Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hellou !

    Pyöränvaihto mielessä ja pari vaihtoehtoa käytettyinä:

    KTM 690 Enduro R /Husse 701
    BMW G650 X Challenge

    Onko muilla jakaa kokemuksia siitä miten nämä eroavat toisistaan ?
    Oma ajo on kevyttä makkaraenskaa ,metsäautotietä ja soraa

    Bemarin kävin koeajamassa tänään ja toimivan oloinen peli vaikka tuo kaasujousitus alussa epäilytti.
    onko sattumoisin kenenkään foorumilaisen vanha tai muuta tietoa tästä Biketeamissa myynnissä olevasta Bemusta?
    https://www.nettimoto.com/bmw/g/2388123
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  2. #2
    On ainakin kallis hinta ko. pyörästä, toisaalta näitä on vaikea löytää... Jos joku myy käytettyä niin se yleensä menee heti. Itse ostin omani viime kesän lopulla ja olen tykännyt. Hieman "ahdas" omaan ikroppaan -varsinkin verrattuna edelliseen joka mulla tosiaan oli KTM 690 Enduro.
    Kotari on hieman liian tehokas metsään (ei siitä välttämättä haittaa ole!) ja kone stumppaa helposti hitaasti ajettaessa. Runko on hieman takapainoinen ja varsinkin jos alkaa tavaraa lisäämään kuskin taakse niin pyörä alkaa olla epämielyttävä ajettava jo sorateilläkin. Uuden Kotarin (v. 2019 malli) haluaisin koeajaa.
    Bemarin kaasujousi on ollut yllättävän toimiva eikä niitä ole juurikaan rikkoutunut edes maailmalla.
    Bemarin öljynvaihto on ihan järjetön!!??

    Bemari on siis pienempi ja kevyempi. Tehoa siinäkin riittävästi. Syö paljon vähemmän bensaa.
    Bemari ei pysy ollenkaan puhtaana edestä -etulokasuoja on liian lyhyt.
    Kotari isompi ja tehokkaampi, toimintasäde on pieni ongelma sekä takapainoisuus.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    Mulla oli kaksi 690 Enduroa ja suurin miinus oli juuri tuo takapainoisuus, vttumainen ajaa kun keula kevenee tahtomatta ja pito kateissa. Vaatii soralla agressiivisen ajotyylin mutta sitten mennäänkin näyttävästi ja kovaa. Muuten on kelpo pyörä ja saa kattavasti varusteita jos haluaa lisää löylyä, lisää bensaa, rallikatteita jne.

    Toissa kesänä ajoin 701 Hussea ja kehitys on mennyt eteenpäin, oletettavasti 2019 690 on aika samanlainen kun 701:nen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Samoja ajatuksia ketjun aloittajan kanssa täälläkin suunnalla ja joku hieman sorakelpoisempi kulkine hieman polttelisi saada Diavelin kaveriksi. Hyvin pitkälti samat vaihtoehdotkin pyörineet päällimmäisenä mielessä.

    Tuota Biketeamin XChallengea tuli myös hieman katseltua sillä silmällä ja olisin myös käynyt tänään ihmettelemässä paikanpäällä, jos olisin kerinnyt.

    Noita ei tosiaan ole liian usein myynnissä, mutta kuten Go-Za jo mainitsikin niin myös hinta vaikuttaa kyllä hieman korkean puoleiselta.

    Noh, omalta osaltani jätän ajatuksen hautumaan ainakin seuraavan reilun viikon ajaksi, kun en nyt ehtinyt tässä pahimman ostokuumeen aikana ostamaan mitään ja pitänee lähteä loman kunniaksi ensin muutamaksi päiväksi moporeissuun ja sitten viikoksi mökkeilemään.
  5. #5
    Ajelukaverini,omisti nuo molemmat ja sen perusteella:Kotari alustaltaan parempi,Bemari muuten ketterän käteensopivampi.Pidemmät huoltovälit Bemarissa.
    Bemarin kone pomminvarmempi Kotariin verrattuna,poislukien se vesipumppuominaisuus Bemarissa.
    Bemari korkea mulle,oma pituus 167cm,Kotari mahdottomuus.Bemarin takahäkki saattaa pettää,jos oikein kuormaa rajusti.
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...php?f=5&t=6940
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...php?f=5&t=4130
    Nuo kun luet,tiedät kummastakin kaiken ja vähän enemmän vielä.
    Itse ottaisin bemmin.
    Sillä ilmaiskarilla saattaa muuten kaataa pyörän.Ajelukaverilleni kerran kävi niin,sössi ilmaliittimen kanssa ja pussi tyhjeni sivutuella ja humpsis,nurin oli.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  6. #6
    Tänx!

    Hyviä kommentteja, vähän samoja tuli vastaan ADV riderin sivuilta.
    Osien saannista valittelivat mutta Rotaxin kone on niin monessa muussa että siihen kyllä saa, muissa voi olla hakemista koska ilmeisesti tuon valmistumäärät oli aika pienet.

    Samaa mieltä hinnasta , vielä kun katsoin niin kulutusosat (renkaat , ketjut) lopussa ekä tuohon myöskään ole tehty mitää "tyyppivikakorjauksia" ( vaihdepolkimen vaihto ym joista oli kurafoorumilla juttua)

    Tein asiallisen tarjouksen mutta ei löydetty myyjän kanssa yhteistä säveltä
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  7.  
  8. #7
    Moe.

    Kannattaa huomata myös, että X-bemareitten valmistus on lopetettu jo kymmenen vuotta sitten. Lisävarusteita siis tähän pyörään on hyvin niukasti nykyään saatavilla.

    Vähät varaosat, mitä oon tarvinnu on saanut tarvikkeena ja alkuperäisosina.

    Omalla "Challengerilla" on ajettu nyt +70 tkm. Eteläisin piste oli Erg Chebbin autiomaa Marokossa, itäisin piste Nizki Novgorod Venäjällä. Ja kaikkee siltä väliltä kesät talvet. Että kyllä sillä tommosta keskipitkänmatkan reissuenduroa voi ajaa.

    Vaihdettuja osia/remontteja

    - Mittaristo, kaikki vaijerit, kaikki laakerit, ketjulaahain, etuvanne ja takajarrulevy. Sivuseisontatuen sensori on ollut rikki jo kauan ja kytkinakselin kolo kului väljäksi ja korjattiin koneistamalla/holkittamalla.

    Tuosta vesipumpusta tai polttoainepumpun johtosarjoista en tiedä mitään VIELÄ. Kai neki eteen tulee...

    Nuo takaisinkutsukampanjat oon jättäny väliin tai siis en oo jaksanu selvittää, koseeko ne mun pyörää.

    Öljynvaihto ei oo mitenkään järjetön homma. Tympein osuus siinä on sen filtterikotelosta valuvan öljyn hallinta.

    Tosiaan tuo prätkä tippui jäitten läpi järveen kuus vuotta sitten. Ja oli järven pohjassa kolme päivää. Se mittaristo tilttas lopullisesti siinä mutta oireili jo sitä ennen. Varmaan tuosta samasta syystä pyöränlaakerit yms. loppui vähän ennen aikojaan.

    Mutta joo. Munki mielestä tuo nettimoton Challenge on ylihinoiteltu. Ja tuo lisätankki on vähä hassu.

    Kyllä kai tämmöstä mopoo uskaltaa suositella, jos vähä ajettu ja hyvä yksilö löytyy sopuhintaan. Mun mielestä 690 kotari lienee ainoo kilpailija tässä "alemmassa keskiraskassarjassa" eikä oo kyllä huono pyörä sekään!

    Terv. Ile