Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Erilaisia tapoja olen yrittänyt miettiä, miten voisin kuumalla kelillä "lukita" ajopuvun pyörän luo, jos lähden kuljeskelemaan vaikkapa kaupungille? Esim. hälyttävä vaijerilukko, vaijeri pujotettuna hihan ja lahkeen läpi, toki vaijeri helppo katkaista, ja välittääkö kukaan hälytyksestä?
    Hyviä ideoite otetaan vastaan.
  2. #2
    nuo ovat harvinaisia opportunistisia varkauksia, tuskin kukaan mitään hikistä gorea varastaa, mutta jonkun nahkatakin ehkä voisi varastaa. jos on vaijerilukko, niin ei siellä kukaan kävele leikkurit taskussa ja jos kävelee, niin ei sille sitten mitään voi. eli kokeilee ja jättää jos on lukossa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Samoilla linjoilla...

    Ensinnäkin, jos joku on päättänyt viedä kamata tai vaikka koko pyörän, niin lähteehän ne.
    Hetken mielijohteesta tehdyt kamojen pöllimiset toivon estyvän vaijerilukoilla. Painoarvo sanalla toivon.
    Esim. kypärän vedän aina vaijerilukolla kiinni pyörään ja arvokkaimmat kamat lukittaviin ALU-boxeihin.
    Takin/housut saa samoin vaijerilukolla kiinni, jos/kun siltä tuntuu. Toiminut tähän asti. Kop kop.
    Vanhan paskasen ja hielle haisevan tix-tex takin heitin hyvällä kelillä aina vain kuivumaan pyörän päälle...ei kelvannut ikinä kenellekään, enkä ihmettele.

    Ainoastaan fillarista/autosta on mulla pöllitty kamaa, ja nekin kaikki tapahtunut turvallisessa Suomessa.
    Kaupungeissa kannattanee suosia paikkoja, missä on paljon muitakin ajopelejä - porukkaa kun tulee/lähtee jatkuvasti, niin vaatii vähän paremman pokerin ruveta tutkiin/pölliin toisten kamoja.

    Ja niin kuin aina, kaikki riippuu...kaikesta. Esim. missä päin maailmaa ollaan.
    Itse on tullut liikuttua mp:llä vain Schengen alueella.
  4. #4
    Kun käyttää riittävän likaisen ja kuluneen näköisiä vermeitä, niin tuskinpa ne kellekään kelpaavat. Ilkivallantekijöitä lukuunottamatta. Uudet kamat sitten voivat herättää houkutuksia.

    Tuo vaijeri-lukko yhdistelmä on varmaan ihan hyvä satunnaisia ilkimyksiä vastaan ja sitä jotkut seikkailumatkailija-pyöräilijät näyttävät suosittelevan.

    Kaupassa käydessä olen rohkeasti jättänyt hanskat verkon alle ja kypärän roikkumaan tangosta. Ei ole vielä kukaan vienyt - edes Lahdessa. Kun tavarat eivät ole liian näyttävästi paikalleen lukittuna, niin vorohan voi ajatella, että eivät taida olla varastamisen arvoisia...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5
    Itse käytän kevyttä taskuun menevää vaijerilukkoa kypärän pyörään sitomiseen. Esim:

    http://classicbike.fi/m-wave-vaijeri...rolukituksella

    Ei tuota ihan saksilla poikki leikata, joten estänee esim. teini Jonnejen päähänpisto pöllimiset. Niinkään en varkautta pelkää, vaan sitä että voi olla hitusen V-mäistä jatkaa matkaa ilman kypärää.

    En muista oliko tällä foorumilla vai jollain muulla kun joku muisteli kypäränsä kadonneen pyörän päältä ruokatauolla ja yhyttäneensä pari Jonnea kaupungilla jotka käyttivät kypärää jalkapallona kulkiessaan...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itse tekisin niin että paksu muttei liian paksua vaijeria ja sitten joku hälyttävä munalukko. Kukaan ole niin älykääpiö että jaksaa jotain käytettyä nyysiä kun hälytin raikaa korvanjuressa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7.  
  8. #7
    Kelautuvat vaijerilukot ja kaapelit olleet itsellä käytössä jo monella ulkomaan reissulla, eikä mitään ole hävinnyt. Jalkineiden kiinnittäminen hankalinta, jos jättää ajosaappat myös pyörään. Uusissa saappaissa saa vaijerilukon työnnettyä muoviosan alta, vanhemmissa tein nahkapaskalla reiän varren yläreunaan, joka nyt vähän olisi hidastanut mukaan ottamista. Jos laukussa tilaa toiselle saappalle niin tuskin se yksittäinen kellekkään kelpaa, joten sen voi jättää jo pyörän päälle.

    Ct:ssä on satulan alla koukku valmiina kypärän kiinnitykseen, johon saa myös kiinnitettynä oheisen kaltainen kaapelin päät.

    esim.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500...toflex-kaapeli
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei