Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 246:sta
  1. #211
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Sen verran korjaan henk.koht. mielipiteenä tuota lausuntoa, että mun mielestä noi linjat OLI aikalailla priimaa, en keksi kovinkaa paljoo korjailtavaa. Kaasun käyttöä toki kannattaa prepata kuten Scuuba sanoiki, jottei mee 30km/h Palmasiin sisään ja sit kaasu on 2 sekkaa ennen apexia auki.

    Esmes T3 sä käytät aivan koko radan missä ei sinänsä oo mitään väärää, mutta tulet huomaamaan että sitte ku mutkanopeudet alkaa nousemaan, ni et vain enää yksinkertaisesti ehdi noin leveältä menemään T3 sisään. Siinä vaiheessa aletaan sitte tekemään kompromisseja linjoissa/nopeuksissa riippuen mutkasta/radasta.
    Hyvä pointti tuo T3. Sitä tuli ajeltua välillä keskeltä ja välillä ulompaa, mutta keskemmältä sisääntulo toimii paljon paremmin. Pitäisi vielä avata vähän aiemmin kun ulostulolinja ei mene kaasullakaan ulkokanttariin, mutta toisaalta turha pyöristely ei välttämättä ole tälle paketille nopein linja.

    Vielä pitäis uskaltaa laskea apeksiin kovemmalla vauhdilla ja pidemmällä jarrulla niin sais tuon ärsyttävän vaihdin loppumisen ja töksähtelyn vähemmälle.

    Pari nopeinta puhdasta kierrosta oli nyt 1.41-1.42. Olisko tossa järkeä mennä lanssiryhmään jos linjat on sinnepäin loogisia ja suorilla pääsee kaikki ohi?
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  2. #212
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Hyvä pointti tuo T3. Sitä tuli ajeltua välillä keskeltä ja välillä ulompaa, mutta keskemmältä sisääntulo toimii paljon paremmin. Pitäisi vielä avata vähän aiemmin kun ulostulolinja ei mene kaasullakaan ulkokanttariin, mutta toisaalta turha pyöristely ei välttämättä ole tälle paketille nopein linja.
    Ei pitäisi avata T3 aiemmin koska siinä mutkassa et voita yhtään mitään sillä että valutat sinne ulkoreunalle linjan. Häviät aika varmasti siinä koska et ehdi saada pyörää oikealle linjalle ajoissa T4 varten.

    Ennemmin odota kaasun avaamista ja survaise sitte kerralla enemmän, suorempi avauslinja ulos mutkasta niin että metri pari jää käyttämättä rataa, ni oot paremmin valmis T4:een.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #213
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    En nyt ihan odottanut noin suopeaa kommentointia. Ajattelin myöhemmin keskiryhmän topikissa kysellä noista.
    Katselin pari kertaa noi pätkät läpi ja sama huomio itselläkin kaasun käytöstä. Tosin tiedostin sen radallakin mutta tolla 72 heppaisella nuhapumpulla toi kaasulle meno ei juuri tunnu aiheuttavat muutosta ajolinjaan. Ei tosin nopeuteenkaan

    Viikonlopun tavoitteena oli lähinnä AT3-kertausta, rentoutta, vähentää turhaa rullailua ennen jarrutuksia, jarruttaa enempi ja myöhemmin ja uskaltaa avata (liian) aikaisin.

    Jälkikäteen katsellessa jarrutin T1 vieläkin liian aikaisin. 10 metriä vois siirtää jarrupaikkaa ihan ongelmitta kun nyt loppuu jo vauhti ennen apeksia. Vauhtioikea on vieläkin vähän kankea ja vasuriin tiputan vieläkin liikaa vauhtia pois.

    Bolt ajeli yhden lauantain setin perässä ja sanoi että meinas ajaa perään joka suoralla kun vespa hyökkäsi perse edellä vastaan, mutta muuten "näytti ihan hyvältä, mutta sulla ei riitä tehot"
    Kovasti koitti myydä Bemaria noilla verukkeilla

    PS. Pyöränvaihtokuume nousi taas uudelle asteikolle.
    Kyllä se kaasu sotkee minkä tahansa ajolinjan, vaikko kone ois kuinka nuhapumppu. Ja ruoskimiseen keskittymällä, se on ajolinjasta pois, ja lopputuloksena on low ai hi-sider, vaikka vetäisitkin ihan pintakaasulla.
    Kaikkein tyypillisin virhe on se että ajolinja apeksiin ja apeksin jälkeen on väärä, ja mopo maksimikallistuksessa apeksin jälkeen, ja siihen kun lisää 10% avauksen nuhapumpusta, niin homma on sitä myöten selvä.
    Turha rullailu oikealla ajolinjalla on nopeampi ja parempi tapa edetä radalla, kuin jarrun ja kaasun käyttö väärällä ajolinjalla.
    Eli keskity (rullailuun ja) ajolinjaan, älä jarruun ja kaasuun.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #214
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se kaasu sotkee minkä tahansa ajolinjan
    Ja tämä siis siitä syystä että kun avaat kaasun, ni loppuu hidastuminen (eli pyörän paino on siihen asti nojannut etupään puolelle) ja alkaa kiihtyminen (eli paino siirtyy pois eturenkaalta) jolloin loppuu kääntymiskyky...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #215
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Pari nopeinta puhdasta kierrosta oli nyt 1.41-1.42. Olisko tossa järkeä mennä lanssiryhmään jos linjat on sinnepäin loogisia ja suorilla pääsee kaikki ohi?
    Tulipa mieleen/ kopypasteuusinta:
    Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% (=80hv?) ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

    Pointti siis se että vauhti ei tule ensin kaasua vääntämällä ja jarrua puristamalla (ks edellä menevä). Vaan ensin pitää ajolinja olla abaut siellä päin, ja vasta sen jälkeen vääntää kaasua ja puristaa jarrua.

    Videolla se näyttää tuolta (ajolinja on joissain paikoissa ihan perseellään, koska piti ajaa edellä menevän tahtia/ välillä vähän odotella/ väistellä sitä):
    https://youtu.be/ECs3X-1rMnM?t=190
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #216
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tulipa mieleen/ kopypasteuusinta:
    Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% (=80hv?) ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.
    Teepä sitte sama 2-päällä Hayabusalla, kun totaalipaino on se 400kg.


    P.S. Jos et onnistu ni sit ehkä kannattaa miettiä uudelleen näitä sun "absoluuttisia totuuksia" koska voin sanoa että aika moni muukin asia vaikuttaa pikkasen...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #217
  8. #218
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tulipa mieleen/ kopypasteuusinta:
    Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% (=80hv?) ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

    https://youtu.be/ECs3X-1rMnM?t=190
    Jos olen oikein ymmärtänyt tuon moottorijarrun toiminnan, niin eikö se käytännössä tarkoita että läpät sulkeutuu hitaammin= vähemmän moottorijarrua.
    Kokeilin myös lievintä asentoa, Motopark se oli aika hyvä, Alastarolla taas sai esimerkiksi 3 mutkaan jarruttaa ihan helvetisti. Vauhtimutkat taas aiheutti jänniä tilanteita kun vauhti ei hiipunut ja piti jarruttaa samalla kun moottori kuitenkin syöttää.
    1 asetuksella, enemmän moottorijarrua, kolmoseen ei tarvinnut jarruttaa oikein yhtään koska ei ollut syöttöä silloin kun en sitä tarvinnut.
    Voi tietysti olla että sulla tuo toimii koska mutkavauhdit isommat.
    K8-1000
  9. #219
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Jos olen oikein ymmärtänyt tuon moottorijarrun toiminnan, niin eikö se käytännössä tarkoita että läpät sulkeutuu hitaammin= vähemmän moottorijarrua.
    Kokeilin myös lievintä asentoa, Motopark se oli aika hyvä, Alastarolla taas sai esimerkiksi 3 mutkaan jarruttaa ihan helvetisti. Vauhtimutkat taas aiheutti jänniä tilanteita kun vauhti ei hiipunut ja piti jarruttaa samalla kun moottori kuitenkin syöttää.
    1 asetuksella, enemmän moottorijarrua, kolmoseen ei tarvinnut jarruttaa oikein yhtään koska ei ollut syöttöä silloin kun en sitä tarvinnut.
    Voi tietysti olla että sulla tuo toimii koska mutkavauhdit isommat.
    Ite käänsin just viime vkl moottorijarrun minimiin Alastarossa. Palmasiin ja Lemminkäiseen joutu viemään sisään vähän kovemmalla jarrulla, mutta kolmoseen riitti vauhti paremmin ja nopeet oli helpompia tuolla asetuksella.
    Superbike #7
  10. #220
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ite käänsin just viime vkl moottorijarrun minimiin Alastarossa. Palmasiin ja Lemminkäiseen joutu viemään sisään vähän kovemmalla jarrulla, mutta kolmoseen riitti vauhti paremmin ja nopeet oli helpompia tuolla asetuksella.
    Paha sanoa mitään sun pyörästä, kokeilematta miltä se tuntuu mulle. Bemarin kohdalla näin, vauhti tosiaan riitti paremmin mut toisaalta joutui jarruttamaan samalla kun kone syöttää.
    K8-1000
  11. #221
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Paha sanoa mitään sun pyörästä, kokeilematta miltä se tuntuu mulle. Bemarin kohdalla näin, vauhti tosiaan riitti paremmin mut toisaalta joutui jarruttamaan samalla kun kone syöttää.
    Mulla ei kone työntäny hitaissakaan paikoissa, moottorijarrua vain oli vähemmän. Suzukissahan tuo toimi niin, että toisioläpät avaa vivuston välityksellä kaasuläppiä, jotka on max. 11% auki moottorijarrussa. Maksimista sitten jonkinlainen ramppi alas, jonka aikana tippuu normaalille tyhjäkäynnille.
    Superbike #7
  12. #222
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei kone työntäny hitaissakaan paikoissa, moottorijarrua vain oli vähemmän. Suzukissahan tuo toimi niin, että toisioläpät avaa vivuston välityksellä kaasuläppiä, jotka on max. 11% auki moottorijarrussa. Maksimista sitten jonkinlainen ramppi alas, jonka aikana tippuu normaalille tyhjäkäynnille.
    Mulla kun ei ole Yamahassa mitään hienouksia, niin käänsin kokeeksi Kemoralla tyhjäkäyntiä reilusti isommalle ja se tuntui jeesaavan hieman mutka-ajoa. Toimiiko oikeasti, vai tuntuiko vaan?
  13. #223
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Jos olen oikein ymmärtänyt tuon moottorijarrun toiminnan, niin eikö se käytännössä tarkoita että läpät sulkeutuu hitaammin= vähemmän moottorijarrua.
    Kokeilin myös lievintä asentoa, Motopark se oli aika hyvä, Alastarolla taas sai esimerkiksi 3 mutkaan jarruttaa ihan helvetisti. Vauhtimutkat taas aiheutti jänniä tilanteita kun vauhti ei hiipunut ja piti jarruttaa samalla kun moottori kuitenkin syöttää.
    1 asetuksella, enemmän moottorijarrua, kolmoseen ei tarvinnut jarruttaa oikein yhtään koska ei ollut syöttöä silloin kun en sitä tarvinnut.
    Voi tietysti olla että sulla tuo toimii koska mutkavauhdit isommat.
    Sen verran pilkkua viilaisin, että moottorihan ei varsinaisesti "syötä", se vaan jarruttaa vähemmän, mutta jarruttaa silti.

    Mulla toi toimii sen takia, koska olen mitoittanut keulan pääjouset sitä silmällä pitäen että ne kantaa maksimijarrun mukisematta + keulan kokonaisjousto on 5 mm pitempi, koska K-Techin sisuskalut.
    Jah perän painauma on 35 milliä, ja moottorijarru minimissä.
    Nämä "aiheuttaa" sen, että vaikka vetää aivan maksimijarrut, ja keula kasassa ja perä leijuu, niin keula ei ala kiemurtelemaan, eikä perä ala kiemurtelemaan tai pomppimaan.
    Eli hommaa on kokonaisuutena todella helppo hallita, koska mopo ei pyri elämään ollenkaan mihinkään suuntaan.

    Ja vaihteiden alaspäin vaihdossakin tuo helpottaa, koska vaihdon jälkeen kierrokset nousevat siten että ne mätsää paremmin takarenkaan nopeuteen/ takarenkaan pyöriminen nostaa koneen kierroksia, ennen kuin moottori alkaa taas varsinaisesti jarruttamaan sen vähän mitä se jarruttaa.

    Sitten sen maksimijarrun jälkeen kun alkaa keventämään jarrua ja taittamaan mutkaan, niin homma toimii sen takia että moottori ei jarruta "ollenkaan", vaan etujarrulla pystyy tasan tarkkaan säätämään millä vauhdilla sinne mutkaan haluaa mennä. Toki tässä vaiheessa tulee vastaan kädet, jotka ei oo yhtä laadukkaat kun esim Markeesilla tai Rossilla, ja sen takia ajolinja on mitä on ja jarru harvoin riittää apeksiin asti.

    Mutta siltikin on helppo vain päästää jarrusta kokonaan, ja sen jälkeen mopo pitää vauhdin apeksiin asti. Ja koska vauhti ei hidastu, niin myös linja on helpompi pitää, koska mopon tila on stabiili.
    Ja siitä on sit helppo lähtee avaamaan. +Koska kisa/flässiecu syöttää polttoainetta koko moottorijarrun ajan, niin ei tule nykäisyä siirryttäessä nollakaasulta pintakaasulle, mikä taasen on ongelma vakioecujen kanssa.

    Eli kaiken takana on vain se että olen pyrkinyt tekemään moposta mahdollisimman tasapainoisen, ja yllätyksettömän maksimitilanteissa, ja helpon hallittavan mutka-ajon eri osissa. Ja nimenomaan siten että se on mahdollisimman pitkälle täysin kuskin hallittavissa.
    Tavallinen moottorijarruhan on siitä huono että se jarrun määrä vaihtelee konetyypin, (luistokytkimen,) kierrosluvun, vaihteen, välityksen ja kallistuskulman mukaan, eli se ei koskaan ole vakio.

    Jah koska tuo mopo on niin helppo hallittava ennen mutkaa ja mutkassa, niin se on se mikä sit taas helpottaa ajolinjan hallintaa, mikä sit taas näkyy mutkanopeutena. Mutuilisin että kokonaisuudessaan tuo mun mopon helppo ajettavuus vaikuttaa mun kohdalla helposti jonkun 2-3 sekunttia kierrosaikaan.
    Samoin kuin satula ja tankin takaosa, joiden tarkotus on fyysisesti helpottaa ajamista, niin ne vaikuttaa kans jonkun 2-3 sekunttia per kierros, jos ajettava kierrosmäärä on yli 2 kierrosta, se tuli kokeiltuu viime kesänä orgin kerhoskabassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #224
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mulla kun ei ole Yamahassa mitään hienouksia, niin käänsin kokeeksi Kemoralla tyhjäkäyntiä reilusti isommalle ja se tuntui jeesaavan hieman mutka-ajoa. Toimiiko oikeasti, vai tuntuiko vaan?
    Sä et nostanut tyhjäkäyntiä, vaan sä aukaisit kaasuläppiä, jos ajatellaan moottorijarrutilannetta.
    Eli ihan sama kuin jos vääntäisit kaasukahvaa pari prosenttia auki silloin kun olet moottorijarrulla.
    Ja ihan samalla tavallahan toi elektroninenkin toimii.
    Bemun randomi datasta (RS2E, RCK2, Engine Brake Min) katsottuna elektroniikka pitää kaasuläppää (Throttle Valve %) auki:
    9% @ 12000RPM
    6% @ 9000RPM
    3% @ 6000RPM
    moottorijarrun aikana, sillon kun kuski on päästänyt kaasukahvan nollille (Twist Grip 0%).
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #225
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ite käänsin just viime vkl moottorijarrun minimiin Alastarossa. Palmasiin ja Lemminkäiseen joutu viemään sisään vähän kovemmalla jarrulla, mutta kolmoseen riitti vauhti paremmin ja nopeet oli helpompia tuolla asetuksella.
    Harvinainen tilanne. Olen aivan täysin samaa mieltä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #226
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    No its as rata-ajaminen ON oikeasti todella helppoa.
    Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
    Ei vaadi yhtään mitään muuta.
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mutuilisin että kokonaisuudessaan tuo mun mopon helppo ajettavuus vaikuttaa mun kohdalla helposti jonkun 2-3 sekunttia kierrosaikaan.
    Kiitos, rakkaani!
    Puhuit juuri itsesi niin sairaalloisesti pussiin, että tämän jälkeen kenenkään ei tarvitse ottaa mitään mitä sanot edes puoliksi vakavissaan, kun et edes pääse selvyyteen omasta tekemisestäsi....
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #227
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, rakkaani!
    Puhuit juuri itsesi niin sairaalloisesti pussiin, että tämän jälkeen kenenkään ei tarvitse ottaa mitään mitä sanot edes puoliksi vakavissaan, kun et edes pääse selvyyteen omasta tekemisestäsi....
    Noh jos pilkkua viilataan ja lisätään mun kierrosaikaan 4-6 sekunttia (eli = alastaro 1:25-27) niin olen silti nopea/ nopeassa ryhmässä.

    Eli kuten sanoin, niin:
    No its as rata-ajaminen ON oikeasti todella helppoa.
    Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
    Ei vaadi yhtään mitään muuta.

    Sori...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #228
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sä et nostanut tyhjäkäyntiä, vaan sä aukaisit kaasuläppiä, jos ajatellaan moottorijarrutilannetta.
    Eli ihan sama kuin jos vääntäisit kaasukahvaa pari prosenttia auki silloin kun olet moottorijarrulla.
    Ja ihan samalla tavallahan toi elektroninenkin toimii.
    Bemun randomi datasta (RS2E, RCK2, Engine Brake Min) katsottuna elektroniikka pitää kaasuläppää (Throttle Valve %) auki:
    9% @ 12000RPM
    6% @ 9000RPM
    3% @ 6000RPM
    moottorijarrun aikana, sillon kun kuski on päästänyt kaasukahvan nollille (Twist Grip 0%).
    Jep, tossa se vaan väännetään ihan perinteisesti ruuvilla.
  19. #229
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Noh jos pilkkua viilataan ja lisätään mun kierrosaikaan 4-6 sekunttia (eli = alastaro 1:25-27) niin olen silti nopea/ nopeassa ryhmässä.

    Eli kuten sanoin, niin:
    No its as rata-ajaminen ON oikeasti todella helppoa.
    Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
    Ei vaadi yhtään mitään muuta.

    Sori...
    Ei tartte soritella. Tuus Alastarolle Elokuun puolessa välissä ja ota tyypit mun Hayabusalla. Jos pääset sillä 4-6s päähän omasta enkastasi ni sit minä pyydän anteeksi. Jos et pääse, on argumenttisi invalid. Saat säätää pyörän säädöt aivan miten itsellesi parhaaksi näet.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  20. #230
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei tartte soritella. Tuus Alastarolle Elokuun puolessa välissä ja ota tyypit mun Hayabusalla. Jos pääset sillä 4-6s päähän omasta enkastasi ni sit minä pyydän anteeksi. Jos et pääse, on argumenttisi invalid. Saat säätää pyörän säädöt aivan miten itsellesi parhaaksi näet.
    Oletkos sä ajanut sillä kunnon (käytetyillä) ratarenkailla, mimmosta kierrosaikaa?

    Tai onkos joku muu ajanut busalla oikein huolella/ mitä kierrosaikaa semmosella pääsee alastarossa, noin niinku ihan maksimissaan?

    2005 ZX6R:llä pääsin vanhalla pinnalla 1:27 sillon kun en vielä ymmärtänyt miten pitää ajaa, niin toi 1.27 vois olla ihan siinä ja siinä tehtävissä busalla meikäläisen käsillä. Vanhalla pinnalla meni sekä 10-kawalla että bemulla yhdellä vaihteella ajellen 1:29. Hmm hmm....
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #231
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei kone työntäny hitaissakaan paikoissa, moottorijarrua vain oli vähemmän. Suzukissahan tuo toimi niin, että toisioläpät avaa vivuston välityksellä kaasuläppiä, jotka on max. 11% auki moottorijarrussa. Maksimista sitten jonkinlainen ramppi alas, jonka aikana tippuu normaalille tyhjäkäynnille.
    Bemarissa ilmeisesti myös jokin sisään rakennettu ramppi, itse siihen ei voi vaikuttaa, on vaan 4 eri vaihtoehtoa. Mikä johti siihen ettei se kaikissa mutkissa oikein sopinut mulle. R6 tuon rampin sai itse työstettyä, kierrosten alarajan milloin se ei enää ole pelissä. Jani mulle teki, samalla se just varoitteli tuosta syöttö puolesta. Mutta ei koskaan ollut ongelmia. Nyt sama mopo kisakuskilla ja kuulemma ollut tyytyväinen, eli ei ole tarvinnut muuttaa asetuksia.
    K8-1000
  22. #232
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Oletkos sä ajanut sillä kunnon (käytetyillä) ratarenkailla, mimmosta kierrosaikaa?

    Tai onkos joku muu ajanut busalla oikein huolella/ mitä kierrosaikaa semmosella pääsee alastarossa, noin niinku ihan maksimissaan?
    Jälleen risteävää lausuntoa.

    SINUN nerokkaan ulosantisi mukaisesti radalla nopeasti ajaminen ei vaadi MITÄÄN muuta kuin tietoa, ja keskittymistä omaan tekemiseensä. EI..... MITÄÄN..... MUUTA!!!

    Jolloin se onko alla MotoGP pyörä, BMW S1000RR vai Hayabusa, on täysin irrelevanttia sille onko joku radalla nopea. Myöskin yhtä irrelevanttia on se, onko alla uudet kilparenkaat, vanhat kilparenkaat, vai katurenkaat.

    Joten jos et suostu myöntämään että sun ulosantisi suoltaa melkoista kuraa, ni tule sinne Alastarolle, ja todista minut vääräksi ajamalla stock busalla katurenkailla sinne nopeeseen ryhmään.

    Jos ei narsistinen egosi anna periksi myöntää sun jatkuvaa virheellistä ulosantiasi, ni jätä edes noi absoluuttiset totuutesi pois sun lausunnoista ja siteeraa niitä omina mielipiteinäsi, ni saat pitää edes osan ylpeydestäsi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #233
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jälleen risteävää lausuntoa.

    SINUN nerokkaan ulosantisi mukaisesti radalla nopeasti ajaminen ei vaadi MITÄÄN muuta kuin tietoa, ja keskittymistä omaan tekemiseensä. EI..... MITÄÄN..... MUUTA!!!

    Jolloin se onko alla MotoGP pyörä, BMW S1000RR vai Hayabusa, on täysin irrelevanttia sille onko joku radalla nopea. Myöskin yhtä irrelevanttia on se, onko alla uudet kilparenkaat, vanhat kilparenkaat, vai katurenkaat.

    Joten jos et suostu myöntämään että sun ulosantisi suoltaa melkoista kuraa, ni tule sinne Alastarolle, ja todista minut vääräksi ajamalla stock busalla katurenkailla sinne nopeeseen ryhmään.
    Saat ihan rauhassa heitellä hiekkaa siellä omassa pikku hiekkalaatikossasi.
    Sori...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #234
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Saat ihan rauhassa heitellä hiekkaa siellä omassa pikku hiekkalaatikossasi.
    Sori...
    Taisin vahingossa heittää vähäse sun pikkareihin

    Sori...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #235
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Bemarissa ilmeisesti myös jokin sisään rakennettu ramppi, itse siihen ei voi vaikuttaa, on vaan 4 eri vaihtoehtoa. Mikä johti siihen ettei se kaikissa mutkissa oikein sopinut mulle. R6 tuon rampin sai itse työstettyä, kierrosten alarajan milloin se ei enää ole pelissä. Jani mulle teki, samalla se just varoitteli tuosta syöttö puolesta. Mutta ei koskaan ollut ongelmia. Nyt sama mopo kisakuskilla ja kuulemma ollut tyytyväinen, eli ei ole tarvinnut muuttaa asetuksia.
    HP4 Race:ssa ois hieman monipuolisemmat säädöt: http://www.mprata.fi/index.php?topic...42497#msg42497
    Osta semmonen?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #236
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jos ei narsistinen egosi anna periksi myöntää sun jatkuvaa virheellistä ulosantiasi, ni jätä edes noi absoluuttiset totuutesi pois sun lausunnoista ja siteeraa niitä omina mielipiteinäsi, ni saat pitää edes osan ylpeydestäsi.
    Tervejärkiset ihmiset ymmärtävät että ne ovat minun mielipiteitäni, ilman että siitä tarvitsee heille erikseen mainita.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #237
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tervejärkiset ihmiset ymmärtävät että ne ovat minun mielipiteitäni, ilman että siitä tarvitsee heille erikseen mainita.
    Jos toi on oikeasti sun mielipiteesi, ni et ymmärrä edes alkeispsykologian alkeita...

    Selität itse sun replyissäsi kuinka "ihminen huijaa itseään 100-0 joka päivä kaikessa koko ajan" joka sekin on 100% paskapuhetta koska vaikka jotku ihmiset elää täysin harhaluuloissa, ni useimmat ei, ja niistä vielä iso osa on skeptisiä ajattelijoita eli plasebo EI toimi tässä ajattelumallissa jne jne jne jne.

    Ihan näin nyt pikapikapikakurssi sulleki siitä miten asiasta tietämätön ihmismieli toimii.
    Ihminen A haluaa oppia Auschwitzin historiaa ja menee hissanmaikan yksityistunnille ilman mitään taustatietoa... Hissanmaikka heittä tällasta settiä hänelle:
    "Hitler kaasutti juutalaisia, mutta Hitlerillä oli myös juutalainen vaimo. Tämä siis VAIN JA AINOASTAAN SIITÄ SYYSTÄ että Hitler koki muut juutalaismiehet uhaksi hänen avioliitolleen."

    ...kun se opettaja sanoo tuon tarpeeksi rankalla vakaumuksella tietämättömälle ni siitä tulee sille ihmiselle "totuus"... jonka jälkeen kun joku muu menee sanomaan eri asiaa ni sit on tämän ihmisen päässä "totuus vs totuus" riita, eli ristiriita.... ja vain sen takia koska historian opettaja ei sanonut että "no mä oon sitä mieltä että hitler tappoi ne juutalaiset vain tästä syystä" vaan se sano "AINOASTAAN JA VAIN TÄSTÄ SYYSTÄ" ... Eli se maikka ei ilmentänyt oppilaalle mielipidettä vaan absoluuttisen totuuden.

    Toivon ihan aloittelevien, asioista tietämättömien motoristien puolesta että sinä jossakin vaiheessa pystyisit tämän pienen asian sisäistämään.

    (enkä ole ainoa joka on tätä mieltä. olen vain ainoa joka uskaltaa sanoa sen ääneen)
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #238
    Itseasiassa VIELÄ käytännönläheisempi esimerkki (koettu itse käytännössä):

    Autokoulun opettaja sanoo A-korttia ajavalle että "jos kypärä tipahtaa tuolilta lattialle ni se on paskana, ei missään nimessä saa käyttää, se ei ole enää turvallinen".

    Noh, mun kypäräni tipahti lattialle yhtenä päivänä ku oltiin lähdössä ajelulle ja se juuri kortin ajanut otti hirveen paskahalvauksen että "et kai sä pistä sitä kypärää enää päähäs, se on vaarallinen!" ... yritin siinä sitte sanoa että no ei todellakaan ole mitään vikaa siinä kypärässä, että se kestää edelleenkin kovan iskun. Hän sanoi että "autokoulun maikka sanoi ja varoitteli tästä iha selvästi".... näytin hänelle youtube videon asiasta jossa vasaralla hakataan kypäriä paskaksi eikä meinaa onnistua useammankaan tällin jälkeen.

    Arvaapas uskoiko ko. henkilö mua edelleenkään? No ei uskonut. Miksi ei uskonut? No koska se ensimmäinen "auktoriteetti" antoi eri ohjenuoran.

    Aivan sama juttu käy ku menet sanomaan hieronta-asiakkaalle että nikama on jumissa, kannattaa käydä kiropraktikolla.... noh, se sitte menee tokaisemaan tämän lääkärilleen joka luonnollisesti sanoo että "eijei kääk kääk väärää kauheaa manipulaatiota ei missään nimessä" ... sit se asiakas tulee viikon päästä saman vaivan kanssa takas ku ei uskonu... sit ku toistuvasti oon sanonu ja oikaissu tyhmän lekurin neuvoja, ni se ihminen vihdoin käy siellä kiropraktikolla ja PRESTO!!! SE PARANI!!! Moni tullu jopa erikseen hierontaan vain sen takia että tulleet kiittämään että autoin niitä paranemaan.

    Mutta ku eka "auktoriteetti" antaa väärän alustavan infon, ni se porautuu ihmisiin aivan järjettömän kovaan kiinni. Tästä syystä on ensiarvoisen tärkeää MITEN sen asian esittää. Esim. kun mä ohjaan asiakkaille hoitoja tai ehdotan juttuja, ni en mä tee sitä sanomalla että "kaikki ihmiset huijaa itseään ku luulevat ettei muka sattuis mihinkää, kaikkia sattuu koko ajan ja vain tää auttaa, ei yhtään mikään muu" .... vaan mä sanon että "mahdollisia syitä tuohon on x,y,z ... voi olla myös muita .... hoitoina noihin toimii OMASTA MIELESTÄNI parhaiten x,y,z ... ja jätän siihen AINA asiakkaan mietittäväksi ja analysoitavaksi sen mitä sanon. Kiropraktiikastakin sanon aina että itselleni se on auttanut vaivoihin x,y,z välittömästi, mutta se ei välttämättä auta jos syinä onki a,b,c jne.... eli yritän aina summata ihmiselle plussat ja miinukset ja riskit jne ja antaa suosituksen mutten ikinä mitään absoluuttista.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  29. #239
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    (enkä ole ainoa joka on tätä mieltä. olen vain ainoa joka uskaltaa sanoa sen ääneen)
    Eli tarkoitatko että minun antamani ohjeet aloitteleville, asioista tietämättömille satunnaisille rata-ajelijolle ovat virheellisiä, vahingollisia, haitallisia ja jopa vaarallisia?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #240
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eli tarkoitatko että minun antamani ohjeet aloitteleville, asioista tietämättömille satunnaisille rata-ajelijolle ovat virheellisiä, vahingollisia, haitallisia ja jopa vaarallisia?
    Jotkut jutut ovat todellakin ollut täysin virheellisiä, olen niistä useita jo maininnutki aiemmin.

    Vaarallisia? En missään nimessä sanoisi noin ainakaan tähän asti.

    Vahingollisia/haitallisia? Henkilön oppimiskaaren kannalta kyllä todellakin, JOS esität asiat absoluutteina etkä jätä siihen minkään sortin tulkinnanvaraa, kuten olet monesti tehnyt. Plus vielä muutamalta paljon sinua fiksummalta/nopeammalta olen kuullut, että kiinnostus foorumeilla opastamiseen loppui kun rupesit kritisoimaan muiden opetuksia (joissa ei ollut mikään kritisoimastasi väärin).



    Äläkä ymmärrä tätä vastausta väärin. Olet vastannut helvetin paljoon asioita todella hyviäkin vastauksia (joita oon muunmuassa itse siteerannut), mutta siinä vaiheessa kun olet viskonut analyysit ja vastaukset täyteen noita absoluuttisia totuuksia (jotka ei oo totta nähnykään) ni asiasta tulee haitallista.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen