Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Moi,

    Haettu pyörä talvihuollosta muutamia viikkoja sitten. Kyseessä R6 vm.2005. Pyörä toimi heti moitteetta. Avainta kääntäessä kaikki toimi ja on käynyt hyvin.

    Tässä on tullut aika vähän ajeltua, muutamia kertoja silloin tällöin. Pyörästä ei ole ollut havaittavissa mitään akku yms ongelmia.Muutama päivä sitten (viimeisen kerran) tyttöystävä kävi ajamassa, ja sanoi että oli kuulemma alkanut lopussa öljyvalo palamaan. Tämä olkoon siis ainoana ilmenneenä "vikana".

    Tänään kääntäessä avainta ON asentoon ei tapahtunut mitään. Ei mitään ääniä, ei mitään valoja mittaristossa - nada. Ikään kuin pyörässä ole akkua ollenkaan. Olen kuullut, että jos akku tyhjenee jonkin verran niin sentään mittariston valot syttyisivät.

    Apuja siis kaivataan. Mainittakoon että olen aikalailla peukalo keskellä kämmentä, kun en tekniikasta ymmärrä. Mitä voin tehdä / mistä aloittaa vianmetsästys? Onneksi pyörä sattuu olemaan pihassa, eikä missään korvessa...

    Arvostan kaikkea apuanne. Englannin kielellä olen koittanut noita foorumeita selata, mut ei ole selkeästi samanlaissta ongelmaa löytynyt.

    -VS
    2004 Kawasaki ZX-6RR
    2005 Yamaha R6
  2. #2
    Akku voisi olla keulilla syyllistä haettaessa. Onko mahdollista, että olisi mennyt parkit päälle (siis onko pyörässä sellainen virta-/ohjauslukko, jossa on myös parkkivaloasento)?

    Jos yleismittari on saatavilla, niin akun napajännite olisi ensimmäinen kohde.
  3. #3
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Akku voisi olla keulilla syyllistä haettaessa. Onko mahdollista, että olisi mennyt parkit päälle (siis onko pyörässä sellainen virta-/ohjauslukko, jossa on myös parkkivaloasento)?

    Jos yleismittari on saatavilla, niin akun napajännite olisi ensimmäinen kohde.
    Kiitos vastauksesta.

    Virtalukossa on vain Lock, Off, ja On asennot. Eli tämä varmaankin poissuljettu...

    Täytyypä hakea Clas ohlsonista tuo mittari!
    2004 Kawasaki ZX-6RR
    2005 Yamaha R6
  4. #4
    Mitens sulakkeet? Pääsulake? Luulisi, että edes jotain elonmerkkiä antaa, kun kääntää virrat avaimesta. Normaalisti mittaristovalojen lisäksi bensapumppu hörähtää pyörimään pariksi sekunniksi virtojen päällelaitosta.

    Onhan myös itse virtalukkokin mahdollinen syyllinen. Jos joku kriittinen piuha on poikki tai saa kulumasta maakontaktin.
    Braaaaap
  5. #5
    Lainaa Simppakukko kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta.

    Virtalukossa on vain Lock, Off, ja On asennot. Eli tämä varmaankin poissuljettu...

    Täytyypä hakea Clas ohlsonista tuo mittari!
    Mun 2005/06 Rutkosessa on parkkivaloasento lock asennon alapuolella, sellainen parkkivalosymboli, eli tarkista vielä. Muissa vikakohteissa kuin totaalisessa virrattomuudessa pitäisi kyllä jotain tapahtua virrat päälle laittaessa.
  6. #6
    Lainaa Simppakukko kirjoitti Katso viesti
    Tänään kääntäessä avainta ON asentoon ei tapahtunut mitään. Ei mitään ääniä, ei mitään valoja mittaristossa - nada. Ikään kuin pyörässä ole akkua ollenkaan. Olen kuullut, että jos akku tyhjenee jonkin verran niin sentään mittariston valot syttyisivät.
    Jos akku on dööd, tai vain ihan tyhjä, niin silloin ei syty eikä pala mikään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mun 2005/06 Rutkosessa on parkkivaloasento lock asennon alapuolella, sellainen parkkivalosymboli, eli tarkista vielä. Muissa vikakohteissa kuin totaalisessa virrattomuudessa pitäisi kyllä jotain tapahtua virrat päälle laittaessa.
    Oliskohan tämä. Nuo merkinnät ovat sangen kuluneita, että mun pyörässä sitä ei näy.

    Testaan onko akussa virtaa jahka pääsen pyörään käsiksi illemmalla.
    2004 Kawasaki ZX-6RR
    2005 Yamaha R6
  8. #8
    Noniiin. Mittari näytti 3,2V, joten tais olla ne parkit sitten jääny päälle... Ei muuta kuin latailemaan sitten. Kiitos vastauksista.
    2004 Kawasaki ZX-6RR
    2005 Yamaha R6
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Simppakukko kirjoitti Katso viesti
    Noniiin. Mittari näytti 3,2V, joten tais olla ne parkit sitten jääny päälle... Ei muuta kuin latailemaan sitten. Kiitos vastauksista.
    Ja älä ylläty jos ei elvy. Koittaa kannattaa tietty aina.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Todennäköisesti älylaturi ei ala edes lataa, pitää olla vanha kunnon "matti" rautamuuntajalaturi aluksi.
    FJR -17
  11.  
  12. #11
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti älylaturi ei ala edes lataa, pitää olla vanha kunnon "matti" rautamuuntajalaturi aluksi.
    Tai minuutiksi pariksi autosta kaapeleilla latausvirtaa mopon akulle, niin mopon akku herää (jos herää) sen verran että älylaturi voinee ymmärtää.

    Idse yleensä herättelen 12V akun 24V latausjännitteellä. Kannattaa olla ajoneuvon piuhat irti akusta, muutoin voipi kärähtää jotain.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."