Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Oletteko huomanneet seuraavaa. Kun pyörä (Ducati Multistrada) on seissyt lämpimässä tallissa talven niin etujouset ovat muuttuneet "tahmeiksi". Ei pitäisi olla huollon puutetta sillä pyörässä on uudet Ohlinsin teleskoopit, jotka viime kesänä toimivat aivan upeasti. Tuntuu siltä kuin niistä puuttuisi rasva. Ajattelin että jos ruuvaisi kaikki säädöt löysimpään, pumppailisi ja ajaisi pienen lenkin. Josko lähtisi nesteet kiertämään.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #2
    stefat kuivaa. Itse aina painelen talvella pyörän jousitusta välillä, koska joskus havaitsin, että talven jäljiltä keula voi jopa vuotaa, kun tiivisteet kuivaa. sama takaiskarilla ja myös etu ja takajarrua ja kytkintä(jos neste) kannattaa virkistää painelemalla.

    Kovaa ajoa vaan. Kyllä se siitä löystyy.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Ruiskuta pölysuojan välistä WD-40 tai vastaavaa liuskastetta.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  4. #4
    wd-40 tuhoaa kumia, koska se on water dispersser, eli kuivaaja.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    ^Öhlins on asiasta toista mieltä:

    " Keep the shock absorber clean and spray it with oil (WD40, CRC 5-56 or equivalent) after washing.
    Wipe off excessive oil with a cloth."
  6. #6
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    wd-40 tuhoaa kumia, koska se on water dispersser, eli kuivaaja.
    Kohdassa 5:50 suihkutetaan wd-40 ilmapalloon
    https://youtu.be/UrEpAUi_QKA

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa eli45 kirjoitti Katso viesti
    Kohdassa 5:50 suihkutetaan wd-40 ilmapalloon
    https://youtu.be/UrEpAUi_QKA

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
    En laittele ilmapalloja mun ketjuihin. Kohdassa 7:45 alkaa järkytys.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Oletteko huomanneet seuraavaa. Kun pyörä (Ducati Multistrada) on seissyt lämpimässä tallissa talven niin etujouset ovat muuttuneet "tahmeiksi". Ei pitäisi olla huollon puutetta sillä pyörässä on uudet Ohlinsin teleskoopit, jotka viime kesänä toimivat aivan upeasti. Tuntuu siltä kuin niistä puuttuisi rasva. Ajattelin että jos ruuvaisi kaikki säädöt löysimpään, pumppailisi ja ajaisi pienen lenkin. Josko lähtisi nesteet kiertämään.
    Paina pölysuojat irti, pistä hieman iskariöljyä stefan ja pölysuojan väliin, ja pölysuoja takaisin kiinni.
    Jos ei löydy iskariöljyä, niin moottoriöljykin käy, tai joku ohut vaseliini.
    Älä pistä WD40/CRC/muita runsaasti liuottimia sisältävää ainetta sinne väliin. Niitä voi käyttää näkyvillä olevaan liukuputkeen kunhan pyyhkii käytännössä kaiken pois suihkautuksen jälkeen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Paina pölysuojat irti, pistä hieman iskariöljyä stefan ja pölysuojan väliin, ja pölysuoja takaisin kiinni.
    Jos ei löydy iskariöljyä, niin moottoriöljykin käy, tai joku ohut vaseliini.
    Älä pistä WD40/CRC/muita runsaasti liuottimia sisältävää ainetta sinne väliin. Niitä voi käyttää näkyvillä olevaan liukuputkeen kunhan pyyhkii käytännössä kaiken pois suihkautuksen jälkeen.
    Silikonirasvasta myös tälleen käytettynä hyvät kokemukset.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #10
    Voi olla ne pölysuojat melko tiukassa, näinköhän ne saa miten nätisti pois. Soitin äsken MP Racingille ja siellä sanoivat että pesun jälkeen pitäisi aina suihkuttaa liukuputkeen WD40:stä ja kuivata ylimäärä pois, muuten kuivaa. Muistin juuri että minulla taitaa olla myös sitä iskariöljyä. Taidan pyyhkäistä sitä vain liukuputken pintaan ja rynkyttää vähän josko auttaisi.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #11
    Nyt on tarkkaa homma, en tiennytkään että tuommoista on edes olemassa. Tuolla hommallahan saa Soliferin näyttämään Tunturilta. Täällähän meitä viisaita väittelee tärkeistä asioista.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  12. #12
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Nyt on tarkkaa homma, en tiennytkään että tuommoista on edes olemassa.
    Ai meinaat sitä WD40:n vaarallisuutta. No joo en minäkään sitä niin vaarallisena pidä, mutta onhan siinä tietty liuottimia. Kun miettii niin en ehkä suihkuttaisi sinne sisään, kun ei pääse niin hyvin haihtumaan. Voi olla tietty pilkun viilausta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  13. #13
    Olsikohan niin, että mikä tahansa tavallinen öljy ilman liuotinta sopisi haarukkaöljyn mahdollisesti puuttuessa, kunhan vain ylimääräinen pyyhitään pois?

    PS onko vielä sama tilanne muutaman vuosikymmenen jälkeen, että ajo-ominaisuuksien kannalta muuten mainiot Öhlinsit vaativat jatkuvaa huoltoa?

    Aikoinaan alkoivat stefat Öhläreissä vuotaa kurapyörässä ainakin kerran vuodessa.
  14. #14
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti

    PS onko vielä sama tilanne muutaman vuosikymmenen jälkeen, että ajo-ominaisuuksien kannalta muuten mainiot Öhlinsit vaativat jatkuvaa huoltoa?

    Aikoinaan alkoivat stefat Öhläreissä vuotaa kurapyörässä ainakin kerran vuodessa.
    Ihmettelin vaihdon jälkeen että ovatpa herkkäliikkeisiä. Myyjä sanoi kun kerroin että öölarit liikkuvat herkemmin kuin muut. Negatiivisena puolena on se että stefoja joutuu vaihtamaan useammin. Aika luonnollista ja minusta pieni haitta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  15.  
  16. #15
    On ne kaikki herkkäliikkeisiä huollon jälkeen, kun niissä pölysuojissa ja stefoissa on jotakin öljyä. Iskari on herkkäliikkeisempi kun se vuotaa stefoista.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>