Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Terve!

    Laittakaas muutama hyvä vaihtoehto reissukypäräksi! Itsellä 2 vaatimusta: hiljainen, ja aurinkovisiiri pitää olla. Hinta/laatu kohdallaan, noin 300€ - 500€. Saa olla avattava tai umpinainen.

    Käyn sitten sovittelemassa kun tiedän että mitä kannattaa edes harkita.Pitää siis löytyä kivijalkakaupasta ja sieltä sen myös ostan.

    Ps. tässä alkaa jo hieman kevättämään...
    Se maksaa kuka nauttii!
  2. #2
    Nyt vois saada poistuvaa Shoei GT Airia sopivaan hintaan kun siitä tuli just markkinoille uusi painos.
    Hiton hiljainen, optisesti vääristämätön aurinkovisiiri joka tulee riittävän alas ja saa eri paksuisia poskipaloja jos tarvii.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  3. #3
    Semmoinen on hyvä, mikä on sopiva päähän.
    Sitten kun sellainen löytyy, niin voit katsoa, että mikä logo siinä on.
  4. #4
    Shoei ei ole huono jos se istuu omaan nuppiin.

    GT-Air, vanhempikin, on omalla kohdalla toinen "voittajista".
    Nakulla ei tarvitse rustata tulppien ja tussukoiden kanssa edes pohjolan motarivauhdeissa.
    Istuvuuden, tiiviyden ja avautumattomuuden myötä alkaa tietty lämmöt konttorissa nousta
    kun mennään etelän hellekeleissä luukku kiinni.

    Neotec on tuuletukseltaan, konepelti + luukku kiinni, erinomainen, mutta tuon vanhemman mallin
    kanssa on monella ääniongelmaa..... kertoo testitulokset mitä tahansa.
    Homma tuntuu linkittyvän jollain tapaa ruukun alaosaan ja lisäksi se on hyvin "herkkä"
    takin kaulaosan suhteen.

    Uutta ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta jos siihen tulleilla lukuisilla pienillä detaljimuutoksilla
    äänimaailma käytännön tasolla on parantunut.... ja hyvä tuulettuvuus säilynyt, siinä lienee
    "se vehje" sekalaiseen käyttöön.

    On se avautuva konepelti kuitenkin monessa kohtaa ihan käytännöllinen.
    Avattavalla ruukullakin voi säilyttää itsekunnioituksen lisäksi..... toistenkin kunnioituksen.....
    kun vaan välttää niitä legendaarisia "maha pitkänä ja konepelti pystyssä" patseeraamisia
    julkisilla paikoilla. ..... Se muuten on KAUUUUHEETA .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Semmoinen on hyvä, mikä on sopiva päähän.
    Sitten kun sellainen löytyy, niin voit katsoa, että mikä logo siinä on.
    Näin se menee. Olin viime suvena aikeissa hakea Schubertin kun ohimennen koitin kupoliin HJC R-PHA Max EVOa. Se oli täsmäisku eikä ole ollut muutakaan moitittavaa toistaiseksi.
  6. #6
    Avattava kypärä on ehdoton jos meinaa ajaa lämpimissä paikoissa, esim. Euroopa turneella, jotta nestettä saa helposti juotua. Itse tein ensimmäisen reissun umpikypärällä ja mm. Ranskassa (yli 40C) tuon reissun jälkeen vaihtui C3 shuberttiin, tuon kanssa voi juoda jopa ajaessa, kun vesipullo on tankkilaukun päällä ja pullo kiinni remmeillä + pullo josta voi juoda pystyasennossa imemällä.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  7. #7
    Itse olisin ostanut malliltaan kokonaan aukeavan Nolanin kypärän, mutta harmittavasti kyllä se oli malliltaan meikäläisen päähän sopimaton, joten jouduin tyytymään satasen verran edukkaampaan kypärään, joka puolestaan tuntui istuvan päähäni kutakuinkin täydellisesti.

    Ostin siis Nolanin N87 kypärän ja kyllä tuo päässä pystyy ainakin suomalaisissa keleissä ajelemaan ja vähän norjalaisissakin. On aurinkovisiiri integroituna ja pinlock-kalvo valmiiksi asennettuna. Ei juuri huurtuillut ja aurinkovisiirikin on erittäin hyvä aurinkoisella säällä.

    Vielä kun siihen saisi jonkinlaisen aurinkolipan, mutta ei tietenkään saa, joten jos siihen vielä sopivasti laittelisi mustaa teippiä visiiriin, niin pystyisi illansuussa ajelemaan molemmat kädet kiinni tangossa kotiin töistä. Aurinko kun illalla paistaa aivan suoraan vastaan hivenen horisontin yläpuolelta...

    Mikä kypärä meluaa ja mikä on hiljainen? Huomasin, että jos jonkinlainen ilmavirtapyörre syntyy oikean olkapään tienoille, niin silloin on meteliä, mutta jos sen saa ohjattua muualle, on hiljaista. Tai jos kääntää hivenen päätä eri asentoon - on pää vähän kallellaan kuin Kirvesniemellä ikään. Sitä en tiedä, miksi vasemmalle puolen ei synny samanlaista ilmavirtaa.

    nim. "Kevättä odotellessa"
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #8
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Semmoinen on hyvä, mikä on sopiva päähän.
    Sitten kun sellainen löytyy, niin voit katsoa, että mikä logo siinä on.
    Tämä nyt on sanomattakin selvää, mutta mukavampaa jos joku on todennut kypärän muutoin hyväksi niin kyllä minä sillon teen sovittamisen sitten itse. Ei tee mieli pistää yli 300 euroa kypärään mikä onkin sitten muutoin huono mutta istuu hyvin..
    Se maksaa kuka nauttii!
  9. #9
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Itse olisin ostanut malliltaan kokonaan aukeavan Nolanin kypärän, mutta harmittavasti kyllä se oli malliltaan meikäläisen päähän sopimaton, joten jouduin tyytymään satasen verran edukkaampaan kypärään, joka puolestaan tuntui istuvan päähäni kutakuinkin täydellisesti.

    Ostin siis Nolanin N87 kypärän ja kyllä tuo päässä pystyy ainakin suomalaisissa keleissä ajelemaan ja vähän norjalaisissakin. On aurinkovisiiri integroituna ja pinlock-kalvo valmiiksi asennettuna. Ei juuri huurtuillut ja aurinkovisiirikin on erittäin hyvä aurinkoisella säällä.

    Vielä kun siihen saisi jonkinlaisen aurinkolipan, mutta ei tietenkään saa, joten jos siihen vielä sopivasti laittelisi mustaa teippiä visiiriin, niin pystyisi illansuussa ajelemaan molemmat kädet kiinni tangossa kotiin töistä. Aurinko kun illalla paistaa aivan suoraan vastaan hivenen horisontin yläpuolelta...

    Mikä kypärä meluaa ja mikä on hiljainen? Huomasin, että jos jonkinlainen ilmavirtapyörre syntyy oikean olkapään tienoille, niin silloin on meteliä, mutta jos sen saa ohjattua muualle, on hiljaista. Tai jos kääntää hivenen päätä eri asentoon - on pää vähän kallellaan kuin Kirvesniemellä ikään. Sitä en tiedä, miksi vasemmalle puolen ei synny samanlaista ilmavirtaa.

    nim. "Kevättä odotellessa"

    Ei ollut enää hylytavaraa kivijalkaliikkeessä mutta n100-5 kyllä löytyy, pitää melkein sovittaa. Shoei olisi varmasti myös hyvä mutta hinta on jo sitten jo siinä 500 euron paikkeilla. Paitsi jos tulee keväällä alennukseen. Pitää sekin kyllä testata. HJC en vielä ole läheltä löytänyt. Pitää tutkiskella lisää sitä.


    Schubert c3 taidettiin jo mainita, sitä olen joskus päähän testannut ja se on ihan ok.

    Onko muita vai mennäänkö näillä?
    Se maksaa kuka nauttii!
  10. #10
    suupertin s2 sportti.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  11. #11
    Suosittelen että käyt liikkeessa ja koeajat eri kypärämalleja. Pyörän katteet ja peilit vaikuttaa kypärämeluun. Sopivin ja mukavin ruukku löytyy vain koeajamalla.

    Shoei Neotec 2 Hiljainen ja aurinkovisiiri on hyvä eikä jää liian ylös. Kypärän takaosa saattaa ottaa selkäkyttyrään kiinni, jos sellainen on ajotakissa. Muuten mukava ruukku ei vain sopinut omaan kallomalliin.

    Shuberth C3 Pro on hiljaisin kypärä millä olen ajanut. Puhelin kaulus toimii hyvin puhelimen kautta. Radio on surkea.
    Shuberth C4 Pro Uusi malli. Parannusta on paluu puomi mikkiin ja pinlock kalvo toimii paremmin ( ehkä). Edellinen C4 malli on minun mielestä huomattavasti äänekkäämpi kuin C3. Mikki on otsan korkeudella et voi puhua ruukku auki. Vanhan mallisessa C4 pinlock huurtuu aurinkovisiiri kanssa ja naarmuuntuu helposti.
    Ducati Diavel
  12. #12
    https://www.xlmoto.fi/kypara-airoh-p...SAAEgKYZ_D_BwE

    Tuollaisella viime syksystä asti. No tieliikenne mönkkärillä.
    Tuossa on noh hitusen liimattu pään päällinen tyroksi, jota voi dremelillä hioa oman kupoliin sopivaksi.

    Alunperin enemmän tykinkuulalle soviteltu, mutta oma kupoli enemmän etuviiston harjakaton suuntainen

    PS Spareweelillä näytti 259€
    Viimeksi muokannut: meura; 15.02.2019 klo 00:40.
    Oulu
  13. #13
    Lainaa meura kirjoitti Katso viesti
    https://www.xlmoto.fi/kypara-airoh-p...SAAEgKYZ_D_BwE

    Tuollaisella viime syksystä asti. No tieliikenne mönkkärillä.
    Tuossa on noh hitusen liimattu pään päällinen tyroksi, jota voi dremelillä hioa oman kupoliin sopivaksi.

    Alunperin enemmän tykinkuulalle soviteltu, mutta oma kupoli enemmän etuviiston harjakaton suuntainen

    PS Spareweelillä näytti 259€
    Ei kannata kypärän sisuksia dremelöidä... Osta mielummin päähän sopiva kypärä! Eteenkin jos ruukku maksaa 300!?!

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Honda CBR 1100 XX
  14. #14
    Täällä on moni todennut olennaisimman asian.

    "Laita se sisään".... ja jos se on sulle hyvä, se tuntuu heti siltä.


    Nyt saa jokaisen pahastua tai paheksua ihan vapaasti..... vaan asia ei siitä miksikään muutu.... mutta.....

    Ihan sama onko kyse kypärästä, hanskoista, naisesta.... tai kengistä .

    Jos se on hyvä.... sen huomaa heti.... ja se/ne kannattaa ottaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Joo. Näissä on ihme eroja. Shoei ei istu millään, joten Arailla mennään.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Mulla on tuo GT-Air. Schuberttia lähdin hakemaan, mutta se ei istunut omaan päähän ollenkaan ja myyjä sanoi jo ennen sovitusta, että pitäisi olla pyöreämpi pää jotta Schubert istuu.

    Edellisten kanssa olen eri mieltä melusta. Voi se olla hiljainen, mutta kyllä 100km jälkeen on korvissa outo tunne jos ajaa ilman tulppia. Eli itse en tuolle hiljaisuudelle laskisi paljon painoarvoa, jos hiljaisinkin kypärä kuitenkin vaatii lisäksi tulpat.
    Nakupyörä ja välttelen +100km/h teitä.
  17. #17
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuo GT-Air. Schuberttia lähdin hakemaan, mutta se ei istunut omaan päähän ollenkaan ja myyjä sanoi jo ennen sovitusta, että pitäisi olla pyöreämpi pää jotta Schubert istuu.

    Edellisten kanssa olen eri mieltä melusta. Voi se olla hiljainen, mutta kyllä 100km jälkeen on korvissa outo tunne jos ajaa ilman tulppia. Eli itse en tuolle hiljaisuudelle laskisi paljon painoarvoa, jos hiljaisinkin kypärä kuitenkin vaatii lisäksi tulpat.
    Nakupyörä ja välttelen +100km/h teitä.
    Noi on hyvin henkilökohtaisia "sopivuusjuttuja" ja siihen päälle jokaisen henkilökohtaiset,
    eri syistä johtuvat ennakko/perusarvot..... jotka voivat olla reilustikin irti käsissä olevista realiteeteista.
    Nuo ei kuitenkaan vaikuta henkilökohtaisiin asioiden arvottamissiin .

    Jos lähtökohta on, ettei Hakiksen sillan jälkeen ole elämää.....
    eikä Kehä kolmosen ulkopuolella.....
    tai Kittilän eteläpuolella..... niin näinhän se sitten taitaa olla.... vaikka ei oikeesti oliskaan .

    Totean vaan tähän todetun tosiasian..... mun pitäis kaikkien standardien pohjalta olla...
    ollu vaikeasti kuulovammainen jo heti 30 ikävuoden jälkeen.

    Jostain ihmeen syystä ollaan kuitenki kuuskymppisenä poikkeuksellisen "hyväkuuloinen" .

    Eikä tämä ole pienemmissäkään määrin "oma tulkinta"..... vaan lääketieteen hyväksytyin ja käytännössä toteutettavin standardein...…..
    kylmästi todettu tosiasia.

    Näissä(kin) hommissa jää liian monta todellisuudessa toteutuvaa reunaehtoa huomioimatta kun rustataan
    ja luetaan "tilastoja"...… Enkä ole todellakaan mikään luonnonoikku... tai tilastopoikkeama.

    Joku tässä "hyväksytyssä" yhtälössä mättää.... mutta kaikki kyseenalaistajat poltetaan hetimiten roviolla
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #18
    alla linkatussa listauksessa yritetty rankata kypäröitä eri päiden mukaan, jenkkisivu joten mallimerkinnät monella valmistajalla hieman eri
    https://www.webbikeworld.com/motorcy...nternal-shape/

    Muodon lisäksi mukavuuteen vaikuttaa esim. miltä sisusmateriaali tuntuu ihoa vasten.
    Pitkällä reissulla pottaa laitetaan päähän / otetaan päästä monia kertoja jolloin toistojen kautta sinänsä pikkuasia ( leukahihna 5 cm liian lyhyt, keulaportin mekanismi takertelee ym) kasvaa pirusti ärsyttäväksi jutuksi. Liian lällyt graffat syö miestä joka kerta kun näkee kypäränsä...

    Meluttomuuden puolesta kyräpärillä on eroja mutta mopon aiheuttamilla pyöreillä niihin myös iso vaikutus. Johonka voi yrittää vaikuttaa paitsi eri korkuisiila / levyisillä / muotoisilla plekseillä, myös erilaisilla, eri paikassa olevilla peileillä, rystäreillä jne. Teippaa villalankaa mopon keulaan jotta näkis miten pyörteet ajossa osuu.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  19. #19
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Noi on hyvin henkilökohtaisia "sopivuusjuttuja" ja siihen päälle jokaisen henkilökohtaiset,
    eri syistä johtuvat ennakko/perusarvot..... jotka voivat olla reilustikin irti käsissä olevista realiteeteista.
    Nuo ei kuitenkaan vaikuta henkilökohtaisiin asioiden arvottamissiin .

    Jos lähtökohta on, ettei Hakiksen sillan jälkeen ole elämää.....
    eikä Kehä kolmosen ulkopuolella.....
    tai Kittilän eteläpuolella..... niin näinhän se sitten taitaa olla.... vaikka ei oikeesti oliskaan .

    Totean vaan tähän todetun tosiasian..... mun pitäis kaikkien standardien pohjalta olla...
    ollu vaikeasti kuulovammainen jo heti 30 ikävuoden jälkeen.

    Jostain ihmeen syystä ollaan kuitenki kuuskymppisenä poikkeuksellisen "hyväkuuloinen" .

    Eikä tämä ole pienemmissäkään määrin "oma tulkinta"..... vaan lääketieteen hyväksytyin ja käytännössä toteutettavin standardein...…..
    kylmästi todettu tosiasia.

    Näissä(kin) hommissa jää liian monta todellisuudessa toteutuvaa reunaehtoa huomioimatta kun rustataan
    ja luetaan "tilastoja"...… Enkä ole todellakaan mikään luonnonoikku... tai tilastopoikkeama.

    Joku tässä "hyväksytyssä" yhtälössä mättää.... mutta kaikki kyseenalaistajat poltetaan hetimiten roviolla
    Tota...nyt on kyllä jäänyt dosetista luukku väliin, otettu kaksi kerralla tai sitten ne ei olekaan suppilovahveroita. Uskon että tässä on asiaa, mutta kysyin isolta pirultakin ja sanoi ettei ottanut selvää
  20. #20
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa meura kirjoitti Katso viesti
    https://www.xlmoto.fi/kypara-airoh-p...SAAEgKYZ_D_BwE

    Tuollaisella viime syksystä asti. No tieliikenne mönkkärillä.
    Tuossa on noh hitusen liimattu pään päällinen tyroksi, jota voi dremelillä hioa oman kupoliin sopivaksi.

    Alunperin enemmän tykinkuulalle soviteltu, mutta oma kupoli enemmän etuviiston harjakaton suuntainen

    PS Spareweelillä näytti 259€
    Kai ymmärrät että se styroksi on se sun kuuppaa suojaava asia?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  21. #21
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kai ymmärrät että se styroksi on se sun kuuppaa suojaava asia?
    Niin... Joillekin riittää vähempi pehmusteita kuin toisille... #sarkasmivaroitus

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Honda CBR 1100 XX
  22. #22
    35mm tyroksia päänpäällä ei paljoa päätä pehmennä
    Oulu
  23. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa meura kirjoitti Katso viesti
    35mm tyroksia päänpäällä ei paljoa päätä pehmennä
    Pehmentää. On viisaat insinöörit ihan asiaa testanneetkin kiihtyvyysanturein.

    Ulkokoppa suojaa sitten pehmikettä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #24
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuo GT-Air. Schuberttia lähdin hakemaan, mutta se ei istunut omaan päähän ollenkaan ja myyjä sanoi jo ennen sovitusta, että pitäisi olla pyöreämpi pää jotta Schubert istuu.

    Edellisten kanssa olen eri mieltä melusta. Voi se olla hiljainen, mutta kyllä 100km jälkeen on korvissa outo tunne jos ajaa ilman tulppia. Eli itse en tuolle hiljaisuudelle laskisi paljon painoarvoa, jos hiljaisinkin kypärä kuitenkin vaatii lisäksi tulpat.
    Nakupyörä ja välttelen +100km/h teitä.
    Välttelen alle 100 km/h nopeuksia..

    Niin ja tuohon kypärän sisuksiin en koske dremelillä/puukolla tai millään muullakaan työkalulla.

    Mutta muutama hyvä heitto sieltä tulikin, en esimerkiksi tiennyt uudesta C4 mitään. Ja edelleenkin en osta kypärää koittamatta mutta idea on kerätä muutama hyvä vaihtoehto mitä kokeilla..
    Se maksaa kuka nauttii!
  25. #25
    Itsellä on Nolan X-lite 1004 olen ollut tyytyväinen. Ei ole alkanut puristamaan päätä vaikka käytän silmälaseja. Parhaimmillaan on yhen päivän aikana pitänyt 10-tuntia päässä. Hiljaisuudesta en osaa sanoa koska ei ole vertailukohtaa. Toki pohisee kovissa vauheissa, koska ei ole tuulisuojaa pyörässä. Mutta tulppiahan kannattaa pitää.
    Bmw f900xr
  26. #26
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Välttelen alle 100 km/h nopeuksia..

    Niin ja tuohon kypärän sisuksiin en koske dremelillä/puukolla tai millään muullakaan työkalulla.

    Mutta muutama hyvä heitto sieltä tulikin, en esimerkiksi tiennyt uudesta C4 mitään. Ja edelleenkin en osta kypärää koittamatta mutta idea on kerätä muutama hyvä vaihtoehto mitä kokeilla..
    Kukin tyylillään. En ole GT-Airia koittanut katetulla niin osaa ottaa kantaa paljonko metelistä riippuu pyörästä, mutta kyllä tosiaan korvissa humisee 100km jälkeen ilman tulppia. 19km työmatkalla ei ongelmia, mutta siinä rajoitukset onkin paria kilsaa lukuunottamatta alle 70km/h.
  27. #27
    Äänen kovuuteen vaikuttaa eniten se miten tiivis kypärä on. Jos yhtään fuskaa niin meteli on kova riippumatta siitä kuinka kallis kypärä on. Eli kannattaa sovittaa päähän ja jos mahdollista käydä ajamassa lenkki. Vähintään pitää tutkia onko mitään kanavaa josta ilmavirta pääsee korvaan. Yleisesti minusta se miten hyvin potta istuu parhaiten päähän on tärkeintä. Sitten vasta katsoo muita ominaisuuksia.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  28. #28
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kai ymmärrät että se styroksi on se sun kuuppaa suojaava asia?
    Milli/pari pitää aina hioa takaraivosta ja otsasta.
    Toinen vaihtoehto on liian iso kypärä.

    Kunhan istuu ja pysyy kunnolla,
    eikä otsaan tule kivuliasta painaumaa.
  29. #29
    Jos haluaa hyvän kypärän niin sen pitäisi olla samanlainen kuin avaruusmiehillä; siis liittyä saumattomasti suoraan takkiin. Silloin häviää se noin 90% melusta joka muodostuu siitä, että ilmaa/paine-eroja virtaa jostain välistä hallitsemattomasti kypärän sisälle ja siitä, että kaulan alue on ilmavirtauksessa voimakkaasti turbulenttinen.
    Muun melun kanssa kyllä pärjää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #30
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa hyvän kypärän niin sen pitäisi olla samanlainen kuin avaruusmiehillä; siis liittyä saumattomasti suoraan takkiin. Silloin häviää se noin 90% melusta joka muodostuu siitä, että ilmaa/paine-eroja virtaa jostain välistä hallitsemattomasti kypärän sisälle ja siitä, että kaulan alue on ilmavirtauksessa voimakkaasti turbulenttinen.
    Muun melun kanssa kyllä pärjää.
    Onnistuisikohan tuo kaulaliinalla...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen