Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
  2. #2
    Näitä videoita on kiva katsoa! Viimeksi katselin noista matkapapruista videon, sitä ennen tämän. Ja oon mä noita reissuvideoitakin katsellut. On muuten siinä ja tuossa, että mahdoimmekohan nähdä Tallinnasta Helsinkiin laivalla viime elokuussa? Tapasin motoristipariskunnan istumassa kannella ja olivat joutuneet rankkaan sateeseen juuri ennen laivaan tuloa. Jokunen sanakin vahdettiin.

    Itse tulin ostaneeksi <piip> kalliit Rukan housut tammikuussa. Käytetyn Rukan takin ostin jo viime kesän lopulla, siksi siis piti saada samaa sarjaa housutkin. Takkia testasin viime syksynä ajamalla 160 km melko rankassa vesisateessa. Ei tullut vesi läpi. Reissun jälkeen kun laitoin takin henkariin roikkumaan, niin kohta oli melkoinen vesilammikko kylpyhuoneen lattialla.

    Näissä mun varusteissa gore-tex on laminoitu pintaan, joten varusteet eivät pääse vettymään. Videolla olevissa vaatteissa gore-tex vuori on jossain vaatteiden uumenissa. Periaatteessahan gore-tex pitää aika hyvin veden loitolla, mutta jos sen toinen puoli "peittyy" vedellä, niin eihän se enää päästä sisältä höyryä pois, joten sitten kastuu jossain määrin iholta haihtuvasta kosteudesta, joka kertyy kalvon sisäpintaan.

    Mutta tuleva kesä näyttää, miten pintaan laminoitu gore-tex käytännössä toimii - hartaasti toivon, että ei ala mikään sauma vuotaa (ja että joudun vain vähäisiin sateisiin). Muuten ovat hankkimani varusteet erittäin laadukkaan tuntuiset. Ja lämpimät. Kylmimmillään olen lähtenyt liikenteeseen kolmen asteen pakkasessa, alla tosin oli merinovillaa ynnä sen päällä jonkin sortin college-housut ja windstopper paita.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  3.  
  4. #3
    Kiitos katselusta.
    Me ollaan tosi kriittisiä ajokamoja kohtaan, koska harrastetaan matkailua mopolla. Jos koko ajopäivän sataa rankasti vettä, niin ajetaan 12 tuntia rankassa sateessa. Sadepäivän jälkeen mikään ajovaate, minkä olemme ikinä omistaneet, ei pidä vettä. Ei edes laadukas gore-tex lisättynä sadepuvulla. Jostain se vesi aina tiensä etsii.

    Vesku