Tulokset 1:st 15:een 15:sta
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jsen
    Onko kenellkn kokemusta shkkyttisist crosseista/enduroista? Suomeen taidetaan tuoda vain KTM Freeride e:t tll hetkell? KTM on itselle liian kallis laitos tll hetkell, joten onko muita vaihtoehtoja? Jenkeist lysin jotain, mutta nekin liikkuu tuhansissa dollareissa.

Muuten valitsisin polttomoottori kyttisen laiteen, kuten aina thn asti, mutta ajattelin tehd omalle pellolle "Rossis ranch-minikoossa" tyyppisen dirt track radan ja samaan aikaan silytt naapurisovun, niin 2-t tai 4-t crossin net eivt vlttmtt ole sit parasta sovun tekij.

Onko porukalla yleenskn kiinnostusta shkkyttisi off-road vehkeit kohtaan? Itse olen thn asti vieroksunut shkauto-maniaa yms shkvouhotusta, mutta tmn asian suhteen nettmyys on pakon sanelema ominaisuus tai dirt track j tekemtt.
    GAAAAAZ!!!!
    Kotari menee trialihtavassa kikkailussa hyvin. Kaveri enduroi sellaisella extra-akun kanssa ja aina se lhtee ennemmin kotiin kun loppuu mehu kesken.
    Dirt Track-touhuun tehoton ja virta loppuu kki.
    Alta Redshift ilmeisesti on 250 nelarien tehoissa mutta sit ei tehd en, eik se senkn akku ihmeit tee.

Teknisesti kiinnostaa paljonkin, olen yhden shk-Kotarin moottoripaketin kyttnyt osina, Kurapyrpalstalla on raportti, taitaa Freeride-ketjussa olla. Freeride-E:n ottaisin hallikikkailupyrksi mieluusti mutta mihinkn muuhun ei viel valmista peli ole tullut vastaan.
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Dirt Track-touhuun tehoton ja virta loppuu kki.
    Kiitos nist tiedoista. Kysymys tehottomuuteeen liittyen. Varmaan ns. isommalle flat track/dirt track radalle voi ollakin hieman tehoton, mutta varmaan tuo 22hp/43nm riitt saamaan sladiin pienemmiss nopeuksissa /pienell max. mikorautoradan kokoisella peltoradalla?
    Onko kokemusta minklainen tuo on ajaa, kun eiks shkmoottori tynn tydet newtonit heti kun "kaasua" knt?
    Googlailin tuota Altaa eilen ja sehn on ollut melkoinen peli, shkll 40hp/167nm ja 114kg.. Harmi ett firma on lopettanut toimintansa.
    GAAAAAZ!!!!
    Kaasulle lytyy kolme valinnaista vastekarttaa, tuskaisen laimea, lineaarinen ja mukavan terv.
    Kyll se sopivan irtonaisella pinnalla jaksaa sutia mutta ei tuolla teholla ihmeit tehd. Vaan eikhn se mikkisratamittakaavassa sladiakin ved.

Vnt ei kannata verrata polttikseen koska on vain yksi vlitys.
    Ilmoitettu ensivlityssuhde on 1:2,4 Ketjuvlitys on 11:48, eli siis ilmoitetusta 42Nm vnnst muodostuu taka-akselille 440Nm.
    Vertailuna, laskin gearing commanderin arvoilla takapallovnnn -11 exc 250F:lle. Kakkosella, vakiovleill ja huippuvnnn kierrosluvulla on takasella 430Nm.
    EXC 450 jonka huippuvnt on suurinpiirtein sama kuin shriss, tuuttaakin viel kolmosellakin vhn lujempaa @460Nm Sen kolmosvaihteen nopeuksissa shrin vntkyr on jo laskussa.

Ehk viel paremmin havainnollistaa se ett tuo ei keuli pelkll kaasulla vaan vaati selvn nykisyn. Helppo sill silti on keulia.

2,6kWh akkukapasiteetti riitt noin kymmeneksi minuutiksi jos torvi on koko ajan auki.

Tehosta ja vnnst nppilin sen suuntaista ett vntkyrn pitisi knty vakiovnnn alueelta vakioteholle @3700rpm, elikks jossain vhn neljnkympin jlkeen alkaisi momentti pudota.
    Oon ajanut Freeridella joitain tunteja. Se on lelu. Paitsi moottoriltaan, mys alustaltaan ja jarruiltaan. Siinhn on Formulan jarrut, samoja joita KTM kytt 50cc junnucrosseissa ja nelin-viisinkertaisen painon alla ne nyrtyy tosi nopeesti. Lisksi alusta on halpaa ja vastaa joustoiltaan 85cc crossia. Taas pyr painaa nykycrossia enempi ja aikuinen kuski, ei sill kyll ihmeit hypit. Oon tuskaisan hidas V45 luokan harvakseltaan kisaileva crossari, mutta kyll m lasken Freeriden leluksi jolla ei oikeaa crossia korvata mitenkn.

Altan yritin ostaa reilu vuosi sitten suoraan tehtaalta. Jlkeenpin ihan ok ett se ei onnistunut koska eivt puuttuvien E-hyvksyntjen takia voineet sit Eurooppaan toimittaa. Suunnitelma oli aloittaa Eurooppa 2020. Mutta...

Laskea noita teholukuja voi, mulla on YZ-F250 nelari. Ja voin sanoo ett siin on paukkua joka tilanteeseen vh h*lvetisti enemmn kuin Freeride agressiivisimmalla kartalla. Kaasunvaste ja ajettavuus Freeridess hyv. Paukkua vaan puuttuu.

Lisksi mun ajossa edes Masalan ja Lavangon mikkihiiriradoilla tys akku oli dd 20minuutissa. Sinns ok, kun jarrutkin oli aina samassa ajassa valmiit. Eli sinns ok peli, mutta kyll siit viel melko pitk matka on crossipyriin.

Altan kohtalo harmittaa. Se nytti todella mielenkiintoiselta, ja niin uskomatonta kuin se on niin jaksoivat asiallisesta mailailla johonkin Suomeen. Mik sinns kertoo jo hienoa firman sisisest hengest - crossin asialla vaikka toiselle puolelle palloa.
    https://miikasalo.blogspot.fi/
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti

Laskea noita teholukuja voi, mulla on YZ-F250 nelari. Ja voin sanoo ett siin on paukkua joka tilanteeseen vh h*lvetisti enemmn kuin Freeride agressiivisimmalla kartalla. Kaasunvaste ja ajettavuus Freeridess hyv. Paukkua vaan puuttuu.
    Sit tuolla laskulla koitan havainnollistaa. Se ison nkinen vntlukema ei kerro mitn, teho kertoo ja sit on vhn.
    Masalassa psin kerran riehumaan noilla ihan urakalla. Taisin viisi akkua tyhjent
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jsen
    Kiitos nist tiedoista. Shklaitteet, tai viel toistaiseksi laite ovat siis ilmeisesti viel kevyen kikkailun laitteita, ei kovempaan ajoon.
    Ehk kehitys kehittyy ja jonain pivn saadaan oikeasti ptevi shkcrosseja yms markkinoille, jos vaan markkinoilla on kysynt niille. Itsekin ostaisin nyt 250cc 4-t:n, mutta nien vuoksi se ei sovellu omaan kytttarkoitukseen.

Tllaisen ranskalaisen pajan lysin: https://www.electric-motion.fr/en/ETrek/
    Osaako joku avata mit tarkoittaa: "9kW nominal - 20kW pic"?? Eli onko tuossa nyt sitten 9 vai 20kW tehoja?
    GAAAAAZ!!!!
    Pic lienee peak. Eli jatkuvaa tehoa 9kW mutta hetkellisesti voidaan potkaista 20kW kunnes kone kuumenee. Honda julkaisi viime viikolla CR Electric proton. Kyll ne tulossa on. Voi jopa synty tilanne jossa ostan japanialaisen pyrn.
    Lainaa Micky kirjoitti Katso viesti
    Kiitos nist tiedoista. Shklaitteet, tai viel toistaiseksi laite ovat siis ilmeisesti viel kevyen kikkailun laitteita, ei kovempaan ajoon.
    Ehk kehitys kehittyy ja jonain pivn saadaan oikeasti ptevi shkcrosseja yms markkinoille, jos vaan markkinoilla on kysynt niille. Itsekin ostaisin nyt 250cc 4-t:n, mutta nien vuoksi se ei sovellu omaan kytttarkoitukseen.

Tllaisen ranskalaisen pajan lysin: https://www.electric-motion.fr/en/ETrek/
    Osaako joku avata mit tarkoittaa: "9kW nominal - 20kW pic"?? Eli onko tuossa nyt sitten 9 vai 20kW tehoja?
    Toi, enskavaimennin crossiin, ni johan on hiljanen. Hukkaa muutaman hepan, mutta edellen aika paljon Freeridea tehokkaampi.
    https://miikasalo.blogspot.fi/
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jsen
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...-motorcrossers
    Nyt taitaa olla jo vakavastiotettava shkcrossi. Toivottavasti tulee pian markkinoille ja hinta ei oo jrjetn.
    GAAAAAZ!!!!
    CAKE develops uncompromising high performance electric off-road motorbikes.

https://ridecake.com/
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

Date the ban will be lifted: Ei koskaan
    Tuo Honda on sellainen ett jos se tulee tuotantoon, saattaa jd 501 Hussen osto pikkunelariksi vliin.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    CAKE develops uncompromising high performance electric off-road motorbikes.
    Tuo on ruotsalaisten tekem pyr. Siin on mys suomalaista insinriosaamista mukana. Itse olen hieman skeptinen, kuinka hyv tuo kuitenkaan on. Ulkonllisesti tarkasteltuna siis arvelluttaa.
    Braaaaap
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Tuo on ruotsalaisten tekem pyr. Siin on mys suomalaista insinriosaamista mukana. Itse olen hieman skeptinen, kuinka hyv tuo kuitenkaan on. Ulkonllisesti tarkasteltuna siis arvelluttaa.
    Ihan mielenkiintonen laite tuokin, mutta 13k on tuosta ihan liikaa.
    GAAAAAZ!!!!
  15.  
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Itse olen hieman skeptinen, kuinka hyv tuo kuitenkaan on. Ulkonllisesti tarkasteltuna siis arvelluttaa.
    Ihan mielenkiintonen laite tuokin, mutta 13k on tuosta ihan liikaa.
    Yll aika hyvin jo summattu mys meiklisen ajatukset. Eli kun vilkaisee laitteen ulkonk ja sen jlkeen hintalappua, niin ei kyll varsinaisesti hert ostohaluja.

https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...-motorcrossers
    Nyt taitaa olla jo vakavastiotettava shkcrossi. Toivottavasti tulee pian markkinoille ja hinta ei oo jrjetn.
    Tm sen sijaan nostatti kovastikin alustavaa shkkrossikuumetta.