Tulokset 1:st 16:een 16:sta
    Elikks meiklisen 2000 zx6r Kawa tikitt (ylltys ylltys), kun veto on pll. Kylmn ja kuumana. Tikitys nopeutuu kierrosten noustessa. Tikitys lakkaa, kun painan kytkimen pohjaan, eik sit myskn kuulu vapaalla, vaikka antaa kierroksia. Joku moottorin laakeri, vai mik mahtaa olla kyseess?
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Elikks meiklisen 2000 zx6r Kawa tikitt (ylltys ylltys), kun veto on pll. Kylmn ja kuumana. Tikitys nopeutuu kierrosten noustessa. Tikitys lakkaa, kun painan kytkimen pohjaan, eik sit myskn kuulu vapaalla, vaikka antaa kierroksia. Joku moottorin laakeri, vai mik mahtaa olla kyseess?
    Tarkista ensimisen ketjut ja rattaat
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
    Ketjut ja rattaat olikin vaihdon tarpeessa, mutta edelleen se perskeles tikitt. Ensimmiset 500km tn kevn kaikki kuulosti normaalilta. Nyt tuntuu ett vaihteetkin menee vhn raskaammin sisn, kuin ennen. Edellinen omistaja vaihtanut jotkut Motulit sisn viime syksyn. Mahtaisiko uusilla ljyill saada apua vaivaan ja mik olisi hyv ljy varsinkin tuota laatikkoa ajatellen?
    Minulle samaan pyrn ainakin paikallisessa Kawasakin valtuutetussa korjaamossa laittoi Motorexin Top speed 10w-40 ljyt. Ja ihan hyvin tuntuu toimivan.
    Jos on ennakot liian aikaisella niin tikitt veto pll, paikallaan kaasuttaessa ei vlttmtt ollenkaan.
    Mulla rupes tonninen kawa tikitt ja muutaman kilsan jlkeen syttyi ljyvalo. Kytkin pohjaan ni sammu heti ja se olikin sit sen loppu. Tehot kyll hvis melko selkesti ennen tuhoa, eli tollasen kyll huomaa jos noin pahaksi menee.
    "Kun m mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun pss nykii"
    (Maho Neitsyt - Mik mun pss nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Jos on ennakot liian aikaisella niin tikitt veto pll, paikallaan kaasuttaessa ei vlttmtt ollenkaan.
    Mulla rupes tonninen kawa tikitt ja muutaman kilsan jlkeen syttyi ljyvalo. Kytkin pohjaan ni sammu heti ja se olikin sit sen loppu. Tehot kyll hvis melko selkesti ennen tuhoa, eli tollasen kyll huomaa jos noin pahaksi menee.
    Hyi helvetti. Toivottavasti ei sentn noin pahaksi mene. Taidan ekaks vaihtaa tulpat ja ljyt ja toivon parasta. Mitens toi ajoituksen kattominen menee niss nelipyttysiss? Onnistuuko itse? Pitk purkaa koko mopo osiksi? T. Ensimminen "isompi" pyr omistuksessa.
    Mikli tikitys lakkaa kaikilla kierroksilla kytkimen pohjaanpainamisella, niin ei vika silloin voi olla vrss sytytyksen ennakossa.

Suosittelen, ett joku kokeneempi, kuuntelisi nt ennen suurempia operaatioita. Ky kysymss vaikka jossain mp-korjaamossa, ellei ole tuttuja alan konkareita.
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Mikli tikitys lakkaa kaikilla kierroksilla kytkimen pohjaanpainamisella, niin ei vika silloin voi olla vrss sytytyksen ennakossa.
    Voi olla silti, eli jos on siin hilkulla ett nakuttaako vai ei, niin kuorman kanssa nakuttaa ja vapaana kierrtettess ei nakuta.
    Mutta kuten mainitsit niin internetiss vikaa saa etti pitklle loppuvuoteen.
    Ei muuta kun osaavan huoltomieheen yhteytt.
    "Kun m mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun pss nykii"
    (Maho Neitsyt - Mik mun pss nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
    Sellanen lisys viel, ett moottorijarrutuksella nikutus/sirin kuuluu selkeesti, mutta kun painaa kytkimen, niin loppuu ku seinn. Heittks joku ptev ja kohtuu hintainen huoltola uudenmaan alueelta?
    ketju/takaratas ihan linjassa?
    KTM 690SM
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Ketjut ja rattaat olikin vaihdon tarpeessa, mutta edelleen se perskeles tikitt. Ensimmiset 500km tn kevn kaikki kuulosti normaalilta. Nyt tuntuu ett vaihteetkin menee vhn raskaammin sisn, kuin ennen. Edellinen omistaja vaihtanut jotkut Motulit sisn viime syksyn. Mahtaisiko uusilla ljyill saada apua vaivaan ja mik olisi hyv ljy varsinkin tuota laatikkoa ajatellen?
    Taatusti et saa apua vaivaan ljyj vaihtamalla.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    ketju/takaratas ihan linjassa?
    Voiko olla ett taka-akselin liikakiristys aiheuttais tmn? Tuntu ett joutu vntmn kohtuuttoman kireelle (ei lydy momenttiavainta), ett sai sokanreijt kohilleen, mutta edellinen reik tuntu ett olis jnyt liian lyslle. Jos kokeilis eri paksuisella prikalla, ett sais vhn jrkevmmn kireyden siihen. Pyrn linjaus on kyll merkkien ja helvetinmoisen mittailun jlkeen suorassa.

Laakereissa ei kyll tuntunut minknnkist hr.
    Viimeksi muokannut: KawaJava; Eilen klo 00:43.
    Kouluttaja Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jsen
    Olisiko vaihteiston jostain rattaasta murtunut hammas? Vapaalla ja kytkin pohjassa ei kuulu, mutta veto tai moottorijarrutus pll kuuluu ja muuttuu kierrosten mukaan.

Kokeile eri vaihteilla vetoa ja moottorijarrua ett kuuluuko kaikilla vaihteilla ja muuttuuko taajuus vaihteen mukana.
    The Lakkivaari

Yamaha R6RR ja BSA A7SS caferacer

https://www.facebook.com/pages/Eronenbros/216050551738408

https://www.facebook.com/tuukkaTTkorhonen

Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Olisiko vaihteiston jostain rattaasta murtunut hammas? Vapaalla ja kytkin pohjassa ei kuulu, mutta veto tai moottorijarrutus pll kuuluu ja muuttuu kierrosten mukaan.

Kokeile eri vaihteilla vetoa ja moottorijarrua ett kuuluuko kaikilla vaihteilla ja muuttuuko taajuus vaihteen mukana.
    Joku tllnen vaikuttaa loogisimmalta omaan korvaan.

Samalta kuulostaa joka vaihteella. Lmpimll koneella tuntuu kuuluvan vhn kovemmin. Jnn homma, kun koittaa roikkua ja kuunnella p pyrn sivuilla, niin ei kuulu mitn, mutta selk suorana kuuluu selkeesti. Vieress kun kuuntelee ohiajoa, niin ei sit oikeen siinkn erota. Nyt sit vaan neuroottisesti kuuntelee sit perkeleen sirin, eik pysty muuta kuulemaankaan. Taidan pist kauppareissuillekkin tulpat korviin.
  16.  
    Itse miettinyt ett jos sit laittaisi pn auton konehuoneeseen ajon aikana niin saattaisi sieltkin kuulua jonkinlaista sirin ja kolinaa jos tulpat korvissa mitn ei kuulu eik tunnu ksiin/jalkoihin niin kovaa ajoa.