Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 296:sta
  1. #91
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Aloittelevalle motoristille tiedoksi pyöränvalinnan suhteen: useissa pyörämalleissa on tarjolla katetut versiot, joiden matkustusmukavuus on verraton satoi tai paistoi.
    Enkä tarkoita mitään täyskatteella varustettuja matkailusauruksia.

    Sopiva kate pyörässä, niin kypärähuput ja kaulurit eivät edes juolahda mieleen.
    Pitänee sanoa ettei noi täyskatteet pidä aina kosteutta erossa kuskista, enempi matkamallit hoitaa tuon mitä ei saman mallin sisällä olevat katemallit hoida.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  2. #92
    Keskustelu käy täällä kiivaana mutta nyt on ilmennyt mutkia matkaan. Olen kiertänyt nyt kymmenen moottoripyöräliikettä kolmessa eri kaupungissa. Näyttää siltä ettei minulle sopivia nahkahousuja ole olemassakaan. Alpinestarsilta 58 koon nahkatakki on hyvä kun alla on rukan selkä-rintapanssari. 56 menee päälle ilman suojia. Housut onkin sitten se ongelma. 52 on aivan liian pieni. 56 menee päälle mutta on väljä ja tarkoitettu pidemmälle miehelle, jää pussittamaan. 54 en ole päässyt sovittamaan ja menisi vielä useampi viikko että edes pääsisin koska en ole löytänyt kokoa mistään ja kuun lopulle lupailtiin vasta tulevaksi. Mikä hauskinta rukan vaatteista housuista sopiva oli koko 50 ja se mahtui päälle. Yleiskuva MP liikkeiden varustevalikoimista on ollut se että jokainen myy samoja vaatteita. Rukan tekstiilejä ja alpinestarsin nahkaa. Dainesea oli yhdessä muttei kokoja. Muutenkin tuntuu ett hyllyt on täynnä 48, 50, 52 koon vaatteita että onko loput sitten myyty vai ovatko kaikki motoristit pieniä, en tiedä. No mutta itse ongelma, ostaakko kangashousut ja nahkatakki, unohtaakko koko harrastus vai joku kolmas vaihtoehto? Tunnun olevan vähän liikaa suojaa hakeva mutta musta tuntuu ettei jää mitään jäljelle jos tekstiilihousujen kanssa kaatuu yli 40 nopeudesta. Neuvoja arvon foorumilaiset?
  3. #93
    Lainaa speed kirjoitti Katso viesti
    Keskustelu käy täällä kiivaana mutta nyt on ilmennyt mutkia matkaan. Olen kiertänyt nyt kymmenen moottoripyöräliikettä kolmessa eri kaupungissa. Näyttää siltä ettei minulle sopivia nahkahousuja ole olemassakaan. Alpinestarsilta 58 koon nahkatakki on hyvä kun alla on rukan selkä-rintapanssari. 56 menee päälle ilman suojia. Housut onkin sitten se ongelma. 52 on aivan liian pieni. 56 menee päälle mutta on väljä ja tarkoitettu pidemmälle miehelle, jää pussittamaan. 54 en ole päässyt sovittamaan ja menisi vielä useampi viikko että edes pääsisin koska en ole löytänyt kokoa mistään ja kuun lopulle lupailtiin vasta tulevaksi. Mikä hauskinta rukan vaatteista housuista sopiva oli koko 50 ja se mahtui päälle. Yleiskuva MP liikkeiden varustevalikoimista on ollut se että jokainen myy samoja vaatteita. Rukan tekstiilejä ja alpinestarsin nahkaa. Dainesea oli yhdessä muttei kokoja. Muutenkin tuntuu ett hyllyt on täynnä 48, 50, 52 koon vaatteita että onko loput sitten myyty vai ovatko kaikki motoristit pieniä, en tiedä. No mutta itse ongelma, ostaakko kangashousut ja nahkatakki, unohtaakko koko harrastus vai joku kolmas vaihtoehto? Tunnun olevan vähän liikaa suojaa hakeva mutta musta tuntuu ettei jää mitään jäljelle jos tekstiilihousujen kanssa kaatuu yli 40 nopeudesta. Neuvoja arvon foorumilaiset?
    Miksi et tilaa netistä? Vaikka useampaa kokoa ja palautat sitten turhat. Itse ostin messuilta kasan, mutta muuten tulee kaikki kama tilattua verkosta. Kokotaulukoista saa osviittaa.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  4. #94
    itse käytän aina textiili housuja ja nahkatakkia. Paras yhdistelmä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #95
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Miksi et tilaa netistä? Vaikka useampaa kokoa ja palautat sitten turhat. Itse ostin messuilta kasan, mutta muuten tulee kaikki kama tilattua verkosta. Kokotaulukoista saa osviittaa.
    Nykyajan ongelma, kukaan ei pidä mitään varastossa, koska ei haluta pitää rahaa kiinni tavarassa joka ei välttämättä mene kaupaksi, siksipä kaupassa on vain muutama hassu vaate, jotka eivät mene kaupaksi koska ei ole edes kokoja joita sovittaa, saati kokoa siitä mieluisimmasta mallista, joten kaupat jäävät tekemättä. Tilaamalla saa, mutta tilata osaa nykyään jokainen itsekin, eli tilataan kamppeet sieltä missä niitä on, eli nettikaupoista. Kun tähän vielä lisätää se, että kauppias nostaa hintoja saadakseen katetta kun ei oikein kauppa käy, niin onko ihme, että mikään ei kannata?
  6. #96
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nykyajan ongelma, kukaan ei pidä mitään varastossa, koska ei haluta pitää rahaa kiinni tavarassa joka ei välttämättä mene kaupaksi, siksipä kaupassa on vain muutama hassu vaate, jotka eivät mene kaupaksi koska ei ole edes kokoja joita sovittaa, saati kokoa siitä mieluisimmasta mallista, joten kaupat jäävät tekemättä. Tilaamalla saa, mutta tilata osaa nykyään jokainen itsekin, eli tilataan kamppeet sieltä missä niitä on, eli nettikaupoista. Kun tähän vielä lisätää se, että kauppias nostaa hintoja saadakseen katetta kun ei oikein kauppa käy, niin onko ihme, että mikään ei kannata?
    No pitäähän joku niitä nettikauppoja? Toki heillä on kyllä myös varastoissa kiitettävästi rahaa kiinni.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  7. #97
    Eikös suomessa tullut mahdolliseksi maksattaa asiakkaalla palautuksia.

