Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Nyt ei puhuta minihamppareista vaan näistä rullista. Jenkit noista tuntuu tykkäävän ja lähes kaikilla jotkut, mutta Suomessa en ole jostain syystä koskaan nähnyt yhdessäkään pyörässä. Jenkeissä ne vääntävät kättä lähinnä siitä, voivat nuo vahingoittaa runkoa.

    Lisäksi on myös tälläisiä muotoiltuja, mutta nuo näyttää aika heppoisilta.

    Itseäni ei niinkään kiinnosta tuo mopoa suojaava ominaisuus, koska oletettavasti lunastukseen menee joka tapauksessa ja täyskasko auttaa. Ehkä paikallaan kipatessa saattaa jotain pelastaa, mutta käsisuojat,etuloksu, katteita jne taitaa joka tapauksessa koskettaa maata ennen.
    Persliu`ussa nuo kuitenkin estäisivät ettei kuski jää kuskin paikalle mopon ja asfaltin väliin ?

    Noita saa runkoon omansa ja akseleille pienemmät. Noiden funktiota en ihan tajua, koska mielestäni eivät nuo missään vaiheessa kosketa maata ennen motoa.
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    R&G Racing ja GB Racing sekä LSL tekevät noita Euroopassa.

    Pääsääntöisesti menee niin, että noista on hyötyä ja hyvin vähän haittaa. Kisapyörät sitten erikseen.

    Kipin jälkeen mopo voi hyvinkin olla ajokuntoinen vs. tienposkessa odottelemassa hinuria.

    Paikaltaan kipeissä pitävät vauriot monesti alle omavastuun.

    Eikun etsimään sopivia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Hiljaisessa vauhdissa/paikaltaan kaatuillesa nuo tuommoiset muotoillut kaatumatapit on ainakin yhden lähipiirin bemarin vaurioita pienentäneet.
    .
  4. #4
    Tuonossahan löytyy jo orkkiksena kyljistä kaatumatapit, eli tuskin niistä haittaakaan on? Edellinen omistaja on myös lisännyt eteen akselitapit ja takahaarukan kaatumatappi toimii samalla myös pukille nostorullana. Ja niin hyvin toimiikin notta tilasin juuri kuvan mukaisen myös buelliin.

    rg-achsprotektor-buell-xb-hinten~2.jpg
    04 Buell xb12s

  5. #5
    Itsellä on 990 superdukessa ekan kuvan mukaiset rullat.
    Kerran on pyörä käynnyt kyljellään alle kävelyvauhdissa ja mitään vaurioita ei tullut pyörään. Eli ainakin tuossa suojasi hyvin.
  6. #6
    Mulla on mopossa tämmöset

    kit-patins-rlk13-zx10r.jpg

    Noi tuntuisivat suojaavan paikaltaan kaadettaessa katteet melko lailla kokonaan, vauhdissakaan ei katteisiin hirveitä jälkiä tule. Tässä kaadossakaan ei katteisiin tullut oikeastaan mitään jälkiä, muualle sitten vähän enemmän. En tiedä olisiko tuossa kaatumatatti aiheuttanut mopon pomppimaan lähtemisen, kun mopo jää sen verran pystyyn että renkaat tökkäävät rataan, vai olisiko lähtenyt pomppimaan joka tapauksessa? Tatti itse kesti hyvin ja on vielä ihan käyttökelpoinen, eli siinäkin mielessä ihan ok. On vaan niin karmaisevan hintaiset (reilut 300 euroa), että toiseen mopoon hommasin ihan normaalit pyöreät tatit.
    1835
  7. #7
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Mulla on mopossa tämmöset

    kit-patins-rlk13-zx10r.jpg

    Noi tuntuisivat suojaavan paikaltaan kaadettaessa katteet melko lailla kokonaan, vauhdissakaan ei katteisiin hirveitä jälkiä tule. Tässä kaadossakaan ei katteisiin tullut oikeastaan mitään jälkiä, muualle sitten vähän enemmän. En tiedä olisiko tuossa kaatumatatti aiheuttanut mopon pomppimaan lähtemisen, kun mopo jää sen verran pystyyn että renkaat tökkäävät rataan, vai olisiko lähtenyt pomppimaan joka tapauksessa? Tatti itse kesti hyvin ja on vielä ihan käyttökelpoinen, eli siinäkin mielessä ihan ok. On vaan niin karmaisevan hintaiset (reilut 300 euroa), että toiseen mopoon hommasin ihan normaalit pyöreät tatit.
    Harvinaisen tyylikkäästi integroituvat. Nuo linkkaamani rizomat ovat myös ihan tyylikkäät, mutta epäilen että lähtevät pyörimään kaadossa. Eikä nuo tatit niin paljon mk1 Hypermotardissa häiritse kun mopo on naku ja muutenkin täynnä kaikkea outoa
  8. #8
    itse pyöriä kippaillessa ja avk pyöriä katsellessä olen havainnut, että lyhyet sliderit voi vähentää vauriota. pitkät voi aiheuttaa pyörimistä, koska renkaat nojaa maahan ja voi ottaa volttia.

    Akselin päiden suoraaminen on hyvä, koska helposti vauriota tulee etuhaarukan alapäähän ja myös vanteen reunoihin. akselitapit suojaavat molempia ja myös estävät osaltaan renkaita ottamasta uutta pitoa ja volttia.

    myös takahaarun rullat huoltopukille monesti poistaa takahaarukan naarmuuntumisen, mutta lähti kerran se lankarulla irti ja korvake takahaarukasta. No sen pystyi hitsaamaan, taas naarmuja ei oikein eloksoidusta pinnasta saa mitenkään pois.

    jos olet kaskokuskeja, niin aja ilman.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Minä en kaadu koskaan ja aina kun kaadun, olen muutenkin sattumoisin juuri tekemässä fighteria tai asentamassa kisakatteita, että kulkisi kovempaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Mul on ollu aiemmin LSL:n sarjaa, nyt juurikin tuossa alussa linkatun R&G:n sarja. Akselisuojat ja tutit. Viimekesän pyörässä ei ollu mitään ja sehän just meni parkkipaikalla Alastarossa nurin kun seisontatuki meni helteessä asfaltin läpi. Onneksi ei isompia tullu, mut tutit ois estänyt ne pienetkin. R&G:n sarjan valitsin ihan ulkonäön perusteella....
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  11. #11
    Minä olen antanut itseni ymmärtää, että ihan vaan paikoiltaan kyljelleen kaatuminen on mopomaailmassa suhteellisen yleinen vahinkotyyppi. Se on myös ainoa josta itselläkin on kokemusta; ketjujenrasvaustilanteessa eräs muinainen gsx-f lipsahti keskituelle nostaessa sateessa käsistä. Ei ollut mieltäylentävä kokemus, ja tattien kanssa vauriot olisivat varmaan jääneet syntymättä.

    Täysikaskoa en nyksään ottanut. Tuijottelin pyörää tovin ja totesin että mikäli kävisi hassusti, en halua tietää, yltääkö tankin kulma maahan vai ei, joten R&G:n tapit on tulossa jossain välillä Britit-Suomi. Kovavauhtisissa kaadoissa on varmaan jo sitten käsillä muitakin ongelmia, mutta jos paikaltaan kaatumisen aiheuttaman vitutuksen voi minimoida, niin kiva. Edellisessä pyörässä oli tapit jo ostettaessa, mutta en joutunut ikinä testaamaan. Ei niistä haittaakaan kuitenkaan ollut.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Ei kasko lämmitä, jos eteneminen loppuu vaurioiden vuoksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mulla kävi 3v. sitten, pieni lowsideri, Bosnia hertsegovinassa. Kun yliarvioin Yugoslavialaisen asfaltin pitokyvyn...

    Siin siirryin, kaatumatateil varustetulla Rykkösellä, noin 60-70 km/h nopeudesta, äkkiä ja yllättäen, pötköttämään kyljelle.

    Nostettiin pyörä pystyyn, teipattiin irronnu etuvilkku osoittamaan suunnilleen eteenpäin jonka jälkeen pyyhin vähän pölyjä nahoista ja jatkettiin matkaa

    Pahimmat jäljet jäi ite kaatumatattiin. Vähän oli narmuja kattteissa, suurimmat etukatteessa sekä kytkinvaijerin suojassa
    Ja etuvilkusta kiinnitys poikki.

    DSC_0053.jpgDSC_0048.jpgDSC_0052.jpgDSC_0038.jpg

    Vauriot olisi tuskin jäänny näin pieniks, jos pyöräs ei olisi ollu kaatumatatteja.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  14. #14
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse pyöriä kippaillessa ja avk pyöriä katsellessä olen havainnut, että lyhyet sliderit voi vähentää vauriota. pitkät voi aiheuttaa pyörimistä, koska renkaat nojaa maahan ja voi ottaa volttia.

    Akselin päiden suoraaminen on hyvä, koska helposti vauriota tulee etuhaarukan alapäähän ja myös vanteen reunoihin. akselitapit suojaavat molempia ja myös estävät osaltaan renkaita ottamasta uutta pitoa ja volttia.

    myös takahaarun rullat huoltopukille monesti poistaa takahaarukan naarmuuntumisen, mutta lähti kerran se lankarulla irti ja korvake takahaarukasta. No sen pystyi hitsaamaan, taas naarmuja ei oikein eloksoidusta pinnasta saa mitenkään pois.

    jos olet kaskokuskeja, niin aja ilman.
    Mitkä mahtaa olla lyhyet ja mitkä pitkät Noita malleja on yhtä monta erilaista kuin valmistajaa. Nopsasti arvioiden ainakin 10 merkkituotetta ja 100kpl kiinalaisia (joiden käyttäminen on mielestäni vähintäänkin tyhmää).

    Tuota "spinningiä" ne jenkitkin kovasti pelkäävät. Mahtaiskohan akseli&runkotappien yhdistelmä estää sen ? Todennäköisesti nuo rizomat estäisivät, mutta en usko että tuo "hahlo" pysyisi rungossa kiinni vaan tuo "engine guard" muuttuu propelliksi siinä vaiheessa kun tontti tulee vastaan.
    Jenkeillä myös kova pelko, että nuo jotenkin vääntäisivät runkoa. Itse en usko/käsitä miten noissa voisi olla niin kova lujuus, että runkoon tulisi vaurioita. Se tatti katkeaa päästään ennen tai pultti keskeltä (kiinnityspultti menee rungon läpi putkessa puolelta toiselle).

    Noita lankarullia eli "spool sliderssia" en tajunnut. Tuossa omassa kun on yksipuoleinen takahaarukka, niin mihin se tulee toisella puolen kiinni Kuvia en löytänyt.

    Palaan kaskoon viestin lopussa.

    Lainaa Päivänsäde kirjoitti Katso viesti
    Minä olen antanut itseni ymmärtää, että ihan vaan paikoiltaan kyljelleen kaatuminen on mopomaailmassa suhteellisen yleinen vahinkotyyppi. Se on myös ainoa josta itselläkin on kokemusta; ketjujenrasvaustilanteessa eräs muinainen gsx-f lipsahti keskituelle nostaessa sateessa käsistä. Ei ollut mieltäylentävä kokemus, ja tattien kanssa vauriot olisivat varmaan jääneet syntymättä.

    Täysikaskoa en nyksään ottanut. Tuijottelin pyörää tovin ja totesin että mikäli kävisi hassusti, en halua tietää, yltääkö tankin kulma maahan vai ei, joten R&G:n tapit on tulossa jossain välillä Britit-Suomi. Kovavauhtisissa kaadoissa on varmaan jo sitten käsillä muitakin ongelmia, mutta jos paikaltaan kaatumisen aiheuttaman vitutuksen voi minimoida, niin kiva. Edellisessä pyörässä oli tapit jo ostettaessa, mutta en joutunut ikinä testaamaan. Ei niistä haittaakaan kuitenkaan ollut.
    Täyskasko, vai mikä nyt nyky nimellä onkaan, oli jotain 200€ kalliimpi/vuodessa niin totesin et otetaan se kun kerta amatööri ollaan. Pyörän hinta (Hypermotard 1100) lienee jossain 7000-10000€ välissä. Paha sanoa kun noita on niin vähän myynnissä/liikenteessä. Ilmeisesti näillä on luonnollinen poistuma melko kova, sillä osia on kyllä riittämiin tarjolla ebay/purkufirmoissa. Osittain varmaan myös siksi, että samat sälät tuntuu olevan monissa eri ducateissa ja konekin lienee ducatin yleisin (DS1100).

    Tarkoitus on kyllä tiputtaa normikaskoon kun OP-bonukset loppuvat. Käsittääkseni se suurin ero noissa on, että täys korvaa myös omat mokailut (kaatumiset jne). Mutta jos paikaltaan kippaa niin aika edullisesti (alle 1000€) tuon laittaisi kuntoon, vaikka väri olisikin sitten pakko vaihtaa.
  15. #15
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Harvinaisen tyylikkäästi integroituvat. Nuo linkkaamani rizomat ovat myös ihan tyylikkäät, mutta epäilen että lähtevät pyörimään kaadossa. Eikä nuo tatit niin paljon mk1 Hypermotardissa häiritse kun mopo on naku ja muutenkin täynnä kaikkea outoa
    Tossa itseasiassa kuvakulma on melko edullinen, vähän enemmän noi livenä tököttää tosta kyljestä. Jalkoja voi pitää noiden päällä ihan hyvin, jos haluaa chopperkuskia leikkiä
    1835
  16. #16
    Jenkeillä myös kova pelko, että nuo jotenkin vääntäisivät runkoa. Itse en usko/käsitä miten noissa voisi olla niin kova lujuus, että runkoon tulisi vaurioita. Se tatti katkeaa päästään ennen tai pultti keskeltä (kiinnityspultti menee rungon läpi putkessa puolelta toiselle).
    Itse olen joskus kuvan tai pari nähnyt. Jos nuo asennetaan ns.väärään paikkaan, johonkin ylenpään koneenkorvakkeeseen tms. Reilun sentin paksuikseen alumiini ulokkeeseen, sitten pyörän liukuu 50-100km/h kanttikiveen tai muuhun mihin se tatti tarraa kiinni, niin siinä antaa periksi moni asia, vaikka se kiinnityspulttikin katkeisi siinä rytäkässä niin on kiinityspistekin voinut vääntyä tai murtua.
    Mutta kai noi asiansa ajavia on, vielä kun heittää pyörien akseleidenkin päähän vastaavat, niinkuin sanottu ei pyörä lähde heittämään volttia niin helposti tai ole koneen sivuposki puhki. Noihin sivuposkiinkin saa hiilarisuojia.


    Ps. Monethan duunaa nämä rullalaudan renkaista, eivätkä oikeastaa vaadi mitään modausta ja niitä saa hienoilla grafiikoilla ja väreillä. tai etrasta "pommia" ja siitä sorvailee tai muuten duunaa vaikka minkä muotoista slaideria.
    Viimeksi muokannut: TheArska; 24.03.2019 klo 08:36.
  17. #17
    Saatavuus kai noiden yleistymistä on rajoittanut. Ei löydy Motonetin jne. hyllyistä.
    ...
  18. #18
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Minä en kaadu koskaan ja aina kun kaadun, olen muutenkin sattumoisin juuri tekemässä fighteria tai asentamassa kisakatteita, että kulkisi kovempaa.
    kyllähän kunnon tatti kyljessä ja johon on viilattu hieman jälkiä, tuottaa rispektiä. tai sorvaa ruotsalaisen mallin anustapin mukaan, niin silläkin saa huomiota. rispektit kovat sitten ihan omassa ryhmässään. oletan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  19. #19
    Tatti kyljessä tai tatti otsassa.

    Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla
    <p>-</p>
  20. #20
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jotkut on varmaan nähnytkin mun patentti-lisäkaatumatapit...slaiderit.. eli takajalkatapit pois (jalkatappirungot jää) ja takajalkatappien haarukkaan tilalle sellaiset pienemmät juniorijääkiekot. Ihan siistit ja uskon että liu'ussa antaa lisäsuojaa katteille.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä noi katupelissä ihan asiansa tekee. Mulla itseasiassa on just ekan kuvan fallokset hypermotardissa.

    Radalla sitten vähän eri konstein, sen verran monta kertaa olen moponi liuttanut kanttareeseen tappien kanssa että nykyään siinä ei tappeja enää ole. Tuppaa se heittämään sen aina katon kautta ympäri. Jos laittaa tapit niin tosi lyhyet, katteiden tasalle.
  22. #22
    Paikaltaan kaadot ovat tosiaan aika helppo rasti arvotettaessa erilaisten tattien hyötyjä.

    Ajossa kippaaminen on sitten täysin toinen juttu. Aika lailla enemmän lottohommaa.....
    jossa joku aina välillä jotain voittaakin.

    Rataympäristö(kin) ja ehkä taajamat ovat jollain tapaa "normitettuja" ympäristöjä,
    vaikka muuttujia on niissäkin riesaksi asti.
    Näissä ne sileällä liukumiset ovat se helppo rasti, mutta molemmissa erilaiset kanttarit tuovat heti lisukkeita.
    Radalla vielä nopudet ja alustan muuttuminen asvaltista joksikin muuksi muuttaa hommaa kummasti.


    Nopeus-massa-ympäristön lukemattomat muuttuja kasaavat sellaisen yhtälön,
    että aikamoiseksi lotoksi menee väistämättä.


    Saattaa tässä tattikysymyksessäkin päteä se nössö, inha ja tylsä "kultaisen keskitien" hegemonia.

    Eli matalalille, loivareunaisille ja strategisesti hyvin kyseiseen pyörään sijoittuville voisi veikata
    keskimääräisesti parhaat tuotot muissa kaadoissa kuin paikaltaan tapahtuvissa.

    Nopeus ja massa tahtoo olla yhdistelmä, jonka seurannaisista on monessa eri yhteydessä.....
    turhan monella pelottavan vähän minkäänlaista konkreettista käsitystä.

    Että ei tartte tosiaan palata siihen aikaan kun "vanhat vosikat" väitti naama peruslukemilla
    selvittävänsä taajamanopeuksien nokkakolarit tiukalla rattiotteella .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
  24.  
  25. #24
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia tuostakin. Taidan mennä Evotech tai R&G:n tuotteilla.