te ajelette kesäisin? Itse en viitsisi ihan shortseilla ja t- paidalla ajella mitä välillä liikenteessä näkyy. Meinaa kesäisin olla muutenkin kuuma kun olen kova hikoilemaan.
  10.  
  11. #10
    Lainaa Levanderi89 kirjoitti Katso viesti
    Moikka kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista! Ei mitenkään kummenpia perusteluita ole miksi pitäisi juuri kustomi moottoripyöränä ajotunneille. Lähinnä mietityttää ajokoulun tarjonta että onko kaikki jotain 600-700 kuutioisia jotka tuntuu mun kokoiselle miehelle aika pieneltä. Lisäksi käsittääkseni pitää olla ajovarusteet ajotunnille ja mun tapauksessa kaikki varusteet pitäisi teettää mittatilauksena. Tätä olen selvitellyt että onnistuu mutta tulee maksamaan noin 30-50 % enemmän kun normaali kokoiselle. Vielä lisäksi mietityttää se varusteiden pukeminen kesähelteellä. Millä varustuksella te ajelette kesäisin? Itse en viitsisi ihan shortseilla ja t- paidalla ajella mitä välillä liikenteessä näkyy. Meinaa kesäisin olla muutenkin kuuma kun olen kova hikoilemaan.
    Ainakin siinä autokoulussa(Haagan), jossa kortin ajoin, oli reilun kokoisia lainakamoja. Mutta jos motoristiksi aiot, kamat kantsii hankkia kuitenkin, joten miksei suoraan harjoittelua varten. Sillä valitettavasti Suomessa ei ole montaa päivää vuodessa kun kamat päällä ajaessa on kuuma. Paikoillaan tai kaupungissa eri asia.

    Jos kamat päällä ei joudu pitkiä matkoja kävelemään tai pitkää aikaa odottamaan, tien päällä kyllä pärjää. Ongelma on enemmän toiseen suuntaan: kahvalämppärit, toppavuorit, lämpöliivit yms tulee tarpeeseen.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600