Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ostin Kevlar farkut sekä Kevlar hupparin suojilla. Housuissa siis polvisuojat ja hupparissa olkapää- kyynärpää ja selkäsuojat sekä hanskat, joissa rystyssuojat. Kenkinä mä käytän Sievin kokonahkaisia puolikenkiä tai siis kävelykengät, semmoiset nilkan paljaaksi jättävät. Varusteet kuvailtu.

    Kysymys kuuluu siis näin: Riittävätkö nämä maantieajoon, ottaen huomioon, että kiviä sekä ötököitä lentää päin mua, kun ajan? Kannattaako kaulan alue suojata erikseen vai osuuko siihen mikään muu kuin viima? Minkälaisia kenkiä suosittelet mulle, saappaita en välttämättä halua, mutta ymmärrän pointtisi niitä suositellessa, silloin on sääret suojassa.

    Onko olemassa semmoista kevythaalaria, minkä sisällä voi olla vaikka alasti tai alusvaatteisillaan. Olen etsinyt, en löytänyt, mutta vaikka F1-maailman haalareita voi käyttää esimerkkinä mallista, jonka haluan.

    Ai niin, jos nyt lähden moottoritielle, niin kuinka paljon tulee kiviä, hiekkaa ja pölyä naamalle ENNEN hiekkojen puhdistamista kaduilta?

    Niin ja nilkat, ne nilkat, ovatko nilkat ylipäätään vaarassa saada osumia kivistä?
    Jotenkin tuntuu, että turhaa huolehdin, mutta onpas varmistettu nyt tämäkin

    Mun MP on Honda Monkey 125 cc.
  2. #2
    Itse aloittelija myöskin ja kaupunkikäyttöön ostin farkkuja, reisitaskuhousut, pilottitakin ja erillisen nahkatakin - lisäksi tosi lämpimiä päiviä varten pelkän kauluspaidan kaikilla suojilla. Kaikissa suojat olemassa, myös selälle kunnon CE2 suoja takin sisäisessä taskussa. Kenkinä Yokon nilkkurit ja Ride&Sonsin varrelliset nahkakengät, jotka kuitenkin peittävät nilkan hyvin, mutta ovat matalammat kuin saappaat toki. Korkeus on about varrellisen Conversen verran. Hankin sellaiset vaatteet, että voi hyvin käyttää duunissa, kaupassa, ravintolassa tai vaikka mennään leffaan tai baariin, eikä tarvitse vaihtaa kamppeita välissä.

    Yokot: https://m.motonet.fi/fi/tuote/400632...okengat-ruskea

    Ride&Sons: https://www.xlmoto.fi/kengat-rideson...-mid-ruskea#?p

    Maantielle en kuitenkaan halua noilla lähteä vaan sitä varten hankin erillisen tekstiilipuvun sekä 2-osaisen nahkapuvun. Niissä on tietenkin asianmukaiset suojat ja hankin myös erillisen päällepuettavan selkäpanssarin munuaisvyöllä. Ja sitten tuota varten olen hankkinut myös parit erilaiset ajosaappaat. Ja nahkojen alle mulla on Dainesen hengittävä alusasu, ei liimaudu nahat kiinni ja hengittää mukavasti. En halua edes kuvitella miten vaikea on saada nahat pois päältä, jos niiden alla on munasillaan.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    En halua edes kuvitella miten vaikea on saada nahat pois päältä, jos niiden alla on munasillaan.
    Ei se niin paha ole kuin jengi siitä puhuu.

    Radalla itse meen usein iha vaa t-paidalla ja boksereilla nahkojen alla.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #4
    Lainaa Boy kirjoitti Katso viesti
    Kannattaako kaulan alue suojata erikseen vai osuuko siihen mikään muu kuin viima?
    Hyvällä tuurilla ei osu mitään, mutta joskus se kivi, joka autoillessa napsahtaa tuulilasiin, osuukin justiinsa kaulaan... Vielä todennäköisempiä törmääjiä ovat erilaiset pörriäiset, joita alkaa olla ilmassa runsaasti, kun ilmat lämpenee. Kaulassa kannattaa olla huivi, se ei ole kuuma, mutta suojaa vastuuttomasti törmäileviltä ötököiltä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaulaan on tullut tavaraa, yleensä sattuu (pirusti) mutta kiroilu auttaa, ei oo edes jälkeä jäänyt. Sitä ei tiedä mikä ei riitä ennen kuin on joku tapahtunut. Hiekalla kun kaaduin tekstiilikamoissa, niin polveen tuli reikä polvisuojan kohdalle. Radalla kun kaaduin nahkapuvussa niin läpsäytin avokämmenet asvalttiin ja tuntuikin just siltä - ja sormenpäisä saumat aukes. Näissä voi varautua vaan pahimpaan, tai sitten ei.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
    Kyllä mulla kaula on suojattuna, juuri tuo Kevlar huppari ja osittain kypärä. Entä nilkat, niihin voi osua kivi tai ötökkä... Tuplasukat tällä hetkellä suojana.
  7. #7
    En tiedä muista, mutta haiskahtaa trollille!

    Mutta siltä varalta ettet ole, niin hyvin riittää, anna mennä vaan!
    Se maksaa kuka nauttii!
  8. #8
    Lainaa Boy kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mulla kaula on suojattuna, juuri tuo Kevlar huppari ja osittain kypärä. Entä nilkat, niihin voi osua kivi tai ötökkä... Tuplasukat tällä hetkellä suojana.
    Voi tulla kyllä hupparissa aika viileä ajella. Maantienopeuksissa tuulesta saa jo kunnon vastuksen leudollakin säällä. Ja sitten jos on vetinen keli, niin kylmä tulee. Huppari myös lepattaa aika kovasti, ennemmin jotain tiukemmin istuvaa päälle maantienopeuksissa.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  9. #9
    Kivet ja ötökät ovat pienimpiä murheita. Kannattaa miettiä tota varustelua siitä näkökulmasta, että otat ilmalentoa ja liukua maantienopeudesta.
  10.  
  11. #10
    Kokohaalareita löytyy ainakin Aerostichiltä. En tiedä tuodaanko Suomeen.

    Rukaltakin löytyy nykyään se haalarigore, mutta siinä ei taida olla mitään suojia.