Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään munasuojia käytössä mopoillessa?
    Onko kukaan edes kokeillut ajaa kupin kanssa?

    Ite oon kamppailulajeissa käyttänyt ns. "kovaa kuppia" ja siihen tottuu yllättävän nopeasti, vaikka alussa tuntuu, että se on koko ajan tiellä.

    Nyt tuli hommattua ratakäyttöön 1-osainen nahkapuku, jonka alla ajattelin käyttää lisäksi rinta/selkäpanssaria.
    Olo tuntuu melko hyvin suojatulta kaikkine ajokamoineen, mutta miehuusalueella on aika orpo olo, kun siinä ei oo minkäänlaista suojaa.

    Kertokaahan kokemuksia onko ollut usein tilanteita, joissa alasuojaa on tullut ikävä.?
    cbr600rr -04
  2. #2
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään munasuojia käytössä mopoillessa?
    Onko kukaan edes kokeillut ajaa kupin kanssa?

    Ite oon kamppailulajeissa käyttänyt ns. "kovaa kuppia" ja siihen tottuu yllättävän nopeasti, vaikka alussa tuntuu, että se on koko ajan tiellä.

    Nyt tuli hommattua ratakäyttöön 1-osainen nahkapuku, jonka alla ajattelin käyttää lisäksi rinta/selkäpanssaria.
    Olo tuntuu melko hyvin suojatulta kaikkine ajokamoineen, mutta miehuusalueella on aika orpo olo, kun siinä ei oo minkäänlaista suojaa.

    Kertokaahan kokemuksia onko ollut usein tilanteita, joissa alasuojaa on tullut ikävä.?
    Ei oo itellä tullu yhtään kokemusta vastaan jossa kuppi ois jotain auttanu. Ennemminki se on vain tiellä, ku et saa itteäs kunnolla tankkia vasten.

    Viime kesänä vedin 2 aika rajua slapperia eikä kummassakaa kassit ollu vaarassa, sisäreisi otti tälliä kyllä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    On kans tullut noita kuppi- ja hammassuojalajeja harrastettua, mutta kupit ei oikein tähän hommaan sovi.

    Hammassuojia olen nähnyt käytettävän, en tosin suomessa kovinkaan montaa kertaa. Jotkut vissiin puree hampaita niin kovaa yhteen ajaessa ja jotkut käyttää aivotärähdysten ehkäisyyn. Itse en usko että pystyisin hammasssuojia (tai niskatukea) käyttämään tässä lajissa, vaikka se ihan fiksua olisikin.

    Rintapanssarin laitan sit kun se sopii puvun sisälle, eipä ole viiteen vuoteen tarvinnut sovitella


    Edit: Kaatuiluakin olen harrastanut, mutta koskaan ei ole kasseille kopsahtanut. Lapaluun murtamisen jälkeen tuli hommattua semmoinen selkäsuoja mikä yltää lapaluiden päälle.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  4. #4
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Lapaluun murtamisen jälkeen tuli hommattua semmoinen selkäsuoja mikä yltää lapaluiden päälle.
    Merkki malli linkkiä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Merkki malli linkkiä?
    Dainesen wave noilla lisäsuojilla. Ostin ihan suomesta kaupasta kun menin kaatosaikulla käsi kantositeessä katteleen uusia varusteita. "Meillä olis tällänen dainesen uus malli missä on nää lapaluusuojat" - Joo, mä otan sellasen

    En tosin löytänyt D:n sivuilta tota mallia enään.

    http://www.clinic-hq.co.uk/product_1...ula+Protection
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  6. #6
    Kun joskus opettelin keulimaan (en osaa vieläkään) niin joskus tiputtaessa tuli hyvin kasseille, mutten oikein nää tilannetta mihin näitä radalla tarviis.
  7. #7
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Kun joskus opettelin keulimaan (en osaa vieläkään) niin joskus tiputtaessa tuli hyvin kasseille, mutten oikein nää tilannetta mihin näitä radalla tarviis.
    Joskus haikkarin alusta voi tulla munilleen tankinpäälle.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  8. #8
    Voihan sitä kipatessa kolista omaan pyörään, kaverin pyörään, kanttariin...
    Taitaa vaan olla vähän sama, ku hammassuojien kanssa tässä lajissa, että niin harvoin olis hyödyksi, ettei oo vörtti epäkäytännöllisyyden takia.
    cbr600rr -04
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Jos päätät kokeilla, niin laitapa sellainen nahkapuvun ulkopuolelle tuleva oikein näyttävä kalukukkaron kaltainen kapistus. Sinne voi kätevästi jemmata vaikka korvatulpat settien välissä. Ovat perhana aina jossain hukassa.

    Tiedä vaikka ottais tuulta alle muoti-ilmiönä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Ei huono idea.
    Pikkunen jallupullo sinne kanssa, niin ei tarvii kaadon sattuessa istua hiekalla kuivin suin.
    cbr600rr -04
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ...Sinne voi kätevästi jemmata vaikka korvatulpat settien välissä. Ovat perhana aina jossain hukassa....
    Offtopiccina heitän, että itse heitän settien välissä tulpat toisen ajohanskan sisään. Siellä pysyy ja sieltä löytyy. Hanskat tietty apupöydällä, omalla paikallaan.
    Braaaaap
  12. #12
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Offtopiccina heitän, että itse heitän settien välissä tulpat toisen ajohanskan sisään. Siellä pysyy ja sieltä löytyy. Hanskat tietty apupöydällä, omalla paikallaan.
    Itse laittanu tankinkorkkin päälle. Tosin nyt kun on pikakorkki nii pitää keksiä jotaki muuta.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13.  
  14. #13
    Muutamassa pyörässä nähnyt tuollaisen pastillirasian ohjaamossa kiinni kaksipuolisella teipillä, saa näppärästi korvatulpat kannen alle säilöön https://www.sunglobe.net/pastilliras...-clack-501122/
    Kylätason kurapyöräilijä.