Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Kasassa on yli 100 000 ajettuja kilsoja tixtexeillä, joissa kaikki suojat nille tehdyissä taskuissaan. Tunnettu tosiasia on että jos/kun ukko pyörii asfaltilla, nuo takissa/housuissa mukana olevat suojat liikkuvat ja siirtyvät väkisinkin paikoiltaan, eivätkä välttämättä toimi niin kuin niiden tarkoitus olisi.

    Nahka vs gore keskustelua en tästä halua koska gore tulee aina olemaan minun ajoasuna.
    Gorepuku tulee tietty olemaan tuon panssarin päällä, ilman suojia tietty.

    Kiinnostaa oikeasti onko orggilaisilla käytössä esim tuollaista suojapaitaa joka minua kovasti kiinnostaa:

    https://www.jokiniemimotors.fi/suoja...uojapaita.html

    1. Itsellä epäilyttää tuo käytettävyys. Onko pakkopullaa pukeutua siihen vs vetää takki päälle jossa suojat paikoillaan.

    2. Estääkö liikkuvuutta mitenkään kun on "ihollaan" tehokkaamin kuin takki.

    3. Miten muu pukeutuminen sitten, lämpötakki, sadetakki jne...siihen päälle.

    Kaikki kokemukset kiinnostaa käytettävyyden kannalta, esim ruokatauolla takki on helppo heittää mäkeen ja kas on keveämpi olo, miten lie tuollaisen haarniskan riisuminen yleisellä paikalla, tuleeko lapset pyytään robocobilta nimmareita?

    Paukkuliiveistä on täällä jo juttua ja jätetään ne pois keskustelusta, ei minun juttu.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  2. #2
    Aika raskaalta ja hankalalta tuo näyttää.
    No enpä tiiä.

    Minulla on Leatin 3DF Airfit suojatakki.
    Olen todennut sen erinomaiseksi kankaisen allroad ajotakkini alla.
    Hintaa sillä on, mutta tuleepa käytettyä ja hyvän suojan se antaa.

    Kevyt, suojaava, helppo pukea ja riisua.
    Vilpoinen helteellä ilman takkia.

    Viime kesänä ajelin pelkästään T-paita ja se päällä kolme viikkoa Euroopan helteissä, kun ajotakkikin oli liikaa.
    Tuota voin ainakin suositella.
    Muutama kaverini suositteli sitä minulle, joten sen hommasin.

    Tuollainen, klik
    Pekka
  3. #3
    Itelläni on tuollainen Hallvarssonin jota käytän helle-päivinä.
    Viimekesänä oli ihan kiva. Antaa paremmin suojaa kuin t-paita.
    Pistän yleensä nahkaliivin tuon päälle ja viime kesänä vielä pääkallo naamarin.
    Oli kyllä kuin Roboskull ja hauskaa oli liikennevaloissa.

    Tohon jos haluaa vois yhdistää jonkun ison kevlar paidan !
    EK
  4. #4
    Mulla on ollut muutaman vuoden Thor impact rig. Siihen aikaan kun kokeilin siinä oli paras liikkuvuus muihin verrattuna ja hyvät säädöt.
    Jos päällystakki on sopivan väljä, niin ei tule ongelmaa. Otin Rukan goretakista osan suojia pois, että tuo paita istuu paremmin. Hellekeleillä reissussa olen heittänyt suojapaidan päälle pelkän crossipaidan.
    Jos tarvii pukea lisää lämmintä päälle tai gorekuorta, niin ahdasta saattaa tulla.
    Huono puoli noissa suojavarusteissa on sama kuin auton turvavyössä - ilman sitä tulee alaston olo, kun tottuu käyttämään.
  5. #5
    Tuossa mun Leattissä on sekin hyvä puoli, että ajotakki menee helposti päälle.
    Noi muut näyttävät aika massiivisilta ja hankalilta siinä suhteessa.

    Esimerkiksi tuo Rig, klik
    Pekka
  6. #6
    Voin kompata pekkaveetä. Ostin Leattin viimekaudelle ja hyvä on ollut. Kun takissa ei tarvitse suojia, niin se on mukavampi ja kevyempi päällä. Ja äärimmillän se takki voi olla pois päältä. Tosin kyllä päällystakillakin maantieajossa on oma toiminnallisuus, joten ihan ilman ei välttämättä viitsi olla. Suomikeleissä ei kyllä tarvitsekaan. Leatissa pysyy suojat kyllä takuuvarmasti oikeissa paikoissa, siinä on myös rintakehäsuoja, joita ei ajotakeissa ole. Hyvä ostos.
    -juha-
  7. #7
    Itsellä Leatt alunperin hankittu enduroon, mutta nopsasti se tuli mukaan myös asfaltille (erityisesti rintasuojan vuoksi).

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Honda CBR 1100 XX
  8. #8
    Lainaa TH1972 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä Leatt alunperin hankittu enduroon, mutta nopsasti se tuli mukaan myös asfaltille (erityisesti rintasuojan vuoksi).
    Pahimmat vammat ja seuraukset tulevat kai juurikin maantie onnettomuuksissa tuonne etupuolelle.
    Kylkiluut lyttyyn ja sisäelimet vaurioituvat muusiksi.

    Rintapanssari on hyvä olla.
    Pekka
  9. #9
    Pää, rinta, niska.. Siinä kai ne pahimmat vammakohdat.

    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Pahimmat vammat ja seuraukset tulevat kai juurikin maantie onnettomuuksissa tuonne etupuolelle.
    Kylkiluut lyttyyn ja sisäelimet vaurioituvat muusiksi.

    Rintapanssari on hyvä olla.
    Honda CBR 1100 XX
  10. #10
    Aika pätevältä vaikuttaa tuo Leatt. Oman Dainesen kyynär ja olkapääsuojat istuu aika hyvin, joten googlasin tämmösiä vaihtoehtoja:

    https://www.motoin.de/Clothing/Prote...st::36519.html

    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ctor-Vest-0002

    https://www.hibike.com/leatt-3df-air...2#var_96621202

    Joku suoja menee hankintaan mutta mikä..?!
  11. #11
    Päällä käytettävästä takista omat suojat lep... tai kaappiin.

    Takin tulisi olla "haarniskan" päällä aika lailla "oikean kokoinen". Helvetillisten välikerrosten/
    lämpöliivien tms. vaatimat tilavaraukset saavat aikaan sen ettei takki ole riittävän napakka haarniskan päällä.
    Asialla on kunnon kyydeistä kontatessa varsin suuri merkitys haarniskan suojausten tontilla pysymiseen.

    Haarniskojen (suojapaitojen) välillä on toki kohtalaisia eroja tuossa vermeiden pysymisessä
    oikeilla paikoillaan, mutta "oikean" kokoinen ja tavoitteita tukeva päälivaatetus auttaa aina asiassa.

    Käytettävyydestä päälitakkien yhteydessä voisi omasta puolesta todeta seuraavan.

    Tixtex tai nahkarotsi.... ei väliä. Homman juju taitaa liittyä pukemiseen ja riisumiseen.

    Itsellä on päälitakit (välivaatetuksella ja ilman) sovitettu sen kokoisiksi, että haarniska/suojapaita
    on koko ajan takin sisällä paikoillaan ja koko toosa puetaan/riisutaan kerralla kuten takki suojineen.
    Toimii kuin junan huussi.

    OK... vaatii toki eri olosuhteisiin ja välivaatetuksiin kahta takkikokoa.
    Itse olen tuon satsauksen "hyväksynyt" koska itselle hyvin istuva "täyshaarniska" kunnon selkä/alaselkä-
    suojineen... + muine herkkuineen tuo varsinkin nahkarotsin kanssa aika hyvän passiivisen suojauksen
    "vesirajan" yläpuolelle. Ei puutu enää kuin apinapuvun niskakyttyrä ja erillinen niskatuki
    Tästä vesirajan yläpuolisesta alueestahan me nyt keskustellaan ?

    Hellekelien crossipaidan suhteen taitaa olla niin, että se ei tietty paljoa pitele suojia tonteillaan.....
    mutta pelittää juurikin hellekeleillä erinomaisen tehokkaasti KOKONAISTURVALLISUUTTA LISÄÄMÄLLÄ.

    TARKKAAVAISUUS, TARKKAAVAISUUS ja TARKKAAVAISUUS !!!

    Se lerpahtaa kuin lehmän häntä siinä kohtaa kun "soijavaahto" alkaa pursuta kuskilla molemmista päistä.
    ......ja mikäs oli mopoilijan yksi pahimmista vihollisista? Juu.... tarkkaavaisuuden herpaantuminen .

    Mut joo.... asiat tahtoo koostua monista yksityiskohdista.... edelleenkin ja vähän asioissa kuin asioissa.
    Käytettävyys, istuvuus ja mukavuus ei poikkea joukosta mitenkään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Bone tuossa edellä totesi hyvinkin olennaisen tosiasian. Eri olosuhteisiin pitää valitettavasti olla erilaiset ajokamat. Pinkkaa jos olisi tarpeeksi, niin eri ajo-olosuhteisiin olisi eri ajopelit.. :-D

    Tuohon Pekan kommenttiin liittyen voi jokainen pohtia miltä oma stonga lisävarusteineen (!! navigaattoriteline jne. lisähärpäke, jossa teräviä reunoja) tuntuu rintalastaa vasten kun tulee äkkipysäytys, jonka myötä kuski jatkaa liikkeen suuntaan.. Jep. Rintapanssari on oikein hyödyllinen lisävaruste myös ihan "tavis" motoristilla!


    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Pahimmat vammat ja seuraukset tulevat kai juurikin maantie onnettomuuksissa tuonne etupuolelle.
    Kylkiluut lyttyyn ja sisäelimet vaurioituvat muusiksi.

    Rintapanssari on hyvä olla.
    Honda CBR 1100 XX
  13. #13
    Arvasinhan minä että orggilaisilta saa parhaat vinkit ja mitä pikimmin!

    Tuo rintasuojauksen puuttuminen on itselläkin ollut yksi "huolenaihe" ja tuo takin massiivisuus suojien kanssa on alkanut tosissaan ärsyttää, etenkin selkäsuoja tekee takista sellaisen lankun ettei sitä mihinkään pieneen tilaan mitenkään saa ahdettua jos tarve tulee.

    Erittäin hyviä vinkkejä kaikilta, mutta kyllä tuo Pekkaveen:n ehdottama Leatt vie homman maaliin ihan kympillä. Jo pelkästään kuvia vertailemalla näkee miten tuo Leatt istuu iholla ihan eritavalla, kuin oman linkkini Robocop viritelmä.

    Olipa tuosta Leattin guukkeloimisesta sellainenkin hyöty, että löysin itselle "uuden" kivijalkakaupan "läheltä" itseäni (reilu 200km suuntaansa)(joo, asun takahikiällä) joka sanoo maaliskuussa saavansa tuotetta kauppaansa, sinne siis keväämmällä testailemaan, kun tuo meikän koko sattuu olemaan hankalasti juuri tuossa Leattin kokoluokkien s/m - l/xl välissä, ei tiedä onko s/m liian pieni vai l/xl jo liian iso.

    Knoppitietona jos joku muukin innostuu asiasta, huomasin myynnissä olevan kahta samannäköista, mutta eri nimistä versusta olevan tarjolla. Airfit ja Airfit lite joista jälkimmäinen on hieman kevennetty versio, eli ei niin suojaava kuin tuo ensimmäinen, samoin noissa hihattomissa versioissa, vinkkinä Juhakoo:lle...

    https://www.leatt.com/shop/bike/prot...oft-shell.html

    Kiitos kaikille vinkeistä, näillä mennään.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  14. #14
    Mulla on suojaliivi jossa rinta- ja selkäsuojat. Itse olen myös harkinnut suojapaitaa. Sovittelin joskus Motonetissä jotain mutta se oli vähän liian pieni ja siten ahdistava päällä. Nuo jotkut paidat on aika kuuman näköisiä. Rukan suojapaidassa on fleece hihat, helteellä varmaan kiva. Alpinestarsilla näyttää olevan keveämmän oloinen malli. https://www.alpinestars.com/bionic-tech-jacket

    Sehän noissa suojapaidoissa on parasta että voi käyttää lähes mitä vaan siviilirytkyä päällä. Kaupunkiajossa mukava juttu.
  15. #15
    Kannattaa ottaa vaihtoehdoksi myös Leatt 3DF Airfit rintapanssari, tuo on todella kevyt ja ohut, joten mahtuu hyvin takin alle.
    Nuo suojapaidat, joissa on kaikki suojat, ovat hieman paksumpia, joten ei välttämättä mahdu takin alle.
    https://www.mprengas.fi
  16. #16
    Tuota himottelin minäkin mutta arvelin että on enskahommiin liian kuuma. Minulla on 3DF kyynärsuojat joiden kanssa on aika paljon kontattu. Niiden mukana olon huomaa vain kaatuessa, tykkään kovasti.
  17. #17
    Juu pitääkin sovittaa molemmat perus ja lite. 20€ näyttää hinnan eroa olevan Stormilla. Toi L/XL on omaan torsoon varmaan sopivan napakka
  18. #18
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuossa mun Leattissä on sekin hyvä puoli, että ajotakki menee helposti päälle.
    Noi muut näyttävät aika massiivisilta ja hankalilta siinä suhteessa.

    Esimerkiksi tuo Rig, klik
    Juu, ei ole epäilystäkään, etteikö tuommoinen Leatt ole hyvä, mutta on sillä myös hintaa tuplasti muihin verratuna.
  19. #19
    Tosiaan: ehdottomasti kokeilemaan, kun suojista kyse, jos nyt muutoinkin järkevää. Itsellä kuraleikeissä https://www.storm-motor.fi/ajovarust...ctor-55-black/ takin alla ja ajateltu koko ei todellakaan ollut toteutunut (kroppa vertautuu normaalioloissa kukkakeppiin tai muualta biologin ympyröistä tuttuun vinkuheinään). Topicista intoutuneena kokeilin nahkojen alle, tuloksena Notre Damen kellonsoittaja johtuen selkäosan muotoilusta, mutta tixtexien alle ihan jees. Helppo pukea, paitaosa uunoturhapuroa eli hengittää, mutta ei kylmäkään kangista, hihat vetskarilla irti jne. Toihan vois mennä jossain uuvuttavilla siirtymillä ihan jees, ei kylläkään ikinä pakkaudu mihinkään kassiin/laukkuun järkevästi.
    Ratapäiville mukaan: saappaat, retkisänky, pakettiauto ja lukemista.
  20. #20
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti

    Olipa tuosta Leattin guukkeloimisesta sellainenkin hyöty, että löysin itselle "uuden" kivijalkakaupan "läheltä" itseäni (reilu 200km suuntaansa)(joo, asun takahikiällä) joka sanoo maaliskuussa saavansa tuotetta kauppaansa
    Mikä tuo tuommoinen kivijalkakauppa on, jolla on valikoimassaan noin hyvä suojatakki?
    Hyvä, kun tuet suomalaista paikallista yrittäjää.
    Pekka
  21. #21
    Oma selkäsuoja rintapanssari alkaa olla elämänkaaren lopussa. Onko kokemuksia Sweep Kusazurista?
  22. #22
    Sweepin kyynär- ja olkasuojat aika kepoiset, mutta muuten ok.
  23. #23
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia Sweep Kusazurista?
    On kokemuksia!
    Heinäkuussa 2017 mersu kurvasi eteeni suoralla asfalttitiellä. Vauhtia mulla oli n. 70km/h. Mulle ei jäänyt aikaa reagoida eikä jarruttaa joten osuma mersun etukulmaan oli väistämätön. Lensin kaaressa auton yli ojanpenkkaan ja otin mukaan pari postilaatikkoa. Jäin makaamaan ojan pohjalle johon sain parissa kymmenessä minuutissa ensiapua.
    Siitä ambulanssilla sairaalaan ja röntgen- sekä magneettikuvien jälkeen todettiin että 2 niskanikamaa on murtunut. Todennäköisin syy on kun tulin ojaan jotakuinkin pää edellä, ja pää vääntyi ojanpenkkaan osuessa.
    On vaikea sanoa olisiko edes niskatuki suojannut niskarangan murtumalta.
    Joka tapauksessa osumia tuli muitakin (esim. ne postilaatikot) ja missään muualla ei ollut murtumia.
    Mulla oli päällä kyseinen Sweepin Kusazuri ja ostin heti toisen samanlaisen kun olin riittävästi kuntoutunut!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #24
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    On kokemuksia!
    Minkälainen tuo on päällä hellekelillä? Hiostaako pahasti?
    NT700V Deauville
  25. #25
    Käytän suojapaitaa juuri helteellä, päällä läpipuhaltava takki. Viime kesänä ajoin kolme päivää 35 asteen kelissä, hyvin toimi, myös paikallaan ollessa.
  26. #26
    Kävin tänään ostamassa: Leatt 3DF AirFit suojaliivi - Ajovarusteet - Storm Motor

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...it-suojaliivi/

    Lite versio ei ollut sen köykäsempi päällä joten pare mennä turvallisemmalla
  27. #27
    En jaksa kaivaa, niin kysyn.. Mitä eroa noilla Leattin "normi" ja "Lite" suojapaidoilla on sillai aikuisten oikeasti???
    Honda CBR 1100 XX
  28. #28
    Lainaa TH1972 kirjoitti Katso viesti
    En jaksa kaivaa, niin kysyn.. Mitä eroa noilla Leattin "normi" ja "Lite" suojapaidoilla on sillai aikuisten oikeasti???
    Tuossa erot:


    BODY PROTECTOR 3DF AIRFIT LITE
    Premium Level One Soft 3DF Body Protection

    The 3DF AirFit Lite offers a slim, light fit that protects the chest, back, elbows and shoulders. Made of the same 3DF AirFit impact foam as the 3DF AirFit Body Protector, the Lite version also has a soft, flexible construction but protects your body by absorbing energy upon impact.

    Scoring a total of 18 points in the Leatt protection system, it is CE tested and certified as impact protection. It will fit your body perfectly as the multi-layer impact foam is made of a sandwich-type lay-up that allows for movement between the layers, permitting easier bending and therefore better comfort. For added convenience, it is compatible with your neck brace and even offers additional upper-chest protection for non-neck brace users. The 3DF AirFIt Body Protector is the next level in safety with 21 points.

    BODY PROTECTOR 3DF AIRFIT
    Optimum Level Two Soft 3DF Body Protector

    Our soft shell 3DF AirFit Body Protector offers chest, back, elbow and shoulder protection and scores a total of 21 points in the Leatt Protection rating system.

    Made of soft and flexible 3DF AirFit impact foam, it conforms to your body shape to offer a comfortable fit. This foam absorbs energy however, protecting you during a crash by taking those hard knocks.

    The body protector is compatible with your neck brace and even offers extra upper-chest protection for non-neck brace users. It is further equipped with an elastic chest strap that will ensure an even better fit, and the impact foam’s perforated design allows for ventilation.

    CE tested and certified as impact protection, this body protector offers the perfect combination of comfort and premium protection.
    Pekka
  29. #29
    Lainaa V2 kirjoitti Katso viesti
    Minkälainen tuo on päällä hellekelillä? Hiostaako pahasti?
    Kyllähän se hiostaa varsinkin selästä. Mutta on mielyttävämpi kuin oikeastaan mikään takki mitä olen kokeillut.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #30
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mikä tuo tuommoinen kivijalkakauppa on, jolla on valikoimassaan noin hyvä suojatakki?
    Olet oikeassa, tarkemmin asiaa tutkittuani kyseessä onkin nettimyymälä joilla on myös huolto/liiketilat, eikä näytä olevan auki ainakaan näin sydäntalvella. Pitännee selvitellä onnistuuko molempien kokojen tilaaminen liikkeeseen jossa saisi noita rauhassa kokeilla.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen