Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Tässäpä olis kiinnostava malli näin matkaenskailijalle. Kävin kaihileikkauksessa ja nyt sopivasti sivusta tai ylhäältä tuleva valo aiheuttaa joskus ylimääräisiä "säteitä", joten lippa olis poikaa etenkin vasta-auringossa. Avattavakin olis kuten nuo mihin nyt on tottunut. Onko kukaan ehtinyt kokeilla?
    https://www.schuberth.com/en/product...elmets/e1.html
    https://www.louis.eu/artikel/schuber...-helmet/215370
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  2. #2
    Mulla on ollut kaksi tuollaista käytössä noin 100tkm ja erittäin tyytyväinen olen. Ei paluuta lipattomaan kypärään nyt kun "paremmasta" tietää. Potta tuntuu olevan hieman tilavampi kuin muut Schuberthit (kokemusta ainakin C2, C3 ja C3Pro) leuan ja korvien kohdalta. Moottoritievauhdeissa lippa joskus vähän resonoi, mutta siitä selviää ihan parin millin muutoksella ajoasentoon. Ja se lippa irtoaa parissa sekunnissa jos vetää pitempään motaria vaikka myötävaloon ja resonointi häiritsee. Suosittelen jos vaan sopii pyörän ja miehen tyyliin.

    -jp-

    PS. Siis mun kokemukset BMW R1200GSA:n kanssa, jollain muulla pyörällä ja pleksillä voi tietty olla toisetkin tuntemukset.
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  3. #3
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut kaksi tuollaista käytössä noin 100tkm ja erittäin tyytyväinen olen. Ei paluuta lipattomaan kypärään nyt kun "paremmasta" tietää. Potta tuntuu olevan hieman tilavampi kuin muut Schuberthit (kokemusta ainakin C2, C3 ja C3Pro) leuan ja korvien kohdalta. Moottoritievauhdeissa lippa joskus vähän resonoi, mutta siitä selviää ihan parin millin muutoksella ajoasentoon. Ja se lippa irtoaa parissa sekunnissa jos vetää pitempään motaria vaikka myötävaloon ja resonointi häiritsee. Suosittelen jos vaan sopii pyörän ja miehen tyyliin.

    -jp-

    PS. Siis mun kokemukset BMW R1200GSA:n kanssa, jollain muulla pyörällä ja pleksillä voi tietty olla toisetkin tuntemukset.
    Kiitos kommentista. C3 ja C3Pro on ollut täällä käytössä, tuo lisätila on tervetullut. Tiedossa on että gessun pleksi on toimivuudeltaan osalta omaa luokkaansa, pitänee keväällä yrittää päästä kokeilemaan ton Multin kanssa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #4
    Minulla on ollut E1 kypärä muutaman kauden ja on osoittautunut hiljaiseksi matkakypäräksi. Ostin sen heti markkinoilletulon aikaan ja vain itse naarmutettu visiiri on tullut vaihdettua. Aluksi lippa joskus pärisi, mutta kun kasasin mekanismin alusta loppuun uudelleen, niin hävisi sekin. Kypäräpuhelinkauluskin on toiminut ja istui paremmin, kun poistin siitä turhat pehmusteet yläpuolelta ja reititin mikin hieman mieleisemmäkseni. R12GSA pyörällä olen ajellut tuo päässä. Visiiri ja lippa on helppo irroittaa puhdistettavaksi ja kiinnittäessä lipan lukitsimet on hyvä muistaa tarkistaa. Hyvä kypärä, jos sopii oman pään muotoon.
  5. #5
    Tossa ei näytä olevan radiota ja kypäräpuhelintsydeemejä valmiiksi integroituna kuten C4:ssä. Se on puute. C3 Pro:ssa mulla on srs-kaulus, sen suurin haitta on mikkipuomi ja erittäin hidas lataus. Tuntuu että latausaika on vähintään yhtä pitkä kuin käyttöäaika. C4:n palikoille ainakin ilmoitetaan paljon lyhyempi latausaika.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #6
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tossa ei näytä olevan radiota ja kypäräpuhelintsydeemejä valmiiksi integroituna kuten C4:ssä. Se on puute. C3 Pro:ssa mulla on srs-kaulus, sen suurin haitta on mikkipuomi ja erittäin hidas lataus. Tuntuu että latausaika on vähintään yhtä pitkä kuin käyttöäaika. C4:n palikoille ainakin ilmoitetaan paljon lyhyempi latausaika.
    Tuohon sopii tämä: SCHUBERTH SRC SC10U C3/C3BASIC/PRO/E1 KYPÄRÄPUHELIN BLUETOOTH
    Ei tule mitään kypärän ulkopuolelle, helppo asentaa ja toimii hyvin.
    BMW 1200 GS ADV 14
    Aiemmat:
    MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
    Ktm 400Exc 06
    MV Agusta 312R 08
    Yamaha R1 08
    Suzuki GSXR1000R k7
    Suzuki GSXR1000R k4
    Kawazaki RX1000R 86
    Honda MBX125 84
    Suzuki RM125 81
    Suzuki PV50 82
  7. #7
    Pari kesää olen tuollaisella SRC-kaulurilla varustetulla potalla vetänyt.
    + Lippa on tosi hyvä vasta-aurinkoon ajettaessa
    + Aurinkovisiiri niin ei tartte aurinkolasien kanssa pelehtiä
    + Raitista ilmaa tulee ihan hyvin eikä Pinlock-visiiri huurru
    + Pikalukko on kätevä
    - Meteli
    - Aika painava
    - Lippa riuhtoo ikävästi päätä tuulessa
    - Leukahihna on hiukan liian takana meikäläisen jaloille kallonmuodoille
    KTM 1290 Super Adventure S
  8. #8
    Lainaa kimimikakeke kirjoitti Katso viesti
    Pari kesää olen tuollaisella SRC-kaulurilla varustetulla potalla vetänyt.
    + Lippa on tosi hyvä vasta-aurinkoon ajettaessa
    + Aurinkovisiiri niin ei tartte aurinkolasien kanssa pelehtiä
    + Raitista ilmaa tulee ihan hyvin eikä Pinlock-visiiri huurru
    + Pikalukko on kätevä
    - Meteli
    - Aika painava
    - Lippa riuhtoo ikävästi päätä tuulessa
    - Leukahihna on hiukan liian takana meikäläisen jaloille kallonmuodoille
    Kävin just messuilla sovittamassa. E1 koko M on mulle sopiva, C4:stä pykälää isompi. Mietin tässä noista kommunikaatiohärpäkkeistä että olis paras jos potassa olis vain luurit ja mikki, muu roina ja napit pyörässä. Tällöin kypärään riittäisi pienempi akku ja radion ja muun kommunikaation nappulat (ja näyttö) voisi olla pyörässä.

    Täytyykin käydä vielä kysymässä noista kauluksista lisää. C3pron kaulus on syvältä, ei oikein hyvin pysy paikallaan ja latausjohto on hankala survo fyllien väliin. On se nyt toiminut mutta tuohon hintaan olisin odottanut parempaa.

    Lippa ja tuuli-yhdistelmä kans mietityttää kun pyörä eijo gs, eikä ehkä tle olemaankaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #9
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Kävin just messuilla sovittamassa. E1 koko M on mulle sopiva, C4:stä pykälää isompi. Mietin tässä noista kommunikaatiohärpäkkeistä että olis paras jos potassa olis vain luurit ja mikki, muu roina ja napit pyörässä. Tällöin kypärään riittäisi pienempi akku ja radion ja muun kommunikaation nappulat (ja näyttö) voisi olla pyörässä.

    Täytyykin käydä vielä kysymässä noista kauluksista lisää. C3pron kaulus on syvältä, ei oikein hyvin pysy paikallaan ja latausjohto on hankala survo fyllien väliin. On se nyt toiminut mutta tuohon hintaan olisin odottanut parempaa.

    Lippa ja tuuli-yhdistelmä kans mietityttää kun pyörä eijo gs, eikä ehkä tle olemaankaan.
    Taitaapi olla täsmälleen sama kauluri C3 Prossa ja E1:ssä. Olisi toki parempi jos napit olisi tangossa mutta akun kai on pakko olla pipossa kiinni. Se on ihan:sta arpoa ja muistella mitä mistäkin napista tapahtuu. Toisaalta äänenlaatu on niin surkea että ei oikein viitsi kuunnella ollenkaan musiikkia niin ei ole napeille kovin paljoa asiaa. Kypärämetelin takia popit pitäisi olla niin kovalla että oikeasti korvat soi ajopäivän jälkeen.

    Laturipiuha on kans yks keksintö. Ensin saa kaivella että löytää oikean piuhan ja seuraavaksi se pitää survoa takaisin. Hiukan helpotti pihan löytämistä kun teippas piuhan keltaisella sähköteipillä.
    KTM 1290 Super Adventure S
  10. #10
    Lainaa kimimikakeke kirjoitti Katso viesti
    Taitaapi olla täsmälleen sama kauluri C3 Prossa ja E1:ssä. Olisi toki parempi jos napit olisi tangossa mutta akun kai on pakko olla pipossa kiinni. Se on ihan:sta arpoa ja muistella mitä mistäkin napista tapahtuu. Toisaalta äänenlaatu on niin surkea että ei oikein viitsi kuunnella ollenkaan musiikkia niin ei ole napeille kovin paljoa asiaa. Kypärämetelin takia popit pitäisi olla niin kovalla että oikeasti korvat soi ajopäivän jälkeen.

    Laturipiuha on kans yks keksintö. Ensin saa kaivella että löytää oikean piuhan ja seuraavaksi se pitää survoa takaisin. Hiukan helpotti pihan löytämistä kun teippas piuhan keltaisella sähköteipillä.
    Käytän aina korvatulppia, joten jos vaan hönkä riittää niin niillä saa tehtyä noin 20dB tasopudotuksen, jolloin musiikille jää edes hieman dynamiikka-aluetta.

    Jos ymmärsin oikein niin E1 ja C3 Pro tehdään samaan kuoreen, C4:ssä on eri kuori. Se selittää myös ton kokoeron. Nyt jos tohon E1:een päätyy niin voisin ottaa vanhasta tuon radiokaulurin. Vielä se toimii vaikka samat haitat tunnustan.

    Osui messuilla kohdalle Scorpion-merkkinen kypärä. Avattava, aurinkovisiirillä ja lipalla varustettu, hinta parisataa (tosin polykarbonaattia). Vaihtovisiirikin vain 40€. Ei ollenkaan paha hinta, voisi toimia tulppien kanssa. Tulee mieleen että mahtaako C4-suupertin tonni radioineen summuine härpäkkeineen olla lopultakaan hintansa väärti. Jos ottaiskin tollasen halpisversion, noise cancelling bt-kuulokkeet, joista suolistais osat ja pujottelis toppausten sisään, sitten kattelis jonkin bt-tankoradion, kai niitä maailmalta löytyy.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Osui messuilla kohdalle Scorpion-merkkinen kypärä. Avattava, aurinkovisiirillä ja lipalla varustettu, hinta parisataa (tosin polykarbonaattia). Vaihtovisiirikin vain 40€. Ei ollenkaan paha hinta, voisi toimia tulppien kanssa. Tulee mieleen että mahtaako C4-suupertin tonni radioineen summuine härpäkkeineen olla lopultakaan hintansa väärti. Jos ottaiskin tollasen halpisversion, noise cancelling bt-kuulokkeet, joista suolistais osat ja pujottelis toppausten sisään, sitten kattelis jonkin bt-tankoradion, kai niitä maailmalta löytyy.
    Saman asian kanssa painiskelin toissa talvena ja melkein messuilta poistuin E1 kourassa. Hinta kuitenkin hirvitti sen verran että päädyin Cabergin Tourmaxiin. Kauden tuolla ajanut ja ollut tyytyväinen eikä hintaa ollut kuin kolmannes E1 verrattuna.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  12. #12
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tulee mieleen että mahtaako C4-suupertin tonni radioineen summuine härpäkkeineen olla lopultakaan hintansa väärti. Jos ottaiskin tollasen halpisversion, noise cancelling bt-kuulokkeet, joista suolistais osat ja pujottelis toppausten sisään, sitten kattelis jonkin bt-tankoradion, kai niitä maailmalta löytyy.
    Sanoisin ettei missään nimessä ole sen tonnin väärti. Itse ostin kypärän ja kaulurin jostai alennusmyynneistä - tais maksaa yhteensä 600e. Se on siinä siklalla. Meinasin tippua persiilleni eilen messuilla kun näin pelkässä kypärässä 750e tjsp hintalapun.
    KTM 1290 Super Adventure S
  13. #13
    Käykö/voiko asentaa tähän kypärään Scalarider Q2 kypäräpuhelin vai pitääkö ostaa Schubertin oma?
  14. #14
    Lainaa pasifsc kirjoitti Katso viesti
    Käykö/voiko asentaa tähän kypärään Scalarider Q2 kypäräpuhelin vai pitääkö ostaa Schubertin oma?

    Hyvin itsellä ainakin packtalk istuu tuohon kypärään. Olisin laittanut kuvan mutta ei näytä puhelimella onnistua 🙈
    BMW S 1000 XR
    Ex. BMW R1200GS adventure ,Husqvarna TR 650
    ,Yamaha MT-01,yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
  15. #15
    Heippa! Nostelen vanhaa ketjua, kun bongasin tuon E1 mallin ja harkitsen sen ostamista. Nykyinen potta on C3 Pro ja olen kaivannut siihen lippaa estämään auringon häikäisyä. Mulla on nykyisessä SRC-System Pro -kaulus. Osaako joku varmuudella sanoa, käykö tuo mun vanha kaulus E1:een? Kaulus toimii vielä, niin mieluusti sen vaihtaisin uuteen kypärään.
  16. #16
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Heippa! Nostelen vanhaa ketjua, kun bongasin tuon E1 mallin ja harkitsen sen ostamista. Nykyinen potta on C3 Pro ja olen kaivannut siihen lippaa estämään auringon häikäisyä. Mulla on nykyisessä SRC-System Pro -kaulus. Osaako joku varmuudella sanoa, käykö tuo mun vanha kaulus E1:een? Kaulus toimii vielä, niin mieluusti sen vaihtaisin uuteen kypärään.
    Minun SRC-paketissa lukee näemmä juurikin SRC System Pro ja se on siis E1:ssä kiinni. Nettikauppoja kun katselin niin myyvät tuota välillä C3:eren ja välillä Pro:hon. Ei oiken saa selvää mutta jos se on sulla Pro:ssa kiinni niin vahva ehkä- tai peräti todennäköisesti-ääni...

    Olen näemmä ollut muinoin huolissani melusta ja huonosta äänentoistosta. Nykyään mulla on Elacinin valetut tulpat ja vaihdoin kypärään JBL:n kaiuttimet niin molemmat murheet on hanskassa - kuuluu kohtuullisesti, ainoastaan jotkut huuliharput tai sopivat kitarasoolot kuulostaa aivan kamalilta. Ei siis hifiä mutta välttää toistaiseksi.

    Toi lippa on kyllä ehdoton varsinkin jos aurinko on alhaalla, vasta-aurinko ei ole oikeastaan ongelma vaikka visiiri olisi likaisempikin.
    KTM 1290 Super Adventure S
  17. #17
    Lainaa kimimikakeke kirjoitti Katso viesti
    Minun SRC-paketissa lukee näemmä juurikin SRC System Pro ja se on siis E1:ssä kiinni. Nettikauppoja kun katselin niin myyvät tuota välillä C3:eren ja välillä Pro:hon. Ei oiken saa selvää mutta jos se on sulla Pro:ssa kiinni niin vahva ehkä- tai peräti todennäköisesti-ääni...

    Olen näemmä ollut muinoin huolissani melusta ja huonosta äänentoistosta. Nykyään mulla on Elacinin valetut tulpat ja vaihdoin kypärään JBL:n kaiuttimet niin molemmat murheet on hanskassa - kuuluu kohtuullisesti, ainoastaan jotkut huuliharput tai sopivat kitarasoolot kuulostaa aivan kamalilta. Ei siis hifiä mutta välttää toistaiseksi.

    Toi lippa on kyllä ehdoton varsinkin jos aurinko on alhaalla, vasta-aurinko ei ole oikeastaan ongelma vaikka visiiri olisi likaisempikin.
    Kiitos paljon @kimimikakeke vastauksesta! Ehkä uskallan ostaa tuon E1:n ja kokeilla siirtää kauluksen siihen. Kuulisin myös mielelläni millaiset JBL:n kaiuttimet laitoit? Josko itsekin alkaisi tuunaamaan...
    Tänään taas aurinko paistoi niin matalalla, että oli hetkiä kun ei eteensä nähnyt, joten todellakin lippa oltava seuraavassa kypärässä.
  18. #18
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Kiitos paljon @kimimikakeke vastauksesta! Ehkä uskallan ostaa tuon E1:n ja kokeilla siirtää kauluksen siihen. Kuulisin myös mielelläni millaiset JBL:n kaiuttimet laitoit? Josko itsekin alkaisi tuunaamaan...
    Tänään taas aurinko paistoi niin matalalla, että oli hetkiä kun ei eteensä nähnyt, joten todellakin lippa oltava seuraavassa kypärässä.
    Tällaset ne taitaa olla: https://www.eurobiker.fi/cardo-speak...d-set-jbl.html
    Selvästi paremmat kuin alkuperäiset. Minä jouduin vähän nakertamaan stryroxia pois, jotta sain mahtumaan ne korvien kohdalle. Vuoreen tein nahkapaskalla reitystä kaiuttimen kohdalle, jotta mökä tulis paremmin korvaan asti.
    KTM 1290 Super Adventure S
  19. #19
    Tilasin E1:n jo -21 kesällä kun löysin yksivärisen melkein puolet halvemmalla suomi-hintoihin verrattuna. Ostaisin kyllä mielelläni kotimaisen toimijan kautta vaikka vähän kalliimmallakin, mutta joku tolkku se nyt pitäis olla price-premiumissakin.

    Nyt olen E1 päässä ajellut noin 30000km. Hyvin toimii. SRC-kauluskin pelittää, mutta kritiikkiä radiosta, täällä sisämaassakin kuuluu parhaiten ruotsinkielinen lähetys, tai sitten joku urheiluselostus. Muissa on aika lailla rohinaa ja häiriöitä niin ettei kestä kuunnella. On se kumma ettei kolmensadan vehkeeseen saa tehtyä kunnon radiota kun kolmella kympillä saa ihan hyvän autoradion. Spottari puhelimesta toimii parhaiten. BT-pariliitos toimii ihan hyvin ja ennustettavasti kunhan ei yritä liittää kolmatta laitetta kuten navia tai mopoa. Siihen leikkiin ei mulla enää riitä intoa.

    Lippa on hyvä. Pientä ravistelua esiintyy duksun pleksin kanssa vain jos ajaa pakun tai rekan takana. Kuten @kimimikakeke tuossa totesi, visiirin likaantuminen ei haittaa näkyvyyttä lipan kanssa läheskään niin paljon kuin ilman. Mikä tietysti johtaa siihen että tulee putsattua harvemmin, jolloin se myös naarmuttuu vähemmän.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
  21.  
  22. #21
    BT-pariliitos toimii ihan hyvin ja ennustettavasti kunhan ei yritä liittää kolmatta laitetta kuten navia tai mopoa. Siihen leikkiin ei mulla enää riitä intoa.
    Samoja kokemuksia täällä, kun kytkee kolme BT-laitetta yhteen, niin toimii jos toimii ja jos toimii niin silloinkin toimii jotenkin vajavaisesti
    -- Brake later and open the gas earlier --