Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Kyselin hintaa 12 tkm huollolle Kawasaki Z900:een Biketeamista. Öljyt ja suodatin tuli itse jo talvella vaihdettua, eli niitä ei tarvitsisi vaihtaa, josta mainitsin tiedustelussa. Manuaalin mukaan ainoa vaihtokohde em. lisäksi on 12 tkm:ssä tulpat (13 eur/kpl Motonetissa), muut ovat tarkastuksia. Vastauksessa sanoivat että venojen välysten tarkastus kuuluu 12 tkm huoltoon, minun öögoneilla tosin näyttäisi seisovan tarkastusvälinä 48 tkm. Hintaa huutaisivat n. 500 euroa, kuulostaa aika rajulta siitä että tankkia käytetään irti ja tulpat vaihdetaan ja vähän tsekkaillaan, tuskin kuitenkaan purkavat mitään muuta(?). Mitä mielipuolta? Sattuuko kukaan tietämään tuosta alipaineen tsekkauksesta miten menee ruiskukoneissa (kaasarivehkeessä olen manometrillä testaillut)?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kuulostaa joo...

    Missäs ajassa tuo 12 tkm on tullut? (ja uudesta saakka itsellä?).

    Tämä keskustelu saattaa kulminoitua takuuasihoihin, mutta todennäköisesti tuolle 500 löytyy parempiakin kohteita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa joo...

    Missäs ajassa tuo 12 tkm on tullut? (ja uudesta saakka itsellä?).

    Tämä keskustelu saattaa kulminoitua takuuasihoihin, mutta todennäköisesti tuolle 500 löytyy parempiakin kohteita.
    Mopedi ostettu 2018 toukokuussa, eli alle vuoden vanha peli on kyseessä ja itsellä alusta asti. Muutenhan poksauttaisi itse auki, vaihtaisin tulpat ja tekisin muut tsekkaukset koska on lämmin talli ja työkalut pysyvät kädessä, mutta takuun takia pitäisi saada leima lappuun. Tai eihän se takuuta vie jos itse tekee, laittaa vaikka Mikki Hiiri -leiman, mutta tappelu voi olla kovempi jos takuuta tarvitsee käyttää ja todistella että todellakin kaikki on tehty.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Juu juu....

    No. Vaihtoehdot tiedät varmaan itsekin. Kyselet muualta ja tinkaat tai sitten teet tiukan arvovalinnan, ja aloitat huollot kylmästi itse.

    Stetsonista vedettynä pitäisi alta kolmensadan mennä, mutta toisaalta huoltoliikkeellä kait ohjelma, jonka perusteella laskutetaan. Eli jos merkatusta huollosta laskutetaan vihkon mukaan x tuntia, niin sitten lasku tulee sen mukaan, kesti huolto x-y tai x+y tuntia.

    Voihan olla, että huoltotarjouksen antaja ei ihan ole tajunnut, mistä pitää tarjota.

    500 euroa on vähintään jotain 6 tuntia hämmästelyä ja vähän tarvikkeita päälle tolle sun hommalle. Aika paljon.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Minusta näyttää että venttiilien säätö on 42000 km:n välein.
  6. #6
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Minusta näyttää että venttiilien säätö on 42000 km:n välein.
    Aivan, näköjään minulla typottanut tai ajatus ollut muissa sfääreissä, ei 48 tkm vaan tosiaan 42 tkm.
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Kyselin hintaa 12 tkm huollolle Kawasaki Z900:een Biketeamista. Öljyt ja suodatin tuli itse jo talvella vaihdettua, eli niitä ei tarvitsisi vaihtaa, josta mainitsin tiedustelussa. Manuaalin mukaan ainoa vaihtokohde em. lisäksi on 12 tkm:ssä tulpat (13 eur/kpl Motonetissa), muut ovat tarkastuksia. Vastauksessa sanoivat että venojen välysten tarkastus kuuluu 12 tkm huoltoon, minun öögoneilla tosin näyttäisi seisovan tarkastusvälinä 48 tkm. Hintaa huutaisivat n. 500 euroa, kuulostaa aika rajulta siitä että tankkia käytetään irti ja tulpat vaihdetaan ja vähän tsekkaillaan, tuskin kuitenkaan purkavat mitään muuta(?). Mitä mielipuolta? Sattuuko kukaan tietämään tuosta alipaineen tsekkauksesta miten menee ruiskukoneissa (kaasarivehkeessä olen manometrillä testaillut)?
    Kysäse Motovilleltä hintaa.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kysäse Motovilleltä hintaa.
    On pikavalinnassa juu On kiireinen ja fundeerasin jos jostain saisin huollon jo ennen päästäistä. Mutta taitaa olla kiven alla joten tod. näk. odotellaan että Ville kerkeää tehdä (kun kerkeää vastata meileihin, pimputtelin puhelimella eilen), vaikka ihan varmaan euron poikineen haluaa hänkin, eihän näitä ilmaiseksi kukaan tee se on selvää. Mutta sitä laskeskelin minäkin että jos tulpat yhteensä 60 eur ja loppu työtä niin 440 olisi n. 6h duunia, en usko että itse tehdessä saisin 3h enempää menemään ja alan ammattilainen tuskin touhuaa yhden tarkastettavan pyörän kanssa kolmea tuntia millään ellei puolet ajasta mene kahvihuoneessa tai tupakilla. Olihan se ensihuoltokin muistaakseni jotain 220 eur. Öljy maksaa sen 40 eur (Castrol Power 1), eli työstä 180 eur, se lienee öbaut 2,5h työaikaa, kukaan ei vaihda öljyjä niin hitaasti. Taitavat tosiaan napata aina vaan jonkun listahinnan vaikka menisi tunti tai kaksi niin se olisi sitten 500 eur. Varmaan moni tossukalervo purematta nielee nämä hinnat kun ajattelevat että kyseessä on jotain rakettitekniikkaa, mitä se ei suinkaan ole. Mitä hienommat marmoritiskit, kultahyllyt ja palatsit niin sitä kovemmat kiinteät kulut ja asiakashan ne maksaa.
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    On pikavalinnassa juu On kiireinen ja fundeerasin jos jostain saisin huollon jo ennen päästäistä. Mutta taitaa olla kiven alla joten tod. näk. odotellaan että Ville kerkeää tehdä (kun kerkeää vastata meileihin, pimputtelin puhelimella eilen), vaikka ihan varmaan euron poikineen haluaa hänkin, eihän näitä ilmaiseksi kukaan tee se on selvää. Mutta sitä laskeskelin minäkin että jos tulpat yhteensä 60 eur ja loppu työtä niin 440 olisi n. 6h duunia, en usko että itse tehdessä saisin 3h enempää menemään ja alan ammattilainen tuskin touhuaa yhden tarkastettavan pyörän kanssa kolmea tuntia millään ellei puolet ajasta mene kahvihuoneessa tai tupakilla. Olihan se ensihuoltokin muistaakseni jotain 220 eur. Öljy maksaa sen 40 eur (Castrol Power 1), eli työstä 180 eur, se lienee öbaut 2,5h työaikaa, kukaan ei vaihda öljyjä niin hitaasti. Taitavat tosiaan napata aina vaan jonkun listahinnan vaikka menisi tunti tai kaksi niin se olisi sitten 500 eur. Varmaan moni tossukalervo purematta nielee nämä hinnat kun ajattelevat että kyseessä on jotain rakettitekniikkaa, mitä se ei suinkaan ole. Mitä hienommat marmoritiskit, kultahyllyt ja palatsit niin sitä kovemmat kiinteät kulut ja asiakashan ne maksaa.
    Tuntimäärä taitaa noissa määräaikaishuolloissa olla tehtaan määrittämä. Toki tuohon kuuteen tuntiin kyllä pitäs ne venttiilitkin ehtiä katsomaan, jotka ei tuohon huoltoon kuulu. Tulppien vaihtoon ei edes tupakkia poltellen pitäisi saada yli tuntia menemään, ellei ole jotenkin erityisen kettumaisesti suunniteltu mopo.
    Superbike #7
  10. #10
    Oliskohan tossa 500€ hinnassa oikeasti myös tuo venttiilinvälysten tarkistus mukana, ja kyse olisi vaan myyjän aivopierusta. Muistaakseni tonniseen kawaan maksoi tuo ”isompi” tulpat ja synkkauksen sisältävä huolto reilun kolme hunttia, ja siitäkin kolmasosa on öljystä ja suodattimesta. Kannattanee kysyä uusiksi...
  11. #11
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Oliskohan tossa 500€ hinnassa oikeasti myös tuo venttiilinvälysten tarkistus mukana, ja kyse olisi vaan myyjän aivopierusta. Muistaakseni tonniseen kawaan maksoi tuo ”isompi” tulpat ja synkkauksen sisältävä huolto reilun kolme hunttia, ja siitäkin kolmasosa on öljystä ja suodattimesta. Kannattanee kysyä uusiksi...
    Voi olla. Kattoo nyt viittiikö kysellä...
  12. #12
    Montako vuotta takuu on? Tuollaisen perusvarman peruspyörän kanssa tuskin tulee isompia ongelmia mitkä voisi johtua väärästä huoltotavasta tms jos itse tekisi. Mietin vaan, että moni maksaa hirveetä preemiota marmorin huoltohinnoista käytännössä tarkastuksista ja perushuollosta (öljynvaihdot), että takuu säilyy. Ja kuitenkaan mitään ei ilmene, ja sitten jos ilmenee niin siitäkin saa vääntää että meneekö takuuseen. Onhan jengillä tonnin täyskasko viiden tonnin pyörässä...

    Monella valmistajalla on inhottava tapa tehdä recallit ilmoittamatta etukäteen, eli ne tehdään vain kun pyörä tulee määräaikaishuoltoon. Diy-huoltaja jää näissä paitsioon.

    Jos uuden käytännössä minkä tahansa laitteen saisi ilman takuuta -20% alella niin ottaisin.
  13. #13
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Montako vuotta takuu on?
    2v, eli reilu vuosi jäljellä. Yksi recall on päällä (Rear brake hose and rear wheel rotation sensor lead damage –RECALL (DAJ04)) mutta se on kondiksessa, kyse vaan piuhojen ja letkujen reitityksestä joka on minun mopedissa ok. Kawalta tuli siitä viestikin ja voisi käyttää ilmaiseksi tsekkauksessa.
    Kawasakien recallit näkee täältä: https://www.ktisc.eu/k-tisc/vehicle/lookupForm
  14. #14
    Tuolla veloitustasolla tekisin huollon itse käyttämällä orginaaliöljynsuodatinta, tehtaan luokitukset täsmälleen täyttävää öljyä sekä tehtaan suosittelemia tulppia. Kaikista ostokuitit talteen ja merkintä huollosta huoltokirjaan!

    On hyvin todennäköistä, että mahdolliset valmistusvirheet, jotka voivat olla mitenkään yhteydessä huoltamiseen/huoltamattomuuteen, ovat tulleet ilmi 12 000 km:n aikana ja todisteet oikeilla tarvikkeilla tehdystä huollosta käytännössä pitävät takuun, virhevastuusta puhumattakaan, voimassa.

    Ruiskujen synkkausmenetelmä kannattaisi tsekata ja tehdä harkinnan mukaan ( esim tyhjäkäynnnin tasaisuus ).
  15. #15
    Huolto ei ole takuun vaatimus, ellei se rikkonainen osa ole jollain tavalla tekemisissä huollon kanssa.
  16. #16
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Kyselin hintaa 12 tkm huollolle Kawasaki Z900:een Biketeamista... Hintaa huutaisivat n. 500 euroa
    Kysäisepä uudestaan, kyllä sieltä saa tarkennetun hinta-arvion ja perustelutkin. Turha täällä interwebissä on spekuloida asioilla, kulutat vaan aikaasi maailman tappiin...
    Btw, 180Eur työhinta (ensihuoltoosi viitaten) kattaa korkeintaan 2h työajan, eiköhän erikoisliikkeiden tuntiveloitus ole ollut jo vuosia luokassa 90-100Eur/h (Pks). Tuntiveloitushinnan näkee kyllä omalla rivillään laskusta ja/tai saa tietoonsa kysäisemällä k.o. liikkeestä huoltoa tilatessaan...
    Se että aloittaa huoltojen tekemisen itse jo alkumetreillä ei tee hyvää mp:n jälleenmyyntiarvoa ajatellen - ja saattaa karsia jopa ostajaehdokkaita jatkossa jos huoltoleimat puuttuu kirjasta (jos joskus myyt/vaihda pyörääsi...).
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Huolto ei ole takuun vaatimus, ellei se rikkonainen osa ole jollain tavalla tekemisissä huollon kanssa.
    Huolto voi hyvinkin olla takuun vaatimus, virhevastuu taas on kuluttajansuoja ja eri kuin takuu ja siihen tuo ylläoleva sopii. Ja virhevastuun aika saattaa (ja usein onkin) pidempi kuin myyjän/maahantuojan/valmistajan antama vapaaehtoinen takuu.

    https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...aran-kaupassa/

    Kannattaa olla tarkkana minkä piikkiin yrittää reklamoida ongelmia jos näitä ilmenee.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  18. #18
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Huolto voi hyvinkin olla takuun vaatimus, virhevastuu taas on kuluttajansuoja ja eri kuin takuu ja siihen tuo ylläoleva sopii. Ja virhevastuun aika saattaa (ja usein onkin) pidempi kuin myyjän/maahantuojan/valmistajan antama vapaaehtoinen takuu.

    https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...aran-kaupassa/

    Kannattaa olla tarkkana minkä piikkiin yrittää reklamoida ongelmia jos näitä ilmenee.
    Jos esim. mittaristo pimenee ja huoltoja ei ole suorititettu, niin takuun antajalla on näyttövastuu siitä, että huollon laiminlyöminen on aiheuttanut mittoriston pimenemisen.
  19. #19
    Minulle on kerrottu huoltoliikkeestä että tekevät kaikki määräaikaishuoltoon liittyvät kohdat kuten huoltokortissa lukee kun haluaa leiman sekä allekirjoitetun huoltokortin. Tähän kuuluu myös öljyt+suodatin vaikka on vaihdettu itse 100km sitten. Kyllähän se hieman ärsyttää mutta perustelivat sen kumminkin hyvin--->Muuten tulee soittoja että "12tkm huolto mutta ei tätä tätä ja tätä, mitä maksaa? OK, mutta mitä olisi jos otetaankin tämä kumminkin?" jne...

    PS. Omalla kohdalla 12tkm huolto Z-800;seen makso muistaakseni 330€.
  20. #20
    Lainaa Ö kirjoitti Katso viesti
    Minulle on kerrottu huoltoliikkeestä että tekevät kaikki määräaikaishuoltoon liittyvät kohdat kuten huoltokortissa lukee kun haluaa leiman sekä allekirjoitetun huoltokortin. Tähän kuuluu myös öljyt+suodatin vaikka on vaihdettu itse 100km sitten.
    Tuossa lienee myös sellainen hankaluus että millä voidaan todeta omistajan oikeasti tehneen sanomansa asiat kun lyödään leima vihkoon että tämä on ok. Öljyn väristä nyt tietty voi päätellä jotain mutta silti.
  21. #21
    Lario on nyt takuuasioissa väärässä.

    Takuu on myyjän tai maahantuojan tai tehtaan tai jonkun muun tahon myöntämä vapaaehtoinen lisäetuus, jonka ehdoista etuuden myöntäjä voi varsin vapaasti itse ja omaehtoisesti päättää.

    Niinpä takuun myöntäjä voi päättää, että takuu pysyy voimassa vain jos laitetta huolletaan takuuehtojen mukaisesti. Näin siitäkin huolimatta, että huollossa ei johonkin komponenttiin millään tavoin kosketakaan. Tällaisella rajauksella pyritään tietysti ohjaamaan kuluttajia käyttämään huoltopalveluita...

    Virhevastuu on taas eri asia, jota "iaj" jo sivusi.
  22. #22
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    Tuossa lienee myös sellainen hankaluus että millä voidaan todeta omistajan oikeasti tehneen sanomansa asiat kun lyödään leima vihkoon että tämä on ok. Öljyn väristä nyt tietty voi päätellä jotain mutta silti.
    Hieman asian vierestä, mutta edellisessä mopossa oli toisen mukin venojen säätö aivan päin helvettiä vaikka juuri piti olla tehtynä isossa 40 tkm huollossa liikkeessä. Toinen oli jaksettu laittaa säätöihin, olikohan vaan homma jäänyt kesken, unohtunut tupakkitauolla että toinen oli tarkastamatta/säätämättä. Tuli asia talvella tsekattua ja laitettua sitten itse spekseihin. Myös pultteja oli löysällä ihan näkyvillä paikoilla, onneksi olivat kaikki vielä paikallaan. Harmi että en ottanut kuvaa huoltovihosta niin tietäisi mitä narikkaa vältellä.
  23. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Hieman asian vierestä, mutta edellisessä mopossa oli toisen mukin venojen säätö aivan päin helvettiä vaikka juuri piti olla tehtynä isossa 40 tkm huollossa liikkeessä. Toinen oli jaksettu laittaa säätöihin, olikohan vaan homma jäänyt kesken, unohtunut tupakkitauolla että toinen oli tarkastamatta/säätämättä. Tuli asia talvella tsekattua ja laitettua sitten itse spekseihin. Myös pultteja oli löysällä ihan näkyvillä paikoilla, onneksi olivat kaikki vielä paikallaan. Harmi että en ottanut kuvaa huoltovihosta niin tietäisi mitä narikkaa vältellä.
    Ainoa tapa tietää varmasti, että jokin homma on tehty on tehdä se itse tai seurata vierestä.

    No, videotallenne ehkä kolmas.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #24
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Lario on nyt takuuasioissa väärässä.

    Takuu on myyjän tai maahantuojan tai tehtaan tai jonkun muun tahon myöntämä vapaaehtoinen lisäetuus, jonka ehdoista etuuden myöntäjä voi varsin vapaasti itse ja omaehtoisesti päättää.

    Niinpä takuun myöntäjä voi päättää, että takuu pysyy voimassa vain jos laitetta huolletaan takuuehtojen mukaisesti. Näin siitäkin huolimatta, että huollossa ei johonkin komponenttiin millään tavoin kosketakaan. Tällaisella rajauksella pyritään tietysti ohjaamaan kuluttajia käyttämään huoltopalveluita...

    Virhevastuu on taas eri asia, jota "iaj" jo sivusi.
    Pari lainausta:

    Toisinaan saattaa olla epäselvää, onko tavara virheellinen vai johtuuko laitteen toimimattomuus jostain muusta syystä. Vian selvittämisestä on ensisijaisesti vastuussa alan ammattilaisena toimiva myyjä. Ostajalta ei voida edellyttää kovin tarkkaa analyysiä vian syistä varsinkaan, jos kyse on monimutkaisesta teknisestä laitteesta, jonka käyttöohjeetkin saattavat olla vaikeaselkoisia ja hankalasti ymmärrettäviä.

    Jos tavaralle on annettu takuu, myyjän on virhevastuusta vapautuakseen osoitettava, että tavaran huonontuminen johtuu todennäköisesti tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta syystä. Myyjä voi myös osoittaa, että laite on virheetön ja että sen toimimattomuus johtuu esimerkiksi siitä, ettei ostaja ole osannut noudattaa käyttöohjeita. Tämä myyjän näyttövelvollisuus huomioon ottaen ostajalta ei voida takuun yhteydessä – ellei ostaja ole tuonut tavaraa korjattavaksi selvästi perusteetta tai kyse ole ostajan itse aiheuttamasta viasta, josta hänen olisi pitänyt olla selvillä – periä maksua vian selvittämiseen liittyvistä toimenpiteistä.


    Takuu on vapaaehtoinen lisäsitoumus
    Kulutustavaran kaupassa myyjäliike tai esimerkiksi tavaran valmistaja tai maahantuoja voi antaa takuun. Takuun antaminen tarkoittaa sitoutumista vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan. Takuunantaja vastaa tavarassa takuuaikana ilmenevistä vioista ja muista takuussa määritellyistä asioista. Jos tavara huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla takuun voimassaoloaikana, siinä on virhe ja ostaja voi vedota takuuseen.

    Myyjän vastuu takuuaikana ilmenevistä vioista ei riipu siitä, onko vian alkusyy ollut olemassa jo silloin, kun tavara luovutettiin ostajalle. Ostajan ei tarvitse näyttää, että virhe oli tavarassa jo ostohetkellä.

    Vapautuakseen vastuusta myyjän on osoitettava, että tavaran huonontuminen johtuu todennäköisesti tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta syystä. Todistustaakka on siis myyjällä.


    Jos määräaikaishuollossa on tehty virhe tai huollon laiminlyönti on aiheuttanut autoon vian, myyjä, valmistaja tai maahantuoja voi kieltäytyä vastaamasta vian korjaamisesta tai muusta hyvityksestä, jotka niille takuuehtojen tai virhevastuun perusteella muuten kuuluisivat. Jos huollon laiminlyönnillä ja ilmenneellä vialla ei ole minkäänlaista syy-yhteyttä, myyjä, valmistaja tai maahantuoja eivät voi vetäytyä vastuustaan pelkästään huollon laiminlyönnin johdosta.
  25. #25
    Ostin aikoinaan tutulta veneen perämoottoreineen. Oli teettänyt Honda-moottorin ensimmäisen ison huollon noin 10 tuntia aiemmin merkkihuollossa.
    Ihmettelin epätasaista tyhjäkäyntiä joten otin työkalut esille.
    Venttiilivälykset olivat mitä sattui ja kaasareiden synkka päin prinkkalaa. Öljy ja tulpat sentään näyttivät vaihdetuilta.
    Oli jäänyt merkkihuollolta kaikki enemmän aikaa vievät huolto-ohjelman kohdat tekemättä.
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Pari lainausta:

    Jos huollon laiminlyönnillä ja ilmenneellä vialla ei ole minkäänlaista syy-yhteyttä, myyjä, valmistaja tai maahantuoja eivät voi vetäytyä vastuustaan pelkästään huollon laiminlyönnin johdosta.[/I]
    Korjaan käsitykseni.
  27. #27
    Pikaisella vilkaisulla en löytänyt paikkakuntaa viesteistä, joten voi olla, että menee tämä viesti ohi aiheen.

    Mutta mutta Kawasakillahan on vaikka kuinka monta valtuutettua huoltoa ainakin PK-seudulla. Biketeam ei suinkaan ole ainoa, joten luulisi hinnassa olevan kilpailupainetta.
    Äkkiseltään löytyy ainakin:
    - Frank Nyman
    - Tuusmotor
    - Seacare (mp-puolesta en ole ihan varma)

    Sen sijaan tuo 500€ hintalappu aiheutti itselleni pienen jännäkakan, että mitäköhän maksaa Bemarin huolto. Siinä edustus on aika ohkanen Suomessa. No täytyy tehdä pieni roadtrippi, jos Biketeam hinnoittelee itsensä ulos.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  28. #28
    Mullakin huono arvostus merkkihuoltoa kohtaan on johtunut siitä, että ihan perus 1000km ensihuolto on tehty ihan päin sitä itseään: öljykorkki auki, katteet kasattu väärin, töitä tekemättä vaikka listalla on ehkä 5-6 kohtaa mitkä pitää tehdä. 200eur kiitos

    On toki hyviäkin ja osaavia paikkoja. Mutta maahantuojan leimaama huoltovihko voi olla yhtä onneton kuin kyläsepän tekemät huollot ja patentit. Tapauskohtaista.
  29. #29
    Lainaa MLTM kirjoitti Katso viesti
    Sen sijaan tuo 500€ hintalappu aiheutti itselleni pienen jännäkakan, että mitäköhän maksaa Bemarin huolto. Siinä edustus on aika ohkanen Suomessa. No täytyy tehdä pieni roadtrippi, jos Biketeam hinnoittelee itsensä ulos.
    Jos asuu pk-seudulla niin kesällä käy Virossa ja huollattaa siellä? Ainakin autopuolella on hyviä kokemuksia ja hinnat kohdillaan.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Jos asuu pk-seudulla niin kesällä käy Virossa ja huollattaa siellä? Ainakin autopuolella on hyviä kokemuksia ja hinnat kohdillaan.
    Joo Viro on toki vaihtoehto. Sinne varmaan lähdenkin, jos isoja huoltoja autoon tai pyörään on tulossa. Latvian Volkkaricentterissä auto on kerran pikahuollossa käynyt, kun levähti keskelle tietä yhellä reissulla. Palvelu oli loistavaa ja hinta mitätön. Suomen marmoriin verrattuna aivan ylivoimainen diili. Melkeen vois Riikaan asti ajaa ihan pelkän palvelun takia

    Pyörässä takuuta on vielä reilu vuosi, kun ylivuotisena on rekattu. Oman mielenrauhan vuoksi vähintään seuraava huolto on tehtävä valtuutetussa huollossa. Ehkä sitäkin seuraava, riippuu tulevasta kesästä ja kilometreistä. Oma kantani on siis, että teen takuuajan huollot valtuutetussa aina, jonka jälkeen harkitsen asiaa uusiksi. Omin käsin en takuunalaisiin vehkeisiin huoltoja ala tekemään.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen