Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Olen metsästänyt järkevän hintaista hylsysarjaa työkaluvaunuun jossa olisi 1/4, 3/8 ja 1/2 vääntiöt ja mieluusti vähän pitkiä hylsyjä, kärkiä ja jatkoja mutta ei mitään muuta sontaa mikä ei kuulu hylsysarjaan.
    Onko kellään mitään vinkkiä mistä voisi saada? Paras olisi jos kalut olisi mieluummin vaahtomuovi alustassa kun esim. muovisalkussa.
    clas ohlsonilla olis cocraft pro edition sarjoja hyvässä tarjouksessa mutta 3/8 kokoa ei ollut.
    Myös käytetyt hyväkuntoiset kiinnostaa!
    Monessa jopa halvassa työkaluvaunussa olis minulle kelpaavat sarjat mutta ei niitä pelkkiä työkaluja ole kaupan.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  2. #2
    Tooloutlet.fi esim. Boxo tai Gedore ihan ok laata, mutta ei sikahintaisia. Löytyy myös valmiilla vaahtomuovisisuksilla laatikkoon, ilman koteloa.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #3
    No juu tooloutletissä olis Boxo hintaan 251+toimitus. Ehkä vähän kallis mun käyttöön mutta ei mahdoton vaihtoehto.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  4. #4
    Biltema? Löytyy jos jonku näköstä settiä ja 10v takuu. Omassa, suht vähäisessä, käytössä hyvin pelannut sen kymmenkunta vuotta ja useammalla harrastetallilla kuuluu olevan just hylsysarjoja yms Biltemasta. Eikä oo kalliita.
  5. #5
    Meillä on yksi Boxon rullakko kiluineen töissä. Peruslaadukas, huolisin kotiinkin. Pihdit vaihtaisin Knipexiin.
  6. #6
    Lainaa Jortsi kirjoitti Katso viesti
    Biltema?
    Biltemassa oli ennen muinoin noita vaahtomuovi sarjoja mut nyt ei ollut. Muita en niin kauheesti edes vielä kattonu.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  7. #7
    Miksi noita 1/2" kokoja pitäisi olla?
    Ihan hyvin kaikki MP hommat hoituvat 3/8" vääntiöillä kanssa.

    Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.
    Pekka
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Miksi noita 1/2" kokoja pitäisi olla?
    Ihan hyvin kaikki MP hommat hoituvat 3/8" vääntiöillä kanssa.

    Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.
    Mielummin 1/4" ja 1/2" setit kuin 3/8".

    Isompi momenttisia muttereita/pultteja o huono availla 3/8":lla, esim takapyörän mutteri ja alustan osat.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #9
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mielummin 1/4" ja 1/2" setit kuin 3/8".

    Isompi momenttisia muttereita/pultteja o huono availla 3/8":lla, esim takapyörän mutteri ja alustan osat.
    Jaa, minkälaisia momentteja ajattelit käyttää?
    250 Nm menee vielä ihan hyvin 3/8" työkaluilla.
    Isompia momentteja ei kai moottoripyöristä löydy.
    Pekka
  10. #10
    Mä olen ollut kovasti tyytyväinen Boxoon. https://www.kivilinna.com/moduulit-tyokaluvaunuille
    Tooloutletista saattaa saada vähän halvemmalla kuin Kivilinnasta.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  11. #11
    Itse olen ostanut täältä pari kertaa:
    https://www.svh24.de/

    Ainakin yksi sarja löytyy:
    https://www.svh24.de/gedorered-172-t...cs3=1020008813

    Gedore red taitaa(?) olla sama kuin entinen Carolus eli ei vastaa normi Gedorea laadussa. Joitakin Carluksen työkaluja ollut ja kyllä niillä on pärjännyt.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  12. #12
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Meillä on yksi Boxon rullakko kiluineen töissä. Peruslaadukas, huolisin kotiinkin. Pihdit vaihtaisin Knipexiin.
    Boxot on kanssa käytössä ja omaan vaunuun vaihtui tilatessa Knipekiin. Boxot pystyy kokoamaan mieleisillä moduleilla ja saa sellaisen vaunun on kaikki tarvittavat mutta ei ylimääräisiä työkaluja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #13
    Olisiko tästä linkistä apua ongelmaan? https://www.ikh.fi/fi/kasityokalut/t...yokalumoduulit
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  14. #14
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Miksi noita 1/2" kokoja pitäisi olla?
    Ihan hyvin kaikki MP hommat hoituvat 3/8" vääntiöillä kanssa.

    Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.
    Joo toi on toisaaltaan totta..... mutta maku asia. Itellä on vaan tunne että tarvii 1/2joskus niin on se hyvä olla. 3/8 riittää jos vääntiöitä on vähintään kaksi ja toinen vähän pidemmällä varrella.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  15. #15
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Olisiko tästä linkistä apua ongelmaan? https://www.ikh.fi/fi/kasityokalut/t...yokalumoduulit
    Tykkäisin kovasti myös ikh työkaluista mutta noista keräilemällä tulee myöskin aika kallis setti varsinkin kun haluaisin vähän monipuolisempia sarjoja. Esimerkkinä 1/4 sarjassa pitäis olla kärkihylsyt ja pitkät kuusio hylsyt.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  16. #16
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ostanut täältä pari kertaa:
    https://www.svh24.de/

    Ainakin yksi sarja löytyy:
    https://www.svh24.de/gedorered-172-t...cs3=1020008813

    Gedore red taitaa(?) olla sama kuin entinen Carolus eli ei vastaa normi Gedorea laadussa. Joitakin Carluksen työkaluja ollut ja kyllä niillä on pärjännyt.
    Toi olis aika hyvä setti! Toi laatikkokin olis melko ok tunkea vaunuun.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  17. #17
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Miksi noita 1/2" kokoja pitäisi olla?
    Ihan hyvin kaikki MP hommat hoituvat 3/8" vääntiöillä kanssa.

    Ne ovat paljon kätevämpiä, kevyempiä ja mahtuvat ahtaampiin paikkoihinkin hommia tehdessä.
    No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä. Itse en normiliikkeistä löytänyt, 1/2" löytyy ja sitä tarvitsen jokaisessa etupyörän irroituksessa. 70Nm momentista huolimatta akseli on joka kerta niin tiukkaan juuttunut ettei 3/8" työkalut todennäköisesti edes kestäisi.
  18. #18
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä.
    Esim Biltema 71-107. 8-19 mm, 12 kpl hylsyjä.
    Hinta 13.50 €
    10 vuoden takuu

    Tuolta löytyy, klik
    Pekka
  19. #19
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä. Itse en normiliikkeistä löytänyt, 1/2" löytyy ja sitä tarvitsen jokaisessa etupyörän irroituksessa. 70Nm momentista huolimatta akseli on joka kerta niin tiukkaan juuttunut ettei 3/8" työkalut todennäköisesti edes kestäisi.
    Ehkä ajatus on siinä, että ei tarvitse 1/2" koko kattausta, vaan muutama hylsy ja väännin riittää.
    Minullakin on tallissa hyvä ja kattava 1/2" sarja, mutta kun autot ja kelkat jäi pois valikoimasta, niin aika harvakseltaan sitä laatikkoa on tarvinnut avata.
    Tänä keväänä olen tarvinnut 1/2" työkaluja autojen rengasruletissa, Ohjauskolmion 36mm mutterin avaamisessa ja Tuksun vauhtipyörän irroituksessa.
  20. #20
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Esim Biltema 71-107. 8-19 mm, 12 kpl hylsyjä.
    Hinta 13.50 €
    10 vuoden takuu

    Tuolta löytyy, klik
    Kuusiokolohylsyä, ei normaali hylsyä.

    https://www.tokmanni.fi/karkihylsy-1...-6417196580560
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  21. #21
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    No kerroppa esim. löytyykö 19mm kuusiokolohylsyä 3/8" vääntiöllä.
    Ai joo, sä kyselitkin kuusiokolohylsyä, sorry.

    3/8 ja 1/2 väliin voi laittaa muutossovittimen.
    Biltema 10-1988
    Hinta 2.60 €
    10 vuoden takuu
    Pekka
  22. #22
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ai joo, sä kyselitkin kuusiokolohylsyä, sorry.

    3/8 ja 1/2 väliin voi laittaa muutossovittimen.
    Biltema 10-1988
    Hinta 2.60 €
    10 vuoden takuu
    Kyllä mulla sellainen hylsy on, 1/2" vääntiöllä. Halusin vain korjata ettei kaikki hommat aina onnistu 3/8" työkaluilla, kaikkia ei ole siinä koossa ja ne ei ole tarkoitettu kestämään suurempia momentteja. Esim. 3/8" momenttiavaimet loppuu yleensä 50Nm.
  23. #23
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mulla sellainen hylsy on, 1/2" vääntiöllä. Halusin vain korjata ettei kaikki hommat aina onnistu 3/8" työkaluilla, kaikkia ei ole siinä koossa ja ne ei ole tarkoitettu kestämään suurempia momentteja. Esim. 3/8" momenttiavaimet loppuu yleensä 50Nm.
    Kyllä, kyllä noille kaiken kokoisille on paikkansa, itse ostin moottoripyöräharrastuksen takia aikaisemmin turhana pitämäni 3/8" hylsysarjan ja momenttiavaimen, koska se on kätevän kokoinen useimpiin paikkoihin. Ennestään tallista löytyi 1/4", 1/2" ja 3/4" ja 1/2" momenttiavain, joten nyt löytyy joka lähtöön. Mukavampi rassata sopivilla kaluilla, ei ole rystyset verillä ja pultit poikki. ;) Mutta alkuperäiseen kysymykseen, Boxo on ihan passeli merkki, ostettiin muinoin palokunnalle työkaluvaunu kaluineen ja hyvin on pelannut, omat kalut ovatkin sitten kaikenkirjava sekoitus vanhasta japanialaisesta Herosta vanhan Bahcon, Kamasan, MTX:n ja Bilteman kautta Stahlwilleen.
  24. #24
    Tuosta hinnasta vielä. Osta parhaat mahdolliset, mihin suinkin on varaa, vaikka vähemmän kerrallaan. Mikään ei vituta niin paljon kuin halpojen, mittatarkkuudeltaan huonojen työkalujen takia hankalaan paikkaan nyljähtänyt pultti/mutteri. Kaupan päälle saa vielä rystyset verille.

    Esim. Bilteman 10 v. takuulla olevat ovat mittatarkkuudeltaan kyllä yleensä hyviä ja materiaalitkin ok, mutta muotoilultaan monesti kömpelömpiä kuin esim. nuo Boxot, Gedoret, Kamasat tai muut keskihintaiset, huipputuotteista puhumattakaan. Kömpelömmän malliset eivät tahdo mahtua kunnolla paikalleen ahtaissa paikoissa, jolloin on taas tuloksena nyljähtäneitä pultteja.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  25. #25
    ^Totta. Tuli aikanaan 70-luvulla investoitua saksalaiseen Heyco-sarjaan. Ainoastaan 13 mm hylsy on antautunut kun oli noita brittivehkeitä eikä aluksi puolen tuuman hylsyä ja piti leikkiä sillä 13 millisellä.
    FJR -17
  26. #26
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Olisiko tästä linkistä apua ongelmaan? https://www.ikh.fi/fi/kasityokalut/t...yokalumoduulit
    On muuten hämmästyttävän paljon Boxon näköisiä työkaluja; joissakin moduleissa kilkkeetkin tasan samassa järjästyksessä kuin Boxolla. Veikkaanpa että sama valmistaja.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  27. #27
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Tuosta hinnasta vielä. Osta parhaat mahdolliset,....
    Joo tiedän kyllä että asia on näin mutta vähän kerrallaan tässä ollaan ostamassakin. Nyt hylsysarjan vuoro ja olis mukava saada hinta/laatu suhteeltaan hyvät ja että kaikki olisi samaa sarjaa. Edes hylsyt siis.
    Kyseessä on toisen tallin varustelu ja ekassa tallissa on kaikki työkalut ostettu eri aikaan ja sen kyllä huomaa
    Voipi olla että joutuu käymään tänään ikh liikkeessä pällistelemässä.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  28. #28
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Olen metsästänyt järkevän hintaista hylsysarjaa työkaluvaunuun jossa olisi 1/4, 3/8 ja 1/2 vääntiöt ja mieluusti vähän pitkiä hylsyjä, kärkiä ja jatkoja mutta ei mitään muuta sontaa mikä ei kuulu hylsysarjaan.
    Onko kellään mitään vinkkiä mistä voisi saada? Paras olisi jos kalut olisi mieluummin vaahtomuovi alustassa kun esim. muovisalkussa.
    clas ohlsonilla olis cocraft pro edition sarjoja hyvässä tarjouksessa mutta 3/8 kokoa ei ollut.
    Myös käytetyt hyväkuntoiset kiinnostaa!
    Monessa jopa halvassa työkaluvaunussa olis minulle kelpaavat sarjat mutta ei niitä pelkkiä työkaluja ole kaupan.
    Motonetista?
    3/8 hylsyjä tms. ei liene ittelläkään yhtään, en ole koskaan tarvinnut, puolikkaalla ja varttisella mennään. No yksi momenttiavain on 3/8 päällä, mutta se oli ainoa vaihtoehto ko. Nm välille mitä tarvitsin ja käytänkin sitä 1/4 ja 1/2 adapterien kanssa. Tullut muutenkin nykyään osteltua yksittäin jos jotain puuttuu, jos ostaa sarjoja niin jossain vaiheessa huomaa että jotain indettistä kikkaretta on viisi kappaletta.
  29. #29
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Motonetista?
    3/8 hylsyjä tms. ei liene ittelläkään yhtään, en ole koskaan tarvinnut, puolikkaalla ja varttisella mennään. No yksi momenttiavain on 3/8 päällä, mutta se oli ainoa vaihtoehto ko. Nm välille mitä tarvitsin ja käytänkin sitä 1/4 ja 1/2 adapterien kanssa. Tullut muutenkin nykyään osteltua yksittäin jos jotain puuttuu, jos ostaa sarjoja niin jossain vaiheessa huomaa että jotain indettistä kikkaretta on viisi kappaletta.
    Motonetissä ihan jees MTX sarjoja ja just kävin kärkkäisellä ja ikh jälleenmyyjällä mut siellä ei ollu niitä vaahtomuovi sarjoja nähtävillä.
    3/8 sarjaa ei tarvi niin kauan kun sellaista ei ole. Itse käytän eniten 3/8 ja 1/4 ja vain harvoin 1/2 mutta pitää se olla kuitenkin.
    Sarjat tulee kyllä prätkä yms. käyttöön enimmäkseen koska tohon uuteen talliin ei auto edes mahdu
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  30.  
  31. #30
    Löysin 1/2 ja 1/4 sarjat edullisesti (TARJOUKSESSA) clas ohlsonilta cocraft pro edition sarjat. Näyttää hyvälle mutta harmi ettei ollut kolmekasia mutta siihen vois laittaa sellasen boxon. Tai jonkun. Palataan juttuun kun hankin seuraavat työkalut viel tarvii pihtejä (knipex)? ja ruuvareita (bahco)? Ja paljon muutakin. Tosin pitää tallilta tutkia mitä sieltä joutaa..
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen