Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 117:sta
  1. #61
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan suuri osa tästä alennuksesta on sitä, että teollisuustuotanto on Suomesta siirtynyt halvempiin maihin mm. Kiinaan. 90-luvulla mm. televisioita ja vaatteita valmistettiin Suomessa ja matkapuhelintehtaitakin oli 2...
    Sillähän ei ole mitään väliä, pääasia, että päästöt vähenee. Kiinalaiset sitten huolehtii omista päästöistään
  2. #62
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on autossa 3000cc ja katalysaattori. Prätkässä 2300cc, eikä tietenkään mitään katteja. Kumpihan saastuttaa enemmän?

    Pitäiskö lopettaa kaikki, kun kaikki saastuttaa?
    Eipä tuo haittaisi, mutta se todellinen, globaali ongelma ei edes värähdä.
    Ei vaikka jokainen Härmäläinen vetäis ittensä kiikkuun ja lakkaisi saastuttamasta.

    Meillähän on karusti todeten täällä vain huonoja vaihtoehtoja tämän "todellisen" ongelman suhteen.

    Ollaan "aisankannattajia/mallioppilaita ja maksetaan siitä itsemme kipeäksi.....
    ja ellei.... joku muu laittaa meidät maksamaan muiden synnit.

    Tilanne on vähän sama kuin legendaarisessa.... "pojat saavat kärsiä isiensä synneistä" .

    Ainoa tapa minimoida vahingot on kehittää täällä jotain sellaista, jonka voi myydä "ongelman aiheuttajille"
    ja asiat alkaa kääntyä riittävässä mittakaavassa oikeaan suuntaan.
    Että siinä mielessä ei kannata ihan suoraan heittää kirvestä kaivoon.

    "Hanmmastahnamerkin vaihtaminen" ja muu mumbo-jumbo ei johda muuhun kuin jonkun käden
    uppoamiseen yhä syvemmälle meidän taskuihimme.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #63
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hyvää keskustelua täällä. Mitä tulee aloittajan heittoon, niin taisi ilmastoviittaus olla enempi lohdun hakemista rakkaan harrastuksen telakalle joutumisesta. Varmasti asia kismittää.

    Ja Bonelle... todellakin. Täältä pitäis laittaa vempainta liikkeelle. Eikös tässä olla jo ryssän vesillä Pietarissa harjoiteltu, vai muistanko oikein?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #64
    Kait se menee niin että ensin terveys ja sitten ympäristö on ajatuksissa.
    Mitäs tuohon enää lisäämään jos päätös on jo tehty, advile tais saada talliin taas uuden mopon ja silleen.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #65
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kait se menee niin että ensin terveys ja sitten ympäristö on ajatuksissa.
    Mitäs tuohon enää lisäämään jos päätös on jo tehty, advile tais saada talliin taas uuden mopon ja silleen.
    Kai se tuo sen sit näytille, vai pitääkö mennä katsomaan?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #66
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hyvää keskustelua täällä. Mitä tulee aloittajan heittoon, niin taisi ilmastoviittaus olla enempi lohdun hakemista rakkaan harrastuksen telakalle joutumisesta. Varmasti asia kismittää.

    Ja Bonelle... todellakin. Täältä pitäis laittaa vempainta liikkeelle. Eikös tässä olla jo ryssän vesillä Pietarissa harjoiteltu, vai muistanko oikein?
    Onhan täällä erilaista hyvää tietoa ja osaamista aiheeseen liittyen.
    Ongelma on vaan näiden muuntuminen rahastettavaksi/rahaksi.

    "Ryssän kanssa" homma taisi mennä kansantalouden kautta vähän samaan malliin, kuin
    töömaan paskahuusseissa. Iigori kun näkee posliinin ja on paskahätä, se paskoo sinne vaikka
    se ei ole käytössä ja vielä vedetönkin.

    Kyyllä sen joku muu sieltä sitten siivoo....

    No joo.... mutta kun sen siivoo sieltä aamuksi Iigorin turvakenkiin...... niin kyllä se
    sitten "siivoaa omat paskansa" . Toteaa vaan: "Eta normaalj" .

    Ei se kannettu vesikään kaivossa pysy .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #67
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kai se tuo sen sit näytille, vai pitääkö mennä katsomaan?
    Meinannu käydä kurkkaamassa sitä rytköstä mutta epeli pitää moista helmeä kotona eikä työmaalla
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #68
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Meinannu käydä kurkkaamassa sitä rytköstä mutta epeli pitää moista helmeä kotona eikä työmaalla
    Niin sil oli sekin. Ahne rontti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #69
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Niin sil oli sekin. Ahne rontti.


    ens viikolla käyn hakemassa VFR;n kotio ,kunhan saadaan aikataulut natsaamaan..

    rykkönenkin on nyt hallilla kun laitoin sen seisontaan, kaffetta on "virka-aikana" pannussa
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  10. #70
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    ens viikolla käyn hakemassa VFR;n kotio ,kunhan saadaan aikataulut natsaamaan..
    ja minä kuulemma oon se joka näyttää tyhmältä apinan päällä.... tuo on kyllä nähtävä ku aadeeville kyykyn selässä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #71
    Tälläistä puidaan taas Autoilun päästöt alas(videoon linkki), musta tuntuu että nyt suomessa mennään ja puidaan ihan liian paljon kaikkea ja liian tosissaan. Toisaalta ymmärrän, mutta niin kuin aina on ollut puhettaa että suomi on niin pieni, niin ne "suuret" muutokset täällä eivät tule paljoa vaikuttaa, päin vastoin vaikuttaa omaan kansaan. Sitten herää kysymyksiä, kun itse harrastan moottoripyöräilyä (jota ei vielä ravistella) ja autoilua, niin miksi lentoliikennettä ei rajoiteta, ei minua kiinnosta käydä ulkomailla, eikä laivalla..Ihmetyttää kun suomessa oikeasti jaksetaan vatvoa ihan koko ajan, aikasemmin oli alkoholi, ne dokaa ketä dokaa ja jos kuolee siihen, niin kuolee..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #72
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eiologisuutta ja fillarointia olis mun mielestä voinu markkinoida tossa vähän... hmm... paremmilla henkilövalinnoilla enempikin. Olisko ollu "änkyrä" haalimassa keskustelijoita vai seilaskohan purjevene tuurilla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #73
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos ajat moottoripyörällä tai vaikka autolla vain vähän vuodessa. Pahin ympäristöteko on myydä se jollekkin joka ajaa sillä enemmän. Naurattaa aina kun joku sanoo vaihtaneensa auton vähäpäästöisempään ympäristöä ajatellen. Siis argumenttihan toimii ainoastaan jos vanha auto romutetaan.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  14. #74
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tälläistä puidaan taas Autoilun päästöt alas(videoon linkki), musta tuntuu että nyt suomessa mennään ja puidaan ihan liian paljon kaikkea ja liian tosissaan. Toisaalta ymmärrän, mutta niin kuin aina on ollut puhettaa että suomi on niin pieni, niin ne "suuret" muutokset täällä eivät tule paljoa vaikuttaa, päin vastoin vaikuttaa omaan kansaan. Sitten herää kysymyksiä, kun itse harrastan moottoripyöräilyä (jota ei vielä ravistella) ja autoilua, niin miksi lentoliikennettä ei rajoiteta, ei minua kiinnosta käydä ulkomailla, eikä laivalla..Ihmetyttää kun suomessa oikeasti jaksetaan vatvoa ihan koko ajan, aikasemmin oli alkoholi, ne dokaa ketä dokaa ja jos kuolee siihen, niin kuolee..
    Täytyy varmaan todeta tähän väliin, etten omalta kohdalla edusta mitään poliittista kantaa
    ilmastokysymyksien tiimoilta. Käytännön järkeä ja suhteellisuudentajua täs kaivataan....
    ei Lahtista ja konekivääriä .

    Kun meillä ei millään kriteereillä mitattuna kyetä edes väräyttämään konkreettisen, globaalin ongelman
    tilaa, ollaan täällä lähinnä "roolimalleina" ja maksamme siitä helvetillisen hinnan jos asiat otetaan tosissaan.

    Tuolla voidaan missä vaan asetella millaisia tavoitteita tahansa, mutta ei ole syytä pidättää hengitystä sen suhteen, että "juna" lähtisi edes kääntymään oikeaan suuntaan.... riittävässä tahdissa.... riittävällä volyymilla.

    Sille ei ole oikeastaan olemassa mitään edellytyksiä, ellei jokaiselle "tavoitteista jäävälle" ole olemassa
    konkretisoituvia sanktioita.

    Homma pyörii muuten samalla logiikalla kuin ilman pyöräilykypärää pyöräileminen .

    Konkretisoituvat sanktiot "tulonsiirtoina" niille, jotka hoitavat velvoitteensa ja pääsevät tavoitteisiin.

    ......eli Suomi nousuun .

    Saataisi ammoinen Nokiankin legendaarinen pöhinä jäädä pikkujutuksi sen rahantulon rinnalla
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #75
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Boppereiksi muiksi kummallisuuksiksi muutetut on kyllä ilmastopositiivisia tapauksia. Muutoksen jällkeen ajokilometrit romahtaa, ei niillä kukaan tunnu viitsivän enää ajella, muutamaa kokeilurinkiä enempää.
    Mä oon sitten varmaan poikkeus,kun oon ajellut tolla rottabobberilla kesät ja talvet duuniin ja harrastuksiin
    Tosin harvoin lähden muuten vaan ajelemaan,eli aika elogistakin kai ja ei tarvii Helsingin ruuhkissa seisoa...


    You make me sick i make music
  16. #76
    Meikäläinen on funtsaillut kanssa tuota työmatkailun ekologisuutta. Julkisillakin pääsisi, mutta todellisuudessa mopolla pääsee halvemmalla - ja hitokseen nopeammin
    Ongelmaksi autoon nähden on vain syntynyt se, että pahimmillaan tuo 3o km työmatka on prätkällä venähtänyt n. 200 km:llä , joten ehkä tilanteeni vaatii toisenlaista asennoitumista tai sitten vain keskittymistä niihin julkisiin tai autoiluun. Ai niin, onhan tässä vielä fillarointikautta jäljellä...
    BMW K1200rs
  17. #77
    Onko pyörä vielä myynnis? Missäpäin?
    Horo Elää !
  18. #78
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Onko pyörä vielä myynnis? Missäpäin?
    ei oo enää
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  19. #79
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Ilmaston muutoksesta ja ihmisen tuottamiin saasteisiin voi jokainen vaikuttaa omalta osaltaan. Jokainen voi lajitella omat jätteensä hyödynnettäviin ja polttoon meneviin. Valita kaupasta biohajoavan pussin ja kauppatavaroille paperikassi. Ostamalla vain sen mitä oikeasti tarvitsee ja kierrättää vanhat tavarat eteenpäin.
    Näihin omalta osalta vaikuttamisiin liittyen kirjoitus, jonka soisi ohjaavan noita päätöksentekijöitäkin oikeaan suuntaan, mutta niin toki tuskin tapahtuu, kun yksityisautoilun vähentämisen on päätetty olevan ratkaisu kaikkeen.

    https://www.is.fi/matkat/art-2000005874181.html

    ”Nelihenkisen perheen Thaimaanloman lentojen hiilidioksidipäästöillä ajaa suomalaisella keskivertoautolla 160tkm” tai ”keskivertosuomalainen syö naudanlihaa yhdeksän vuotta”.
  20. #80
    Sisäpiiristä kuultua.... meijjän "pussiroskia" ajetaan rekkatolkula päivittäin ulkomaille, tietäjät voi oikaista jos haluaa? Bangkokin lennot jokavuosi tehneenä ja kahdella mopolla ajellleena (ja kahdella autolla) nukun vieläkin yöni ihan levollisesti (tuon asian puolesta)

    ...ja tasan kuukauden päästä lähden tekemään oman hilijalanjälkeni hki-bkk välille

    CB 1300 -07
  21. #81
    Lainaa mustapera kirjoitti Katso viesti
    Sisäpiiristä kuultua.... meijjän "pussiroskia" ajetaan rekkatolkula päivittäin ulkomaille, tietäjät voi oikaista jos haluaa? Bangkokin lennot jokavuosi tehneenä ja kahdella mopolla ajellleena (ja kahdella autolla) nukun vieläkin yöni ihan levollisesti (tuon asian puolesta)

    ...ja tasan kuukauden päästä lähden tekemään oman hilijalanjälkeni hki-bkk välille
    Pussiroskista tiedä mutta tälle vuodelle 26 nousua koneella, tosin kaikki Euroopassa, autolla n. 65000km ja prätkällä vajaa kymppitonni. Silti nukun rauhassa odotellen viikonloppuna lentäen alkavaa lomamatkaa jossa ajattelin myös autoilla ja prätkäillä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  22. #82
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Pussiroskista tiedä mutta tälle vuodelle 26 nousua koneella, tosin kaikki Euroopassa, autolla n. 65000km ja prätkällä vajaa kymppitonni. Silti nukun rauhassa odotellen viikonloppuna lentäen alkavaa lomamatkaa jossa ajattelin myös autoilla ja prätkäillä
    häpeä Seppo, olet hirvittävä ihminen....;)

    CB 1300 -07
  23. #83
    Lainaa mustapera kirjoitti Katso viesti
    Sisäpiiristä kuultua.... meijjän "pussiroskia" ajetaan rekkatolkula päivittäin ulkomaille, tietäjät voi oikaista jos haluaa? Bangkokin lennot jokavuosi tehneenä ja kahdella mopolla ajellleena (ja kahdella autolla) nukun vieläkin yöni ihan levollisesti (tuon asian puolesta)

    ...ja tasan kuukauden päästä lähden tekemään oman hilijalanjälkeni hki-bkk välille
    Käsittääkseni tämä ei enää pitäisi paikkaansa. Päinvastoin jätteistä on pulaa, Tampereellekin ajetaan roskia rekalla Jyväskylän seudulta, kun jätteenpolttolaitokselle ei muuten riitä poltettavaa tarpeeksi.
  24. #84
    Ilmastoseikoista on näemmä keskustelua herännyt.

    Tehdään nyt pieni, inhorealistinen tilannekartoitus.

    1) Adville haki pyörän. Hyvä niin. Minä en sitä nyt jaksa hoitaa ja siitä olisi ollut minulle vain kuluja. Jos hän tykkää sitä rassata, niin siitä on iloa, vaikkei sillä ikinä kukaan ajaisi enää metriäkään. Kokoavathan ihmiset palapelejäkin...

    2) Olen parantumaton. Ajattelen kyllä jatkuvasti näitä ympäristöasioita, mutta olen minä nyt sitten jo taas selaillut Nettimotoa. Prätkä voi lähteä mieheltä, mutta mies ei prätkästä... Tämän hetken tilanne ei salli hankintojen tekoa, mutta jos lääkäri ei vallan tuomitse minua, niin ties vaikka talven mittaan alkaisi näyttää paremmalta.

    Pohdinpa yhtä toista harrastusta lyhyesti. Olen omistanut myös vanhoja puupurjeveneitä. Useampikin ihminen puhui niiden ekologisuudesta. Arvatkaas vain, montako kilsaa autolla ajellaan remppahommissa, ennen kuin moisella kikottimella purjehditaan meripeninkulmaakaan! Ja syydetäänhän niihin veneisiin itseensäkin raskasmetallejan niin pohjaan kuin laudoitukseen itseensäkin.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  25. #85
    Toivotaan parasta. Se on paska tilanne kun pää on eri mieltä kuin kroppa, meikäläisellekin on muutama viimevuoten km:rit jääneet sinne 300-500km väliin johtuen onnettomasta lonkasta sekä polvesta. Sitä uutta polvea tässä on nyt jokunen vuosi odoteltu ja sen takia pyörä vielä varttoo tallissa mutta tuntuu että ei se lähivuosina vaihdu.
    Ilmasto asiaan en ota kantaa on sitä tässä 40 vuoden aikana raskaan ratissa tullut varmasti pilattua sen mitä yksi ihminen voi.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  26. #86
    Minä elän vain kerran ja nuortuakaan ei voi niin täytyy hyväksyä ja käyttää ne tilaisuudet joita vielä on olemassa

    Tällä periaatteella menen minäkin.
  27. #87
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Minä elän vain kerran ja nuortuakaan ei voi niin täytyy hyväksyä ja käyttää ne tilaisuudet joita vielä on olemassa

    Tällä periaatteella menen minäkin.
    Minäkin lopetan tän harrastuksen jossain vaiheessa, mutta niin kauan ajan kun kykenen. Silti kilsojen kerääminen ei ole itsetarkoitus. Tingin jostain muusta. Sen verran on omassa mittarissa että hyvä jos 10 vuotta vielä kykenee ajamaan, sillä perusteeella voisi kaluston päivittää.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  28. #88
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Minäkin lopetan tän harrastuksen jossain vaiheessa, mutta niin kauan ajan kun kykenen. Silti kilsojen kerääminen ei ole itsetarkoitus. Tingin jostain muusta. Sen verran on omassa mittarissa että hyvä jos 10 vuotta vielä kykenee ajamaan, sillä perusteeella voisi kaluston päivittää.
    Kai sitä sen 10 vuoden jälkeen voi siistyä ns laivamalleihin millä vaan voi lipua 1000 km päivässä ilman että tarvii edes puristaa pakaroilla..
    Se maksaa kuka nauttii!
  29. #89
    Born to ride.

    Live to ride.

    .....Ride to live.

    Elämä on .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #90
    Eino Leino riimitteli aikanaan osuvasti vanhenemisesta " ... pienenee mun ympär elonpiiri.."

    Sitähän se ikääntyminen on. Hissukseen tulee rajoitteita siihen, mitä pystyy tekemään. Loppumetreillä se elonpiiri on vain sängyn kokoinen hoitolaitoksessa.

    Ajattelisin noin 75-vuotiaaksi voivani ajaa moottoripyörää. Tai ainakin Vespaa..
    Nyt olen 62. Eli on tässä vielä kivoja kesiä runsaasti edessä.

    Itselläni ei kummempia rajoituksia oikeastaan ole. Ainoastaan yli 300 km päivämatkat ovat muuttuneet rasittaviksi. Helteessä ei jaksa oikein sitäkään.
    Pitkän ajoreissun kyllä oikeastaan jaksan tarvittaessa adrenaliinin voimalla. Seuraavana päivänä on sitten huono olo ja on huilattava. Mielihyväaineet aivoista loppuneet ja haluaa mennä kotiin.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen