Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 117:sta
  1. #31
    kyllä teidän viherkasvit tiedetään.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #32
    Sivulukkuja en ole pitänyt kiinni kuin satunnaisesti pidemmillä reissuilla. Edellisessä pyörässä oli satunnaisesti takalaukku kiinni kun sinne sai kätevästi läppärin ja työpäivän ajaksi kypärän ja hanskat.

    Sen sijaan tankkilaukku on ihan ehdoton keksintö. Sinne saa kaikki päiväretken tarpeet ja vielä käden ulottuville. Kaljakoria sinne ei mahdu, mutta joku neljä pinttiä menee vielä muiden kamojen jatkeeksi.
  3. #33
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    kyllä teidän viherkasvit tiedetään.
    Tossa. Repussa.

    .FB_IMG_1555957397086.jpg
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #34
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tässä, kun prätkät on ilmestyneet sekä katukuvaan että Facebookiin, palasi yksi vanha kummastuksen aihe mieleen.
    Miksi ihmeessä niin moni pitää laukkuja pyörässä käydessään vaikka torilla kaffella tai surauttamassa mutkateitä? Tuskin siellä mitään matkatavaroita tarttee.
    Yksikin kaveri jutteli, että naapurin isäntä laittaa aina ekana laukut kiinni, sitte lähtee ajamaan. Kun tulee himaan, lykkää pyörän talliin ja ottaa laukut pois. Niissä on kuulemma aniharvoin mitään kamaa.
    Mulle on ihan sama, mitä kukakin tekee, mutta tahdon ymmärtää, että miksi? Kertokaa.
    Tuo "ihan sama" ei ihan uppoa. Mitä olen lueskellut sun kommentteja aiemmin, niin selvästi häiritsee mitä muut tekee tai ei tee. En kyllä ymmärrä miksi, enkä kyllä ole kiinnostunut tietämäänkään. Tarina tuosta mielikuvitusheebosta? on 100% puhdasta trolliainesta...jos en tunnistais sun nickiä, pitäisin koko postausta varmana trollina.

    Mutta vastaan silti itsekin: jotkut ajelee vain siihen lähikahvilaan ja jotkut taas yleensä muualle kuin siihen lähikahvilaan. Jälkimmäinen porukka hyvin pian huomaa, että laukkutila on hiton näppärää monessa tilanteessa, niin kuin moni on jo heittänytkin. Itsellä käytännössä takalaukku aina kiinni, koska sitä tarvitsee päivittäin. Olisi ihan turha vaiva repiä irti silloin kun satunnaisesti ei tarvitse. Sivulaukut sitä vastoin pidän irti aina kun en niitä tarvitse. Ja suurin syy siihen on se, että GS:stä tulee ikävän leveä/kömpelö ainakin pääkaupunkiseudun liikenteeseen...
  5. #35
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Vielä pitäisi saada sellainen laukku joka on kylmälaukku. Sähköllä ja uretaanieristys. ylälaukku sopisi sellaiseksi. Tämä on väistämätön kehityskulku koska esim jenkeillä on mönkijän ritsillä aina kylmälaukku, sen takia, että on kylmää juomaa mukana ja eväät pysyy hyvässä kunnossa.
    Löytyy jo. takaboxiin tehty kylmälaukku. Ilman sähköä tosin mut oluet pysyy kylmänä kemistä viitasaarelle asti kun pohjalla muutama kylmäkalle.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #36
    Edellisessä oli takalaukku, nykyisessä ei eikä näillä näkymin edes tule. Sivulaukut kyllä on ja jostain kumman syystä niitä tulee kuljetettua vaikkei niissä mitään yleensä mitään ole. Ei tuota ole tullut edes ajateltua.

    Kaljakoria sinne ei mahdu, mutta joku neljä pinttiä menee vielä muiden kamojen jatkeeksi.
    Pitsaboksiimpa mahtui ja jäi vielä tilaakin.

    takalaukku muoks.jpg
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  7. #37
    Kyllä mulle avautuu ihan hyvin tuo aloituskysymyksen asettelu.
    Onhan se kuukauden+ mittaisiin jotoksiin kevyesti riittävän lootakasan
    kuskaaminen pääosin ja ajan tyhjää täynnä sinänsä mielenkiintoinen juttu.

    Ihan varmasti jokaisella meistä herää kysymyksiä ties mistä.....
    Kovin monet vaan pitävät "kysymistä" monin eri tavoin epäsovinnaisena käytöksenä.

    Tässähän voisi kysäistä kaikilta tästäkin langasta nenänsä suukkiinsa imasseilta: MIKSI ?

    Aloittajan kysymys kuuluu sarjaan... Miksi "seikkailuenduro", mielummin niin iso ja painava kuin mahdollista,
    mutta ajetaan puhtailla katukumeilla asvalttia 99+ prossaa kilometreistä..... laukuilla ta ilman ???

    Edelleen... Miksi pöristellä pääosin pisin kyliä "tehtaalta saakka sofistikoidusti toteutetulla ratapelillä"?
    Keksinnöllä joka huutaa joka solullaan vetämään pää edellä ja erityisesti aktiiviseen ajoon
    ilmaisun varsinaisessa merkityksessä. Eli laitteella, jonka ominaisuuksista ja suorituskyvystä ei suurin
    osa niillä ajavista saa edes häivähdystä käytettyä.... 99+ prossalla kilometreistä.

    Näitä riittä.... kuten parran pärinää.... loputtomasti. Ihan hyvä niin.
    Ainoa oikea ongelma saattaa tulla siinä kohtaa kun joku tukehtuu omaan nenäänsä,
    tai pimppi menee umpitukkeeseen hiekasta.

    On paljon pieniä asioita, joiden ihmettely ja eri näkökulmat niihin avartavat näkemystä.

    Ei se haittaa, vaikka moneen kysymykseen ainoa laittamattomasti perusteltu vastaus kuuluu:

    KOSKA MÄ VOIN! .

    (Niin.... se vastaus: Käytän mopossa aina juuri niin vähän laukkuja kuin voin.... koska mä voin )
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Takalaukku on tallissa ja lähtee mukaan vain tarvittaessa, sillä sen verran paha ilmanvastus ja pyörää sivulta toiselle heiteltäessä myös "vauhtipyörä" jopa tyhjänä tuo on ettei sitä mielellään kyllä vapaaehtoisesti kyydissä mukana pidä

    Kaikki tarpeellinen mahtuu penkin alle, läppärirepusta kypärään tai jos ruokakaupan kautta kotiin kurvaa, niin reppu selkään ja ostokset tavaratilaan. On (maito) tölkkienkin painopistekin näin matalammalla ajoa haittaamasta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Samaa olen itekin ihmetelly, varsinki gessumiehet pitävät kaikkia kolmea laukkua kiinni.
    Yleensä on kyllä vain takalaukku. Tänään kuitenkin kaikki kolme koska yhdessä on läppäri, toisessa treenikassi. Tyhjänä niitä ei viitsi kuskailla
    Transalp->Varadero->GSA
  10. #40
    Mulla takalaukku kiinni aina, sivulautkut vaan reissussa. Pelkillä sivulaukuilla ei pärjää kun ollaan ylseensä kaksi päällä ja pitkähköjä reissuja. FJR:stä kun ottaa sivulaukut pois niin siinä ei jää juurikaan mitään rautoja esiin.
    FJR -17
  11. #41
    Voiks nuo Gessun sivulaukut ottaa irtikin??? Aina ne mulla kiinni on kun tuon lehmän ulkonäköä ne ei ainakaan huononna, kaikki tarpeellinen mahtuu miettimättä mukaan, Rvan yllärikomennus kauppaan (ku tuut himaan ni viittks pysähtyy kaupassa ja...) kesken ajoreissun ei aiheuta paniikkia ja kun koskaan ei tiedä miten pitkäksi ajelu venähtää. Hölökohtainen venähtämisenkka lienee kun perjantain iltapäiväajelulta palasin seuraavan viikon torstaina ruåtsinlaivalla. Sillon on hyvä olla jotain pientä tarviskalua matkassa. Takalaukkua en omista kun niin perkeleesti en mäkään kamaa mukaan tartte ettei ne sivulaukkuihin mahtuis pitemmälläkään reissulla.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  12. #42
    Lisätään sen verran mun osalta että mä en saa pyörää mahtumaan talliin sivulaukkujen kanssa.
    FJR -17
  13. #43
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Täytyy kyllä myöntää että noihin suuriin matkaenduroihin laukut jollakin tapaa sopivat tyyliin. Samoin kuin se sentin kerros rapaa ja ohjaamon navigointisysteemit jotka riittäisivät öljytankkerin luotsaamiseen. Joissain tourinkipyörissä sivulaukut on silleen integroitu, että ne sopivat kuten esim GTR1400-Kawassa, jota tulee aina himoiten välillä vilkuiltua. Omaan olisin saanut hyvän laukkusarjan kaupan päälle mukaan viidelläkympillä, mutta en ottanut. Niin harvoin tarvetta. Tottunut menemään joko repulla tai sitten mustekaloilla. Toi vanha Givin räkki on aika massiivinen teline, kun siinä on vilkutkin. Hyvä tavaratelineenä.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  14. #44
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Voiks nuo Gessun sivulaukut ottaa irtikin??? Aina ne mulla kiinni on kun tuon lehmän ulkonäköä ne ei ainakaan huononna, kaikki tarpeellinen mahtuu miettimättä mukaan, Rvan yllärikomennus kauppaan (ku tuut himaan ni viittks pysähtyy kaupassa ja...) kesken ajoreissun ei aiheuta paniikkia ja kun koskaan ei tiedä miten pitkäksi ajelu venähtää. Hölökohtainen venähtämisenkka lienee kun perjantain iltapäiväajelulta palasin seuraavan viikon torstaina ruåtsinlaivalla. Sillon on hyvä olla jotain pientä tarviskalua matkassa. Takalaukkua en omista kun niin perkeleesti en mäkään kamaa mukaan tartte ettei ne sivulaukkuihin mahtuis pitemmälläkään reissulla.

    -jp-
    Aika lailla kärsivällisesti se emanta sitte niitä munapakettejaan odottelee .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Täytyy kyllä myöntää että noihin suuriin matkaenduroihin laukut jollakin tapaa sopivat tyyliin. Samoin kuin se sentin kerros rapaa ja ohjaamon navigointisysteemit jotka riittäisivät öljytankkerin luotsaamiseen. Joissain tourinkipyörissä sivulaukut on silleen integroitu, että ne sopivat kuten esim GTR1400-Kawassa, jota tulee aina himoiten välillä vilkuiltua. Omaan olisin saanut hyvän laukkusarjan kaupan päälle mukaan viidelläkympillä, mutta en ottanut. Niin harvoin tarvetta. Tottunut menemään joko repulla tai sitten mustekaloilla. Toi vanha Givin räkki on aika massiivinen teline, kun siinä on vilkutkin. Hyvä tavaratelineenä.
    Ainahan kauneus on katsojan silmässä, mutta ei se normi uudempi Isogessu (ei Adve) ole paljaaltaan ilman härpäkkeitä
    ihan toivottoman näköinen hyvällä värityksellä ja pinnapyörillä.

    Duksuhan on tietty ihan omassa kategoriassaan mitä tyylikkyyteen tulee.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #46
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Lässynlää
    Ymmärräthän viestisi ironisuuden?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #47
    Mulla on laukut aina kiinni, oikealla on kylmäkassi missä juomat ja eväät pysyy kylmänä helteellä, vasemmalla ketjurasva ja jotain perustyökaluja. Takalaukussa villapusero tms. Kylmiä iltoja varten, ja noihin mukava laittaa ajovarusteet jos haluaa nähtävyyksiä katsella helteellä
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  18. #48
    Lainaa Jussiboy kirjoitti Katso viesti
    Miksihän jonkun pyörätyypin kuljettajat näyttävät kokoajan siltä kuin olisivat lähdössä ylittämään Gobin autiomaata? On vesipulloa ja lisä happipulloja ja kuitenkin ajellaan koti - työpaikka - Biketeam kolmiota.
    Varmaan samasta syystä kun joku ajelee RR kisavärityksellä olevalla pyörällä kisapuku päällä snagarin kierrossa... tai ajelee hapsut hulmuten isoa latua ilman päämäärää... tai vetää päällensä "feikkijengi" ajokamat kun lähtee päkättimellä liikkeelle kun muuten ollaan niin siloposkea kravaatti kaulassa...

    Elämyksiä, mielikuvia ja kokemusten kautta tulleita toteutuksia. Jokainen saa kiksit jostain jutusta ja tekee ne kiksit itselleen paskaakaan välittämättä mitä joku ajattelee tai hakee foorumeilta hyväksyntää tekemisilleen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #49
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ymmärräthän viestisi ironisuuden?
    Ironisuus on aika monikäsitteinen...ehkä...mutta oletan käsittäväni mitä tarkoitat.
    En nyt hirveästi ajatellut mitä kirjoitin ja miltä se näyttää.
    Asiasta muuten edelleen samaa mieltä, mutta henkilöön kohdistuva "osoittelu" on aina asiatonta...
    Sori siitä.
  20. #50
    Onko nyt hyvä mieli? Unelmat rikottu melkein koko porukalta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #51
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Asiasta muuten edelleen samaa mieltä, mutta henkilöön kohdistuva "osoittelu" on aina asiatonta...
    Sori siitä.
    Ei se mitään, on ihan tuttua, että joitain ärsyttää kyselyt. Kysymys oli oikeasti vilpitön ja naapurin ukko kerrottu niinkuin se mullekin on kerrottu. Itse en ole ollut toteamassa.

    Mua vaan monesti kiinnostaa, miksi jengi tekee asioita. Yleensä siihen on joku syy, tälläkin kertaa tuli oikein hyvät perustelut. Aiemmin olen tällä palstalla kysynyt nahkaliiveistä, siihenkin tuli ihan hyviä perusteita, vaikka taisi siitä jotain vittuiluakin saada. Talvella ärsytin facebookissa kysymällä salilla käytettävistä huppareista, mutta sekin mulle avattiin – mulle tulee lämpö niin tehokkaasti ja se pysyy niin hyvin, että syy ei ollut tullut mieleenkään. Kerran uteliaisuuttani kokeilin ja oli pakko ottaa se helvettiin, ettei taju lähtenyt.

    Jos ei kysy, niin asiat jää askarruttamaan. Jos kysyy ja saa vielä vastauksen, voi vaikka oppia jotain uutta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  22. #52
    Nowiisi
    Näyttäisi gold wingi aika hassulta, jos siitä riisuisin laukut pois.
  23. #53
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi gold wingi aika hassulta, jos siitä riisuisin laukut pois.
    Ei se sen kummempi ole kuin farmarivolvo ilman takaovia
    FJR -17
  24. #54
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi gold wingi aika hassulta, jos siitä riisuisin laukut pois.
    Eikös se näytä aina "hassulta", laukuilla tai ilman????
    ZZR 1400
  25. #55
    Mitäpä mopon laukuista .....noi vasta hassulta näyttää kun ajavat umpiautoilla vaikka aurinko paistaa...
    ei muutako sahaus hommiin.... haaskaavat elämäsä tollasissa kopeissa.... vaikka vielä saa vapaasti mopoilla
  26. #56
    Ihan varma en ole kumpi näyttää hölmömmältä ajella kolmella laukulla vaiko kyttyräpuvussa ja rälläkällä kulutetuilla polvipaloilla kymmenen kilometrin päähän nakkikiskalle. Molemmat jos tekee niin on Äijä!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  27. #57
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ihan varma en ole kumpi näyttää hölmömmältä ajella kolmella laukulla vaiko kyttyräpuvussa ja rälläkällä kulutetuilla polvipaloilla kymmenen kilometrin päähän nakkikiskalle. Molemmat jos tekee niin on Äijä!
    Edelleen, näytän mieluummin idioottien mielestä "hölmöltä" kun lähden erikseen kauppaan tai raahaan kypärää kädessäni pitkin kaupunkia, maita ja mantuja. Idioottien mieliksi ei kannata alkaa olemaan, se on loputon komedia jos siihen alentuu. Ihan itse vaan päättää mitä tekee.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  28. #58
    Nowiisi
    Lainaa Partisaani kirjoitti Katso viesti
    Eikös se näytä aina "hassulta", laukuilla tai ilman????
    Myös tuo "hassuus" on katsojan silmässä. Minun silmäni ottaa kovasti nykyajan endurotouringit. Niissä se muotokieli on lainattu jostain koppakuoriaisten maailmasta? Samaa teollisen muotoilun muotia, kuin jotkut Toyotan hybridimallit ja muut.
  29. #59
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Myös tuo "hassuus" on katsojan silmässä. Minun silmäni ottaa kovasti nykyajan endurotouringit. Niissä se muotokieli on lainattu jostain koppakuoriaisten maailmasta? Samaa teollisen muotoilun muotia, kuin jotkut Toyotan hybridimallit ja muut.
    No entäs sitten nuo HD merkintää käyttävät, ne vasta kauheita ovatkin.
    ZZR 1400
  30.  
  31. #60
    Kauppareissut mopolla, reppu selässä, ei laukkuja pyörässä. No eihän sitä paljon voi kerralla ostaa ja aina ketuttaa ottaa kärry pikku ostoxiin kun kypärä täyttää ostoskorin.
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen