Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Hei, KTM SD GT 2019 mallissa voi KTM apin kautta saada TFT näyttöön saada reittiohjeet, kytkeä puhelimen, musiikin jne. Ei kiinnosta ulkopuoliset tai kypärän sisään asennella varsimikkiä jne - joten mikä on vaihtoehtoni, neuvo - kiitos? Mahtuuko korvaan "nappi" ja vain lankamikki? Onko kokemuksia?
    <p>Solifer, Yamaha XVS 1100, vm 2000, Kawasaki VN1700 Custom, vm2009, BMW S1000R, vm 2014<br type="_moz" />, Ducati Diavel 2015,&nbsp; KTM SD GT 2018, KTM SD GT 2019</p>
  2. #2
    Lainaa koskijou kirjoitti Katso viesti
    Hei, KTM SD GT 2019 mallissa voi KTM apin kautta saada TFT näyttöön saada reittiohjeet, kytkeä puhelimen, musiikin jne. Ei kiinnosta ulkopuoliset tai kypärän sisään asennella varsimikkiä jne - joten mikä on vaihtoehtoni, neuvo - kiitos? Mahtuuko korvaan "nappi" ja vain lankamikki? Onko kokemuksia?
    Viimevuoden mallisen Schuberth C4. Siinä on mikki piilossa, eikä ole ulkoisia härpäkkeitä.
    Ducati Diavel
  3. #3
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Viimevuoden mallisen Schuberth C4. Siinä on mikki piilossa, eikä ole ulkoisia härpäkkeitä.
    Kiitos, tulee tutkia. Itselläni on lipallinen Schubertin C3 nyt käytössä, joten en ensimmäiseksi ostaisi "taas" uutta kypärää?
    <p>Solifer, Yamaha XVS 1100, vm 2000, Kawasaki VN1700 Custom, vm2009, BMW S1000R, vm 2014<br type="_moz" />, Ducati Diavel 2015,&nbsp; KTM SD GT 2018, KTM SD GT 2019</p>
  4. #4
    Eikös noi kypärät ole kaikki silleen muotoiltu et niihin saa noi kuulokkeet.Olisi tarkoitus saada tomtomin ajo ohjeet kuulumaan kun olen vähän huono kuuloinen
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  5. #5
    Itsellä on jo vuosia ollut käytössä verkkokaupan BT vastaanotin, kuulokkeet kypärässä ja se puolikkaan pikkurillin kokoinen mötikkä velcro tarralla kypärän leukaosassa johon sitten kuulokkeitten plugi, laitteessa on myös sisäänrakennettu mikrofoni.

    Musiikit kuului selkeesti tuonne 100kmh tietämille ja kun puhelu tuli, tiesi himmailla levikkeelle jutustelemaan, vastapuoli ei vauhdissa kuullut puhettani. Valitettavasti verkkokauppa ei enää myy laitetta, mutta kiinalaiset tekee vastaavaa edelleen...:

    https://www.ebay.com/itm/3-5mm-Bluet...FMATwBl2rXG7Jw
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #6
    Itse olen käyttänyt Sony SBH20 bluetooth mötikkää.
    Halpa kuin saippua, mutta toimii yllättävän hyvin. Laitteessa on sisäänrakennettu mikki ja 3,5 mm plugi, eli saa mitkä tahansa kuulokkeet kiinni. Laitoin kypärän sisälle tarralla sellaisen nippusiteen kiinnikeen ja nippusiteen, johon tuon vehkeen saa klipsillä kiinni. Kuulostaa patenttiratkaisulta, mutta täytyykö sen maksaa hunajaa, jos halvalla saa toimivan ratkaisun?

    Musiikit, navigoinnit ja osittain puhelut tuolla hoidin viime kesänä. Kovassa vauhdissa en ole testannut, koska vastaaminen on vaikeaa. Puhelin siis taskussa soittamassa musiikit ja antamassa navigointiohjeet. Applen Siri ei tuon vehkeen kautta toimi. Android puheohjauksesta en osaa sanoa.
    Tosin oletettavasti tuon KTM sovelluksen kautta pystyy vastaamaan puheluihin ihan pyörän namiskoita käyttäen?

    Tollanen setuppi siis:
    https://hintaopas.fi/product.php?p=1687341
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...x-20-mm-10-kpl
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  7. #7
    Moi, ja kiitos vastauksista. Jos otetaan mukaan kypärän sisälle / ulos asennettavat bletoothit - mitä suosittelette? Siis musiikin kuuntelu + puhelin olisi kyseessä, ei tarvetta takanaistujan kanssa porista
    <p>Solifer, Yamaha XVS 1100, vm 2000, Kawasaki VN1700 Custom, vm2009, BMW S1000R, vm 2014<br type="_moz" />, Ducati Diavel 2015,&nbsp; KTM SD GT 2018, KTM SD GT 2019</p>
  8. #8
    Lainaa koskijou kirjoitti Katso viesti
    Moi, ja kiitos vastauksista. Jos otetaan mukaan kypärän sisälle / ulos asennettavat bletoothit - mitä suosittelette? Siis musiikin kuuntelu + puhelin olisi kyseessä, ei tarvetta takanaistujan kanssa porista
    XLMoto myy tarjouksessa Snellin E-1:stä hintaan 70€ https://www.xlmoto.fi/bluetooth-intercom-snell-e-1
    Juuri kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta, mutta ei varmaan mistään saa ns. merkkilaitetta halvemmalla.
    Kiinalaisia noname-vempaimia saa parilla kympillä eBaystä, mutta niiden halvimpien kanssa kokemus on että ne ei ole kuin yhden kesän kamppeita.
    Italopyöriä + Japsi lälläripyörä
  9. #9
    Mulla on DIY ratkaisuna;

    Snell S-7

    ja siihen kaveriksi;

    Shoei Pro Sound Kit

    Pätkäisin Snellistä kajaripiuhat, kolvasin 3.5mm naarasliittimen paikalleen. Muistaakseni myös Shoeissa oli joku oma liitin tms. että sitäkin joutui muokkaamaan saman verran vai johtuiko siitä, että otin mikin pois kokonaan.

    Ihan kiva setti, mutta kyllä se välillä mielikuvitusta vaatii saada musiikista selvää En tiedä olisiko auttanut asentaa kaiuttimien taakse jotain vaimennusta tms. Ohjeet olivat melko sekavia ja en ihan ymmärtänyt mukana tulleiden vaahvomuovien tarkoitusta.
  10. #10
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on Scala rider bluethot kypäräpuhelin. Siinä 3,5mm kuuloke liitintä, kun tykkään käyttää inear kuulokkeita.
    Minä kun tykkään kuunnella musiikki ajaessani, niin inear kuullokkeissa paljon parempi kuuluvuus ja äänenlaatu.
    Puhelimesta kuuntelen musiikki. Puhelimen Navia käytän myös joskus, jolloin senki puhe kuuluu myös.

    PASIKALBEJIMO_IRANGA_CARDO_SCALA_RIDER_Q1.jpg
    Kun kypärään viel asentaa setin mikrofoonin, onnistuu myös puhuminen. Puhelujakin olen vastaanottanu, soittaminen vauhdissa kun hiukan hankalaa... Toki sekin onnistuu, mut eon hiukan hankalampi homma..
    Ja olen jopa noin 160km/h nopeudessa puhunu ilman vaikeuksia kuulla sekä ilman et taustakohinaa puheessa, niin ettei soittaja edes tienny et ajan prätkällä, ennen kun tämän kerroin...

    Mukanahan tulee myös kypärään asennettavt kuulokkeet, jos tykkää niitä käyttää. Niitä en ole tällä kypäräpuhelimella edes kokeillu. Sen verran huonot kokemukset edellisestä vehkeestä.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #11
    Tilasin Kiinasta kokeeksi BT-headsetin, mutta ei mahdu pään kanssa kypärän sisään (X-lite 602). Mikki olis myös jäänyt leuan alle ulos, mutta tarkoitus oli vaan saada puhelimesta suuntaohjeet, ei jutella kenenkään kanssa. Ääni on aika vaatimaton, joten ei ehkä olis kuulunutkaan matkavauhdissa. Kaiuttimet on halkaisijaltaan 4.5cm ja paksuus 1.5cm. Parittui ongelmitta Androidin kanssa, mutta minulle nyt kuitenkin tarpeeton. Jos sulla on käyttöä, laita yv ja hae pois.

    bt-headset.jpg
  12.  
  13. #12
    Lainaa koskijou kirjoitti Katso viesti
    Hei, KTM SD GT 2019 mallissa voi KTM apin kautta saada TFT näyttöön saada reittiohjeet, kytkeä puhelimen, musiikin jne. Ei kiinnosta ulkopuoliset tai kypärän sisään asennella varsimikkiä jne - joten mikä on vaihtoehtoni, neuvo - kiitos? Mahtuuko korvaan "nappi" ja vain lankamikki? Onko kokemuksia?
    Kokeilin itse parittaa Applen Airpodit KTM:n My Riden kanssa ja se ei onnistunut. Puhelimen pystyi parittamaan ongelmitta, mutta noita kuulokkeita se ei kelpuuttanut. Tilasin sitten XL Motosta Snellin tarjouksesta ja kun se saapuu niin yritän virittää sen paikalleen. Toki se tulee sitten yksikkönä kypärän ulkopuolelle kiinni.

    https://www.xlmoto.fi/bluetooth-intercom-snell-e-1#?p

    Paketti on lähetetty eilen Ruotsista, joten voin loppuviikosta kertoilla että miten minun kävi tuon kanssa.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790