Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Tiivisteet suunnitellaan sellaisiksi, että tiivistettävä paine painaa tiivistettä vasten tiivisteen vastinpintaa.

    Jos paine vaihtuu alipaineeksi, tiiviste ei enää tiivistä.
  2. #32
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Tiivisteet suunnitellaan sellaisiksi, että tiivistettävä paine painaa tiivistettä vasten tiivisteen vastinpintaa.

    Jos paine vaihtuu alipaineeksi, tiiviste ei enää tiivistä.
    Karrikoiden juurikin näin..... konkreettisissa ratkaisuissa taas asiaan vaikuttaa monen monta
    muuttujaa jotka sotkevat nämä nykyisin niin muodissa olevat... vain mustan ja valkoisen.

    Mutta hyvä kärjistys.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Tiivisteet suunnitellaan sellaisiksi, että tiivistettävä paine painaa tiivistettä vasten tiivisteen vastinpintaa.

    Jos paine vaihtuu alipaineeksi, tiiviste ei enää tiivistä.
    Nomuttatuota... Kommentistasi jäi vähän epäselväksi, että oliko se neutraali toteamus, positiivinen vaiko negatiivinen. Mä oon ajatellu, että männänrenkaiden ensisijainen tiivistystehtävä on estää palotilan painetta karkaamasta kampikammioon. Näin ollen kampikammion alipaineen lisääminen ei ainakaan huononna kyseistä tiivistystä, vaikkakin toisaalta paine-eron kasvu teoriassa lisää vuodon määrää, kun 100% tiiveyttä ei kuitenkaan saavuteta.
  4. #34
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nomuttatuota... Kommentistasi jäi vähän epäselväksi, että oliko se neutraali toteamus, positiivinen vaiko negatiivinen. Mä oon ajatellu, että männänrenkaiden ensisijainen tiivistystehtävä on estää palotilan painetta karkaamasta kampikammioon. Näin ollen kampikammion alipaineen lisääminen ei ainakaan huononna kyseistä tiivistystä, vaikkakin toisaalta paine-eron kasvu teoriassa lisää vuodon määrää, kun 100% tiiveyttä ei kuitenkaan saavuteta.
    Männänrenkaat käsittelevät niin suuria paineita että tuskin imulla aikaan saatavalla alipaineella on niihin mitään vaikutusta. Akselitiivisteiden kestosta en osaa sanoa, luulisi että jos jokin tiiviste vuotaa alipaineen takia, ei ainakaa oljy tule ulos vaan ilma sisään?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5.  
  6. #35
    Männänrenkaan tiivistys aiheutuu paineesta, joka puristaa renkaan männän uran alareunaa ja sylinterin seinämää vasten. Paine siis livahtaa yläpuolelta männän ja renkaan väliin ja painaa rengasta alas/ulospäin. Tiiviys riippuu siis ylä- ja alapuolen paine-erosta, johon voidaan vaikuttaa kasvattamalla palotilan painetta tai pienentämällä vastapuolen painetta.
    Jos siis kampikammion painetta alennetaan, ohivuoto männänrenkaiden kautta vähenee ja tehoja tulee ihan helvetisti. Myös työtahdin teho kasvaa kun tehollinen paine on suurempi tuon muuttuneen paine-eron vuoksi. Teoriassa pakotahdin ja puristustahdin vastukset kasvavat, mutta imutahti tehostuu. Nettovaikutus on kuitenkin plussalla sen 3-4%. Jos ei ole, niin sitten on miehessä vika.
    Viimeksi muokannut: vetomies; 19.01.2019 klo 16:40.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12