Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 117:sta
  1. #61
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    Kauppareissut mopolla, reppu selässä, ei laukkuja pyörässä. No eihän sitä paljon voi kerralla ostaa ja aina ketuttaa ottaa kärry pikku ostoxiin kun kypärä täyttää ostoskorin.
    Sinkku ilmeisesti. No, otan osaa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  2. #62
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Ei se sen kummempi ole kuin farmarivolvo ilman takaovia
    Hmm, tosin volvo lienee ketterämpi...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #63
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ihan varma en ole kumpi näyttää hölmömmältä ajella kolmella laukulla vaiko kyttyräpuvussa ja rälläkällä kulutetuilla polvipaloilla kymmenen kilometrin päähän nakkikiskalle. Molemmat jos tekee niin on Äijä!
    Kyllä sen kyttyrä olla pitää!
    2 osainen katukyttyräpukuni kaipaisi uusimista mutta eihän niitä enää löydä mistään, pelkkää tylsää lättänäselkää tarjolla.
    1-osaisia ratakyttyröitä löytyisi mutta se ei ole nyt haussa.

    Itse laukkuasiaan.
    Aina laukkujen kanssa ajavat kuuluvat elämän suuriin mysteereihin seuraavien kanssa:
    -Miksi ostaa Harrikka?
    -Kuinka joku voi ajaa Kialla, Skodalla ja Qasvaimella?
    -Onko kakkonen ykkönen?
    Näitä pohdiskellessa...
    -
  4. #64
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hmm, tosin volvo lienee ketterämpi...
    Enpä tiedä, kyllä V70 täytyy käydä kääntämässä maaliikennekeskuksen parkkipaikalla
    FJR -17
  5. #65
    Jos he ovat tottuneet ajamaan laukkujen kanssa tai sitten pitävät pyöränsä ulkonäköä parempana niiden kanssa kuin ilman. Itse puhtaasti reppuihminen. Omaan pyörään ei saa enää edes laukkuja kiinni vaihdetun änkän ja kiinnikkeiden kanssa. Samoin matkustajan tapit otettu pois ja takapenkki myös. Omaan silmään ja makuun se sopii parhaiten. Jokainen tavallaan mikä itsestä tuntuu hyvälle.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  6. #66
    Ite pidän kypärää varten takalaukkua ainoastaan. Ei tartte jättää tankoon tai kantaa mukana.
    Bmw f900xr
  7. #67
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Antaisko se jollekin vähän vähemmän amatöörimäisen kuvan? Että on oikea matkamotoristi, eikä mikään nurkissa kurvailija.
    Toi on ehkä totta toi respektin haku aloittelijoilla. Mulle on ainakin muovautunut vuosien varrella sellainen käsitys tästä harrastuksesta, että pyörällä pitää ajaa pari tonnia päivässä, tai muuten ei oo oikea harrastaja.
    Ja itsehän siis kumarran jokaista joka ajaa aina ja pyrin potkimaan päähän niitä joiden pyörät on joskus tallissa.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  8. #68
    Nowiisi
    Muistan muutaman vuoden takaa, kun keskikesällä ajoin jossain motarilla muun liikennevirran mukana ja haudoin vanhoja luitani nahkapuku päällä. Joku pojan koltiainen paahtoi vasenta kaistaa ohi kyykkypyörällä. Oli t-paita päällä ja reppu selässä. Jalassa shortsit ja sandaalit. Vähän pahalta tuntui katsoa, kun ei edes sivulaukkuja ollut mopedissa!
  9. #69
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Toi on ehkä totta toi respektin haku aloittelijoilla.
    Ei tuo aloittelijoihin rajoitu...
    Itse myös huomannu että tosi motoristi ajaa joka vuosi kymppitonneja...muuten on kiskan kiertäjä. ..vitsillähän minä, taidan kuulua niihin kioskin kiertäjiin.
    Edit.
    Mutta kukin tyylillään, vai mitä. Ja vauhti korvaa "menetetyt" kilsat?
  10. #70
    Lainaa TheArska kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo aloittelijoihin rajoitu...
    Itse myös huomannu että tosi motoristi ajaa joka vuosi kymppitonneja...muuten on kiskan kiertäjä. ..vitsillähän minä, taidan kuulua niihin kioskin kiertäjiin.
    Edit.
    Mutta kukin tyylillään, vai mitä. Ja vauhti korvaa "menetetyt" kilsat?
    Itte en ole aina päässyt edes kioskille
    Kerrankin pääsin kolme kilometriä kotiportilta ja kun ekoissa liikennevaloissa vihreää odottaessa alkoi silmät painaa, ni lähdin takas kotiin
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  11. #71
    Merkilliseksi menee keskustelu. Tämä foorumi on ollut tähän asti hyvin fiksu ja suvaitseva, kaikki saavat tehdä omalla tyylillä. Miksi tämä laukkuasia nyt kiristää ?
    Vielä ehtii
  12. #72
    Lainaa jpee1990 kirjoitti Katso viesti
    Ite pidän kypärää varten takalaukkua ainoastaan. Ei tartte jättää tankoon tai kantaa mukana.
    Vielä parit hanskat ja paita mukana jos keli vaatii vaihtamaan
    TDM 850 -95
    XL 1000 V -05
  13. #73
    Vastausten nopeasta määrästä päätellen mielipiteitä tuntuu riittävän. Murheet ovat näköjään aika olemattomia, kun laukkujen kanssa ajamisesta pitää alkaa keskustelemaan.

    Vihdoinkin sain Gessun ostettuani mieleiset laukut (postilaatikot), joihin mahtuu muutakin kuin terveiset eikä ajoviima saa niitä väpättämään eivätkä ne vaikuta ajettavuuteen. Eikä niitä tarvitse irroitella ja kiinnitellä mielihalujen tai toisten motoristien mielipiteiden mukaan. Jos ne jotain häiritsevät, niin voi voi - ei voi vähempää kiinnostaa. Jos joku haluaa ajaa reppu selässä tai pelkällä tankkilaukulla jne, niin totta kai se hänelle suotakoon. Kukin toimii tavallaan ja niin se pitää ollakin.

    Kioskilla jos pitää käydä, niin menen sinne fillarilla.
  14. #74
    Kyllähän se on semmonen homma, että kun prätkää aletaan oikeen kunnolla pakkaamaan niin siinä on laukut vaan tiellä.

    Tos yli kymmenen vuotta sitte mun piti saada kolme tynnyriä laiturin ponttooneiksi. No ne ei mahtunu mun silloiseen farmariautoon niin päätin kuskata ne GS-bemarilla. Hyvnihän ne kulki reilu 30 km, kovin paljo ei uskaltanu kanttailla.

    No tohon alkuperäiseen kysymykseen. Ite heivaan laukut pois AINA, ku en tarvi niitä. Enimmäkseen käytän tankkilaukkua. Tänään piti kuskata töihin vähä enempi tavaraa ja laitoin hetkeksi Bandiittiin Givin peräboksin.

    Ja vaikka en ite niin estetiikan perään oo ikinä ollutkaan niin jopa Bandiitista tulee todella törpön näköinen, kun se pelkkä perälaukku killuu siellä takana ja korkeella. Laitoin sitte pelkät sivulaukut kiinni niin ei silmä niin paljoo sairasta. Mutta eipähän tossa mitään, jokainen prätkäkortin omaava osaa varmaan mitoittaa kuljetuskapasiteetin haluamakseen.

    -Ile-

    ponttoo_800x600.jpg
  15. #75
    Lainaa ileumi kirjoitti Katso viesti
    No niin... se on sitten tämäkin nähty
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  16. #76
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti
    Merkilliseksi menee keskustelu. Tämä foorumi on ollut tähän asti hyvin fiksu ja suvaitseva, kaikki saavat tehdä omalla tyylillä. Miksi tämä laukkuasia nyt kiristää ?
    Eihän tätä foorumia jaksaisi edes seurata, jos aina pysyttäisiin ns. asiassa. Toisten kummallisten tapojen ja ajoneuvovalintojen arvostelu ja pilkkaaminen ovat aika ajoin varsin piristävää.
    ZZR 1400
  17. #77
    Nuorempana itsekin karsastin laukkuja. Varsinkin takalaukkua. Kriegan reppu oli jees. Nyt sitä tulee ajeltua koko aika takalaukku paikallaan. Ulkonäkö ei juuri enää kiinnosta. Vanheneminen tekee mukavuushakuiseksi. Saa kaikki haluamat kamat mukaan, eikä tarvii kuskailla laukkuja edes takaisin. Kypäräkin menee sinne tarvittaessa.

    Pari päivää piti ajella lainapyörällä, jossa ei ollut takalaukkua. Olihan se aika perseestä ajella reppu selässä, kun ei ole aikoihin tarvinnut. Eihän sinne mahdu edes kaikki tarvittava.

    Mut kukin tyylillään.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  18. #78
    Reppu on kyllä ihan hanurista, en suostu ottamaan selkään ennen kuin on ihan pakko. Laukkuja käytin sen mitä tarvii eli töihin mennessä oli toinen laukku kiinni, toinen kotona kaapissa. Muuten ei laukut olleet mukana kuin tarvittaessa.

    Hepco&Beckerin laukkuraudat on ihan kohtuu siron näköiset. Toki ne pyörästä näkyi mutta moneen muuhun rautaan verrattuna ne oli ihan ok. Katotaas nyt kun huomenna menen katsomaan uutta pyörää. Siinä on takalaukku telineineen. Saas nähdä mihin päädyn. Kun pyörä varastettiin, jäi laukut kotiin. Tähän, mitä olen menossa huomenna katsomaan, saa samat raudat. Raudat on noin 170 egeä, pitää vähän miettiä mitä tekee. Kiire ei ole, mutta emännän pyörän takalaukkuteline ei ole mikään komistus.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  19. #79
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Reppu on kyllä ihan hanurista, en suostu ottamaan selkään ennen kuin on ihan pakko.
    Sama. Pienille ostoksille tai tavaroille Ogio 450 endurovyölaukku on ollut käytössä monta vuotta, siihen saa sullottua yllättävän paljon tavaraa päiväreissua varten. viimeksi sillä kulku puodista 2l keulaöljyä, 0.5l "yskänlääkettä", makkarapaketti, reissari ja namipussi. Oli siellä perustyökalutkin mukana. Ei tule tehtyä suurempia heräteostoksia kun on rajallisesti tilaa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #80
    Alumiinilaukut toimii myös retkijakkaroina
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  21. #81
    Mulla on aina perälaukku paikoillaan, koska se on käytännöllinen. En ole koskaan nähnyt mitään tarvetta ottaa sitä pois.

    AT2:lla kouluttajat ”käskivät” sen irrottamaan.

    Ihan toinen näkökulma: Kerran jossain kokouksen tauolla yksi kaveri, joka ei itse harrasta lajia ihmetteli reppua. Miksi niin monet ajaa aina reppu selässä moottoripyörällä, vaikka usein reppu näyttää tyhjältä? Lämmittäkö se? Toimiiko se suojana, jos kaatuu?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  22. #82
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Mul on repussa kahen vetskan takana lompakko ja kännykkä.

    Sit siel on öljyä, ketjurasvaa, nippareita, jesseä, pieni bahcon sarja, lätkä sivujalan alle, rengaspainemittari, korvatulppia, visiiirinpesuspray ja mikrokuituliina ainaski.

    Tollain se roikkuu naulassa ilman lompakkoa ja kännyä kesät talvet.

    Edit: unohdin mainita, että tuollain reppu näyttää tyhjältä. On siellä ollut vitusti enemmänkin kamaa räikkävääntimistä ja toisista hanskoista lähtien. Jos meinaa tulla vähän turhan täyteen, kiinnitän sateisten pussukan repun ulkopuolelle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #83
    Eli takalaukut on kypärää ja ostoksia varten monella, tällainen yhteenveto asiasta.
    Itse en helpolla moisia rumistuksia laita, ostokset menee lähikaupasta stongassa, isompikin muovikassi ja välillä kaljalava matkustaa hienosti kyykyn tankinpäällä. Toki pidemmät matkat tuolla tavalla olisi ikäviä mutta onneksi kauppa ei ole niin kaukana.
    Reppuakin käytän, varsinkin jos on kauppareissu ohjelmassa myös.
    Näin itsellä normi harrasteajossa.
    Ymmärrän toki laukut kun reissua tehdään, ja muutenkin ajakoon kukin tavallaan.

    Tankkilaukkua mulla ei ole mutta olisi varmaan kätevä mun tarpeisiin.
  24. #84
    Haluaisin sivulaukut, mutta Hepco&Beckerit olis 400€ pehmeinä ja 500€ kovina laukkuina (sisältää kiinnitykset). Ei tohdi ennen kuin on pakko. Kaljaa ei tarvii mopolla kuskata kun olen kausijuoppo. Kesällä pääosin ilman ja talvisin kaksi kertaa enemmän kuin muut

    Valkoiset sivulaukut valkoisessa pyörässä olisi varmasti myös turvallisuutta lisäävä tekijä. Vielä kun hommaa sinertävän ajopuvun...
  25. #85
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Ihan toinen näkökulma: Kerran jossain kokouksen tauolla yksi kaveri, joka ei itse harrasta lajia ihmetteli reppua. Miksi niin monet ajaa aina reppu selässä moottoripyörällä, vaikka usein reppu näyttää tyhjältä? Lämmittäkö se? Toimiiko se suojana, jos kaatuu?
    Ei reppua mutta enskavyö. Aikoinaan se tuli hankittua että saa pidettyä perustyökalut, varaosat ja pieni EA pakkaus mukana kun lähti jonnekkin tiettömälle tielle seikkailemaan. Vyön olemassaoloon tottui nopeasti ja siitä tuli jonkinlainen turvallisuuden tunne kun oli rojut matkassa ja hetken kuluttua se oli aina vyötäröllä. Vaikka siellä oli kaikenlaista tavaraa niin siitä huolimatta tilaa oli vielä juomapullolle, eväille jne.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #86
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Reppu on kätevä. Esimerkiksi tänään kun lähden käymään Tampereella pikkuteitä niin siinä tulee pari pulloa pienpanimojuomaa palatessa. Karttoja siellä on aina (old school), ja jotain pientä. Lajia harrastamattomat nyt harvoin hirveästi ymmärtää. Huoltoasemillakin kun laittaa tulppia niin porukka luulee että niitä käytetään pakoäänen takia, vaikka on todella hiljaiset vakiopöntöt. Tuhansien kilometrien reissut sitten erikseen a'la Eurooppa&Norja. Sellaisilla täysi laukkusarja on paras ratkaisu. Kännykät&lompakot&jne on aina ajotakin taskuissa.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  27. #87
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Valkoiset sivulaukut valkoisessa pyörässä olisi varmasti myös turvallisuutta lisäävä tekijä. Vielä kun hommaa sinertävän ajopuvun...
    Voisin olla tuota mieltä ihan oman kokemuksen perusteella, eikä sen puvun tarvitse olla sinertävä, mustat tuntuu toimivan yhtä hyvin varsinkin kun kypärä on valkoinen
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  28. #88
    Reppua en jaksa pitää selässä poislukien lyhyet siirttmät ja kauppareissut, mutta tankkilaukku on lähes aina paikallaan. Ei vaikuta millään tavalla ajosuoritteeseen ja tarvittaessa saa kauppakassillisen tavaraa mukaan.
    ...
  29. #89
    Nowiisi
    Ajeltiin GoldWingilla rouvan kanssa kaupunkiin kahville, niin vähän ahtaaksi käy sivulaukut ja takalaukku rouvan tavaroille! Pitäisi hankkia varmaan peräkärry tavaroille, ja vielä sivuvaunu rouvalle? Vai pitääkö sitten vaan suosiolla lähte Transitilla seuraavan kerran...?
  30.  
  31. #90
    Takalaukku ja touringpleksi on hyviä nopeusrajoittimia. Kummankin "käyttöohjeessa" merkintä "MAX 140km/h". Mutta eihän ohjeita tarvi aina noudattaa...
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen