Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Missähän mahtaa olla vika kun pyörä pätkii vajaalla tankilla. Täydellä tankilla toimii normaalisti. Ongelma ilmeni talvisäilytyksen jälkeen. Kyseessä Kawasaki Z1000 -08. Kiitokset jos osaatte auttaa.
    Viimeksi muokannut: lairila; 09.05.2019 klo 21:45.
  2. #2
    Lainaa lairila kirjoitti Katso viesti
    Missähän mahtaa olla vika kun pyörä pätkii vajaalla tankilla. Täydellä tankilla toimii normaalisti. Ongelma ilmeni talvisäilytyksen jälkeen. Kiitokset jos osaatte auttaa.
    Jos vaikka pyörän värin vihjaisette, niin olisi vähän helpompaa...
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos vaikka pyörän värin vihjaisette, niin olisi vähän helpompaa...
    Joo väri lisätty
  4. #4
    Lainaa lairila kirjoitti Katso viesti
    Joo väri lisätty
    Hyvä väri tuo Kawasaki Z1000 -08

    Veikkaus että tuossa linkissä näkyvässä pumppun kuvassa näkyväsää yläosassa olevassa välisä tiivistys pettänyt
    tai jostain muusat välisä pumpussa

    https://www.motorcyclespareparts.eu/...cles/fuel-pump

    ota pummpu ulos tankista tarkista
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  5. #5
    Testaapa sellaista, että vajaalla tankilla jätät korkin auki.
  6. #6
    ^ joo tai sit niin että kun rupeaa pätkimään niin avaat bensatankin. Jos avatessa kuluu "suhahdus" ja käynti paranee niin vian paikka on löytynyt; tankki ei saa korvausilmaa. Kun bensan määrä tankissa vähenee, niin tilalle pitää saada ilmaa, muuten tankin sisällä paine laskee mikä haittaa bensan syöttöä. Korvausilmaa varten on oma kanavansa, yleensä löytyy bensankorkin kaulukesta tai itse korkista. Kanava on tyypillisesti pikkuriikkinen ja voi tukkeentua.

    Toinen mahis että tankkiin kerääntynyut kakka asettuu imun eteen just vajaalla tankilla.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #7
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Hyvä väri tuo Kawasaki Z1000 -08

    Veikkaus että tuossa linkissä näkyvässä pumppun kuvassa näkyväsää yläosassa olevassa välisä tiivistys pettänyt
    tai jostain muusat välisä pumpussa

    https://www.motorcyclespareparts.eu/...cles/fuel-pump

    ota pummpu ulos tankista tarkista
    Tässä on mitä parhain esimerkki, hyvä ja ennen kaikkea looginen vastaus! Jos ongelma on pinnantasosta selkeästi riipppuvainen, jää jäljelle vain kaksi vaihtoehtoa:

    1. hydrostaattinen paine, on lineaarinen yhtälö, ei on/off-kuten kuvattu, eli väärä vastaus. Vajaassa tankissa olisi alipainetilaa täyttä tankkia enemmän, joten ongelma olisi päinvastainen kuten kuvattu, siksi pois suljettu.

    2. tarkkaan ottaen pinnantasosta johtuva, oikea päätelmä ja looginen vastaus, eli pumpun imupuoli saa ilmaa ja raja selkeä.

    Suurin ongelma, monilla foorumeilla on se, että ei kerrota miten ongelma lopulta ratkesi, tietysti poikkeuksia lukuun ottamatta.

    Tietysti voi hävettääkin että olinpa tyhmä kun en ymmärtänyt tai vituttaa ne rahat jotka menivät hoitoon, mutta ei ymmärretä sitä että jotain auttaisi kun kertoo sen koko historiikin ja lopputulosen.

    Kaikkihan me on tehty virheitä, ei sitä pidä hävetä, vaan sitä jos niistä virheistä ei opi mitään. Sitten sellaiset vastaukset että vaihda akku, vaihdoin akun, ei pelitä, ei starttaa, jätän ihan omaan arvoonsa, paras lienee se että mopedi ei "mene päälle" missä vika? Tarkoitan että itse vanhan kansan miehenä en vain ymmärrä nykyajan puhekieltä ja se on minun puutteeni.

    Silloin, kun esittää vastauksen ja ajatuksen, voisi perustella että mihin perustuen se voisi näin olla, että olisi itse asiaa miettinyt tai olisi kokemusta. Se että millä kompetenssilla asian esittää, vaikuttaa asiasisällön "arvoon". En tiedä, en ole kuullut, mutta kokeile tätä tai että tunnenn merkin ja mallin, näissä yleensä on... ja tämä auttoi siinä ja siinä...

    No, asiaan, autellaan jos osataan ja muuten kyetään.

    Kiitos!
    Viimeksi muokannut: HAA; 11.05.2019 klo 00:52.
  8. #8
    En kyllä tiedä tästä muuta kuin omat kokemukset mutta veikkaan polttoainepumppua, enkä esitä muuta teoriaa kuin kokemusperäisen samanlaisesta ongelmasta (tietysti kysehän taitaa olla kyse tuosta hydrostaattisesta paineesta). Tietysti samassa pyörässä mistä kokemukset oli minulla oli myös vikaa tankin korkissa mutta se ilmeni eri tavalla eikä ollut riippuvainen polttoaineen pinnasta ja kyseessä oli kaasaripeli...
  9. #9
    Entinen 2013 Triumph Street Triple R teki vastaavaa korvausilmaletkun tukkeuduttua. Veti tällöin vettä korkinrenkaasta bensan sekaan (kuten edellä spekuloitiin). Kannattaa tosiaan ajon jälkeen kokeilla avata tankki ilman kypärää ynnä muita kuulonrajoittimia, josko sihahtaa.

    Ongelma alkoi rankkasateella euroopan turneella, ja pätkimistä ilmaantui sateen jälkeenkin aina lopputankista. Tilapäisfiksinä (lisäveden varalta) toimi ennen suurempia operaatioita jeesusteippi + mcdonaldsin mehupilli tankinrenkaan päälle taiteiltuna.

    Fiksaus ei ole kovin ihmeellinen operaatio, tankki vaan tyhjäksi ja uudelleenreitittää korvausilmaletkun ja/tai korvaa sen vähän paksummalla, jos on mutkaista reittiä vedetty (ettei mene uudestaan umpeen).

    Tämä on toki vain yksi mahdollinen vaihtoehto, mutta hyvä selvittää kuitenkin. Varsin epätodennäköinen tosin, jos pyörä on ollut talvisäilössä sisällä lämpimässä, et ole ajanut kunnon sateella eikä tallikaveri ole kussut tankkiin.
    Viimeksi muokannut: Hacnoc; 12.05.2019 klo 03:01.
  10.  
  11. #10
    Lainaa HAA kirjoitti Katso viesti
    Suurin ongelma, monilla foorumeilla on se, että ei kerrota miten ongelma lopulta ratkesi, tietysti poikkeuksia lukuun ottamatta.
    Mun mielestä palstan suurin ongelma on se ettei kysyjät anna oikeastaan mitään vihjeitä siitä miten ongelma on todettu eli tässäkin tapauksessa voi hyvinkin olla ettei ongelma edes johdu tankin täyttöasteesta vaan jostain ihan muusta, mutta ongelmat alkoivat silloin kun tankki oli puolillaan ja syystä tai toisesta kysyjä vaan on päätellyt, että ongelma johtuu bensan määrästä.

    Sen lisäksi kun just rekattu nimimerkki kyselee "tyhmiä" ja poistuu palstalta saman tien niin alkaa trollivaroitin kilisemään näytöllä.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>