Ajattelinpa tehdä tälläisen ohjeen kun tuli päivitettyä jarrut zetorissa. Tämän pitäisi myös päteä ZXR 750 ja ZZR 1100 kun niissä on tietääkseni samat satulat (tai ainakin samanlainen kiinnitys).

ZZR:n tokicon satulat sattuvat olemaan aika paskat ja mulla oli vielä lisäksi muuta ongelmaa niin päätin suorittaa satuloiden päivityksen Hondan Nissineihin. Kaikkien samalla kiinnityksellä olevien CBR 600 - 900 satuloiden pitäisi sopia pienillä muokkauksella. Itse hommasin ebaysta -99 vuotisen 900RR satulat.

Ensimmäinen ongelma tulee siinä, että Kawasakin satulat ovat kiinni 10mm pulteilla kun Hondan ovat 8mm pultilla. Tähän on muutama ratkaisu, satuloiden kiinnitysreistä voi tehdä suuremmat, tehdä holkki putkesta tai käyttää valmista soviteholkkia, joita löytyi myös ebaysta (https://www.ebay.com/itm/ZZR1100-ZZR...oAAOSwGD1cIOC5).

Satulan keskittämiseen tarvitaan 1,5mm paksu prikka. Valmiin holkin kanssa ei tarvi prikkaa kun se osuus on valmiiksi koneistettu siihen. Itse käytin helppouden vuoksi valmista holkkia.

Seuraavaksi pitää vahän hioa satuloita ja niiden kiinnityksiä keulaputkissa. Se paljonko joutuu ottamaan materiaalia pois riippunee aavistuksen satulasta. Kiinnityksien sivuista joutuu viilaamaan vähän pois, jotta satula mahtuu paikoilleen. Helppo tapa tarkastaa, onko tarpeeksi materiaalia poistettu on kokeilla A4:sta väliin. Jos se menee väliin, on väli sopiva. Satuloiden yläosasta joutuu kanssa hiomaan vähän pois, jotta satulan ja levyn väliin jää tarpeeksi tilaa.

PYsf7cDl.jpg

DO87uadl.jpg

Satulan valmis asennus. Satula tulee hieman eri asentoon kuin alkuperäinen eli jos levyyn on kulunut reuna niin jarrupalan kulutuspinta saattaa mennä reunan päälle, niinkuin itsellä eli kannattanee alussa ajaa vähän varovaisemmin kun pala ei ota koko kulutuspinnalta levyyn. Voishan sen reunan hioakin, mutta eiköhän se aika nopeaa häviä itsestäänkin.

aQU9yCHl.jpg