Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 296:sta
  1. #241
    Kytkin pelittää nyt ilmauksen jälkeen mutta kyselläänpä lisää tyhmiä. Avasin tankin korkkia ja ihmettelin onko se jumissa kun ei meinannut aueta, mutta siellä olikin vain valtava alipaine joka piti vastaan. Jokin korvausilmaletku tai huohotinreikä tukossa? Mistä tuo 1299 ottaa korvausilman tankkiin?
  2. #242
  3. #243
    Kiitos, tuo sivusto menee suosikkeihin.

    Katselin tarkemmin valon kanssa niin tankin alle on tungettu paperia oikein kunnolla, ei hyvältä vaikuta. Paikkakunnalla on onneksi ducati paja, taidan ajella sinne näytille.
  4. #244
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Skyrock kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, tuo sivusto menee suosikkeihin.

    Katselin tarkemmin valon kanssa niin tankin alle on tungettu paperia oikein kunnolla, ei hyvältä vaikuta. Paikkakunnalla on onneksi ducati paja, taidan ajella sinne näytille.
    Just... kotimekaanikko toivottavasti, eikä maksettu huolto.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #245
    Hei! Tulevalle motoristille joka keväällä kyseli miten käy kun osuu "reikään" asfaltissa.Nyt täytyy sanoa että lukuisia `reikiä`on sattunut matkan varrelle.Ei hätää,kertaakan ei ole aiheuttanut kaatumista ja olen kuitenkin ajellut 45 vuotta ja 590000 kilometriä.Kyllä jousitus hoitaa homman,tosin yritän aina ajella pääsääntöisesti rajoitusten mukaan.Ehkä siksi korttikaan ei ole mennyt `huilaamaan`.Joten ota iisisti,kun iso reikä tulee vastaan yllättäen,saattaa se vähän lyödä näpeille jos ei huomaa vähän hellittää,mutta hyvin se menee.Suurempi vaara on mielestäni on se hartialukko joka saattaa yllättää mutkassa.Kun on tutkittu ulosajoon johtanutta onnettumuutta on havaittu että kaikkea kallistusvaraa ei ole käytetty hyväksi.Paniikki on iskenyt vaikka olisi ollut varaa tiukentaa mutkan läpiajoa mutta on menty jarrulle ja on ajettu ulos tarpeettomasti.Tälläisiä mietteitä täältä ja yritetään edelleen pysyä empy:ssä.(elävien moottoripyöräilijöiden yhdistys)Loppuun vielä mietelause: grey haired motorcyclist don`t turn that way just by good luck.
    pertti hernejärvi
  6. #246
    Hyvin oot ajellu. En ole saanut 43 vuodessa aikaan kuin 200 tkm. Nyt edellinen FJR -07 joka mulla -09-19 oli eka pyörä jota en ole kaatanut. Mitähän niitä on ollut kymmenkunta. Se voi sanoa että pyörä menee sinne minne katsoo. Ei kannata katsoa ojanpohjaa. Alppien serpeentiineillä sen huomaa nopeasti.
    FJR -17
  7. #247
    Lainaa bolt on kirjoitti Katso viesti
    Suurempi vaara on mielestäni on se hartialukko joka saattaa yllättää mutkassa.Kun on tutkittu ulosajoon johtanutta onnettumuutta on havaittu että kaikkea kallistusvaraa ei ole käytetty hyväksi.Paniikki on iskenyt vaikka olisi ollut varaa tiukentaa mutkan läpiajoa mutta on menty jarrulle ja on ajettu ulos tarpeettomasti.
    Tuoreena moottoripyöräilijänä tuo on meinannut yllättää kertaalleen. Ja tuo on tosiaan totta. Siinä tuli hartialukko ja meinasin ajautua ulos vasemmalle kaartuvassa tiukassa mutkassa. Juuri ja juuri sain pidettyä pyörän asfaltin päällä. Jälkeenpäin ajatellen ja ajettuna siinä kurvissa ei ollut mitään erikoista. Mutta se että ns. hartialukko vain yllätti ja enkä ohjannut katseella pyörää mutkaan. Vaan jäin katsomaan, että perhana nyt tuo sorapenger lähestyy ja vauhdilla.
    Opettavainen tuo kokemus oli kyllä kieltämättä.
  8. #248
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Hyvin oot ajellu. En ole saanut 43 vuodessa aikaan kuin 200 tkm. Nyt edellinen FJR -07 joka mulla -09-19 oli eka pyörä jota en ole kaatanut. Mitähän niitä on ollut kymmenkunta. Se voi sanoa että pyörä menee sinne minne katsoo. Ei kannata katsoa ojanpohjaa. Alppien serpeentiineillä sen huomaa nopeasti.
    Veturin kuljettajista sanotaan, että on kahdenlaisia kuljettajia, on niitä joiden eteen on raitella hypännyt ihminen ja on niitä veturin kuljettajia joiden eteen TULEE hyppäämään ihminen. (Raakaa mutta, tälläisen sanonnan olen kuullut)
    Mutta voiko tämän kääntää moottoripyöräilijöihin siten, että on kahdenlaisia niitä moottoripyöräilijöitä. On niitä jotka ovat kaatuneet ja on niitä jotka tulevat jossain vaiheessa kaatumaan pyörällä. Vai onko olemassa myös kolmaskin ryhmä jotka ovat ajaneet vuosikymmeniä mutta eivät ole kaatuneet kertaakaan pyörällä ajaessaan ?
  9. #249
    Lainaa Pajero kirjoitti Katso viesti
    Veturin kuljettajista sanotaan, että on kahdenlaisia kuljettajia, on niitä joiden eteen on raitella hypännyt ihminen ja on niitä veturin kuljettajia joiden eteen TULEE hyppäämään ihminen. (Raakaa mutta, tälläisen sanonnan olen kuullut)
    Mutta voiko tämän kääntää moottoripyöräilijöihin siten, että on kahdenlaisia niitä moottoripyöräilijöitä. On niitä jotka ovat kaatuneet ja on niitä jotka tulevat jossain vaiheessa kaatumaan pyörällä. Vai onko olemassa myös kolmaskin ryhmä jotka ovat ajaneet vuosikymmeniä mutta eivät ole kaatuneet kertaakaan pyörällä ajaessaan ?
    Itse hankin ensimmäisen pyörän keväällä ja tutuilta, vanhemmilta motoristeilta sain kaikilta saman ohjeistuksen:
    Osta kunnon varusteet, ne ei ole sitä varten jos kaadut vaan KUN kaadut. Oli se sitten ensimmäisenä tai 20. vuotena.

    Otin neuvosta vaarin..
  10. #250
    Jostain luin tutkimuksia onnettomuuksista. Monessa tapauksessa pyörän ominausuude olisivat riittäneet kiertämään esteen jos kuski olisi osannut sen kiertää. Hartialukko tulee lähes varmasti vastaan ennen pyörän rajoja.


    Norjan reissulla tuli yksi mutka vastaan ihan silmille. Olin jotenkin ajatellut että ajetaan rauhallisesti, katsellaan maisemia jne. Tikkari näytti 80 ja meidän vauhti oli jotain 60+. Tie seuraili joen rantaa, tien reunasta nousi pystysuora kallio ylös, joka esti näkyvyyden eteen päin ihan täysin. Istuin pyörän päällä, katselin maisemia ja ajoi yhdellä kädellä. Sitten tuo mutka tuli vastaan, kääntyi oikealle ja kesken mutkan se tiukkeni rajusiti. Työnsin tangosta ja pyörä kääntyi, mutta se heitti minun tasapainon ihan täysin pyörän väärälle puolelle.

    Tuli siis sellainen hölmö tilanne jota joskus näkee. Kallistetaan pyörää rajusti, mutta samalla kroppa vänkää vastaan ja itse kallistetaan toiseen suuntaan. Ei siis olla ollenkaan menossa kurviin mukana vaan roikutaan pyörän väärällä puolella. Olen nähnyt tuota reaalimaailmassa perässä ajaessa ja tarkoituksella tehtävän. Nyt vaan jäin täysin kyydistä ja massan laki vei mut sinne.

    En osaa sanoa miten tuosta olisi selvinnyt jos vauhtia olisi ollut vähän enemmän. Toki silloin olisin keskittynyt ajamiseen, mutta se nyt on sivuseikka tässä tarinassa. Sain pyörän kääntymään löysäämällä kaasua, vähän meni eturengas vastaan tulevalle kaistalle. Säikäytti ihan pirusti.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  11. #251
    Nykyisellä pyörällä olen saanut saapaan kärjet raapimaan asfalttia, ei tunnu vielä että renkaat luistaisivat. Sen sijaan tuntuu että pyörä on mun makuun todella kallellaan. Voin kuvitella että jos saman mutkan ottaa niin että roikkuu kunnolla polvi maassa pyörän sivulla niin vauhtia kestää lisätä vielä paljon. Sitten kun pistetään ratakuski ratapyörällä ja ratarenkailla niin sitä voisi katsoa huuli pyöreänä vierestä. Meneekö se mutka oikeasti noin lujaa jos vaan osaa ja uskaltaa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  12. #252
    Lainaa Jumii kirjoitti Katso viesti
    Itse hankin ensimmäisen pyörän keväällä ja tutuilta, vanhemmilta motoristeilta sain kaikilta saman ohjeistuksen:
    Osta kunnon varusteet, ne ei ole sitä varten jos kaadut vaan KUN kaadut. Oli se sitten ensimmäisenä tai 20. vuotena.

    Otin neuvosta vaarin..
    Sama täällä. Olen kaatunut nuorempana Portugalissa skootterilla, ajettiin silloisen tyttöystävän kanssa semmoista 80 km/h ja koira hyppäsi eteen. Shortsit ja hiaton T paita päällä. Mulla meni solisluu ja nahkaa irtosi aika reilusti.

    Nyt on keväällä ostettu pyörä ja nahkaa. Ostin kevlar farkut, ne epäilyttää pikkaisen ja käytän niitä kaupungissa. Muuten nahkahousuilla. Hanskoiksi ostin semmoiset joissa on kovaa muovia, on meinaan aika mukava askaroida kun kaikki sormet on paketissa. Tosi hyvät kädessä.

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...3-ajokasineet/
  13. #253
    Viikolla kävin päivittämässä ajopuvun uuteen ja myyjän kanssa juteltiin ajokamoista yleisesti. Kertoi että porukka ostaa 25000€ pyörän, siihen ilme värähtämättä 3000€ Akran putkiston ja muuta rompetta perilla tonnilla. Sen jälkeen mennään rättipuolelle ja voi kamala kun toimivat merkkikamat on kamalan kalliita, eiks ole mitään halvempaa tarjolla... Eikä kyse ole kun satasien hintaerosta siihen halvempaan -ei niin toimivaan- ajokamppeeseen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #254
    Vähän käytettyä ajokampetta on tarjolla ihan sopuhintaan. Ostan melkeen kaiken harrastusvälineistön käytettynä.
    Honda VF750C
  15. #255
    Lainaa Heksu kirjoitti Katso viesti
    Vähän käytettyä ajokampetta on tarjolla ihan sopuhintaan. Ostan melkeen kaiken harrastusvälineistön käytettynä.
    Jep, torilta löytyy kyllä. Itse ostanut mm. Dainesen 2500 km ajetun bränärin 2-osaisen nahkapuvun satasella.
    Taitaa taas olla liian lämmin kun eilenkin näin pari kuskia t-paita ja shortsit päällä iso pyörä alla. Ei millään pahalla, mutta se on kyllä kaiken lisäksi helvetin huvittavan näköistä kun vakava laji kyseessä
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  16. #256
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Jep, torilta löytyy kyllä. Itse ostanut mm. Dainesen 2500 km ajetun bränärin 2-osaisen nahkapuvun satasella.
    Taitaa taas olla liian lämmin kun eilenkin näin pari kuskia t-paita ja shortsit päällä iso pyörä alla. Ei millään pahalla, mutta se on kyllä kaiken lisäksi helvetin huvittavan näköistä kun vakava laji kyseessä
    Mikäli kyseessä on lyhkäinen kaupunkisiirtymä, eikä mutkahurvittelu tai reissu, on aika vitun huvittavaa vetää helteellä Rukka-puku päälle.

    T-paita on mukava.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #257
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikäli kyseessä on lyhkäinen kaupunkisiirtymä, eikä mutkahurvittelu tai reissu, on aika vitun huvittavaa vetää helteellä Rukka-puku päälle.
    Lisäksi äärimmäisen epämukavaa. Olen pitänyt vapautenani körötellä kaupunkilenkki vaimon viragolla tai moposkootterilla shortseissa ja t-paidassa. Avokypärä kaikenkukkuraksi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #258
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikäli kyseessä on lyhkäinen kaupunkisiirtymä, eikä mutkahurvittelu tai reissu, on aika vitun huvittavaa vetää helteellä Rukka-puku päälle.

    T-paita on mukava.
    Jep, ja sen t-paidan päälle voi heittää vaikka sit selkäsuojan.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  19. #259
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Jep, ja sen t-paidan päälle voi heittää vaikka sit selkäsuojan.
    Ei vaan suojapaita ja suojashortsit plus polvisuojat.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #260
    Helteellä suojapaita, krossipaita sekä enskahousut ja polvisuojat. Tuo on minimi vaatetus vaikka kävisi kauppareissulla.

    Katsotaan korvaako Rukka ROR tämän yhdistelmän helteillä.

    Vanhat kamat laitoin myyntiin järkevällä hinnalla ja meni samana päivänä, Rukka on helppo myydä myös vähän enemmän käytettynä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #261
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikäli kyseessä on lyhkäinen kaupunkisiirtymä, eikä mutkahurvittelu tai reissu, on aika vitun huvittavaa vetää helteellä Rukka-puku päälle.

    T-paita on mukava.
    Sama. Joskus elämässä voi ottaa vähän riskejäkin - ei välttämättä kannata, mutta on vähän eloisampaa...
  22. #262
    Lainaa Heksu kirjoitti Katso viesti

    Nyt on keväällä ostettu pyörä ja nahkaa. Ostin kevlar farkut, ne epäilyttää pikkaisen ja käytän niitä kaupungissa. Muuten nahkahousuilla.
    Itellä on Richan kevlar farkut ja aika luottavaisin mielin oon niillä ajellut motarillakin. Kyllä hyvät farkut testien mukaan kestää, farkkukangas repeää mutta kevlar alla kestää raahautumisen ojanpenkkaan asti

    https://www.youtube.com/watch?v=wz-v0KNHpQE
    https://www.youtube.com/watch?v=jLHDvF2LnmA
  23. #263
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikäli kyseessä on lyhkäinen kaupunkisiirtymä, eikä mutkahurvittelu tai reissu, on aika vitun huvittavaa vetää helteellä Rukka-puku päälle.

    T-paita on mukava.
    Sehän lämmittää varmaan helvetisti mieltä kun pyörii siellä asfaltilla t-paidassa kun joku kotelo tuuppaa epähuomiossa nurin. "Mutkun.. mää oli vaan menossa nakkikioskille.."
    Ei ollut edes kuuma äsken kun ajoin 3 tuntia/140 km taajamassa 1-os nahalla. Tosin kaikki oma ajaminen on sitä hurvittelua. Pitää kokeilla millaista se "kaupunkisiirtymä" olisi joskus
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  24. #264
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Sehän lämmittää varmaan helvetisti mieltä kun pyörii siellä asfaltilla t-paidassa kun joku kotelo tuuppaa epähuomiossa nurin. "Mutkun.. mää oli vaan menossa nakkikioskille.."
    Ei ollut edes kuuma äsken kun ajoin 3 tuntia/140 km taajamassa 1-os nahalla. Tosin kaikki oma ajaminen on sitä hurvittelua. Pitää kokeilla millaista se "kaupunkisiirtymä" olisi joskus
    Ei mua oo siellä asfaltilla pyöriminen kamat päälläkään naurattanut.

    Jollekin t-paita ja prätkä on reunalla elämistä.

    Maa on täynnä helvetin rohkeita teinejä muuten.

    Kaupunkisiirtymä on muuten vähän kuin vetäisit kotilolla. Mototyylillä vedetään sit kaikesta ohi, splittaillaan ja valoihin keulille. Toi jää pois.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #265
    Lainaa alib0b kirjoitti Katso viesti
    Itellä on Richan kevlar farkut ja aika luottavaisin mielin oon niillä ajellut motarillakin. Kyllä hyvät farkut testien mukaan kestää, farkkukangas repeää mutta kevlar alla kestää raahautumisen ojanpenkkaan asti

    https://www.youtube.com/watch?v=wz-v0KNHpQE
    https://www.youtube.com/watch?v=jLHDvF2LnmA


    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...umman-sininen/

    Tämmöiset ostin, näissä ei ole vahvistusta kuin edessä ja vähä takapuolen kohdalla, enpä silloin ostohetkellä tutkinut tarkemmin vaan luotin myyjään.
    Honda VF750C
  26. #266
    Mulla on MT-07 2015 ja haluaisin vaihtaa taustapeilit tangon pääty mallisiksi, XL-Motosta löytyy Snellin peilit.

    Olettaisin että nämä käyvät omaan pyörään kun on vakio ohjaustanko, mutta tarvitsenko vielä jotain siihen peilin ja kahvan väliin.

    Siinä on tällä hetkellä ohjaustangonpää mutta siihen sitä ei käsittääkseni saisi kiinni, eli pitäisi ottaa irti se, vai olenko väärässä?
  27. #267
    Lainaa Nubnub kirjoitti Katso viesti
    Mulla on MT-07 2015 ja haluaisin vaihtaa taustapeilit tangon pääty mallisiksi, XL-Motosta löytyy Snellin peilit.

    Olettaisin että nämä käyvät omaan pyörään kun on vakio ohjaustanko, mutta tarvitsenko vielä jotain siihen peilin ja kahvan väliin.

    Siinä on tällä hetkellä ohjaustangonpää mutta siihen sitä ei käsittääkseni saisi kiinni, eli pitäisi ottaa irti se, vai olenko väärässä?
    Mulla oli MT-07:ssa (2016 malli, mutta eiköhän niissä ihan sama tanko ole) nämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002...O-e-hyvaksytty
    Noi menee ihan suoraan tangonpäähän (siinä päässähän on se alumiini "möllykkä" ja asennus sen päälle) ja mukana tulee sovitteet eri paksuisille tangoille. Itse saa valita laittaako peilin tangon päälle vai alle.
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  28. #268
    Onko olemassa tangonpääpeilejä, joista ihan oikeasti näkisi kunnolla jotain?

    Mä en nähnyt kun itseni noista Jamahan vakiopeileistä ja harkitsin tangonpääpeilejä. Päädyin kuitenkin ostamaan alkuun peilien siirtopalat ja johan alkoi maailma takanakin avautua. Noi ei kiinasta tilattuna paljoa maksanut ja ainoastaan mukana tulleet pultit oli liian pitkät. Prikkoja väliin ja toimi hienosti.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  29. #269
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    LSL:n pyöreät on todella hyvät. Valitettavasti ei näytä enää olevan Stormin valikoimissa, mut eBaysta löytyy.

    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  30.  
  31. #270
    CRG lane splitter on älyttömän hyvä tangonpääpeili. Ei tärise yhtään ja oikeasti näkee taakse. Itellä vain kiinakopiot, mutta nekin todella hyvät, joten aitojen oltava jotakin todella mahtavaa. Taittuvat saranalla taakse, joten säästyvät kolhuilta ja antavat parkkitilaa
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen