Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 63:sta
  1. #31
    Olen myös harkinnut suojapaidan hankkimista ja Leatt tuntuu muutoin hyvältä vaihtoehdolta, mutta tuo selkäpanssari näyttää jäävän hieman lyhyeksi niskaa kohden.

    Onko kellään kokemusta Rukkan suojapaidoista, esim. Rukka D3O Air RPS Protector?
  2. #32
    Lainaa pistepirkko kirjoitti Katso viesti
    Olen myös harkinnut suojapaidan hankkimista ja Leatt tuntuu muutoin hyvältä vaihtoehdolta, mutta tuo selkäpanssari näyttää jäävän hieman lyhyeksi niskaa kohden.

    Onko kellään kokemusta Rukkan suojapaidoista, esim. Rukka D3O Air RPS Protector?

    Tätä samaa laitosta ja Leattia olen tässä puntaroinut, onko kokemuksia Rukkaihmisillä? Lisäksi, minkälaisia takkeja porukka tuossa päällä pitää? Jos siis nyt suomi-ilmastosta puhutaan, Espanjan t-paitapuuhat on sitten erikseen.
  3. #33
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MoottoriKeisari kirjoitti Katso viesti
    Tätä samaa laitosta ja Leattia olen tässä puntaroinut, onko kokemuksia Rukkaihmisillä? Lisäksi, minkälaisia takkeja porukka tuossa päällä pitää? Jos siis nyt suomi-ilmastosta puhutaan, Espanjan t-paitapuuhat on sitten erikseen.
    Viimekesänä toimi suojapaidan päällä hyvin huppari ja airbagliivi. Täksi kesäksi oon kattellut jotain kevlarhupparia =pakosta joutuu ajelemaan myös kaupungissa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  4. #34
    Menin ja tilasin tuon Leattin 3DF AirFit Liten, mutta oli se selkäpanssari niin auttamattoman lyhkänen että pakko oli lähettää takaisin. Alapuolikas selästä oli täysin suojatta, samoin ylimmät nikamat. Ehkä se on tuo minun pitkä selkä, kuten kerran työterveyslääkäri asian ilmaisi.

    Edelleen mietityttää Rukkan vermeet. Oliskohan ne enemmän meidän suomalaisten mitoissa.
    Viimeksi muokannut: pistepirkko; 18.03.2019 klo 17:47.
  5. #35
    Lainaa pistepirkko kirjoitti Katso viesti
    Menin ja tilasin tuon Leattin 3DF AirFit Liten, mutta oli se selkäpanssari niin auttamattoman lyhkänen että pakko oli lähettää takaisin. Alapuolikas selästä oli täysin suojatta, samoin ylimmät nikamat. Ehkä se on tuo minun pitkä selkä, kuten kerran työterveyslääkäri asian ilmaisi.

    Edelleen mietityttää Rukkan vermeet. Oliskohan ne enemmän meidän suomalaisten mitoissa.
    On, ainakin selän osalta.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  6. #36
    Lainaa pistepirkko kirjoitti Katso viesti
    Menin ja tilasin tuon Leattin 3DF AirFit Liten, mutta oli se selkäpanssari niin auttamattoman lyhkänen että pakko oli lähettää takaisin. Alapuolikas selästä oli täysin suojatta, samoin ylimmät nikamat. Ehkä se on tuo minun pitkä selkä, kuten kerran työterveyslääkäri asian ilmaisi.

    Edelleen mietityttää Rukkan vermeet. Oliskohan ne enemmän meidän suomalaisten mitoissa.
    Missäs pistepirkko vaikuttaa, mulla on Scott 450 joka jää käyttämättä crossiin liika pitkän selkäpanssarin vuoksi. Crossissa kun jumppaa ni välillä selkäpanssarin alaosa koskettaa satulaan ja se ei tunnu hyvältä. 180/85 suomalaiselle istuisi muuten hyvin. Oon harkinnu että sataan panssaria lyhemmäksi, mutta jotenkin se ei tunnu hyvältä ajatukselta. Tota saisi ainakin kokeilla ja varm,aan sen myyn alle 10krt käytettynä sopivasti pois.

    Tollane: https://www.fc-moto.de/en/Scott-Purs...otector-Jacket
    vuoristoatleetti
  7. #37
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Missäs pistepirkko vaikuttaa, mulla on Scott 450 joka jää käyttämättä crossiin liika pitkän selkäpanssarin vuoksi. Crossissa kun jumppaa ni välillä selkäpanssarin alaosa koskettaa satulaan ja se ei tunnu hyvältä. 180/85 suomalaiselle istuisi muuten hyvin. Oon harkinnu että sataan panssaria lyhemmäksi, mutta jotenkin se ei tunnu hyvältä ajatukselta. Tota saisi ainakin kokeilla ja varm,aan sen myyn alle 10krt käytettynä sopivasti pois.

    Tollane: https://www.fc-moto.de/en/Scott-Purs...otector-Jacket
    Näyttää mielenkiintoselta, mutta asun tätä nykyä täällä Genevessä, Sveitsissä joten hiukan käy pitkäksi tuo matka kokeilemaan.
    Kiitos kuitenkin tarjouksesta.
  8. #38
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on tommonen
    https://www.24mx.fi/suojaliivi-raven-torso#?p
    Tai ainakin saman näköinen ja samasta paikasta tilattu.
    Reilu 2 vuotta ollut käytössä. Oikeen mukava päällä.
    Kerran murtunut olkapää ja viimeksi murtui kylkiluu. Mutta oikeen mukava on päällä. Testaus jatkuu
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  9. #39
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Leatt:n 3d:t (AirFit) meillä olleet käytössä jo oisko neljä vuotta ja ainoa mitä nyt täytyisi tehdä on vetoketjun vaihto mun paidasta... Se on pari kertaa viime kesänä kapinoinut, takit on samaa kokoa ja mulla on vähän ympärysmitta isompi niin joutuu piukotuksiin... Muuten ne on olleet mukavat, ei kuumakaan kun on verkkoa ja venyy, helteellä mulla semmonen tosi kiva kankainen mesh-rotsi ja muuten nahkatakki (josta suojat poistettu). Ei olla kumpikaan käytäntöä kokeiltu eli kaatuessa sitä tuotetta testattu, vielä...

    Eikä ole tylsä pukea ja käyttää, ei haittaa liikkumistakaan mitenkään. Erittäin hyvä, sanoisin.

    Motokeitaaltahan ne hyllystä löytyi.
    Kelkalla oon pyöriny jäisellä reitillä katon kautta ympäri samaisella Leattin paidalla ja selkä-ja kyynärsuojat toimi ainakin oikein mainiosti. Selkäsuojan yläosa on kohtuu matala niskasuojan käytön/tilan vuoksi, mutta iskut tulee yleensä alemmas. Rintapanssarin kohtaan mikään ei sattunu osumaan, mutta tuon yksosasen rintapanssarin pitäis olla keskeltä halkeavia reippaasti parempi. Kiva päällä. Paita vaan alkaa kulua puhki suojien alareunojen kohdalta muutaman kauden jälkeen.
    Viimeksi muokannut: mp71; 09.04.2019 klo 15:08.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  10. #40
    Nyt on hallussa tuo Rukka RPS suojapaitaversio ja heti lisää hankintakysymyksiä. Tekstiilitakki on mallia hanx jonka suojat saa helvata sviiduun ja on muutenkin pikkusen reilu niin ei aiheuta ongelmaa. Tekisi mieli lämpimästä kesästä haaveillessa vielä lisätä nahkatakki vaatevalikoimaan ja nyt kyssäri että millaisia nahkarotseja suojapaitailijoilla on päällä? Koko on tietty personal juttu mutta onko missään myynnissä esim vähemmillä/ilman suojia nahkatakkeja tätä asiaa silmälläpitäen. Minkä verran pitäisi olla paksuutta mahassa että uskaltaisi luottaa ns, ei tätä harrastusta varten suunniteltuun rotsiin.
  11. #41
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MoottoriKeisari kirjoitti Katso viesti
    Nyt on hallussa tuo Rukka RPS suojapaitaversio ja heti lisää hankintakysymyksiä. Tekstiilitakki on mallia hanx jonka suojat saa helvata sviiduun ja on muutenkin pikkusen reilu niin ei aiheuta ongelmaa. Tekisi mieli lämpimästä kesästä haaveillessa vielä lisätä nahkatakki vaatevalikoimaan ja nyt kyssäri että millaisia nahkarotseja suojapaitailijoilla on päällä? Koko on tietty personal juttu mutta onko missään myynnissä esim vähemmillä/ilman suojia nahkatakkeja tätä asiaa silmälläpitäen. Minkä verran pitäisi olla paksuutta mahassa että uskaltaisi luottaa ns, ei tätä harrastusta varten suunniteltuun rotsiin.
    Mikäli kyseessä ei ole kirjoitusvirhe, niin varmaan ton verran paksuutta suojaa hyvin, koska t-paitakin menee.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #42
    Ja tieten.... ”nahan” paksuutta tässä tavoiteltiin, vaan googlekin auttoi malttamatonta kysyjää ainakin suhteelliseen suuntaan.
  13. #43
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MoottoriKeisari kirjoitti Katso viesti
    Ja tieten.... ”nahan” paksuutta tässä tavoiteltiin, vaan googlekin auttoi malttamatonta kysyjää ainakin suhteelliseen suuntaan.
    Asia selvä... nahka on nahkaa, ettei sikäli asialla väliä. Perusnahkatakit oman mutumuistelun perusteella tosin ovat vähän ohkaisempaa kamaa kuin mp-vermeet.

    Sitten luulisi, että mp-takissa saumat on vähän vankemmat kuin perus taksikuskin mustassa nahkatakissa

    Tällä on merkitystä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #44
    Lainaa MoottoriKeisari kirjoitti Katso viesti
    Nyt on hallussa tuo Rukka RPS suojapaitaversio ja heti lisää hankintakysymyksiä. Tekstiilitakki on mallia hanx jonka suojat saa helvata sviiduun ja on muutenkin pikkusen reilu niin ei aiheuta ongelmaa. Tekisi mieli lämpimästä kesästä haaveillessa vielä lisätä nahkatakki vaatevalikoimaan ja nyt kyssäri että millaisia nahkarotseja suojapaitailijoilla on päällä? Koko on tietty personal juttu mutta onko missään myynnissä esim vähemmillä/ilman suojia nahkatakkeja tätä asiaa silmälläpitäen. Minkä verran pitäisi olla paksuutta mahassa että uskaltaisi luottaa ns, ei tätä harrastusta varten suunniteltuun rotsiin.
    Kyyllä sitä "mopotakeilla" kuitenkin suojapaidankin päällä on menty.

    Oikeastaan ihan siksi, että ne on monet leikattu "muotoon" , saumojen ompeleita hieman
    mietitty ja joissain paikoissa vahvikkeita.

    Näin siis silloin, kun päädytään vetämään rotsi päälle.
    Jollain crossipaidalla tms. haetaan sitten tarvittaessa tappiin niitä ns. välillisiä turvallisuustekijöitä vaikkapa
    kunnon helteillä. Siis kun on reilusti yli 30 mittarissa, happi loppuu, pierrettää ja pyörryttää.

    Eli se tarkkaavaisuuden herpaantuminen helteestäkään uupuneena ei ole hyvä juttu.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    Leatti päällä on nyt ajettu about 1000km. On totta ettei tuota juurikaan päällänsä huomaa, kun makkaransa saa suojakuoreensa ahdettua

    Eikä pidä ymmärtää väärin, itse olen mitoitukseltani normaali vartaloinen 170cm joskin leveäharteinen. Kooksi valikoitui tuo s/m koskapa L tuntui vähän "löysältä".

    Päällepukeminen oli kyllä aikamoinen rituaali ensikerroilla, työn uuvuttamat ylävartalon lihakset/olkapäät kun liikkuvuudeltaan eivät enää ole parasta A-ryhmää ja sen vetoketjun kanssa tuli jokakerta liuta perkeleitä ulos, ennenkuin oivalsin vetää sen rintaremmin ensin kiinni ja sitten vasta alkaa säätää vetoketjun kanssa. Tämäkään ei sinällään ole paidan syy, vaan omat kuluneet/jäykistyneet olkapäät ja niiden liikkuvuus.

    Paita on oikeasti mukava päällä, vaikkakin minulla tuo rintasuoja kyllä rajoittaa hiukan liikkuvuutta, alaspäin katsoessa ja esim. maasta jotain poimiessa / kenkiä jalkaan pukiessa rintasuoja rajoittaa varren taipumista. Saatoipa näyttää hieman koomiselta, kun tankatessa putosi hanska maahan, enkä tiennyt miten se olisi parasta sieltä nostaa ylös.. Rintasuoja kai painaa takkia ylemmäs ja takin kaulus taas sitten rajoittaa kypärää / pään taittumista alas. Ajaessa homma toimii täysin ilman ongelmia.

    Ajellessa etenkin tuo rintasuoja ohjaa ryhtiä hieman suoremmaksi mikä ei ole paha asia ollenkaan, eipähän niin helposti tule istuttua lysyssä selkäänsä kipeäksi pitemmillä siirtymillä. Pyörän selkänoja olikin hieman haastavampi verrattuna takin ohuempaan telttapatjaan, mutta siihenkin tottuu, kun vähän säätelee ja löytää oikean asennon. Epäilemättä rahansa arvoinen ostos, joskin kyllä vaatii hiukan totuttelua käyttöön ja viitsimystä pukemiseen, toisaalta takissa ei enää ole suojia joten pakkohan se on aina päällensä laittaa..
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  16. #46
    Onko kellään tietoa palautuvatko nuo esim. Leattin iskusta kovettuvat suojat takaisin pehmeiksi, kovettumisen lälkeen?
    Moto Guzzi V85tt
  17. #47
    Palautuu. Ei ne varsinaisesti kovetu, tuolla mössöllä on niin hirveä hystereesi että se vaan ei suostu mukautumaan nopeaan muodonmuutokseen. Olen pari vuotta enduroinut Leattin kyynärsuojilla.
  18. #48
    ok kiitti
    Moto Guzzi V85tt
  19. #49
    Leatt 3D Airfit ollut nyt katukäytössä tämän kevään (n. 2 tkm) ajan. Tuntuu olevan hintansa väärti.

    Suojat pysyvät paikoillaan olipa päällystakkina paksu Rukan tixtex tai kevyempi Sweepin nahkatakki. Ajossa tuon päälläoloon ei kiinnitä huomiota.

    Taukopaikoilla tosin on hieman koominen olo, kuin Robocopilla jos takin riisuu. Mutta tuohonkin tottuu...

    Ei ole enää paluuta "normisuojiin", sen verran vakuuttava ja hyvin istuva vehjes tuo on.

    Tuosta innostuneena ostin myös Leattin knee&shim polvisuojat. Sama kokemus - istuvat paljon paremmin kuin housujen omat, pysyvät paikoillaan ja ovat ajossa huomaamattomat. Tosin ihan pillifarkkuihin eivät mahdu.
    NT700V Deauville
  20. #50
    Leatt airfit mietinnässä, mutta onko nuo koot tarkkoja? Kun kokoa kuskilla 164cm ja 53kg, eli pienestä kaverista kyse. Meinasin vaan että sopisiko junior L/XL koko vai meniskö sitä tolla aikuisten S/M koolla?
    Suzuki GSX-R750 1986
    Honda CBR 900RR 1996
    Kawasaki KX 125 1991
    Kawasaki KMX 125 1992
  21. #51
    Leattin airfitistä ei kokemusta. Mutta junnulla Fusion 2.0 samalta valmistajalta ja pitäisi mennä 150cm saakka. Junnu taitaa olla 134cm ja kovasti jo pienen oloinen tämä kyseinen haarniska.
    vuoristoatleetti
  22. #52
    Lainaa GizzerG kirjoitti Katso viesti
    Leatt airfit mietinnässä, mutta onko nuo koot tarkkoja? Kun kokoa kuskilla 164cm ja 53kg, eli pienestä kaverista kyse. Meinasin vaan että sopisiko junior L/XL koko vai meniskö sitä tolla aikuisten S/M koolla?
    Leattin sivuilta 3DF Airfit kokotaulukko:
    Unisex fit
    #S/M (160 – 172cm | 5’2” – 5’8”)
    #L/XL (172– 184cm | 5’8” – 6’)
    #XXL (184– 196cm | 6’ – 6’5”)

    Mutta eihän se lopullisesti selviä muuten kuin kokeilemalla...
    NT700V Deauville
  23. #53
    Lainaa V2 kirjoitti Katso viesti
    Leattin sivuilta 3DF Airfit kokotaulukko:
    Unisex fit
    #S/M (160 – 172cm | 5’2” – 5’8”)
    #L/XL (172– 184cm | 5’8” – 6’)
    #XXL (184– 196cm | 6’ – 6’5”)

    Mutta eihän se lopullisesti selviä muuten kuin kokeilemalla...
    Jep. Mulla on itselleni Leatt Fusion 3.0. Koko XXL vaikka olen vain 180cm pitkä, eikä painoakaan ole "kuin" 88kg. Mutta silti Leatt painaa jo paikoillaan haarniskan osalta rintalastaa (paikoillaan pisimmät kaulapalat), vaikka vyötäröltä tilaa olisi vaikka miten paljon. Taas näitä hutiostoksia joita ei ole tositoimissa testattu lainkaan. Kroppa on vaan väärän mallinen tuohon.

    Eli kokeilemalla on todella hyvä neuvo, jota minunkin olisi kriittisemmin pitänyt noudattaa ennen ostoa.
    vuoristoatleetti
  24. #54
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Jep. Mulla on itselleni Leatt Fusion 3.0. Koko XXL vaikka olen vain 180cm pitkä, eikä painoakaan ole "kuin" 88kg. Mutta silti Leatt painaa jo paikoillaan haarniskan osalta rintalastaa (paikoillaan pisimmät kaulapalat), vaikka vyötäröltä tilaa olisi vaikka miten paljon. Taas näitä hutiostoksia joita ei ole tositoimissa testattu lainkaan. Kroppa on vaan väärän mallinen tuohon.

    Eli kokeilemalla on todella hyvä neuvo, jota minunkin olisi kriittisemmin pitänyt noudattaa ennen ostoa.
    Tuo on muuten mielenkiintoinen nykyisten vaatekokojen juttu. Mitä enemmän äksiä, sitä suurempi vyötärönleveys, mutta rinnanympäryksen ja käsivarsien kohdalta tiukka vielä vaikka kuinka monennen äksän kohdalla. Nykymiehet ovat keskimäärin kaljamahaisia kynäniskoja ja tarvitsevat harjateltan asukseen? vaikken pieni ole minäkään, 182cm/93 kg, niin ei meikäläisen paksuin kohta ole vatsan kohdalla.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  25. #55
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Tuo on muuten mielenkiintoinen nykyisten vaatekokojen juttu. Mitä enemmän äksiä, sitä suurempi vyötärönleveys, mutta rinnanympäryksen ja käsivarsien kohdalta tiukka vielä vaikka kuinka monennen äksän kohdalla. Nykymiehet ovat keskimäärin kaljamahaisia kynäniskoja ja tarvitsevat harjateltan asukseen? vaikken pieni ole minäkään, 182cm/93 kg, niin ei meikäläisen paksuin kohta ole vatsan kohdalla.
    Joo, vaikka täs ny on rasvat päässy karkaamaan, ni se että salilla on tullu käytyä enemmän tai vähemmän säännöllisesti 28v aiheuttaa sen että tisseistä mulla vaatteet kii ottaa.
    vuoristoatleetti
  26. #56
    ^Kolmisen vuotta sitten kun ostelin PODin polvitukia, niin mittasin polven leveyden aaltopahvista askarrellulla hahlolla, jotta mitta olisi takuulla oikein mitattu.

    Valmistajan kokotalulukon mukaan L -koko olisi ollut lisäpalojen kanssakin hitusen leveä. Paikallisessa kaupassa suojat olivat tarjouksessa, ja siellä selvisi että XL ilman lisäpaloja oli se sopiva leveys.

    g-salen kaupittelema haarniska sai jöpötyksen aikaan...
  27. #57
    Leatt 3D Airfit
    kokona L/XL
    Olen 175/75 ja sen verran vissiin kynis että ehkä M-kin olisi mennyt. Tuo L/XL ei ainakaan mitenkään puristele mistään, paitsi ehkä hihoista. Mutta pysyy tuo silti paikoillaan kun on Rukan mp-takki päällä. Tosi huomaamaton kyllä päällä ja jos tulee tukalan kuumaa kesällä (hope so) niin joku t-paita varmaan riittää päällä ja silti on täys suojat. Hyvä!
    Moto Guzzi V85tt
  28. #58
    Leatt L/XL ja pituutta 186, painoa 90, pitkat raajat ja lyhyt selka. Aika passeli. Lihoa ei enaa voi.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  29. #59
    Tilasin nyt tuon s/m koon suojapaidan. Hinnaksi tuli 243e
    Suzuki GSX-R750 1986
    Honda CBR 900RR 1996
    Kawasaki KX 125 1991
    Kawasaki KMX 125 1992
  30.  
  31. #60
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Tuo on muuten mielenkiintoinen nykyisten vaatekokojen juttu. Mitä enemmän äksiä, sitä suurempi vyötärönleveys, mutta rinnanympäryksen ja käsivarsien kohdalta tiukka vielä vaikka kuinka monennen äksän kohdalla. Nykymiehet ovat keskimäärin kaljamahaisia kynäniskoja ja tarvitsevat harjateltan asukseen? vaikken pieni ole minäkään, 182cm/93 kg, niin ei meikäläisen paksuin kohta ole vatsan kohdalla.
    Vallitseva vartalomalli on gotleetti, eikä atleetti;)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen