Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Elikkäs meikäläisen 2000 zx6r Kawa tikittää (yllätys yllätys), kun veto on päällä. Kylmänä ja kuumana. Tikitys nopeutuu kierrosten noustessa. Tikitys lakkaa, kun painan kytkimen pohjaan, eikä sitä myöskään kuulu vapaalla, vaikka antaa kierroksia. Joku moottorin laakeri, vai mikä mahtaa olla kyseessä?
  2. #2
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs meikäläisen 2000 zx6r Kawa tikittää (yllätys yllätys), kun veto on päällä. Kylmänä ja kuumana. Tikitys nopeutuu kierrosten noustessa. Tikitys lakkaa, kun painan kytkimen pohjaan, eikä sitä myöskään kuulu vapaalla, vaikka antaa kierroksia. Joku moottorin laakeri, vai mikä mahtaa olla kyseessä?
    Tarkista ensimäisenä ketjut ja rattaat
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #3
    Ketjut ja rattaat olikin vaihdon tarpeessa, mutta edelleen se perskeles tikittää. Ensimmäiset 500km tänä keväänä kaikki kuulosti normaalilta. Nyt tuntuu että vaihteetkin menee vähän raskaammin sisään, kuin ennen. Edellinen omistaja vaihtanut jotkut Motulit sisään viime syksynä. Mahtaisiko uusilla öljyillä saada apua vaivaan ja mikä olisi hyvä öljy varsinkin tuota laatikkoa ajatellen?
  4. #4
    Minulle samaan pyörään ainakin paikallisessa Kawasakin valtuutetussa korjaamossa laittoi Motorexin Top speed 10w-40 öljyt. Ja ihan hyvin tuntuu toimivan.
  5. #5
    Jos on ennakot liian aikaisella niin tikittää veto päällä, paikallaan kaasuttaessa ei välttämättä ollenkaan.
    Mulla rupes tonninen kawa tikittää ja muutaman kilsan jälkeen syttyi öljyvalo. Kytkin pohjaan ni sammu heti ja se olikin sit sen loppu. Tehot kyllä hävis melko selkeästi ennen tuhoa, eli tollasen kyllä huomaa jos noin pahaksi menee.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  6. #6
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Jos on ennakot liian aikaisella niin tikittää veto päällä, paikallaan kaasuttaessa ei välttämättä ollenkaan.
    Mulla rupes tonninen kawa tikittää ja muutaman kilsan jälkeen syttyi öljyvalo. Kytkin pohjaan ni sammu heti ja se olikin sit sen loppu. Tehot kyllä hävis melko selkeästi ennen tuhoa, eli tollasen kyllä huomaa jos noin pahaksi menee.
    Hyi helvetti. Toivottavasti ei sentään noin pahaksi mene. Taidan ekaks vaihtaa tulpat ja öljyt ja toivon parasta. Mitens toi ajoituksen kattominen menee näissä nelipyttysissä? Onnistuuko itse? Pitääkö purkaa koko mopo osiksi? T. Ensimmäinen "isompi" pyörä omistuksessa.
  7. #7
    Mikäli tikitys lakkaa kaikilla kierroksilla kytkimen pohjaanpainamisella, niin ei vika silloin voi olla väärässä sytytyksen ennakossa.

    Suosittelen, että joku kokeneempi, kuuntelisi ääntä ennen suurempia operaatioita. Käy kysymässä vaikka jossain mp-korjaamossa, ellei ole tuttuja alan konkareita.
  8. #8
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Mikäli tikitys lakkaa kaikilla kierroksilla kytkimen pohjaanpainamisella, niin ei vika silloin voi olla väärässä sytytyksen ennakossa.
    Voi olla silti, eli jos on siinä hilkulla että nakuttaako vai ei, niin kuorman kanssa nakuttaa ja vapaana kierrätettäessä ei nakuta.
    Mutta kuten mainitsit niin internetissä vikaa saa ettiä pitkälle loppuvuoteen.
    Ei muuta kun osaavan huoltomieheen yhteyttä.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  9. #9
    Sellanen lisäys vielä, että moottorijarrutuksella nikutus/sirinä kuuluu selkeesti, mutta kun painaa kytkimen, niin loppuu ku seinään. Heittäkääs joku pätevä ja kohtuu hintainen huoltola uudenmaan alueelta?
  10. #10
    ketju/takaratas ihan linjassa?
    KTM 690SM
  11. #11
  12. #12
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    ketju/takaratas ihan linjassa?
    Voiko olla että taka-akselin liikakiristys aiheuttais tämän? Tuntu että joutu vääntämään kohtuuttoman kireelle (ei löydy momenttiavainta), että sai sokanreijät kohilleen, mutta edellinen reikä tuntu että olis jäänyt liian löysälle. Jos kokeilis eri paksuisella prikalla, että sais vähän järkevämmän kireyden siihen. Pyörän linjaus on kyllä merkkien ja helvetinmoisen mittailun jälkeen suorassa.

    Laakereissa ei kyllä tuntunut minkäännäköistä häröä.
    Viimeksi muokannut: KawaJava; 19.04.2019 klo 00:43.
  13. #13
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Olisiko vaihteiston jostain rattaasta murtunut hammas? Vapaalla ja kytkin pohjassa ei kuulu, mutta veto tai moottorijarrutus päällä kuuluu ja muuttuu kierrosten mukaan.

    Kokeile eri vaihteilla vetoa ja moottorijarrua että kuuluuko kaikilla vaihteilla ja muuttuuko taajuus vaihteen mukana.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  14. #14
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Olisiko vaihteiston jostain rattaasta murtunut hammas? Vapaalla ja kytkin pohjassa ei kuulu, mutta veto tai moottorijarrutus päällä kuuluu ja muuttuu kierrosten mukaan.

    Kokeile eri vaihteilla vetoa ja moottorijarrua että kuuluuko kaikilla vaihteilla ja muuttuuko taajuus vaihteen mukana.
    Joku tällänen vaikuttaa loogisimmalta omaan korvaan.

    Samalta kuulostaa joka vaihteella. Lämpimällä koneella tuntuu kuuluvan vähän kovemmin. Jännä homma, kun koittaa roikkua ja kuunnella pää pyörän sivuilla, niin ei kuulu mitään, mutta selkä suorana kuuluu selkeesti. Vieressä kun kuuntelee ohiajoa, niin ei sitä oikeen siinäkään erota. Nyt sitä vaan neuroottisesti kuuntelee sitä perkeleen sirinää, eikä pysty muuta kuulemaankaan. Taidan pistää kauppareissuillekkin tulpat korviin.
  15.  
  16. #15
    Itse miettinyt että jos sitä laittaisi pään auton konehuoneeseen ajon aikana niin saattaisi sieltäkin kuulua jonkinlaista sirinää ja kolinaa jos tulpat korvissa mitään ei kuulu eikä tunnu käsiin/jalkoihin niin kovaa ajoa.