Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Shoein (GT-Air) mukana tuli tuollainen, muttei ole innostukselta ennen ehtinyt asentaa. Nyt tuli laitettua ja tuohan on aivan loistava kun visiiri ei käytännössä huurru koskaan.

    Miinuksia siitä, että ötökät ja lika jotenkin häiritsee enemmän kuin ennen (tuleepa pestyä joka reissun jälkeen) ja illalla huomaa eräänlaisia "haloja" valojen ympärillä. Ovatko nuo kaikki kalvot samaa luokkaa vai onko eri valmistajilla laatueroja ? Tämä tuli siis potan mukana. Tuo valo-ongelma on lähinnä hieman ärsyttävä ja ilmestyy vain pimeällä ja noin puolessa tunnissa siihen tottuu eikä kiinnitä enää huomiota.

    Asensin hämärässä sen, mutta en ainakaan huomannut että visiiriä vasten olevassa pinnassa olisi ollut mitään kalvoa ? Ainoastaa taustapuolella eli naamaa kohti tulevassa (?)
  2. #2
    Käsittääkseni nämä aidot pinlock-tuotemerkin kalvot tulevat kaikkiin kypärämerkkeihin samalta valmistajalta. Joillakin merkeillä oli jossain kohtaa ”omia” huurteenestokalvoja, ja joitain halpoja kopioita on näkynyt, mutta laatu on arvoitus.

    Mitä noihin heijastuksiin ja haloihin tulee, niin sille on syynsä, miksi pinlock itse ilmoittaa, että kalvon käyttö on sallittua vain päiväaikaan. E-hyväksyntää tuolla ei taida olla myöskään sen vuoksi, että se vähentää visiirin valonläpäisykykyä sen verran etteivät vaatimukset täyty. Se on sitten toinen juttu, että onko hieman huonommin valoa läpäisevä ja heijasteleva kalvo kuitenkin käytännössä pienempi riski kuin huurtuva visiiri, mutta sehän ei byrokraatteja kiinnosta.

    Ps. Itselläni muistaakseni mallista riippuen pinlockissa on voinut olla kuljetuksen aikainen suojakalvo joko vain ”sileällä puolella” tai sitten molemmin puolin. Mutta eiköhän se olisi jokseenkin käyttökelvottoman samea, mikäli sinne ylimääräinen kerros olisi jäänyt väliin.
  3. #3
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Shoein (GT-Air) mukana tuli tuollainen, muttei ole innostukselta ennen ehtinyt asentaa. Nyt tuli laitettua ja tuohan on aivan loistava kun visiiri ei käytännössä huurru koskaan.
    ..
    En halua olla ilonpilaaja, mutta älä nyt innostu liikaa.... Aikansa toimii, vaan sitten ei! Itellä Shoein Neotech, ja siten "piti" olla pätevä, vaan aikansa kävi ja kukku, eikä siihen auta vaikka olen tiukannut ohjeiden mukaan, ja erityisen varovasti käsitellyt....


    Silikonikäsittelyä tiivisteeseen, eli välillä irti ja uudelleen asentanut, vaan kun ei....

    Että JOS haluaa ettei visiiri huurru, niin sitten sähöllä se, niin saa tulla mitä vain, eikä mene tukkoon..( paitti se RUNSAS alijäähtynyt vesisade tietyillä temperatureilla)


    Ja nuo "halo-heijastumatkaan" ei siten pimiä- ja pakkasjossa haittaa lain!
  4. #4
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    En halua olla ilonpilaaja, mutta älä nyt innostu liikaa.... Aikansa toimii, vaan sitten ei! Itellä Shoein Neotech, ja siten "piti" olla pätevä, vaan aikansa kävi ja kukku, eikä siihen auta vaikka olen tiukannut ohjeiden mukaan, ja erityisen varovasti käsitellyt....
    Pinlockin toiminta perustuu osittain tuohon väliin jäävään ilmataskuun ja sen tiiviyteen, mutta myös sen linssin kykyyn imeä kosteutta itseensä ”kuin sieni” (lainaus pinlockin omasta materiaalista). Näin ollen se vedensitomiskyky todennäköisesti heikkenee aikaa myöten materiaalin vanhentuessa, ja toisaalta puhdustamisen suhteen pitää olla erittäin varovainen. Jälleen ”virallisen totuuden mukaan” pelkkä kuiva mikrokuituliina on se ensisijainen väline, mutta myös kostutettua mikrokuituliinaa saa käyttää tarvittaessa, joskin tuolloin kalvon pitää antaa kuivua irrallaan yön yli. Mitään pesuainetta ei siis pidä käyttää.

    Omissa kypärissäni en ole huomannut pinlockin toiminnan heikkenemistä parissa-kolmessa vuodessa, mutta toisaalta käyttöni on melko paljon vähemmän extremeä kuin mchuurteella.
  5. #5
    Pölyinen ja kurainen pinloc pelkästään narmuuntuu jos sitä ei pese vedellä ja miedolla fairy seoksella, myös kuiva mikrokuituliina on aika raaka puhdistusväline pehmeälle kalvolle. Mulla eniten käytössä ollut kalvo taitaa olla 6-7 vuotta vanha ja on nähnyt kaikkia kelejä maaliskuu-marraskuun aikana ja edelleen toimii niin hyvin kun irtokalvoi voi toimia, eikä ole juurikaan naarmuuntunut. Pesu säännöllisesti miedolla fairylla ja haalealla vedellä, kuivaus pehmeällä kuivausliinalla. Pesun aikana kalvon pinta voi mennä aaltomaiseksi naurupeiliksi mutta tasoittuu itsestään aika nopeasti.

    Pinlock on hyvä kesäkeleillä mutta lämpötilan laskiessa yksinkertainen irtokalvo ei jaksa toimia, varsinkin jos kelit on kosteat ja viileät, kosteutta kondensoituu väkisin kalvon pinnalle, helposti myös jostain kohtaa vesi löytää tiensä kalvon ja visiirin väliin. Alhaisilla lämpötiloilla oleva märkä keli pimeällä on edelleen persiistä pinlockin kanssa, huumori loppuu hyvin nopeasti kun kosteus alkaa kerääntymään kalvon sisäpinnalle ja vastaantulevat valot sokaisee ja arvuutellaan mihin ollaan menossa...

    Siinä vaiheessa kun pinlock alkaa hyytyä, vaihtoehdot alkaa olla huurteen mainitsemissa sähkövisiireissä. Mulla oli aikoinaan BRP BV2S kelkkakypärä extreme keleihin, tuplavisiiri ja hengitysmaski jonka kanssa hengityskosteus ei jäänyt kypärän sisälle vaan ohjautui ulos. Ei tullut keliä vastaan missä visiiri olisi edes näyttänyt huurtumisen merkkejä, ja ajot tapahtui siihen aikaan +30 ja -35 asteen välillä. Kaverilla oli sama ruukku ja hänellä oli bonuksena sähkövisiiri mutta jäi aika vähälle käytölle, sopivassa kosteudessa saattoi visiirin ulkopinta huurtua pakkasilla kelkan /mönkijän kanssa mutta mootoripyörällä ei niitä kelejä ollut koskaan. Miinukset siiinä kulhossa oli ulkoinen fyysinen koko sekä painavuuden tunne vaikka vaaka näytti aika samoja lukemia Arai TX2 kanssa sekä äänekäs, ruma jonkun mielestä mutta huu keörs kunhan ikkuna pysyy huurtumattomana niissä keleissä kun mikään muu ei toimi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #6
    jos ajelee enemmän visiiri auki, niin hiekkapölyhän se tunkee sisäpuolellekin. ja alkaa naarmuttaa. ja kesällä kun poutaa, niin ei edes huomaa, kun hiekka menee sinne sisäpuolellekin, jos jossain kohtaa pieni vuoto siinä reunan silikonissa. siinä mielessä pitäisi muistaa tarkistaa hieman useammin mikä noiden tilanne on. muuten nuo toimii ihan ok. ainakin omalla kohdalla.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #7
    Ei tarvii edes ajella luukku auki että pölyt menee visiirin molemmille puolille, kuivalla soralla pölyää aina, varsinkin jos joku ajaa edellä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #8
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Pölyinen ja kurainen pinloc pelkästään narmuuntuu jos sitä ei pese vedellä ja miedolla fairy seoksella, myös kuiva mikrokuituliina on aika raaka puhdistusväline pehmeälle kalvolle. Mulla eniten käytössä ollut kalvo taitaa olla 6-7 vuotta vanha ja on nähnyt kaikkia kelejä maaliskuu-marraskuun aikana ja edelleen toimii niin hyvin kun irtokalvoi voi toimia, eikä ole juurikaan naarmuuntunut. Pesu säännöllisesti miedolla fairylla ja haalealla vedellä, kuivaus pehmeällä kuivausliinalla. Pesun aikana kalvon pinta voi mennä aaltomaiseksi naurupeiliksi mutta tasoittuu itsestään aika nopeasti.

    Pinlock on hyvä kesäkeleillä mutta lämpötilan laskiessa yksinkertainen irtokalvo ei jaksa toimia, varsinkin jos kelit on kosteat ja viileät, kosteutta kondensoituu väkisin kalvon pinnalle, helposti myös jostain kohtaa vesi löytää tiensä kalvon ja visiirin väliin.
    Tuo on totta, että hiekkapölyn poistamisessa pitää olla varovainen, jotta kalvo ei naarmuunnu. Fairyvesi tuskin aiheuttaa perus-pinlockille vahinkoa, mutta siinä valon vaikutuksesta tummuvassa protectint-kalvossa sekin voi olla liikaa. Pelkällä vedellä sitä joskus pesin, mutta siitäkin muodostui jännä öljymäinen lima kalvon pintaa, ja kuivaaminen onnistui vain ripustamalla se ja antamalla veden haihtua. Millä tahansa liinalla koskeminen jätti jäljet.

    Sellainen huomio tuohon kuuden-seitsemän vuoden ikään ja kalvon rajalliseen toimintaan, että tuotteilla on tapana kehittyä. Pinlock itse tuottaa nykyään kolmen ”eri tehon” kalvoa, joiden huurteenestokyky on jaettu luokitukseen vakio / vahva / erinomainen. Ilmeisesti tosin kypärävalmistajilla on päätösvaltaa asiaan, eli esim Shoeihin ei saa kuin yhtä versiota, jonka nimi ei viittaa mihinkään noista kolmesta pinlockin omasta tuoteversiosta.

    https://pinlock.com/products/lenses/
  9. #9
    Sama havainto täällä. Suuperttiin uusin visiirin viiden vuoden käytön jälkeen. Pinlock menee vielä. Laimeaa astianpesuaineliuosta (jotain muuta kuin fairyä, siinä on liikaa käsivoidetta) olen käyttänyt, talouspaperiarkki visiirin ulkopinnalle, suihkutus märäksi ja parin minsan kuluttua pyyhkäisy. En ole huuhdellut, kuivuu paremmin kun pintaan jää hieman pesuainetta eikä muodostu pisaroita.

    Sama juttu aurinkovisiirille, se tuntuu vetävän hanakasti pölyä puoleensa, mutta sitä ei ole tarvinnut putsata nyt kuin 2-3 kertaa kaudessa kun en ole juuri pölyssä ajellut.

    Pinlockkia ei kannata yrittää pyyhkiä kuivaksi, sen verran olen märällä t.paperilla varovasti pyyhkäissyt että irtolika lähtee, sitten huuhtelu ja yöksi pöydälle kuivumaan.

    Ns. Iridium-visiirille ei tuo astianpesuaine ehkä toimi, pinta voi jäädä kirjavaksi. Kannattaa kokeilla ennen reissua mitkä aineet toimii.

    Huvitti tässä muuten eräs uutinen jossa Instrumentariumin edustaja ei suositellut silmälasien puhdistusta astianpesuaineella ollenkaan. Pitäisi käyttää siihen tarkoitukseen tehtyjä pyyhkeitä (saanko arvata, euron kappale?).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    Minulla pinlock hyytyi kesässä. Shoein GT-Air omalla pinlockilla päästi kosteuden visiirin ja kalvon väliin. Silikonitiiviste ei jaksanut toimia. Kaverit epäilivät asennusvirhettä, mutta en nyt ihan heti keksi miten sen voisi väärin asentaa?
  11. #11
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    (jotain muuta kuin fairyä, siinä on liikaa käsivoidetta)
    Mikä se sellainen Fairy on missä on käsivoide mukana? Alkuperäinen vihreä Fairy on täysin omalla levelillään puhdistustehon sekä rasvanpoiston osalta, eikä siinä ole mitään käsiä suojaavaa ainetta, päinvastoin, kuivattaa kädet railoille jos joutuu paljon lotraamaan Fairyn kanssa, kuten esim. ammattilaiset ikkunanpesijät.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #12
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    (jotain muuta kuin fairyä, siinä on liikaa käsivoidetta)
    Mikä se sellainen Fairy on missä on käsivoide mukana? Alkuperäinen vihreä Fairy on täysin omalla levelillään puhdistustehon sekä rasvanpoiston osalta, eikä siinä ole mitään käsiä suojaavaa ainetta, päinvastoin, kuivattaa kädet railoille jos joutuu paljon lotraamaan Fairyn kanssa, kuten esim. ammattilaiset ikkunanpesijät.

    Mulla on myös tummia ja itsestään tummenevia pinlockeja ja samalla tavalla nekin pestään ja kuivataan. Pesun jälkeen on kuin naurupeili mutta pinta tasoittuu aika nopeasti tasaiseksi ja kirkkaaksi.

    Itsestään tummenevasta pinlockista en tykkää, kalvo tummenee auringonpaisteen puolelta ja varjon puoli jää kirkkaaksi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #13
    Lainaa Miksa1 kirjoitti Katso viesti
    Minulla pinlock hyytyi kesässä. Shoein GT-Air omalla pinlockilla päästi kosteuden visiirin ja kalvon väliin. Silikonitiiviste ei jaksanut toimia. Kaverit epäilivät asennusvirhettä, mutta en nyt ihan heti keksi miten sen voisi väärin asentaa?
    Ei se pinlock mitenkään hyydy, se ei vaan asetu GT-Airin visiiriin tiiviisti. Johtuu jotenkin sen visiirin muodosta, mulla ja reissukaverilla on sama ongelma. Kaveri hetti pinlockin pois, itse olen sen kanssa yrittänyt pärjätä. Täytyy talven aikana tutkia jos se saisi paremmin toimimaan.
  14. #14
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ei se pinlock mitenkään hyydy, se ei vaan asetu GT-Airin visiiriin tiiviisti. Johtuu jotenkin sen visiirin muodosta, mulla ja reissukaverilla on sama ongelma. Kaveri hetti pinlockin pois, itse olen sen kanssa yrittänyt pärjätä. Täytyy talven aikana tutkia jos se saisi paremmin toimimaan.
    Jos ei ole koitettu säätää pinnejä, niin se voi auttaa. Ovat epäkeskoja.

    Itse koin helpommaksi painaa pinnin pöytää vasten ulos, ja sitten uudessa asennossa takaisin, kuin koittaa pyöritellä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #15
    Pyörittelin pinnit uuteen asentoon, helppo homma. Minun silmään ainoastaan päälliosa on epäkesko. Varsinainen tappi jota vasten pinlock kiristyy on mielestäni symmetrinen. Kai minä kuitenkin uhraan 30 e ja kokeilen vielä pinlockia.
  16. #16
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Mikä se sellainen Fairy on missä on käsivoide mukana? Alkuperäinen vihreä Fairy on täysin omalla levelillään puhdistustehon sekä rasvanpoiston osalta, eikä siinä ole mitään käsiä suojaavaa ainetta, päinvastoin, kuivattaa kädet railoille jos joutuu paljon lotraamaan Fairyn kanssa, kuten esim. ammattilaiset ikkunanpesijät.

    Mulla on myös tummia ja itsestään tummenevia pinlockeja ja samalla tavalla nekin pestään ja kuivataan. Pesun jälkeen on kuin naurupeili mutta pinta tasoittuu aika nopeasti tasaiseksi ja kirkkaaksi.

    Itsestään tummenevasta pinlockista en tykkää, kalvo tummenee auringonpaisteen puolelta ja varjon puoli jää kirkkaaksi.
    Eikös mainoksessakin ennen vanhaan sanottu että kädet kaunistuu? Astioista ei puhuttu mitään. Huomaathan että olen ollut tarkkaavainen kaupallisia tiedotteita katsoessani...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #17
    En tiedä mitä Pinlock-kalvoille on ajan myötä tapahtunut, mutta pari viimeistä kalvoa ovat menneet piloille heti kun ovat veden kanssa kosketuksissa. Pinta tuntuu jotenkin sulaavan ja kalvo on sen jälkeen täysin käyttökelvoton. Aiemmin itsekin olen niitä pessyt ja hyvin toimivat sen jälkeen. Kenties kestivät liian hyvin. Nyt täytyy käytännössä ostaa uusi, kun kalvo likastuu. Pelkällä liinalla pyyhkiessä kalvo naarmuuntuu heti.

    Onko muut törmänneet samaan ja onko kyseessä vain Shoein kalvoihin liittyvä ongelma? Kalvo on aito Pinlock. Tarkemmin Pinlock EVO.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  18. #18
    Niin se sulaa vanhemmissakin mutta palautuu vuorokauden aikana tasaiseksi. Aika hanurista jos uudet kalvot jää naurupeiliksi ja niitä ei pysty pesemään.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #19
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ei se pinlock mitenkään hyydy, se ei vaan asetu GT-Airin visiiriin tiiviisti. Johtuu jotenkin sen visiirin muodosta, mulla ja reissukaverilla on sama ongelma. Kaveri hetti pinlockin pois, itse olen sen kanssa yrittänyt pärjätä. Täytyy talven aikana tutkia jos se saisi paremmin toimimaan.
    Mulla siis on GT Air eikä ole ainakaan nyt parin viikon aikana ollut ongelmia. Asennus meni laakista vaikka yleensä kaikki kännykän suojakalvoasennukset jne menee päin helvettiä mulla

    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole koitettu säätää pinnejä, niin se voi auttaa. Ovat epäkeskoja.

    Itse koin helpommaksi painaa pinnin pöytää vasten ulos, ja sitten uudessa asennossa takaisin, kuin koittaa pyöritellä.
    Enpä tiennyt että niissäkin on jotain säätöjä. Harvinaista, mutta luin jopa ohjeet ennen asennusta

    Vaikea sitä on enää elämää kuvitella ilman tuota. Potta kun menee kesälläkin herkästi huuruun alle 60km/h nopeuksissa vaikka luulin, että tuo GT-Air olisi siinä suhteessa ollut hyvinkin edistyksellinen.
  20. #20
    Koskahan joku tuo "uutuutena" myyntiin kunnollisen hermeettisesti suljetun 2-kerrosvisiirin. Siis sellaisen jossa koko visiiri on kaksikerrosrakennetta reunasta reunaan. Ostin -95 moottorikelkkailuun paikallisesta kelkkakaupasta AGV-kypärän johon sain "kaupantekijäisiksi" tuollaisen 2-kerrosvisiirin, ohuet mustat muovireunukset peitti kapean silikonitiivisteliiman?, jolla visiirin pinnat oli kiinni toisissaan. Oli tosi hyvä käytössä, ei koskaan höyrystymiä tai mitään muutakaan pleksien välissä. Viimeksi oli käytössa HJC sähkövisiirillä, hyvä sekin, Shuberthin tekemiin BMW- system (1) kypäriin sai joskus -80-luvulla sähkövisiiriä, taisi olla ensimmäinen markkinoilla.
  21. #21
    GT Airin ilman kierto leukasuojassa ja visiirissä muuten tuntuu yllättävän huonolta ottaen huomioon miten hyvä potta se kaikilta muilta osiltaan on, joten pinlock tuntuu varsin tarpeelliselta ja auttaa kyllä tosi paljon.
  22. #22
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Niin se sulaa vanhemmissakin mutta palautuu vuorokauden aikana tasaiseksi. Aika hanurista jos uudet kalvot jää naurupeiliksi ja niitä ei pysty pesemään.
    Olen kyllä tuota EVO-malliakin pessyt ihan vanhaan malliin. Aivan kuten vanhakin, niin pitää antaa kuivaa ennen asennusta takaisin. Eipä ole mtn isompia ongelmia ollut.
  23. #23
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Koskahan joku tuo "uutuutena" myyntiin kunnollisen hermeettisesti suljetun 2-kerrosvisiirin. Siis sellaisen jossa koko visiiri on kaksikerrosrakennetta reunasta reunaan. Ostin -95 moottorikelkkailuun paikallisesta kelkkakaupasta AGV-kypärän johon sain "kaupantekijäisiksi" tuollaisen 2-kerrosvisiirin, ohuet mustat muovireunukset peitti kapean silikonitiivisteliiman?, jolla visiirin pinnat oli kiinni toisissaan. Oli tosi hyvä käytössä, ei koskaan höyrystymiä tai mitään muutakaan pleksien välissä. Viimeksi oli käytössa HJC sähkövisiirillä, hyvä sekin, Shuberthin tekemiin BMW- system (1) kypäriin sai joskus -80-luvulla sähkövisiiriä, taisi olla ensimmäinen markkinoilla.
    Tuollaisia laskettelulasejakin on ollut tarjolla jo muinaisella 80-luvulla....
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  24. #24
    Nuo nykyiset pinlockit näyttää samalta kuin 60-luvulla autojen takalaseissa käytetyt soikeat lisävaruste muovikalvot joilla yritettiin estää myös huurtumista, ennen lämpölankoja. Näyttää niin naurettavilta, ettei tule minun Shuberthiini koskaan. Onneksi en ole kyllä kärsinytkään höyrystymisestä koskaan, mopossa sen verran katetta, että visiiri on aina vähintään raollaan.
  25. #25
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Nuo nykyiset pinlockit näyttää samalta kuin 60-luvulla autojen takalaseissa käytetyt soikeat lisävaruste muovikalvot joilla yritettiin estää myös huurtumista, ennen lämpölankoja. Näyttää niin naurettavilta, ettei tule minun Shuberthiini koskaan. Onneksi en ole kyllä kärsinytkään höyrystymisestä koskaan, mopossa sen verran katetta, että visiiri on aina vähintään raollaan.
    En tiedä miltä nuo näyttää kenenkin mielestä, mutta loistavasti toimiva kapistus tuo on. Varsinkin sadekelillä tai muuten märällä radalla, viileällä ilmalla ilman pinlockia ei visiiri pysy huurusta auki oikein millään, kun kuski alkaa hengästymään. Eikä visiirin raollaan pitäminen ole vaihtoehto, kun tarttis pilkistellä katteen takaa mutkissa, kun vauhtia on reilut pari markkaa.
    Superbike #7
  26. #26
    Näyttää naurettavalta? Moni muukin asia moottoripyöräilyssä näyttää naurettavalta ja ne on yleensä tyyliseikkoja joista joku pitäää, eikä niillä ole mitään tekemistä ajoturvallisuuden kanssa kuten pinlock kalvoilla. Aivan ehdoton varuste kypärän visiiriin jos ajaa muutenkin kun kuivalla/lämpimällä kelillä ja pappatunturipleksillä. Visiirin raollaan pito ei ole vaihtoehto eikä ratkaisu huurtumiseen, mulla luukku pysyy tiiviisti kiinni niin paljon kun mahdollista ja se ei onnistu ilman kalvoa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #27
    Näyttää....juu,

    ....juu, itekkin olin aikoinaan ja ehdottomasti sitä mieltä, että se AINOA ja OIKEA kypärä olisi avokypärä & lentäjänlasit, koska mikään muu ei ollut "cool".....mutta kun sen puolenkymmentäkertaa kävin vuonoilla asiaa opettelemassa, niin totesin, jotta "näyttää" jutut- tulee jatkossa kaikkien viimeisenä....
  28. #28
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Näyttää naurettavalta? Moni muukin asia moottoripyöräilyssä näyttää naurettavalta ja ne on yleensä tyyliseikkoja joista joku pitäää, eikä niillä ole mitään tekemistä ajoturvallisuuden kanssa kuten pinlock kalvoilla. Aivan ehdoton varuste kypärän visiiriin jos ajaa muutenkin kun kuivalla/lämpimällä kelillä ja pappatunturipleksillä. Visiirin raollaan pito ei ole vaihtoehto eikä ratkaisu huurtumiseen, mulla luukku pysyy tiiviisti kiinni niin paljon kun mahdollista ja se ei onnistu ilman kalvoa.
    Samaa mieltä. Parisataatuhatta on tullut pörrättyä pinlockin kanssa enkä ole siihen kiinnittäny sen kummempaa huomiota, muista en tiedä (enkä välitä). Naureskelee ne jotkut tolle tapsillekin joka roikkuu ajotakin välistä. Mukavahan se on että voi näin ilahduttaa kanssamotoristeja. Palelkoot, minä en.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  29. #29
    Ei ollut tarkoituksena, että näyttää muille naurettavalta. Vaan ainoastaan koko pinlock-idea, irtokelmu ja vajaakokoinen, verrattuna siihen 90-luvun kunnolliseen. Kerran kun käyttää jotain kunnollista, ei puolitekoinen säväytä. Joskus, ehkä kymmenen vuoden päästä kun joku valmistaja tuo tuon vanhan keksinnön uudestaan "uutena" markkinoille tekin vielä ihmettelette, miten joku noin alkeellinen kuin pinlock on dominoinut markkinoita vuosikaudet. Päätetään keissi tähän!
  30.  
  31. #30
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Ei ollut tarkoituksena, että näyttää muille naurettavalta. Vaan ainoastaan koko pinlock-idea, irtokelmu ja vajaakokoinen, verrattuna siihen 90-luvun kunnolliseen. Kerran kun käyttää jotain kunnollista, ei puolitekoinen säväytä. Joskus, ehkä kymmenen vuoden päästä kun joku valmistaja tuo tuon vanhan keksinnön uudestaan "uutena" markkinoille tekin vielä ihmettelette, miten joku noin alkeellinen kuin pinlock on dominoinut markkinoita vuosikaudet. Päätetään keissi tähän!
    Mielestäni tulloin ei ollut kunnon pinlockeja myynnissä, onkohan minun muistissa vikaa ?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen