Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Ostin muutama vuosi takaperin Boxon vaunun ja siihen työkalut. Enpä voisi olla tyytyväisempi. Työkalut on laadukkaita ja niitä on vaahtomuovialustassa tiheässä, eikä jää hukkatilaa. Vetolaatikostot on laadukkaita. Uusia lisäosia voi tilata jälkeenpäin ja myös yksittäisiä hylsyjä ja työkaluja. Ja pihtisarjankin saa nykyään Knipexin phdeillä.
  2. #32
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Toi olis aika hyvä setti! Toi laatikkokin olis melko ok tunkea vaunuun.
    Eihän se kovin kätevää ole, että työkaluvaunussa on hylsysarja omassa kotelossa. Jostain kumman syystä noissa Suomessa myytävissä vaunuissa pitää aina olla kaksi alinta laatikostoa aina noita korkeita, joten jos se mahtuu sinne niin hyvä. Saksasta löytyisi noita, joissa kaikki olisi matalia, mutta postimaksut ovat varmaan aika mielenkiintoiset. Ne sopisivat minusta huomattavasti paremmin ainakin mopon työkalujen säilyttämiseen.

    Paikkasin tätä omassa Boxossani tilannetta ottamalla ruuvarit ja kiintoavaimet pois laatikoista. Pöytätason pinta-alakaan ei juuri vähentynyt kun jätti 80mm tyhjää tilaa tuon virityksen ja pöytätason väliin.

    Tyokalut.jpg
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  3. #33
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Saksasta löytyisi noita, joissa kaikki olisi matalia, mutta postimaksut ovat varmaan aika mielenkiintoiset.
    Nimenomaan Saksasta saattaa saada erittäin pienillä postikuluilla isompaakin tavaraa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Senkin puolen tykkään tuosta vaahtomuovi alustasta koska sitä voi jopa hieman muokata leikkelemellä jos vaikka jonkin osan ”upgraidaa” eikä se ihan sovi paikoilleen.
    Mulla on tekeillä sellainen työpöytä jossa on kaksi metristä laatikkoa ja pienempi laatikosto ja kaikkea muuta pientä. Mutta eiköhän sekin esitellä jossakin videossa tuolla mun YouTube kanavalla kunhan saan sen askarteltua valmiiksi tai viimeistään sitten kun pääsen uuteen talliin.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  5. #35
    Alkusarjaa tarvitsevalle Clas Ohlsonilla on jo monen vuoden ajan ollut joka vuosi marraskuussa ja mielestäni myös kesän korvalla tuo Kamasan sarja tarjouksessa 99 euroa. Mielestäni siinä saa satasella hyvän setin. Kysyjälle tuossa taitaa olla tarpeetontakin, mutta alkavalle mopon rassaajalle hyvä lähtökohta.

    https://m.clasohlson.com/fi/Työkalus...2-osaa/40-8865
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  6. #36
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Alkusarjaa tarvitsevalle Clas Ohlsonilla
    Kamasan sarjat on siroja ja näppäriä, mutta niiden kiinteät vääntimet on onnettomia. Ne on niin lyhyitä, ettei niillä oikein pärjää. Kamasan räikkiä on moitittu niiden kestävyydestä, joten kiinteät vääntimet kannattaa hankkia. Enkä nyt millään sarjalla vääntäisi hulluna räikällä.

    Tuo Clas Ohlsonin sarja on siitä heikko, että noissa nivelhylsyavaimissa ja kiintolenkeissä ei ole kaikkia kokoja.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  7. #37
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Nimenomaan Saksasta saattaa saada erittäin pienillä postikuluilla isompaakin tavaraa.
    Kiitti! Täytyy tarkistaa jossakin vaiheessa.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  8. #38
    Jos työkaluvaunun sijaan tai kaveriksi haluaa laadukkaan sarjan niin mulla on ollut tuollainen Wurthin sarja mökillä monta vuotta. Vaikka siinä on aika vähän työkaluja mutta sen kanssa on pärjännyt isoissakin remonteissa.

    https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Ty...but=%255B%255D
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #39
    3/8 tai 1/2 tuuman hylsysarjat makuasia jos 3/8 väännin tuntuu liian hennolta käteen voihan aina väliin lyödä leego/dublo muuntimen jatkot ja hylsyt kestää kyllä mulla on vanha saltuksen hylsysarja faijan peruja 3/8 kestää isältä pojalle
  10. #40
    3/8 vs 1/4-1/2 jakaa aina mielipiteitä. Joskus olin 3/8 vankkumaton kannattaja ja sellaiset on vaunussa, siitä huolimatta käteen tulee lähes poikkeuksetta 1/4 ja 1/2 kalut. Aika harvoin on 3/8 käytössä vaikka sillä pärjäisi aika pitkälle mopojen kanssa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #41
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Löysin 1/2 ja 1/4 sarjat edullisesti (TARJOUKSESSA) clas ohlsonilta cocraft pro edition sarjat.
    Hyviä löytöjä.
    Tuolla se 1/4 sarja.
    Klik
    Pekka
  12. #42
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Hyviä löytöjä.
    Tuolla se 1/4 sarja.
    Klik
    Joo just toi!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  13. #43
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Kamasan sarjat on siroja ja näppäriä, mutta niiden kiinteät vääntimet on onnettomia. Ne on niin lyhyitä, ettei niillä oikein pärjää. Kamasan räikkiä on moitittu niiden kestävyydestä, joten kiinteät vääntimet kannattaa hankkia. Enkä nyt millään sarjalla vääntäisi hulluna räikällä.

    Tuo Clas Ohlsonin sarja on siitä heikko, että noissa nivelhylsyavaimissa ja kiintolenkeissä ei ole kaikkia kokoja.
    Mulla on ollut sellaiset Kamasan 1/4" ja 1/2" "muoviräikät" harrastuskäytössä kohta 25 vuotta ja pelaa edelleen kuin uudet, ehkä jopa paremminkin alkukankeuden kadottua. ;) Kaikenhan saa rikki jos oikein ottaa asiakseen, mutta kyllä nuo ovat kestäviä ovat olleet.
  14. #44
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Löysin 1/2 ja 1/4 sarjat edullisesti (TARJOUKSESSA) clas ohlsonilta cocraft pro edition sarjat.
    Kiitos tästä tiedosta! Laitoin tilaukseen ja samalla muuta cocraft pro -alekamaa.
    Braaaaap
  15. #45
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Eihän se kovin kätevää ole, että työkaluvaunussa on hylsysarja omassa kotelossa. Jostain kumman syystä noissa Suomessa myytävissä vaunuissa pitää aina olla kaksi alinta laatikostoa aina noita korkeita, joten jos se mahtuu sinne niin hyvä. Saksasta löytyisi noita, joissa kaikki olisi matalia, mutta postimaksut ovat varmaan aika mielenkiintoiset. Ne sopisivat minusta huomattavasti paremmin ainakin mopon työkalujen säilyttämiseen.

    Paikkasin tätä omassa Boxossani tilannetta ottamalla ruuvarit ja kiintoavaimet pois laatikoista. Pöytätason pinta-alakaan ei juuri vähentynyt kun jätti 80mm tyhjää tilaa tuon virityksen ja pöytätason väliin.

    Tyokalut.jpg
    Siis setti. Noi sarjat omissa koteloissaan ei tosiaan ole kovin käteviä kun tallissa temuaa. Itselläni siis juuri näin. Plussana, että voi ottaa helposti koko setin mopon viereen eikä tarvitse rampata hakemassa. Lisäksi tietty kun autohommia vääntää mieluummin ulkona niin siinäkin tuo koko setin kantaminen on helpompaa. Melkein parasta olisi olla kaksi työkalulaatikkoa ja toisessa nuo sarjat ja toisessa suoraan vaahtomuoveissa työkalut. Mutta ei kukkaro kestä.

    Itellä on +10v Kamasa "täyssetti" josta 1/4" räikkä hajonnut
    MTX:n 1/4" sarja (Motonet)
    Bahcon 3/8" sarja (Motonet)


    ja erinäinen määrä MTX/Bahco/Onninen/Geneerisiä lenkkejä/räikkälenkkejä,hylsyjä ja muuntimia.

    Noista em. kamoista ei ainakaan vielä ole huonoa sanottavaa. Käyttöä lienee takana 3vuotta.

    Saa nähdä löytääkö sitä "optimaalista" työkalujen säilytystä tämän elämän aikana Ainakin toinen työkaluvaunu pitäisi jostain keksiä ja nimenomaan matalilla laatikoilla.
  16. #46
    Nyt on tilauksessa viimonen osa hylsysarjan perus osaa eli ehkä jotain irtohylsyjä tarvii vielä. Tilasin Lahden ikh kauppaan 3/8” ikh hylsysarja. https://www.ikh.fi/fi/hylsysarja-3-8...--mm-m-ikhf003
    Pitää oikein erikseen kehua Lahden traktorivarusteen (ikh) palvelua.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  17. #47
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Pitää oikein erikseen kehua Lahden traktorivarusteen (ikh) palvelua.
    Allekirjoitan hyvän palvelun ja tuurilla voi joskus saada asiantuntevaa apuakin

    Valitettavasti ainakin käsityökalujen hinnat ovat tuolla melko korkeat. Hain yhden Weran ruuvimeisselin sieltä ja hintaa ei voinut hyvällä tahdollakaan pitää edullisena. Alennus taisi olla tasan nolla, mutta jos kassalla tunnistaa työkalufanaatikon jo ulkonäöstä, niin miksi vaivautua...
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  18. #48
    Uutta videota SSA motorsportilta taas tyrkyllä! tuolla nähtävillä millaset hylsysarjat ja millaisen työpöydän sain aikaan! Nuo räikkälenkit on todella vaatimatonta laatua mutta päivitetään niitä pikku hiljaa paremmaksi. Kommentoikaa mitä muita työkaluja noihin laatikkoihin kannattaisi hankkia!?
    https://www.youtube.com/watch?v=WLHB...ature=youtu.be
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  19. #49
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Uutta videota SSA motorsportilta taas tyrkyllä!
    Hieno video ja tarina.
    Kiitos.
    Pekka
  20. #50
    Nyt hankin ruuvimeisseleitä ja nyt niitä on liikkaakin joten laitetaan kisa uudistuneella YouTube kanavalla pystyyn. https://www.youtube.com/watch?v=aSS5OWt9slg
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  21.  
  22. #51
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ostanut täältä pari kertaa:
    https://www.svh24.de/

    Ainakin yksi sarja löytyy:
    https://www.svh24.de/gedorered-172-t...cs3=1020008813

    Gedore red taitaa(?) olla sama kuin entinen Carolus eli ei vastaa normi Gedorea laadussa. Joitakin Carluksen työkaluja ollut ja kyllä niillä on pärjännyt.

    Tästä ketjusta inspiroituneena tilasin ton Gedoren sarjan, vaikuttas melko monipuoliselta amatöörille
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12