Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 33:sta
    Terve!

Laittakaas muutama hyv vaihtoehto reissukyprksi! Itsell 2 vaatimusta: hiljainen, ja aurinkovisiiri pit olla. Hinta/laatu kohdallaan, noin 300 - 500. Saa olla avattava tai umpinainen.

Kyn sitten sovittelemassa kun tiedn ett mit kannattaa edes harkita.Pit siis lyty kivijalkakaupasta ja sielt sen mys ostan.

Ps. tss alkaa jo hieman kevttmn...
    Se maksaa kuka nauttii!
    Nyt vois saada poistuvaa Shoei GT Airia sopivaan hintaan kun siit tuli just markkinoille uusi painos.
    Hiton hiljainen, optisesti vristmtn aurinkovisiiri joka tulee riittvn alas ja saa eri paksuisia poskipaloja jos tarvii.
    .
    Semmoinen on hyv, mik on sopiva phn.
    Sitten kun sellainen lytyy, niin voit katsoa, ett mik logo siin on.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

Date the ban will be lifted: Ei koskaan
    Shoei ei ole huono jos se istuu omaan nuppiin.

GT-Air, vanhempikin, on omalla kohdalla toinen "voittajista".
    Nakulla ei tarvitse rustata tulppien ja tussukoiden kanssa edes pohjolan motarivauhdeissa.
    Istuvuuden, tiiviyden ja avautumattomuuden myt alkaa tietty lmmt konttorissa nousta
    kun mennn eteln hellekeleiss luukku kiinni.

Neotec on tuuletukseltaan, konepelti + luukku kiinni, erinomainen, mutta tuon vanhemman mallin
    kanssa on monella niongelmaa..... kertoo testitulokset mit tahansa.
    Homma tuntuu linkittyvn jollain tapaa ruukun alaosaan ja lisksi se on hyvin "herkk"
    takin kaulaosan suhteen.

Uutta ei ole viel tullut kokeiltua, mutta jos siihen tulleilla lukuisilla pienill detaljimuutoksilla
    nimaailma kytnnn tasolla on parantunut.... ja hyv tuulettuvuus silynyt, siin lienee
    "se vehje" sekalaiseen kyttn.

On se avautuva konepelti kuitenkin monessa kohtaa ihan kytnnllinen.
    Avattavalla ruukullakin voi silytt itsekunnioituksen lisksi..... toistenkin kunnioituksen.....
    kun vaan vltt niit legendaarisia "maha pitkn ja konepelti pystyss" patseeraamisia
    julkisilla paikoilla. ..... Se muuten on KAUUUUHEETA .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nin se menee. Olin viime suvena aikeissa hakea Schubertin kun ohimennen koitin kupoliin HJC R-PHA Max EVOa. Se oli tsmisku eik ole ollut muutakaan moitittavaa toistaiseksi.
    Avattava kypr on ehdoton jos meinaa ajaa lmpimiss paikoissa, esim. Euroopa turneella, jotta nestett saa helposti juotua. Itse tein ensimmisen reissun umpikyprll ja mm. Ranskassa (yli 40C) tuon reissun jlkeen vaihtui C3 shuberttiin, tuon kanssa voi juoda jopa ajaessa, kun vesipullo on tankkilaukun pll ja pullo kiinni remmeill + pullo josta voi juoda pystyasennossa imemll.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 CX />Alias/karivei
    Itse olisin ostanut malliltaan kokonaan aukeavan Nolanin kyprn, mutta harmittavasti kyll se oli malliltaan meiklisen phn sopimaton, joten jouduin tyytymn satasen verran edukkaampaan kyprn, joka puolestaan tuntui istuvan phni kutakuinkin tydellisesti.

Ostin siis Nolanin N87 kyprn ja kyll tuo pss pystyy ainakin suomalaisissa keleiss ajelemaan ja vhn norjalaisissakin. On aurinkovisiiri integroituna ja pinlock-kalvo valmiiksi asennettuna. Ei juuri huurtuillut ja aurinkovisiirikin on erittin hyv aurinkoisella sll.

Viel kun siihen saisi jonkinlaisen aurinkolipan, mutta ei tietenkn saa, joten jos siihen viel sopivasti laittelisi mustaa teippi visiiriin, niin pystyisi illansuussa ajelemaan molemmat kdet kiinni tangossa kotiin tist. Aurinko kun illalla paistaa aivan suoraan vastaan hivenen horisontin ylpuolelta...

Mik kypr meluaa ja mik on hiljainen? Huomasin, ett jos jonkinlainen ilmavirtapyrre syntyy oikean olkapn tienoille, niin silloin on meteli, mutta jos sen saa ohjattua muualle, on hiljaista. Tai jos knt hivenen pt eri asentoon - on p vhn kallellaan kuin Kirvesniemell ikn. Sit en tied, miksi vasemmalle puolen ei synny samanlaista ilmavirtaa.

nim. "Kevtt odotellessa"
    Honda Shadow 750 ACE (vm 2001) - vaimo (mun vuoro varmaa seuraavaks?)
    Suzuki GSF 600 s bandit (vm 2002) -m
    Yamaha XV250 Virago (vm 2000) - vaimo
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tm nyt on sanomattakin selv, mutta mukavampaa jos joku on todennut kyprn muutoin hyvksi niin kyll min sillon teen sovittamisen sitten itse. Ei tee mieli pist yli 300 euroa kyprn mik onkin sitten muutoin huono mutta istuu hyvin..
    Se maksaa kuka nauttii!
    Lainaa yLiitj kirjoitti Katso viesti
    Itse olisin ostanut malliltaan kokonaan aukeavan Nolanin kyprn, mutta harmittavasti kyll se oli malliltaan meiklisen phn sopimaton, joten jouduin tyytymn satasen verran edukkaampaan kyprn, joka puolestaan tuntui istuvan phni kutakuinkin tydellisesti.

Ostin siis Nolanin N87 kyprn ja kyll tuo pss pystyy ainakin suomalaisissa keleiss ajelemaan ja vhn norjalaisissakin. On aurinkovisiiri integroituna ja pinlock-kalvo valmiiksi asennettuna. Ei juuri huurtuillut ja aurinkovisiirikin on erittin hyv aurinkoisella sll.

Viel kun siihen saisi jonkinlaisen aurinkolipan, mutta ei tietenkn saa, joten jos siihen viel sopivasti laittelisi mustaa teippi visiiriin, niin pystyisi illansuussa ajelemaan molemmat kdet kiinni tangossa kotiin tist. Aurinko kun illalla paistaa aivan suoraan vastaan hivenen horisontin ylpuolelta...

Mik kypr meluaa ja mik on hiljainen? Huomasin, ett jos jonkinlainen ilmavirtapyrre syntyy oikean olkapn tienoille, niin silloin on meteli, mutta jos sen saa ohjattua muualle, on hiljaista. Tai jos knt hivenen pt eri asentoon - on p vhn kallellaan kuin Kirvesniemell ikn. Sit en tied, miksi vasemmalle puolen ei synny samanlaista ilmavirtaa.

nim. "Kevtt odotellessa"

Ei ollut en hylytavaraa kivijalkaliikkeess mutta n100-5 kyll lytyy, pit melkein sovittaa. Shoei olisi varmasti mys hyv mutta hinta on jo sitten jo siin 500 euron paikkeilla. Paitsi jos tulee kevll alennukseen. Pit sekin kyll testata. HJC en viel ole lhelt lytnyt. Pit tutkiskella lis sit.

Schubert c3 taidettiin jo mainita, sit olen joskus phn testannut ja se on ihan ok.

Onko muita vai mennnk nill?
    Se maksaa kuka nauttii!
    suupertin s2 sportti.
    650GR -88, gsx-f600 -04, gsf1200s -05, zzr1200 -02, 650gs dagar -07, gsx1400 -04, gsx1400 -07, 650 xmoto -09, versys -08 gsx-r1000 -03, versys -07, tiger -05, zr7 -99, gsf1200 -01, xt660r -05. gsx1000r -06.
    Suosittelen ett kyt liikkeessa ja koeajat eri kyprmalleja. Pyrn katteet ja peilit vaikuttaa kyprmeluun. Sopivin ja mukavin ruukku lytyy vain koeajamalla.

Shoei Neotec 2 Hiljainen ja aurinkovisiiri on hyv eik j liian yls. Kyprn takaosa saattaa ottaa selkkyttyrn kiinni, jos sellainen on ajotakissa. Muuten mukava ruukku ei vain sopinut omaan kallomalliin.

Shuberth C3 Pro on hiljaisin kypr mill olen ajanut. Puhelin kaulus toimii hyvin puhelimen kautta. Radio on surkea.
    Shuberth C4 Pro Uusi malli. Parannusta on paluu puomi mikkiin ja pinlock kalvo toimii paremmin ( ehk). Edellinen C4 malli on minun mielest huomattavasti nekkmpi kuin C3. Mikki on otsan korkeudella et voi puhua ruukku auki. Vanhan mallisessa C4 pinlock huurtuu aurinkovisiiri kanssa ja naarmuuntuu helposti.
    Lhde sin nyt, niin min odotan perill
    https://www.xlmoto.fi/kypara-airoh-p...SAAEgKYZ_D_BwE

Tuollaisella viime syksyst asti. No tieliikenne mnkkrill.
    Tuossa on noh hitusen liimattu pn pllinen tyroksi, jota voi dremelill hioa oman kupoliin sopivaksi.

Alunperin enemmn tykinkuulalle soviteltu, mutta oma kupoli enemmn etuviiston harjakaton suuntainen

PS Spareweelill nytti 259
    Viimeksi muokannut: meura; 14.02.2019 klo 23:40.
    Oulu
    Lainaa meura kirjoitti Katso viesti

Tuossa on noh hitusen liimattu pn pllinen tyroksi, jota voi dremelill hioa oman kupoliin sopivaksi.

Alunperin enemmn tykinkuulalle soviteltu, mutta oma kupoli enemmn etuviiston harjakaton suuntainen

Ei kannata kyprn sisuksia dremelid... Osta mielummin phn sopiva kypr! Eteenkin jos ruukku maksaa 300!?!

Lhetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    KTM 790 Duke ja 250 EXC-F
    Tll on moni todennut olennaisimman asian.

"Laita se sisn".... ja jos se on sulle hyv, se tuntuu heti silt.

Nyt saa jokaisen pahastua tai paheksua ihan vapaasti..... vaan asia ei siit miksikn muutu.... mutta.....

Ihan sama onko kyse kyprst, hanskoista, naisesta.... tai kengist .

Jos se on hyv.... sen huomaa heti.... ja se/ne kannattaa ottaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    Joo. Niss on ihme eroja. Shoei ei istu milln, joten Arailla mennn.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Mulla on tuo GT-Air. Schuberttia lhdin hakemaan, mutta se ei istunut omaan phn ollenkaan ja myyj sanoi jo ennen sovitusta, ett pitisi olla pyrempi p jotta Schubert istuu.

Edellisten kanssa olen eri mielt melusta. Voi se olla hiljainen, mutta kyll 100km jlkeen on korvissa outo tunne jos ajaa ilman tulppia. Eli itse en tuolle hiljaisuudelle laskisi paljon painoarvoa, jos hiljaisinkin kypr kuitenkin vaatii lisksi tulpat.
    Nakupyr ja vlttelen +100km/h teit.
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuo GT-Air. Schuberttia lhdin hakemaan, mutta se ei istunut omaan phn ollenkaan ja myyj sanoi jo ennen sovitusta, ett pitisi olla pyrempi p jotta Schubert istuu.

Edellisten kanssa olen eri mielt melusta. Voi se olla hiljainen, mutta kyll 100km jlkeen on korvissa outo tunne jos ajaa ilman tulppia. Eli itse en tuolle hiljaisuudelle laskisi paljon painoarvoa, jos hiljaisinkin kypr kuitenkin vaatii lisksi tulpat.
    Noi on hyvin henkilkohtaisia "sopivuusjuttuja" ja siihen plle jokaisen henkilkohtaiset,
    eri syist johtuvat ennakko/perusarvot..... jotka voivat olla reilustikin irti ksiss olevista realiteeteista.
    Nuo ei kuitenkaan vaikuta henkilkohtaisiin asioiden arvottamissiin .

Jos lhtkohta on, ettei Hakiksen sillan jlkeen ole elm.....
    eik Keh kolmosen ulkopuolella.....
    tai Kittiln etelpuolella..... niin ninhn se sitten taitaa olla.... vaikka ei oikeesti oliskaan .

Totean vaan thn todetun tosiasian..... mun pitis kaikkien standardien pohjalta olla...
    ollu vaikeasti kuulovammainen jo heti 30 ikvuoden jlkeen.

Jostain ihmeen syyst ollaan kuitenki kuuskymppisen poikkeuksellisen "hyvkuuloinen" .

Eik tm ole pienemmisskn mrin "oma tulkinta"..... vaan lketieteen hyvksytyin ja kytnnss toteutettavin standardein.....
    kylmsti todettu tosiasia.

Niss(kin) hommissa j liian monta todellisuudessa toteutuvaa reunaehtoa huomioimatta kun rustataan
    ja luetaan "tilastoja"... Enk ole todellakaan mikn luonnonoikku... tai tilastopoikkeama.

Joku tss "hyvksytyss" yhtlss mtt.... mutta kaikki kyseenalaistajat poltetaan hetimiten roviolla
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    alla linkatussa listauksessa yritetty rankata kyprit eri piden mukaan, jenkkisivu joten mallimerkinnt monella valmistajalla hieman eri
    https://www.webbikeworld.com/motorcy...nternal-shape/

Muodon lisksi mukavuuteen vaikuttaa esim. milt sisusmateriaali tuntuu ihoa vasten.
    Pitkll reissulla pottaa laitetaan phn / otetaan pst monia kertoja jolloin toistojen kautta sinns pikkuasia ( leukahihna 5 cm liian lyhyt, keulaportin mekanismi takertelee ym) kasvaa pirusti rsyttvksi jutuksi. Liian lllyt graffat sy miest joka kerta kun nkee kyprns...

Meluttomuuden puolesta kyrprill on eroja mutta mopon aiheuttamilla pyreill niihin mys iso vaikutus. Johonka voi yritt vaikuttaa paitsi eri korkuisiila / levyisill / muotoisilla plekseill, mys erilaisilla, eri paikassa olevilla peileill, rystreill jne. Teippaa villalankaa mopon keulaan jotta nkis miten pyrteet ajossa osuu.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Noi on hyvin henkilkohtaisia "sopivuusjuttuja" ja siihen plle jokaisen henkilkohtaiset,
    eri syist johtuvat ennakko/perusarvot..... jotka voivat olla reilustikin irti ksiss olevista realiteeteista.
    Nuo ei kuitenkaan vaikuta henkilkohtaisiin asioiden arvottamissiin .

Jos lhtkohta on, ettei Hakiksen sillan jlkeen ole elm.....
    eik Keh kolmosen ulkopuolella.....
    tai Kittiln etelpuolella..... niin ninhn se sitten taitaa olla.... vaikka ei oikeesti oliskaan .

Totean vaan thn todetun tosiasian..... mun pitis kaikkien standardien pohjalta olla...
    ollu vaikeasti kuulovammainen jo heti 30 ikvuoden jlkeen.

Jostain ihmeen syyst ollaan kuitenki kuuskymppisen poikkeuksellisen "hyvkuuloinen" .

Eik tm ole pienemmisskn mrin "oma tulkinta"..... vaan lketieteen hyvksytyin ja kytnnss toteutettavin standardein.....
    kylmsti todettu tosiasia.

Niss(kin) hommissa j liian monta todellisuudessa toteutuvaa reunaehtoa huomioimatta kun rustataan
    ja luetaan "tilastoja"... Enk ole todellakaan mikn luonnonoikku... tai tilastopoikkeama.

Joku tss "hyvksytyss" yhtlss mtt.... mutta kaikki kyseenalaistajat poltetaan hetimiten roviolla
    Tota...nyt on kyll jnyt dosetista luukku vliin, otettu kaksi kerralla tai sitten ne ei olekaan suppilovahveroita. Uskon ett tss on asiaa, mutta kysyin isolta pirultakin ja sanoi ettei ottanut selv

Kai ymmrrt ett se styroksi on se sun kuuppaa suojaava asia?
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Niin... Joillekin riitt vhempi pehmusteita kuin toisille... #sarkasmivaroitus

Lhetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    KTM 790 Duke ja 250 EXC-F
    35mm tyroksia pnpll ei paljoa pt pehmenn
    Oulu
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    35mm tyroksia pnpll ei paljoa pt pehmenn
    Pehment. On viisaat insinrit ihan asiaa testanneetkin kiihtyvyysanturein.

Ulkokoppa suojaa sitten pehmikett.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti

Vlttelen alle 100 km/h nopeuksia..

Niin ja tuohon kyprn sisuksiin en koske dremelill/puukolla tai milln muullakaan tykalulla.

Mutta muutama hyv heitto sielt tulikin, en esimerkiksi tiennyt uudesta C4 mitn. Ja edelleenkin en osta kypr koittamatta mutta idea on kert muutama hyv vaihtoehto mit kokeilla..
    Se maksaa kuka nauttii!
    Itsell on Nolan X-lite 1004 olen ollut tyytyvinen. Ei ole alkanut puristamaan pt vaikka kytn silmlaseja. Parhaimmillaan on yhen pivn aikana pitnyt 10-tuntia pss. Hiljaisuudesta en osaa sanoa koska ei ole vertailukohtaa. Toki pohisee kovissa vauheissa, koska ei ole tuulisuojaa pyrss. Mutta tulppiahan kannattaa pit.
    Kawasaki ER-5
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Vlttelen alle 100 km/h nopeuksia..

Niin ja tuohon kyprn sisuksiin en koske dremelill/puukolla tai milln muullakaan tykalulla.

Mutta muutama hyv heitto sielt tulikin, en esimerkiksi tiennyt uudesta C4 mitn. Ja edelleenkin en osta kypr koittamatta mutta idea on kert muutama hyv vaihtoehto mit kokeilla..
    Kukin tyylilln. En ole GT-Airia koittanut katetulla niin osaa ottaa kantaa paljonko metelist riippuu pyrst, mutta kyll tosiaan korvissa humisee 100km jlkeen ilman tulppia. 19km tymatkalla ei ongelmia, mutta siin rajoitukset onkin paria kilsaa lukuunottamatta alle 70km/h.
    nen kovuuteen vaikuttaa eniten se miten tiivis kypr on. Jos yhtn fuskaa niin meteli on kova riippumatta siit kuinka kallis kypr on. Eli kannattaa sovittaa phn ja jos mahdollista kyd ajamassa lenkki. Vhintn pit tutkia onko mitn kanavaa josta ilmavirta psee korvaan. Yleisesti minusta se miten hyvin potta istuu parhaiten phn on trkeint. Sitten vasta katsoo muita ominaisuuksia.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykknen on alhaalla ja loput yls.
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Milli/pari pit aina hioa takaraivosta ja otsasta.
    Toinen vaihtoehto on liian iso kypr.

Kunhan istuu ja pysyy kunnolla,
    eik otsaan tule kivuliasta painaumaa.
    Jos haluaa hyvn kyprn niin sen pitisi olla samanlainen kuin avaruusmiehill; siis liitty saumattomasti suoraan takkiin. Silloin hvi se noin 90% melusta joka muodostuu siit, ett ilmaa/paine-eroja virtaa jostain vlist hallitsemattomasti kyprn sislle ja siit, ett kaulan alue on ilmavirtauksessa voimakkaasti turbulenttinen.
    Muun melun kanssa kyll prj.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, krsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivt pid meist motoristeista.
  30.  
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa hyvn kyprn niin sen pitisi olla samanlainen kuin avaruusmiehill; siis liitty saumattomasti suoraan takkiin. Silloin hvi se noin 90% melusta joka muodostuu siit, ett ilmaa/paine-eroja virtaa jostain vlist hallitsemattomasti kyprn sislle ja siit, ett kaulan alue on ilmavirtauksessa voimakkaasti turbulenttinen.
    Muun melun kanssa kyll prj.
    Onnistuisikohan tuo kaulaliinalla...
    Honda Shadow 750 ACE (vm 2001) - vaimo (mun vuoro varmaa seuraavaks?)
    Suzuki GSF 600 s bandit (vm 2002) -m
    Yamaha XV250 Virago (vm 2000) - vaimo
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen