Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Tulokset 271:stä 296:een 296:sta
  1. #271
    Tuomoset tangonpääpeilithä lisää leveyttä.

    Korvatulpista sanoisin sen verran että en aja ilman ollenkaan. Joku kehui aiemmin että kuulo on kunnossa vaikka ollut millaista meteliä. Tämä on yksilöllistä ja toiset kestää enemmän, mutta siinä vaiheessa kun huomaat että et kestä, menetettyä ei saa takaisin. Eräs tuttu tarvi kuulolaitteet jossain kolmenkympin kieppeillä kun oli nautittu vähän äänekkäämmistä tehoputkista. Muakaan ei ole nuorena valistettu kuulonsuojauksen tärkeydestä ja sen huomaa. Esim parinsadan kilsan lenkki riittää koventuneeseen korvien soimiseen, vaikka käyttää hyviä tulppia. Paljon vähepikin saa aikaan havaittavan nousun soinnissa. Itse asiassa tämän vuoksi mietin ostanko pyörää ollenkaan.
    Ready to race
  2. #272
    Vaikka skootterilla kioskille, niin tulpat korvissa.

    Kuulo on yksilöllinen. Toisilla se ei lopu koskaan ja toisilla melko nopiaan.
    Tulpat ei estä kuulon huononemista, mutta hidastaa sitä.
  3. #273
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Tuomoset tangonpääpeilithä lisää leveyttä.

    Esim parinsadan kilsan lenkki riittää koventuneeseen korvien soimiseen, vaikka käyttää hyviä tulppia. Paljon vähepikin saa aikaan havaittavan nousun soinnissa. Itse asiassa tämän vuoksi mietin ostanko pyörää ollenkaan.
    Sanoisin, että täysin pyörä/kypäräkohtainen asia.

    Erot pyörien mekaanisessa äänitasossa sekä aerodynamiikassa yhdistettynä eri kypärien aerodynaamisiin ominaisuuksiin, voi samassa ajonopeudessa korvan kuulema äänitaso vaihdella hiljaisesta hirmuiseen mekkalaan.
  4. #274
    Se on just noin. Pappatunturipleksillä varustetussa pyörässä ei ole tuulen suhinoita ja kuulee ympärillä olevat äänet, Hiace on äänekkäämpi satasen vauhdissa... Vastaavasti puolipleksillä tuuli pyörteilee ja pärisee kypärässä ettei maantiellä juuri muuta kuule kun suhinat, tapeille kun nousee ja saa puhdasta ilmaa kypärään niin johan hiljenee.

    Tulpat käytössä vaihtelevasti, matka ajossa tulpat korvissa ja ilman tulppia jos ajetaan aktiivisemmin sora-metsäteitä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #275
    Pitäkää vaan kaverit niitä tulppia vielä kun voitte. Kuulokyky alenee huomaamatta. Nyt siinä tilanteessa että jos on täysin hiljaista niin kuulee kun nuppineula tipahtaa lattialle mutta jos on taustamelua niin on vaikea saada selvää puheesta. Ikävintä siinä on se että kun ei kuule niin sinua aletaan pitää tyhmänä.
    FJR -17
  6. #276
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Pitäkää vaan kaverit niitä tulppia vielä kun voitte. Kuulokyky alenee huomaamatta. Nyt siinä tilanteessa että jos on täysin hiljaista niin kuulee kun nuppineula tipahtaa lattialle mutta jos on taustamelua niin on vaikea saada selvää puheesta. Ikävintä siinä on se että kun ei kuule niin sinua aletaan pitää tyhmänä.
    Tämä.

    Ja sitten vielä se, että varusteiden tulee myös olla tukevasti ja asettua oikein, että niistä on hyötyä. Pätee niin kypärien hihnoihin kuin korvatulppiinkin.
  7. #277
    MITÄÄÄ....?

    No ei vaan. Alkukevennyshän tuo.

    Mutta vakavasta aiheesta vakavammin.

    Ei haittaa nostaa mistään asiassa ns. neula heinäsuovasta, mutta
    siihen pitäisi aina ottaa mukaan "kokonaisuus".
    Muuten metsä häviää puulta... sillä yhdelläkin.... joka vertauksena istuu varsin hyvin
    kuulon suojelemiseen ja säilyttämiseenkin.

    Voi "kuolla" yhteen puuhun.... törmäämällä siihen tai jäämällä kaatuvan sellaisen alle.
    Toinen väistämätön asia tällä saralla on eri yksilöllisten tekijöiden erilaisuus ja
    herkkyys. Vältät täysin puun lähelle menoa, niin et jää alle.

    Se inhan varkain ja huomaamatta hiipivä "kuolema", kuulollekin , tulee varkain kuin verenpainetauti.

    Eli jatkuva, päivittäinen, pitkittynyt, eri tavoin tapahtuva kuulon korkea kuormittuminen
    nostaa tuota kuin varkain tulevan ongelman riskikerrointa huimasti.

    Kuulo kun vielä toimii pettävän "adaptiivisesti", jolloin pitkällinen ja haitallinen rasitus väistämättä
    helposti lisääntyy haitallisine vaikutuksineen. Ihan perusvihanneksena kotilon poppikone aamutuimaan
    nappulat iltaisessa kaakoisasetuksissa.

    Asioita voidaan mitata ja varsin tarkastikin, mutta kun kokonaisuus hämärtää järjen ja logiikan
    kyseenalaistamattoman merkityksen, subjektiivisen kokemuksen ryydittämänä (adaptoituminen)
    tuhon tien kartta on juuri tullut painosta ulos.

    Kysehän ei ole millään tavalla vain mopoiluun liittyvä asia. Koko mopoilun voi lähtökohtaisesti vaikka
    jättää pois yhtälöstä ja korvata jollain vastaavalla "kuomituksella".

    Jokaisessa säkissä on suu... ja jokaisen säkin voi myös repiä riekaleiksi.

    En minä muista missään vaiheessa tätä(kään) kestoaihetta tuominneeni tai kieltäneeni minkäänlaisia
    kuulon suojaustoimia mopoilun(kaan) yhteydessä.....

    Siinä vaiheessa kun argumentointi aiheessa alkaa täyttää "tieteellisen todistelun" suhteen
    samalta kuin legendaarisessa vastaohjauslangassa, pitäisi jokaisella alkaa takariviä myöten
    nyityttää kättä pystyyn.

    On paljon hyviä, monissa tilanteissa jopa aivan välttämättömiä asioita terveenä ja hengissä
    säilymisen suhteen.

    Mutta..... ei härmässäkään väistämättä jäädy kuoliaaksi jos ei vuoden ympäri kulje
    pilkkihaalareissa ja huopatossuissa karvahattu silmillä.
    Ei liioin, jos kipaisee pyyhe lanteilla saunakuistilla vetäsee röökin kolmenkympin pakkasessa.

    Kun argumentoinnissa, asiassa kuin asiassa, jätetään hirvittävä määrä olennaisia vaikuttavia
    tekijöitä.... tahallaan tai muusta syystä..... täysin sivuun, on aina syytä kysyä.... mistä on kysymys.

    Kiusallisen usein päädytään, eri puitteissa ja asioissa, varsin äkkiä hyräilemään Abban vanhaa biisiä...
    "Manni manni manni…. oolveis fanni"..... ja homman juoneenhan kuuluu,
    että kun aletaan olla sylttytehtaan ovella, aletaan viimeisenä oljenkohtena sättimään
    ihmisiä tyhmäksi..... kun eivät ymmärrä että heille on parasta kun heitä viedään reippaammin
    kun laskiämpäriä.

    Kuin kirsikkana kakun päällä pahinta meteliä pitävät ne "verkostomarkkinoinnin pyramidin tukijalat",
    jotka julistavat milloin mitäkin sanaa kuin opetuslapset aikanaan.... konsanaan.

    Nohh…. maksut on maksettu. Moni jopa terveydellään ja hengelläänkin, mutta
    tuotetta odotellaan edelleen reilun parin tuhannen vuoden jälkeenkin. AAMEN.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #278
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Pitäkää vaan kaverit niitä tulppia vielä kun voitte. Kuulokyky alenee huomaamatta. Nyt siinä tilanteessa että jos on täysin hiljaista niin kuulee kun nuppineula tipahtaa lattialle mutta jos on taustamelua niin on vaikea saada selvää puheesta. Ikävintä siinä on se että kun ei kuule niin sinua aletaan pitää tyhmänä.
    Mua on pidetty sitten tyhmänä vuosikymmeniä koska en ole koskaan kuullut nuppineulan tipahtamista lattialle...

    Harrastukset (ei mp) sekä työmelu on tehnyt omat vaurionsa kuuloon ja ne on tiedossa, tinnituksesta kärsitty enemmän ja vähemmän kolmisenkymmentävuotta. Kuuloa kannattaa suojata aina kun on sille on tarvetta, aikoinaan kun olisi ollut yhtä hyviä kuulonsuojaukseen tarkoitettuja vehkeitä niin ehkä oma tilanne olisi toinen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #279
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    LSL:n pyöreät on todella hyvät. Valitettavasti ei näytä enää olevan Stormin valikoimissa, mut eBaysta löytyy.
    Aiemmissa mopoissa suosin tangonpääpeilejä. LSL:ien hintalapun totesin liian hapokkaaksi itselleni, vaikka periaatteessa kannatankin ajatusta että laatutuote kannattaa vaikka siitä joutuisi maksamaan laatutuotteen hinnan. Vaihtoehto on tietysti kiinatavaraa esim. Louis-sedältä: https://www.louis.de/produkte/motorr...denspiegel/403
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #280
    Michelin Pilot Road 4
    180/55 ZR17 TL (73W) takapyörä M/C

    Kelpaako tuo rengas MT-07 (2015) pyörään? ohjekirjas mainitaan takarengas 180/55 ZR17M/C 73W kaikki muut specsit täsmää paitsi nuo pari kirjainta mitäköhä nuoki tarkottaa?
  11. #281
    Kyllä kelpaa
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  12. #282
    Lainaa Nubnub kirjoitti Katso viesti
    Michelin Pilot Road 4
    180/55 ZR17 TL (73W) takapyörä M/C

    Kelpaako tuo rengas MT-07 (2015) pyörään? ohjekirjas mainitaan takarengas 180/55 ZR17M/C 73W kaikki muut specsit täsmää paitsi nuo pari kirjainta mitäköhä nuoki tarkottaa?
    TL tarkoittaa tubeless eli ei sisärengasta.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  13. #283
    ^Isäukkoni aikoinaan kysyi uudet renkaat ostaneelta naapurilta uusien renkaiden merkkiä.

    "Ne on Tubelessit!"
  14. #284
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    TL tarkoittaa tubeless eli ei sisärengasta.
    Noo.. Tubeless eli sisärenkaaton. Ei sisärengasta on no tube.
  15. #285
    TL=Tubeless=sisärenkaaton, TT=Tubetype=sisärenkaallinen.

    TL rengasta voi käyttää sisärenkaalla tai ilman, TT vaatii aina sisärenkaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #286
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti

    TL rengasta voi käyttää sisärenkaalla tai ilman.
    Ei voi! Se sisärengas hiertyy hajalle tubelesrenkaassa.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #287
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei voi! Se sisärengas hiertyy hajalle tubelesrenkaassa.
    Pitäiskö näihin hassutteluihin laittaa joku varoitus, joku ottaa pian tosissaan intternetistä lukemansa
    Lajin halpuus viehättää.
  18. #288
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei voi! Se sisärengas hiertyy hajalle tubelesrenkaassa.
    Ehkä ei nyt ihan MP-renkaiden ongelma...
    Mutta totta sen verran että jos/kun TL renkaaseen laittaa sisärenkaan niin rengas varsinkin kovassa ajossa lämpeää hieman enemmän ja tästä syystä kuluu nopeammin.

    Noita sisärenkaan puhki hiertymisiä on tietääkseni ollut lähinnä vain (maatalous) traktori kalustossa ja siis sielläkin vain tietyn merkkisissä TL renkaissa. Niissä sisäpinta on kovin karhea ja kun esim peltohommissa ajetaan pitkää päivää pienehköillä paineilla niin sisärenkaita on tosiaan hiertynyt puhki.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  19. #289
    Pojan NS125F, tehtaalta tube-Pirellin kanssa(https://www.cmsnl.com/honda-ns125f-1.../#.XzuK7xlS88p), tuohon rempan yhteydessä TL-rengas sisärenkaan kera. Kaksi vuotta poika tuolla ajoi, ilman rengasrikkoja.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #290
    Hiertyyhän se sisäkumi puhki jos jättää sen tubeleksen puhkoneen esineen siihen kiinni .....
    tai jättää sinne kourallisen hiekkaa hieroutumaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #291
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Hiertyyhän se sisäkumi puhki jos jättää sen tubeleksen puhkoneen esineen siihen kiinni .....
    tai jättää sinne kourallisen hiekkaa hieroutumaan.
    Wanhaan hywään aikaan, kun kaikilla oli tuplakumit, laitettiin väliin talkkia. Nyt tuota ei taida nykyäiti osata edes vauvan pyllyyn...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #292
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei voi! Se sisärengas hiertyy hajalle tubelesrenkaassa.
    Ei ole yksikään hiertynyt hajalle ja useampi tehdaspyörä ollut alla missä on TL päälirengas sisärenkaalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #293
    En vaa jaksanut lukea kokonaan keskustelua että löytyykö tähän jo vastaus.

    Elikkäs mitäs sitten jos alas päin vaihtaessa ei tasoita kierroksia?

    ajatellaan vaikka näin:
    (80kmh neloselta -> kolmoiselle, kierrokset nousee, putki paukahtelee ja vauhti putoaa ~50kmh jarruihin ja kaasuun koskematta, sitten kakkoselle, ja siitä sitten edelleen ykköselle ja jarru loppuun.)

    tuleeko muuta häikkää kuin että takarengas saattaa lukitua, näin joskus käyneenä ainakin pakoputkesta melkoiset paukkeet tulee.
    Tattista
  24. #294
    Jos et kytkimeen koske ni vaihdelaatikko alkaa hajoamaan tosta pikkuhiljaa. Se mitä siinä käy jos et tasaa kierroksia on se, että vaihdelaatikon rattaissa on jarruttava kuorma päällä ja sä yrität vääntää vaihdevivusta pienempää pesään jolloin ainoa vaihtoehto laatikolle on se että se survoo uuden vaihteen pesään hiertäen rattaita.

    Pitkän päälle alkaa vaihteet tippuilemaan vapaalle tai ei mene päälle... Tai sitten käy niinku mulle botnialla että ratas ei kestä ja se tulee lohkosta läpi.

    Jos taas käytät kytkintä ni ei ole ongelmia. Se kuinka nopeasti päästät kytkimen päättää sen miten nopeasti takarengas alkaa jarruttamaan. Jos nostat liian nopeasti, rengas lukittaa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #295
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jos et kytkimeen koske ni vaihdelaatikko alkaa hajoamaan tosta pikkuhiljaa. Se mitä siinä käy jos et tasaa kierroksia on se, että vaihdelaatikon rattaissa on jarruttava kuorma päällä ja sä yrität vääntää vaihdevivusta pienempää pesään jolloin ainoa vaihtoehto laatikolle on se että se survoo uuden vaihteen pesään hiertäen rattaita.

    Pitkän päälle alkaa vaihteet tippuilemaan vapaalle tai ei mene päälle... Tai sitten käy niinku mulle botnialla että ratas ei kestä ja se tulee lohkosta läpi.

    Jos taas käytät kytkintä ni ei ole ongelmia. Se kuinka nopeasti päästät kytkimen päättää sen miten nopeasti takarengas alkaa jarruttamaan. Jos nostat liian nopeasti, rengas lukittaa.



    Okei! Kiitos vastauksesta!
    Joo lähinnä just mietin sitä että ne kierrokset ei osu tasan, mutta joo hyvä homma! Kivasti siis saa paukutella!
    Tattista
  26.  
  27. #296
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Okei! Kiitos vastauksesta!
    Joo lähinnä just mietin sitä että ne kierrokset ei osu tasan, mutta joo hyvä homma! Kivasti siis saa paukutella!
    Ja jos ilman kytkintä haluat opetella vaihtamaan vaihteita alaspäin, niin siinä kannattaa sitte olla vauhtia sen verran ku alat vaihtamaan alaspäin että vaihteen rpm on yli 3000 .... jos nimittäin vaihdat alaspäin jossai 2000rpm paikkeilla, ni se kaasun liike on lähes mahdoton saada tarpeeks pieneksi, ja siinä tulee helposti antaneeks liikaa kaasua jolloin vaihdelaatikon kuormitus vaihtaa vain suuntaa jarrutuksesta kiihdytykseen eikä se vaihde mene yhtään sen helpommin pesään. Mutta jos ne rpm on siellä yli 3000 ni pieni nykäisy kaasusta tasaa kierrokset varsin helposti. Ei kestä kovin montaa yritystä ni sen oppii. Mut jos tosiaan opettelee aivan liian pienillä rpm:llä ni vaikeuttaa vain omaa hommaansa todella paljon.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910