Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Saanen olla eri mieltä, vaikkei tähän aiheeseen liitykään, slim fit on ainakin mun takki.
    Tämä on nettiä paljon pläränneenä ihan ensimmäinen kannanotto, jossa Merliniä ei kuvailla väljästi mitoitetuksi. Itse en tiedä - siksi kyselen.
  2. #32
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Onko rei'itetty? Siis pintanahka.
    Ei ole, eli hengittää kuten mikä tahansas muu takki = Ei ollenkaan

    Toki kun avaa nuo käsissä olevat tuuletusreiät niin ilma kiertää "takin välissä" eli silloin kyllä varmasti käy hyvä puhuri. Mutta sateella jos vetoketjut kiinni niin kyllä varmasti hiki tulee ennen pitkää.

    Edit: voihan tuon sateellakin avata jolloin ilma menee kalvon ja nahan väliin. Ovat kuitenkin yhtenäisiä ettei ole irrotettava kalvo. Kait tuolla tavalla se hengittäisi hyvinkin mutta voi olla että tulee kylmä.

    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla vinyyliä toi Jofaman takki?
    Nahalta näyttää ja tuntuu. Valmistajan sivuilla kuvailtu vuohennahaksi.
  3. #33
    Held on näköjään myös ottanut Corium+:n mallistoonsa: https://shop.held.de/en/men-s/clothe...051900-00.1.48

    Held käyttää yhä TFL-Coolia takissaan.
  4. #34
    Tämmönen kysymys jotta miten kauan tuommonen rukkan puku pitää sade ominaisuutensa meinaan ku ois myynnissä semmonen 1 kauden ajettu mutta yli 10v vanha puku. Kannattaako sellasta ostaa?
    Suzuki Hayabusa
  5. #35
    Lainaa rahtari kirjoitti Katso viesti
    Tämmönen kysymys jotta miten kauan tuommonen rukkan puku pitää sade ominaisuutensa meinaan ku ois myynnissä semmonen 1 kauden ajettu mutta yli 10v vanha puku. Kannattaako sellasta ostaa?
    Todennäköisesti on vielä ihan käypänen asu ja pitää vettä, mutta kyllä tuossa alkaa olla jo riski että goren saumojen liimaukset/teippaukset alkaa vuotamaan.
    Jos hinta on kymppejä niin varmaan itse ostaisin, mutta en odottaisi 100% vedenpitävyyttä enää.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  6. #36
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hmm, kävisköhän ton housut lancelot-takkiin?
    Eiköhän mene. Mulla on Merlin housut ja eilen sain Bikeworldistä tilaamani Aramos takin ja hyvin sopii. Eka lenkki heitetty tänään ja kokemus oli positiivinen.
  7. #37
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Held on näköjään myös ottanut Corium+:n mallistoonsa: https://shop.held.de/en/men-s/clothe...051900-00.1.48

    Held käyttää yhä TFL-Coolia takissaan.
    Kävin ostamassa tuon Heldin puvun. Huomenna koeajolle.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  8. #38
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Kävin ostamassa tuon Heldin puvun. Huomenna koeajolle.
    Löysitkö ihan Suomesta? Kiinnostaisi itseäkin sitä sovittaa.
  9. #39
    Motobox Kotkasta hommasi maahantuojan ainoan mallikappaleen liikkeeseensä sovitettavaksi, jonka sitten ostin erittäin sopivaan hintaan. Saavat kyllä kuulemma tilaamalla lisääkin pukuja. Kannattaa kysellä sieltä tarkemmin.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  10. #40
    Joko tästä Rukan uutuudesta löytyy kotimaista käyttökokemuksia?

    En löytänyt googlamalla yhtään, jossa olisi kerrottu vedenpitävyydestä tai hengittävyydestä mitään.
  11. #41
    Paras ajotakki tähän mennessä. Tuplavetoketjun ansiosta ei päästä yhtään tuulta läpi. Sadekin pysyy ulkopuolella. Hengittää mun mielestä paremmin kuin muut aikaisemmat takit sivuketjujen ansiosta. Suojatkin tuli testattu kun bemari veti kolmion takaa kylkeen. Pari kylkiluuta poikki, mut takki säilyi ehjänä.
    173cm, 70kg = koko 48. On ehdottomasti hintansa arvoinen!
  12. #42
    Lainaa Org75 kirjoitti Katso viesti
    Paras ajotakki tähän mennessä. Tuplavetoketjun ansiosta ei päästä yhtään tuulta läpi. Sadekin pysyy ulkopuolella. Hengittää mun mielestä paremmin kuin muut aikaisemmat takit sivuketjujen ansiosta. Suojatkin tuli testattu kun bemari veti kolmion takaa kylkeen. Pari kylkiluuta poikki, mut takki säilyi ehjänä.
    173cm, 70kg = koko 48. On ehdottomasti hintansa arvoinen!
    Tää kyllä kiinnostais. Harmi kun ei oikein mistään löydy kokeiltavaksi koon osalta. 168cm / 60kg. Voisko toi 48 olla sopiva vai onko liian iso?

    Onhan toi kallis, mutta toisaalta vaikuttaa takille jonka kanssa pärjäisi oikeastaan aina kerrospukeutumisen avulla ja vedenpitävytdestä toki pelkkää plussaa. Hengittää vissiin ihan ookoo kuitenkin, että kesällä ei oo liian kuuma?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
  13. #43
    Sijoitin itseeni ja hankin Aramos takin ja housut. Kommentit perustuvat muutaman lyhyehkön (1-2h) nakumopoajelun käyttökokemukseen 170cm/75kg kuskilla 50 koon kamoilla:

    hyvää:
    - materiaali, hengittää odotuksiani paremmin, pitää vettä ja tuulta 100% ainakin vielä näin uutena
    - ’tunnottomuus’ olosuhteille (25 ja aurinko vs 13 ja sade, saman verran vaatetta alla ja puvun sisällä tuntuu maantienopeuksissa suunnilleen samalta)
    - miellyttävän tuntuiset suojat
    - pitkä selkäsuoja
    - riittävän korkea kaulus + miellyttävä kauluksen sisäpinta, itse en käytä yli 15 asteessa mitään kauluria, viileämmällä mukava laittaa paikoilleen takkiin kuuluva niin ei tuule niskaan
    - massiiviset poistoventilaatiot

    huonoa:
    - riittämätön taskukapasiteetti touring käyttöön, erityisesti housujen naurettavat minitaskut
    - hihansuukiristysten puute
    - käsivarsi/kainaloventilaatioitten puute, jos kunnolla haluaa ilmaa takin sisään pitää avata päävetoketjua
    - kainaloitten istuvuus (jos laskee kädet kylkiä myöten niin käsivarren etuosan sauma painaa ikävästi kainaloon, ei haittaa ajoasennossa)
    - kaulurin hankala kiinnitys ottamatta takkia pois päältä, vähän krouvimpi vetskari auttaisi todennäköisesti asiaa

    epäilen:
    - kokolailla pienihampaisen päävetoketjun kestävyyttä
    - kunnon valjasrasvaa tai muutakaan rasvapohjaista suoja-ainetta kun ei voi kalvon vuoksi käyttää, vaan pitää tyytyä vesi- tai mehiläisvahapohjaisiin niin kestääkö nahka käytössä hyvänä?
  14. #44
    Lähikaupassa oli Aramosta myynnissä, joten sovitin takkia...

    Takissa on Rukalle poikkeuksellisesti pitkät hihat. Vastaavan kokoiseen R:n kangastakkiin verrattuna hihaa on n. 6 cm pidemmälle.

    Muuten takki on tyypillistä Rukkaa: odottaville iseille mitoitettu. 56-kokoiseen takkiin pitää olla vähintään 115 cm vyötärö, jotta takki täyttyisi.
  15. #45
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Lähikaupassa oli Aramosta myynnissä, joten sovitin takkia...

    Takissa on Rukalle poikkeuksellisesti pitkät hihat. Vastaavan kokoiseen R:n kangastakkiin verrattuna hihaa on n. 6 cm pidemmälle.

    Muuten takki on tyypillistä Rukkaa: odottaville iseille mitoitettu. 56-kokoiseen takkiin pitää olla vähintään 115 cm vyötärö, jotta takki täyttyisi.
    Tuo on melkolailla kaikilla vaatemerkeillä muutenkin nykyään. 56-58 miesten vaatteet, eli sellaiset jotka menevät meikäläiselle hartioista, ovat vatsan kohdalta todellakin yhdeksännellä kuukaudella oleville tarkoitettuja.

    Eikä koske vain ajokamppeita vaan ihan kaikkea siviilipäällystakeista valmispukuihin. Ovatko nykymiehet sellaisia vatsakkaita kynäniskoja joille nuo sopii?

    Ja kun meikäläisen hartiat eivät edes ole varsinaisesti suuret, niin mistä ne oikeasti harteikkaat löytävät vaatteensa?

    Toinen puoli on sitten nämä slimfit valmiiksi kittanat paidat ja puvut. Ne kun näyttävät leiriltä karanneenkin päällä kireiltä ja sauma painuu kainaloon kun hihantie on liian ahdas muulle kuin pelkät luut omaavalle. Outoja mittoa nykyään.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  16. #46
    ^Held ja Dainese tekevät joistakin takeistaan myös long -versioita. Mutta vain perusvärissä.

    Olen kokeillut Heldin XXL-longia, ja siinä oli sekä hihanmitta, rinnanympärys että vyötärö melkolailla itselle osuvat. Ostamatta jäi siksi, että kaulus oli erittäin matalaerityisesti edestä.

    FC-moto myy molempia merkkejä, ja rahti+mahdollinen palautus kustantaa 10+15€. Odottelen syystarjouksia Dainesen takeista.
  17. #47
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Held ja Dainese tekevät joistakin takeistaan myös long -versioita. Mutta vain perusvärissä.

    Olen kokeillut Heldin XXL-longia, ja siinä oli sekä hihanmitta, rinnanympärys että vyötärö melkolailla itselle osuvat. Ostamatta jäi siksi, että kaulus oli erittäin matalaerityisesti edestä.

    FC-moto myy molempia merkkejä, ja rahti+mahdollinen palautus kustantaa 10+15€. Odottelen syystarjouksia Dainesen takeista.
    Minulle sopisi matala kaulus. Jostain syystä en pidä yhtään tiukasta kauluksesta, ahdistaa ja painaa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  18. #48
    Dainese Carve Master 2 -takki tuli Saksasta koossa 116 (= 56/pitkä). On mulle sopiva, ja mitoitukseltaan jotain ihan muuta kuin Rukan rapamahasäkit.

    Housut ovat kokoa 110, ja ovat hitusen vyötäröltä väljät (hoidettu kuntoon irtohenkseleillä) ja lahkeet voisivat olla pari cm pidemmätkin - eivät ole kuitenkaan liian lyhyet.

    Omat mitat: 191 cm / 100 cm (mahanympärys) / 108 cm (rinnanympärys).
    Viimeksi muokannut: Mikeyx; 08.04.2020 klo 23:50.
  19. #49
    Oliko porukalla jo käyttökokemuksia Aramoksesta?
    Ajoasun valintaa ensi kaudelle ja kovasti kokemukset kiinnostaa.
    FJR -07
  20. #50
    Kesä on ajettu Aramos takilla. Takki on päästänyt mustan värin nahan pinnasta hihoista ja selästä.

    Onko muilla käyttäjillä ollut ongelmia takin vaalentumisen osalta ?

    Itse laitan postia takuun merkeissä Rukalle ajokauden jälkeen.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  21. #51
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Kesä on ajettu Aramos takilla. Takki on päästänyt mustan värin nahan pinnasta hihoista ja selästä.

    Onko muilla käyttäjillä ollut ongelmia takin vaalentumisen osalta ?

    Itse laitan postia takuun merkeissä Rukalle ajokauden jälkeen.
    Eikös Rukalla ollu joitakin vuosia sitten ongelmia myös Tix Tex asujen värimuutosten kanssa? Todella harmillinen juttu jos Aramos haalenee. Itellä ei Rukan nahkoja mutta Dainesen asuissa ei ollu mitään ongelmia, vanhin jo 6v vanha.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #52
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Eikös Rukalla ollu joitakin vuosia sitten ongelmia myös Tix Tex asujen värimuutosten kanssa? Todella harmillinen juttu jos Aramos haalenee. Itellä ei Rukan nahkoja mutta Dainesen asuissa ei ollu mitään ongelmia, vanhin jo 6v vanha.
    Mulla on vanha Lancelot, tai parikin. Kyllä siinä väri haalenee, mutta olen ehostanut sitä mustalla nahanhoitoaineella. Vaikutus ei kestä kauaa, ja kannattaa olla tarkkana mitä siihen sutii. Sellainen mikä käy Gore-kengille lienee hyvä.

    Mut eikös hieman haalistunut asu anna vaan katu-uskottavuutta? Ihan tuliteriltä näyttävät kamppeet voivat antaa signaalin aloittelijasta. Omalta kohdalta toteaisin että kyllä tässä jo itekkin alkaa haalistua, onpahan kuteet sitten linjassa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #53
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla on vanha Lancelot, tai parikin. Kyllä siinä väri haalenee, mutta olen ehostanut sitä mustalla nahanhoitoaineella. Vaikutus ei kestä kauaa, ja kannattaa olla tarkkana mitä siihen sutii.
    Joillainhan oli Lancelotin kanssa ongelmaa, että musta väri muuttui punertavaksi.

    Omassa n. 8-9v vanhassa Lancelotissa ei vastaavaa ongelmaa ilmennyt ja haalistumisetkin taitavat olla pääosin normaalista kulumisesta johtuvaa.
  24. #54
    Saisko tolla yhtään katu-uskottavuutta. Ihmeen hyvin kestänyt 40 vuotta. Tosin ei mahdu enää päälle.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    FJR -17
  25. #55
    Kysyin tänään tuotetta myyvästä Vantaalaisesta liikkeestä, ovatko saaneet yhteydenottoja. Muutamia on tullut asiasta. Värit ovat kadonneet muiltakin.

    Hoidan ongelman Oululaisen liikkeen kanssa. Tämän hintaisen varusteen tulee kestää auringon valoa ja normikäyttöä.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  26. #56
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Eikös Rukalla ollu joitakin vuosia sitten ongelmia myös Tix Tex asujen värimuutosten kanssa?
    Kymmenisen vuotta sitten haalistui Rukka Armadillo ja uusi takki tuli tilalle takuuna.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  27. #57
    Yksi Armas takki vaihtui myös värivian takia takuuna uuteen.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  28. #58
    Koot Aramoksen housuissa ei sovi ainakaan minun ruumiinrakenteeseen, 184cm/82kg. Koko 50 vyötäröstä sopiva mutta lahkeet Zetorin ajoasennossa puoleen sääreen. 52 koko taas reilusti vyötäröstä iso. Merlinin takki kuitenkin slimfittinä kokoa 54.

    Merlinin takki ollut käytössä vuosia ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen ja kovasti haikailisin saman tyyppisiä housuja. Löytyyköhän muilta valmistajilta vastaavia tuotteita?
  29.  
  30. #59
    Mahdat varmaan tietää, että Rukka tarjoaa kutakin housukokoa kolmella eri pituudella? Joka koosta on lyhyt, normaali ja pitkä versio.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12