Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    https://www.clasohlson.com/fi/Ty%C3%...2-osaa/40-8865

    Nyt olisi miesluolaan tarvikkeita. Oli pakko sortua, prosentit vei mukanaan
  2. #2
    Kelvollinen hinta työkalusalkusta.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  3. #3
    Oliko prosentit korkeita vai hinta alhainen?
  4. #4
    Ei paha, Kamasa on noin yleensä aika laadukasta tavaraa.
  5. #5
    Kelvannee satunnaiseen näpertelyyn, työkalut on sitten erikseen.
  6. #6
    kamasa oli joskun -80 luvula ihan oma lukunsa työkaluissa , mutta nekin ovat alentuneet tekemään ns. työkalusarjoja omalla merkillään jotka on halvempia..
    ne erottaa "oikeista" kamasa työkaluista ihan koosta , nää halvat on kooltaan ja muodoltaan paljon kömpelömpiä ja kestävyys ei ole sitä mitä kamasalta on totuttu odottamaan

    on ne silti PALJON parempia kuin mikään IKH
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  7. #7
    Joo, itellä on joskus 2001 ostettu iso Kamasan sarja. Työkalut OK, mutta laukku paska. Uutta laukkua ei kuulema saa edes rahalla
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  8. #8
    Tulipa 70-luvulla ostettua Heyco-merkkinen Länsisaksassa tehty vastaava sarja jolle E-huoltamo antoi ikuisen takuun. No E-huoltamoa ei enää ole mutta ei ole takuutakaan tarvinnut, sen verran laadukas näköjään on sarja ollut. Siinäkin laukku kyllä hajonnut ajat sitten.
    FJR -17
  9. #9
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    kamasa oli joskun -80 luvula ihan oma lukunsa työkaluissa , mutta nekin ovat alentuneet tekemään ns. työkalusarjoja omalla merkillään jotka on halvempia..
    Kamasa oli aika keskisarjaa. Stahlwille oli parasta (ja kalleinta) mitä rahalla saa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Sama havainto. Laukut hajoo ensimmäisenä, lisäksi niiden käytettävyys on stä sun tätä. 180 osaisesta sarjasta tulee kerää-180 kun lukko pettää ja kamat maassa. Itse työkalut kyllä kestää kun niitä asiallisesti käyttää. Mittatarkkuus on parempi kalliimmissa sarjoissa, eivät merkkaa pultinkantoja niin helposti.

    Mulla on ollu Weran 3/8 hylsysatsi tosi kauan ja hommasin siitä päivitetyn version jossa on muutamat torxit mukana. Kalut on hyvät, samoin laatikko, ainoa huono puoli on hinta. Mutta tuskin tartten enää uutta.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 27.11.2018 klo 22:00.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mitähän ihmettä te teette työkaluilla jos perus halvat ei kestä satunnaista ropaamista? Mulla ollu tallilla ja varikolla käytössä Motonetin halpissarja viitisen vuotta, enkä mitään ole saanut rikki. Ammattikäyttö tietysti sitten asia erikseen.

    Edit. Salkut ja niiden salvat toki noissa halvoissa yleensä ne heikot paikat.
    Superbike #7
  12. #12
    Sama vika.
    En edes muista milloin "hinnat alkaen" hylsy tai kiintoavain olisi mennyt rikki.
    Muutama varttiräikkä on hajonnut, mutta silloinkin on ollut enempi vikaa käyttäjässä.

    Mitta- ja tarkkuustyökalut on sitten erikseen. Niihin kannattaa satsata se hylsyistä saatu säästö.
  13. #13
    Jos Kamasan työkalut ei kestä niin on pakko olla "user error".
    Honda CB600F Hornet 1998
  14. #14
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sama vika.
    En edes muista milloin "hinnat alkaen" hylsy tai kiintoavain olisi mennyt rikki.
    Muutama varttiräikkä on hajonnut, mutta silloinkin on ollut enempi vikaa käyttäjässä.

    Mitta- ja tarkkuustyökalut on sitten erikseen. Niihin kannattaa satsata se hylsyistä saatu säästö.
    Onhan noita hylsyjä haljennut ja räikkää rikkoutunut noista "hinnat alkaen" sarjoista. Pari kertaa kun auton alla jotain tiukkaa ruuvia avannut ja löytänyt räikän nyrkkeineen omasta silmästä, on moisilla sarjoilla heitetty vesilintua.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  15. #15
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mitähän ihmettä te teette työkaluilla jos perus halvat ei kestä satunnaista ropaamista? Mulla ollu tallilla ja varikolla käytössä Motonetin halpissarja viitisen vuotta, enkä mitään ole saanut rikki. Ammattikäyttö tietysti sitten asia erikseen.

    Edit. Salkut ja niiden salvat toki noissa halvoissa yleensä ne heikot paikat.
    meillä oli joskus ralliaikoina bilteman iso työkalulaukku ,10 vuoden takuulla,
    nekin ihmetteli että miten voi vuodessa saada kaikki osat rikki kun mentiin vaihtamaan sitä takuuna..

    yleensä nosta edullisista sarjoista hajoo ekana just räikät ja juurikin ajvaaran kuvailemalla tavalla

    kokemus (ikä ja silmänkulmat) on opettanut ottamaan kunnollisen räikän käteen jos joku pultti ei "normaalilla" voimankäytöllä lähde auki.
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  16. #16
    Lainaa sam_u kirjoitti Katso viesti
    Jos Kamasan työkalut ei kestä niin on pakko olla "user error".
    https://kamasa-shop.fi/verkkokauppa/...4-167-osainen/

    Ostin tuommoisen Kamasan sarjan muutama vuosi sitten silloin hintaa vajaa 300 €. Sain silloin kaupan päälle jonkin Kamasan pikkusarjankin. Mikään ei ole vielä hajonnut, iso sarja on tallissa aina mutta pieni kulkee paljon mukanakin.

    Uskoisin että minun käytössäni nämä kestävät juuri niin kauan kuin pysyvät tallessa tai minä niitä pystyn käyttämään. Ammattikäyttö onkin sitten toinen asia. Hallilla on myös Bilteman 10 v takuusarja siltä ajalta kun Biltema oli uusi Suomessa. Tästä on räikät hajonneet ja 17 mm lenkki ei kestänyt reilun metrin jatkovartta. Lenkki saatiin takuuseen...
    .
  17. #17
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    meillä oli joskus ralliaikoina bilteman iso työkalulaukku ,10 vuoden takuulla,
    nekin ihmetteli että miten voi vuodessa saada kaikki osat rikki kun mentiin vaihtamaan sitä takuuna..

    yleensä nosta edullisista sarjoista hajoo ekana just räikät ja juurikin ajvaaran kuvailemalla tavalla

    kokemus (ikä ja silmänkulmat) on opettanut ottamaan kunnollisen räikän käteen jos joku pultti ei "normaalilla" voimankäytöllä lähde auki.
    En kyllä millään räikällä lähtis vääntämään väkisin, enkä ainakaan laittamaan jatkovartta. Kyllä alkuirrotuksessa kiinteä avain on poikaa, ja iskevä väännin vielä parempi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Lainaa Gromovo kirjoitti Katso viesti
    https://www.clasohlson.com/fi/Ty%C3%...2-osaa/40-8865

    Nyt olisi miesluolaan tarvikkeita. Oli pakko sortua, prosentit vei mukanaan
    Hyvä ostos
    Ducati Diavel
  19. #19
    Itse olen erityisen tykästynyt tuohon Kamasan 3/8" sarjaan, koska siinä on pitkät hylsyt mukana, kuten itse asiassa 1/4" sarjassakin. Mopoa ropatessa tuo on erittäin näppärän kokoinen ja Kamasan räikätkin on siitä sirommasta päästä. Minulla on myös 1/4" ja 1/2" sarjat, eikä pahaa sanottavaa niistäkään.

    Ainoa syy josta sarjoja moittisin on se, että niissä ei ole kiinteää väännintä. Tai on, mutta se on niin lyhyt ettei sillä tee mitään. Ne on pitänyt erikseen ostaa, kuten ne pitkät 1/2" hylsytkin. Ja itse asiassa noita jatkojakin on aika vähän joten niitäkin pitää hankkia muutama lisää. Miksi ihmeessä 1/2" sarjasta ei ole voinut tehdä sellaista jossa pitkä hylsyt olisivat mukana?

    Olen kuullut huhua, että Kamasan räikät eivät olisi vahvimmasta päästä, mutta yksikään ei ole minulla hajonnut. Tosin otan ne auton ruostuneet pultit yleensä auki tuolla kiinteällä vääntimellä (useampia, pisin 600mm) ja hylsyt ovat sen kestäneet vaikka miehestä on voima loppunutkin.

    Pidän siitä, että sarjat on erikseen eikä kaikki 200 osaa ole samassa laukussa. Joskus sitä sarjaa kuitenkin vahingossa tönäisee niin on sitten vähemmän kerättävää lattialta.

    Kiitos vinkistä, tuli hankittua "varastoon" tuo Clas Ohlsonin sarja, vaikka en yhdistelmäsarjojen ystävä olekaan

    Edit: Ulkomaiselta foorumilta napattu signature: "Pahin pelkoni on, että kuoltuani vaimoni myy työkaluni sillä hinnalla jolla olen valehdellut ne ostaneeni".
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  20. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    En kyllä millään räikällä lähtis vääntämään väkisin, enkä ainakaan laittamaan jatkovartta. Kyllä alkuirrotuksessa kiinteä avain on poikaa, ja iskevä väännin vielä parempi.
    Se on noilla hätäsemmillä ammattimiehillä usein sellanen ominaisuus että ne koettaa rikkoa luonnonlakia(älyn ja voiman suhde on vakio) periaatteella kyllähän tää nyt tällä niin käy vähän joutusammin.

    Eli mitä enemmän käyttää voimaa sitä vähemmän käyttää älyä. Mutta onhan se toki jokaisen ammattilaisen oman päätäntävallan alla että käyttääkö ennemmin muutaman minuutin enemmän aikaa hommaan vai repiikö sen saatanan pulttimutterin väkisin auki ja odottelee sitten 10 minuuttia verisin rystysin murtunutta nenää pidellen että pilkut ja tähdet häviää näkökentästä jotta pääsee jatkamaan.


    Tuohon rahaan tuo sarja haukkuu hintansa helposti.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  21. #21
    Minulla on sellainen markka-aikaan ostettu Kamasan isohko sarja, oli silloin tarjouksessa hintaan 1000,- niin ostin kun sain "halvalla".
    Ainoa osa joka siitä on mennyt rikki on sellainen ehkä 3 mm kuusiohylsy josta kärki katkesi, kaikki muut on edelleen täysin käyttökuntoisia.
  22. #22
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    .
    Ainoa osa joka siitä on mennyt rikki on sellainen ehkä 3 mm kuusiohylsy josta kärki katkesi, kaikki muut on edelleen täysin käyttökuntoisia.
    Aika monta vuotta olen vääntänyt tuollaisella. Pieni, tasapää ruuvimeisselin kärki katkesi aika pian, oli ilmeisesti karkaistu vähän liian kovaksi. Mikään muu osa ei ole osoittanut minkäänlaisia hajoamisen merkkejä.
    Siinä olisi nykykauppias ihmeissään, kun saisi myytyä vain yhden työkalusatsin 30 vuodessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23.  
  24. #23
    ...jos navi puuttuu prätkästäsi...

    https://www.euronics.fi/puhelimet-ja.../753759174156/
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.