    Jos ihan rehellisiä ollaan niin se on mun mielestä ihan ok. Ensin käydää sovittamassa kivijalkaliikkeessä tonnin asua ja sitten tilataan se netistä kun säästin kympin. Jee jee, kyllä kannatti, säästin ja minuahan ei kiskurikauppias kyninyt.

    Samaan aikaan kirotaan kun kauppias ei pidä järjetöntä varastoa kaikkea mahdollista hyllyssä että saan sovittaa ja tilata euron halvemmalla netistä.

    Sitä saa mitä tilaa kuten eräs populisti poliitikko totesi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #98
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Eikös suomessa tullut mahdolliseksi maksattaa asiakkaalla palautuksia.

    Jos ihan rehellisiä ollaan niin se on mun mielestä ihan ok. Ensin käydää sovittamassa kivijalkaliikkeessä tonnin asua ja sitten tilataan se netistä kun säästin kympin. Jee jee, kyllä kannatti, säästin ja minuahan ei kiskurikauppias kyninyt.

    Samaan aikaan kirotaan kun kauppias ei pidä järjetöntä varastoa kaikkea mahdollista hyllyssä että saan sovittaa ja tilata euron halvemmalla netistä.

    Sitä saa mitä tilaa kuten eräs populisti poliitikko totesi.
    No, jos sillä kivijalkakauppiaalla ei ole sitä kokoa mitä tarvitaan, siis tilaamatta, niin osaahan se asiakaskin sen itse tilata, tulee usein ihan kotiin saakka, tai ainakin lähipostiin, ei tarvitse lähteä hakemaan kaupasta toiselta puolelta kaupunkia. Ja tulee useimmiten murto-osassa aikaa mitä kauppa sen tilaa. Ja hinta ei valitettavasti ole edes postikulut ja mahdolliset alvit ja tullitkaan huomioiden vain sen parikymppiä halvempi, vaan merkittävästi halvempi.

    Itse pyrin kyllä suosimaan paikallisia kauppoja niin pitkälle kuin kärsivällisyys ja lompakko sietää, mutta hieman vaikeaa sen useimmiten on. Kokemusta on paljon sekä paikallisista kaupoista että maailmalta tilaamisella ja aika usein tulee ihmeteltyä että mikä se paikallisten kauppiaiden business case eli kauppaidea oikein on. Se ei ainakaan ole asiakkaan palveleminen saatavuuden ja hinnan suhteen.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  9. #99
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    No, jos sillä kivijalkakauppiaalla ei ole sitä kokoa mitä tarvitaan, siis tilaamatta, niin osaahan se asiakaskin sen itse tilata, tulee usein ihan kotiin saakka, tai ainakin lähipostiin, ei tarvitse lähteä hakemaan kaupasta toiselta puolelta kaupunkia. Ja tulee useimmiten murto-osassa aikaa mitä kauppa sen tilaa. Ja hinta ei valitettavasti ole edes postikulut ja mahdolliset alvit ja tullitkaan huomioiden vain sen parikymppiä halvempi, vaan merkittävästi halvempi.

    Itse pyrin kyllä suosimaan paikallisia kauppoja niin pitkälle kuin kärsivällisyys ja lompakko sietää, mutta hieman vaikeaa sen useimmiten on. Kokemusta on paljon sekä paikallisista kaupoista että maailmalta tilaamisella ja aika usein tulee ihmeteltyä että mikä se paikallisten kauppiaiden business case eli kauppaidea oikein on. Se ei ainakaan ole asiakkaan palveleminen saatavuuden ja hinnan suhteen.
    Paikallista kodinkoneliikettä ja varaosapuotia tulee kyllä käytettyä juuri hyvän palvelun takia ja lisäksi kummassakin on aina hinnat kohdallaan. Jos varaosaa ei ole hyllyssä, niin sen saa useimmiten seuraavaksi aamuksi ja kodinkoneetkin todella nopeasti, kotiin tuotuna ja asennettuna. Eli juuri sellaista palvelua kuin pitääkin.
  10. #100
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Paikallista kodinkoneliikettä ja varaosapuotia tulee kyllä käytettyä juuri hyvän palvelun takia ja lisäksi kummassakin on aina hinnat kohdallaan. Jos varaosaa ei ole hyllyssä, niin sen saa useimmiten seuraavaksi aamuksi ja kodinkoneetkin todella nopeasti, kotiin tuotuna ja asennettuna. Eli juuri sellaista palvelua kuin pitääkin.
    Siinä yrittäjä on ymmärtänyt oikein sen mitä asiakas tarvitsee. Mutta jos menen vaikka paikalliseen mopoliikkeeseen ostamaan kenkiä ja huomaan että heillä on se yhtä kokoa pienempi mitä tarvitsisin, kutakin kokoa on tilattu kauden alkaessa vain pari kappaletta, ne ovat jo myyty ja sen isomman koon tilaaminen kestää pari viikkoa, niin millä ihmeellä he sen oman liikeideansa oikein puolustavat? eli parin viikon päästä saisin ne oikean kokoiset popot, ehkä, tai kolmessa, mutta jos otan kännykkäni esille siinä myyjän edessä ja tilaan samat popot Saksasta, saan ne 30% halvemmalla ja ovat jalassani kolmessa- neljässä päivässä?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  11. #101
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Aloittelevalle motoristille tiedoksi pyöränvalinnan suhteen: useissa pyörämalleissa on tarjolla katetut versiot, joiden matkustusmukavuus on verraton satoi tai paistoi.
    Enkä tarkoita mitään täyskatteella varustettuja matkailusauruksia.

    Sopiva kate pyörässä, niin kypärähuput ja kaulurit eivät edes juolahda mieleen.
    Autossa vasta katteita onki, bussikortin kun ostaa ni ei tarvi miettiä huppua, saati edes kypärää.
    Z750
  12. #102
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Nykyajan ongelma, kukaan ei pidä mitään varastossa, koska ei haluta pitää rahaa kiinni tavarassa joka ei välttämättä mene kaupaksi, siksipä kaupassa on vain muutama hassu vaate, jotka eivät mene kaupaksi koska ei ole edes kokoja joita sovittaa, saati kokoa siitä mieluisimmasta mallista, joten kaupat jäävät tekemättä. Tilaamalla saa, mutta tilata osaa nykyään jokainen itsekin, eli tilataan kamppeet sieltä missä niitä on, eli nettikaupoista. Kun tähän vielä lisätää se, että kauppias nostaa hintoja saadakseen katetta kun ei oikein kauppa käy, niin onko ihme, että mikään ei kannata?
    Eli sun mielestä on huono asia että about kaikki romut tulee 1-3 arkipäivässä himaan? Toki voidaan puhua kuinka kivaa kivijalkakauppa on mutta vaikka itelläki on oma lehmä ojassa ni se on eilispäivää.
    Z750
  13. #103
    Lainaa asfalttipaikkaus kirjoitti Katso viesti
    Eli sun mielestä on huono asia että about kaikki romut tulee 1-3 arkipäivässä himaan? Toki voidaan puhua kuinka kivaa kivijalkakauppa on mutta vaikka itelläki on oma lehmä ojassa ni se on eilispäivää.
    Kyllä. Jos lähden autolla tai muulla kulkuvälineellä vartavasten käymään kivijalkakaupassa, oletan että saan siitä kaupasta sen tuotteen mitä olen hakemassa. Jos en saa, etenkin jos se toistuu, jätän sen kaupan aivan omaan rauhaansa ja siirryn sinne mistä saan tarvitsemani tuotteen just silloin kun sen tarvitsen. Tämä on esimerkiksi johtanut täällä Pirkanmaalla omalta osaltani siihen että rautakauppa-alan tavarat käyn hakemassa germaanien Bauhausista. Minulle ei ole helvetinkään väliä jos ko. tavara maksaa euron tai pari enemmän, kunhan en joudu tekemään tyhjää reissua. Rautaotrat sun muut pitäkööt tunkkinsa, koska valikoima on suppea sisältäen vain laskutikkuhemmojen tunnistamat volyymituotteet vähänkään poikkeavien osalta jouduttaessa tilaamaan jostain ja hitaasti. Esimerkkinä sellaisista kaupoista joissa en enää käy on paikallinen Verkkokauppa. Muinoin siellä oli hyllyssä vaikka mitä ja tykästyin siihen että sieltä saa alan tavaran kun tavaran kun vain menee käymään. Nyt ovat laskutikkuhemmot laskeneet volyymituotteet ja vain niitä löytyy enää hyllystä. En todellakaan viitsi ajella toiselle puolelle Tamperetta saadakseni ei-oota. Mieluummin istun koneen ääreen ja noudan tarvitsemani iltakävelyllä parin päivän päästä paikallisesta postista tai K-Marketista. Yskikööt kivijalkakauppiaat muniinsa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  14. #104
    Lainaa asfalttipaikkaus kirjoitti Katso viesti
    Eli sun mielestä on huono asia että about kaikki romut tulee 1-3 arkipäivässä himaan? Toki voidaan puhua kuinka kivaa kivijalkakauppa on mutta vaikka itelläki on oma lehmä ojassa ni se on eilispäivää.
    En mielestäni ottanut kantaa siihen, totesin vain nykypäivän tilanteen. Molemmille on minun ostoskäyttäytymiselläni kyllä tilausta.
  15. #105
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Eikös suomessa tullut mahdolliseksi maksattaa asiakkaalla palautuksia.

    Jos ihan rehellisiä ollaan niin se on mun mielestä ihan ok. Ensin käydää sovittamassa kivijalkaliikkeessä tonnin asua ja sitten tilataan se netistä kun säästin kympin. Jee jee, kyllä kannatti, säästin ja minuahan ei kiskurikauppias kyninyt.

    Samaan aikaan kirotaan kun kauppias ei pidä järjetöntä varastoa kaikkea mahdollista hyllyssä että saan sovittaa ja tilata euron halvemmalla netistä.

    Sitä saa mitä tilaa kuten eräs populisti poliitikko totesi.
    On täysin mahdollista, osa verkkokaupoista periikin jo maksua palautuksista. Osa tarjoaa edelleen veloituksettomat palautukset ja koonvaihdot. Itselle verkosta ostaminen on myös puhtaasti aikakysymys. Ostot voi tehdä milloin tahansa ja tavarat saapuvat muutaman sadan metrin päähän joko Postiin, K-Marketiin tai lahjatavaraliikkeeseen kuljetusfirmasta riippuen. Helsingin keskustasta saa aika kauas mennä, että löytyy edes liikkeitä joissa mp-kamoja on myynnissä - joten puhutaan myös merkittävästä aikasäästöstä kun ei tarvitse lähteä myymälään katsomaan mahdollista ei-oota. Toki fiksuilla myymälöillä on myymälöiden varastosaldot myös netissä nähtävillä.

    Itse ostaisin netistä vaikka tuote maksaisi siellä hieman enemmän juuri tuon helppouden ja laajemman valikoiman takia. Hintaero saa olla aika merkittävä kivijalan eduksi, että jaksan lähteä sinne vaivautumaan erikseen. Toki jos olen muutenkin menossa lähelle, niin sitten voi aivan hyvin piipahtaa myös kivijalasta hakemassa sen tuotteen ja MP-messut ovat hyvä esimerkki, sieltä voi tehdä kerralla kaikki ostokset näppärästi.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  16. #106
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Aloittelevalle motoristille tiedoksi pyöränvalinnan suhteen: useissa pyörämalleissa on tarjolla katetut versiot, joiden matkustusmukavuus on verraton satoi tai paistoi.
    Enkä tarkoita mitään täyskatteella varustettuja matkailusauruksia.

    Sopiva kate pyörässä, niin kypärähuput ja kaulurit eivät edes juolahda mieleen.
    Totta. Mulla on naku (sf) ja matkaenska (multi) jossa pleksi. Vaikka se on alimmassa asennossa, ei kauluria tarvi. Nakussa se on taas välttämätön. Pleksi kyllä lisää kypärämelua, mutta käytän aina valutulppia, joten eipä sen niin väliä.

    Sateella tarvitaan kummassakin vedenpitävät varusteet, tietysti hiemankin katetussa tulee vähemmän vettä syliin ajon aikana.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #107
    Lainaa speed kirjoitti Katso viesti
    Keskustelu käy täällä kiivaana mutta nyt on ilmennyt mutkia matkaan. Olen kiertänyt nyt kymmenen moottoripyöräliikettä kolmessa eri kaupungissa. Näyttää siltä ettei minulle sopivia nahkahousuja ole olemassakaan. Alpinestarsilta 58 koon nahkatakki on hyvä kun alla on rukan selkä-rintapanssari. 56 menee päälle ilman suojia. Housut onkin sitten se ongelma. 52 on aivan liian pieni. 56 menee päälle mutta on väljä ja tarkoitettu pidemmälle miehelle, jää pussittamaan. 54 en ole päässyt sovittamaan ja menisi vielä useampi viikko että edes pääsisin koska en ole löytänyt kokoa mistään ja kuun lopulle lupailtiin vasta tulevaksi. Mikä hauskinta rukan vaatteista housuista sopiva oli koko 50 ja se mahtui päälle. Yleiskuva MP liikkeiden varustevalikoimista on ollut se että jokainen myy samoja vaatteita. Rukan tekstiilejä ja alpinestarsin nahkaa. Dainesea oli yhdessä muttei kokoja. Muutenkin tuntuu ett hyllyt on täynnä 48, 50, 52 koon vaatteita että onko loput sitten myyty vai ovatko kaikki motoristit pieniä, en tiedä. No mutta itse ongelma, ostaakko kangashousut ja nahkatakki, unohtaakko koko harrastus vai joku kolmas vaihtoehto? Tunnun olevan vähän liikaa suojaa hakeva mutta musta tuntuu ettei jää mitään jäljelle jos tekstiilihousujen kanssa kaatuu yli 40 nopeudesta. Neuvoja arvon foorumilaiset?
    Kangashousut on hyvät.Mulla jäi Goreteksihousuus polven suoja ehejäksi kun se oivalti kaatues muljahtaa sivuhun niin sain omalla nahkalla otettua asvaltista tuntumaa kun kangas kului puhki.

    Harmi ku rätkämessut meni jo.Moon sielä tonkinu joskus käytettyjä vermeitä ja takin löytäny joka oli soiva peli(jokku myy netis omia vanhoja mutta tuo koittelu se hankaluus niis).Ny kävin messuulla Alpinestarsin osastolla,kaikki koot oli tyrkyllä ja koiteltavana ja housut löyty.(Tuli postis peräs jotta muukki saa soviteltua).Ny ei tartte raatokärryjen tuora ruumispussia ku saa nostaa nahkoos olevan lihamössö suoraa jousille ja lähtiä.

    Pyörällä ei oo mitää väliä.Äkkiä se näyttää mihinkä päin intohimot viö ja ehtii vaikka kesällä vielä vaihtaakki suuntahan tai toisehen.(vuokrapyörällä enste?)Itte ostin akalle Ducatin 800 Supersportin.Sitte se meni pankkihin,haki lainan ja osti kymppiysikasin.Sitte se myi kaksionsa ja osti 1199 Panigalen.Ku sen rahat loppu niin se kosi mua karkauspäivänä ja halus pientä punaasta ja sai 1299 Panigalen ja mä sen vanhan pyörän.

    No,ny elellähän onnellisesti vuokrayksiös.
    Akan vanhalla pyörällä
  18. #108
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Eikös Verkkokaupan sivuilta näe myymäläkohtaisen saatavuuden, ihan kuten Motonetin ja monen muunkin kaupan sivuilta.. Itte tulee tarkisteltua saatavuus lähes aina, jottei tulisi niitä turhia ajeluja.
    Oikeastaan aina ostan tuotteet paikallisesta kaupasta, sikäli jos vaan tavaraa on hyllyssä ja hinta on edes sinne päin. Kun just lvi-taravaa hain ja oli oma hinnasto mukana, niin eipä paikallinen kauppias ollut siitä ainakaan silmin nähden pahoillaan. Maksoin muutaman euron enemmän kuin nettikaupassa, mutta sainpahan tavarat / heti ja neuvot kaupan päälle.

    Tulee kyllä suru puseroon, kun katselee vaikkapa Savonlinnaa nyt ja vertaa näkymiä Googlemapsin kamera-auton kuviin vain 10 v sitten. Ennen niin elinvoimainen keskusta on supistunut murto osaan entisestä, tyhjiä liikehuoneistoja toinen toisensa perään... Miltähän tämän(kin) kylän keskusta mahtaa näyttää 10 v päästä?
    Onhan siellä ne varastosaldot. Epäluotettavasti, koska välillä saa aivan toisenlaisia tuloksia kuin hetkeä aikaisemmin kun sortaa tuoteryhmän vaikkapa että saatavilla xxx myymälässä. Mutta on kuitenkin. Nyt on vain mennyt siihen että se myymälässä olevien tuotteiden lista on naurettavan lyhyt ja kappale määrät yhtä kahta per tuote. On jo käynyt niinkin että kun pääsen tuonne Pirkkalan reunalle täältä toiselta puolelta, saldo onkin nolla, eli turha reissu vaikka just lähtiessä tarkistin. Ei jatkoon.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  19. #109
    Housuongelma ratkaistu, 54 alpinestars sopii ja mahtuu päälle. Myös sweepiltä löytyi hyviä vaatteita. Kypäräksi olen miettinyt shoein nxrää jos vaan sopiva koko löytyy sopivalla värillä, myös arain chaser x on käynyt mielessä.

    Ajosaappaaat mietityttää tällähetkellä eniten. Kuinka hankalaa tuollaisten ratasaappaiden kanssa on vaihtaa vaihteita kun taipuvuus on mitä on? Kokeilin pyörän päällä asteenverran hepposimpiakin saappaita ja sekin tuntui suht vaikealta mutta kai se ajossa sitten paremmin sujuu.

    Pari kysymystä ajamisesta vielä. Kuinka rajusti pyöriin käy sivutuuli kiinni moottoritienopeuksissa? Huomaako syviä ajouria ajaessa laisinkaan?

    Ja sitten tekniikasta.. Eikös näissä kaksituhattaluvun alun vehkeissä ainakin ole vaijerikaasut vielä? Onko näissä mitään tekniikkaa kaasun mahdollista kiinnihirttämistä varten? Ainakin moottorikelkassa sellainen joskus oli joka tunnisti jos vaijeri jäi ikäänkuin jumittamaan tai ei palauta ja sammutti kelkan? Miten pyöränlaakerien kuluneisuus ilmenee? Pysty tai sivuklappina? Alkaako sitä ennen kuulumaan ujellusta tai rahinaa tai jotain ääniä?
  20. #110
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pääsääntöisesti ratasaappailla plärätään vaihteita ihan urakalla ja tarkasti. Mulla joskus myrskyisässä kelissä vähän painoi sivulta, tuntui kun olis eturengas liukunu sivusuunnassa, mutta luultavasti tunne johtui vaan siitä kun kallisti automaattisesti lisää. Ei sitä mielestäni tarvi pelätä, mutta ehkä nyt kannattaa huomioida aukkopaikoilla. Olikohan viime kesänä vai edellisenä Alastarossa oli lujaa puuskatuulta, siinä kun 120 gepsissä kääntää pyörän puuskaa vasten polvi melkein maassa niin vähän mietitytti, muttei se nyt juuri haitannut, huomasi kyllä. Satasessa ja yli tuuli painaa muuenkin edestä niin lujaa vastaan.. Uria nyt ei ole tarvinnut pelätä, tasaiseksi kulunut takarengas voi keikauttaa siinä reunalla vähän enempi ehkä tiellä urapaikkausten reunalla. Vauhdissa pyörä vastustaa aika lujaa kaikkea suunnan muutoksia ja ovat aika jäykkiä, sporttipyörät hätäisempiä kuitenkin, niissäkn eroja. Kaasussa on kaksi vaijeria, aukiveto ja kiinniveto. Kaasun kääntäminen kiinni vetää kaasun väkisin kiinni, ja oikean käden peukalolla on tappokytkin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #111
    Lainaa speed kirjoitti Katso viesti
    Pari kysymystä ajamisesta vielä. Kuinka rajusti pyöriin käy sivutuuli kiinni moottoritienopeuksissa? Huomaako syviä ajouria ajaessa laisinkaan?
    Kyllähän sitä kaiken tiessä huomaa, mitä vanhempi ja kireämpi pyörä on alla. Ainakin rengastus, pyörämalli ja nopeus vaikuttaa sitten paljon siihen, minkä verran pyörä mahdollisesti hakee. Ja joku jo mainitsikin, että semmonen pitkillä joustovaroilla varustettu matkaenska tuntuu menevän ku ilmamaton päällä samoista töyssyistä, jotka todellakin huomaa monella kyykkypyörällä. Sitä suorempaan se pyörä yrittää kulkea heijauksissa mitä enemmän on vauhtia, enemmän ne epätasaisuudet ja kallistukset ärsyttää parkkipaikalla, hallissa tai alppien neulansilmässä madellessa. Kovaa ajoa vaan ja ulos kaupunnista niin on hauskin kurvailla.

    Sivutuulen huomaa toki, parhaiten kun ohitat yhdistelmärekan metsäpätkän jälkeen peltoaukealla. Kivasti se puuska voi napata, mutta turha sitä on pelätä eikä se pyörä siitä kavahda. Kovalla sivutuulella voi sitten kypärästäkin löytyä ihan uusia suhinoita ja puhinoita, varsinkin jos avointa motaria ajaa pitkän sivun.

    Pyörämalli vaikuttaa tuuliherkkyyteen, esimerkiksi katteiden määrä ja laukkujen määrä/koko/sijainti vaikuttaa. Pyörän painopisteellä ja kuljettajan koollakin on varmasti aika paljon vaikutusta. Vähemmän yllättäen pyörän taakse lintulaudalle asennettu kypäränmentävä kulmikas boksi nappaa vähän enemmän tuulta, kuin matala tavararulla tai pyörän sivulla olevat pienet pehmeät laukut. Tanska on ainakin paska maa, kun Pohjanmereltä tuulee. Vittumaista ajaa se saatanan niemimaa toiseen päähän lauttarantaan pienellä kiireellä, kun korvissa humisee ja saat istua 60% matkasta vain toisella kankulla kun se perkeleen jatkuva puuskainen puhuri ei hellitä.
  22. #112
    Lainaa speed kirjoitti Katso viesti
    Huomaako syviä ajouria ajaessa laisinkaan?
    Kantikkaaksi kuluneilla renkailla huomaa kyllä kaikki pienetkin urat, uusilla renkailla niitä ei välttämättä huomaa ollenkaan. Tämän varmistamiseksi kävin kääntymässä Lahdessa. En huomannut uusilla renkailla uria, jotka ikäävästi muljauttelivat pyörää vielä viime viikolla vanhoilla renkailla.

    Lainaa speed kirjoitti Katso viesti
    Miten pyöränlaakerien kuluneisuus ilmenee? Pysty tai sivuklappina? Alkaako sitä ennen kuulumaan ujellusta tai rahinaa tai jotain ääniä?
    Ei sitä ääntä kyllä ajaessa kuule. Mutta sitten kun on huollon paikka ja pyörä ilmassa, niin hyvä on koetella onko renkaassa klappia. Sen kyllä huomaa. Mutta siinä vaiheessa laakeri on jo aika kulahtanut.

    Josta tulee mieleen jatkokysymys kokeneemmille: miltä tuntuu ajaa pyörällä, jossa laakeri on väljä? Sitten, kun se leikkaa kiinni (onko edes mahdollista?) , niin rengas pysynee kiinni pyörässä, mutta kuski saattaa siitä irrota...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  23. #113
    Laakerit on sen verran halpoja ja helppoja vaihtaa renkaisiin, että ne kannattaa vaihtaa/vaihdattaa parin rengasvaihdon välein.
    Ei sitä kuluneisuutta välttämättä aina huomaa oikein mistään. Renkaan ollessa irti kannattaa laakeria pyöritellä ja tunnustella että tuntuuko pykälää. Jos vähänkin tuntuu, niin heti vaihtoon.

    Useimmiten nuo menee nopeiten takarenkaasta. B-kingissä ainakin takarenkaiden lisäksi tuntuu kuluvan takarenkaan laakereitakin.

    Voi se kiinnikin juntata, mutta monasti pyörähtää pesässään, kun ei välykset ole mahdottoman tiukat (tarkoituksella). Vauhti hidastuu nopeasti eikä takarengas oikein pyöri työntämällä.
  24. #114
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Laakerit on sen verran halpoja ja helppoja vaihtaa renkaisiin, että ne kannattaa vaihtaa/vaihdattaa parin rengasvaihdon välein..
    Hei, vitsit tulee kirjoittaa paskiksessa olevaan vitsi ketjuun. Eikä sinnekään noin huonoja juttuja kannata sepustella.
    .
  25. #115
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Mäkisellä voi renkaat kestää yli 50 tkm. Älä tuomitse.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #116
    No ei sitten.
    Mitään järkeä olla vaihtamatta ton hintaluokan osia, kun operaatioon menee 15min aikaa.
    Eturengas kestää yleensä sen 7-8 tkm. Takarengaskin saattaa mennä nätillä ajolla tuon verran.
  27. #117
    Samoilla argumenteilla pitäisi vaihtaa jarrupalat koska pyörä on valmiiksi irti. Laakerit vaihtuu tarvittaessa riippuen käytöstä, enskoissa useammin ja katuenskoissa mennään helposti 20000-60000km ennen kun on tarvetta vaihtaa pyöränlaakerit, jos silloinkaan.

    Laakereiden elinikää saa pidennettyä selkeästi kun ottaa uudesta lakrusta sivulevyn irti ja laittaa laakerin täyteen vesivaseliinia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #118
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mäkisellä voi renkaat kestää yli 50 tkm. Älä tuomitse.
    Olet muuten oikeassa. Enhän minä osannut tuota huomioida. Toisaalta, laakeritkin voivat kestää yli 100 tkm.
    Tässä on hyvä mennä varmuus edellä: kun takarengas on vaihtokunnossa, on samalla syytä vaihtaa myös takapyörän laakerit, jarrupalat ja ketjut. Renkaan ilma onneksi vaihtuu automaattisesti siinä rengastyön yhteydessä.

    Huh tätä huollon tarvetta.
    .
  29. #119
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Olet muuten oikeassa. Enhän minä osannut tuota huomioida. Toisaalta, laakeritkin voivat kestää yli 100 tkm.
    Tässä on hyvä mennä varmuus edellä: kun takarengas on vaihtokunnossa, on samalla syytä vaihtaa myös takapyörän laakerit, jarrupalat ja ketjut. Renkaan ilma onneksi vaihtuu automaattisesti siinä rengastyön yhteydessä.

    Huh tätä huollon tarvetta.
    Ethän unohda venttiilin vaihtoa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  30.  
  31. #120
    Videota aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=dQbKXbhyFQs

    Tuollenku lonksuu, niin sitten vaihtoon. Sitä ennen ei, paitsi jos haluaa harjoitella laakerin vaihtoa.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen