Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Näissä nykypyörissä on hienot tehokartat napin takana. Itse olen käyttänyt Rain karttaa ruuhkissa ja mukavan pehmeä ajeltavahan se on. Nyt tuli mieleen onko kellään kokemuksia miten ne vaikuttavat bensankulutukseen? Oma iso Adventure vie normaalisti 6,8 l/100 km. Reissussa tankkausväli on hiukan tiheä. Entä jos laittaa Rain asetuksen ja niistää 50 hp pois niin meneekö pienemmällä kulutuksella? Tehoa en reissussa tarvi kun kyytiläinen on 12-v ja äidille on luvattu maltillista ajoa.
  2. #2
    Lainaa Miksa1 kirjoitti Katso viesti
    Näissä nykypyörissä on hienot tehokartat napin takana. Itse olen käyttänyt Rain karttaa ruuhkissa ja mukavan pehmeä ajeltavahan se on. Nyt tuli mieleen onko kellään kokemuksia miten ne vaikuttavat bensankulutukseen? Oma iso Adventure vie normaalisti 6,8 l/100 km. Reissussa tankkausväli on hiukan tiheä. Entä jos laittaa Rain asetuksen ja niistää 50 hp pois niin meneekö pienemmällä kulutuksella? Tehoa en reissussa tarvi kun kyytiläinen on 12-v ja äidille on luvattu maltillista ajoa.
    Saman vaikutuksen saa kasuakahvaa sopivasti kääntelmällä (tai siis olemalla kääntämättä)
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #3
    Niin eipä nuo kartat taida vaikuttaa muuhun kuin siihen, missä suhteessa kaasukapulaan sähköiset läpät aukeavat.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4. #4
    Itse en aikoinaan huomannut mitään eroa kulutukseen käyttämällä eri tehokarttoja. Teoriassahan tuollainen tehottomampi kartta voisi viedä vähemmän kun ei tule tehtyä sellaisia äkillisiä spurtteja missä käytetään enemmän bensaa. Pyörässä teho riittää heikommallakin kartalla ripeään etenemiseen liikennevirrassa, joten pihistely onnistuu. Joissain autoissa ECO-moodi tms rajoittaa niin paljon kaasuläppiä, että poljinta joutuu polkemaan kunnolla koska teho ei riitä kiihdytykseen risteyksestä liikennevirtaan sopivaksi, jolloin käytännön hyöty jää pieneksi. Oma auto itseasiassa vie enemmän eco-moodissa ja cruisella ajettuna jos vetää motaria. Ecolla se tolkuttoman kauan kiihdyttää tavoitenopeuteen, koska tehoa on vähän käytössä esim ylämäessä. Normimoodissa se ottaa halutun nopeuden nopeammin ja sitten jää cruisailemaan pienemmällä kulutuksella.
  5.  
  6. #5
    eco kartta ja tehokartta voi olla sama kartta, koska vakio alueet ja pienet voidaan tehdä taloudellisiksi, ja silti laittaa max teho isommille kaasunavauksille. Sehän se ruiskukartan hienous juuri on.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050