Sivu: 3 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 388:sta
  1. #61
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti

    Kyllä Berneri jotain keksii. Onhan sillä kynnet kiinni siinä paikallistamis firmassa, mikä puuhaa auton käyttöverotusta ajettujen kilometrien mukaan.
    Alakaa bernerilta julkisuusaika loppua, kun pätkäduunin pestiä on enää puoli vuotta jäljellä.
    Kuka tietää, mitä kotkotuksia seuraava innokas liikenneministeri tuo tullessaan...
  2. #62
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Alakaa bernerilta julkisuusaika loppua, kun pätkäduunin pestiä on enää puoli vuotta jäljellä.
    Kuka tietää, mitä kotkotuksia seuraava innokas liikenneministeri tuo tullessaan...
    No jos vielä hölmömpää kuin Berner ja varsinkin Kyllönen-löytyy-niin paras poistua kakspyöräisellä liikenteestä. Onhan meillä vielä jokerina uusvasurit, rajataan tehot -100hp
    BMW S1000RR
  3. #63
    Aika läpinäkyvää, ettei tällä ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa. Valtiolle vain pitää saada lisää rahaa, kun kulut yllättäen lisääntyivät jostain syystä v. 2015 alkaen.

    Samaa rahankeruuta on tämäkin:
    https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...302#gs.AdUqgKE
    "Toistuvista pienistä ylinopeuksista selviää tulevaisuudessa entistä useammin rahalla – tieliikennelain uudistus romahduttamassa ajokieltojen määrän"
    Ei kannata poistaa liikenteestä niitä kaikkein parhaiten maksavia asiakkaita.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  4. #64
    En muista tarkemmin mutta esimerkiksi puolisoa ja sisaruksia ei voida vaatia lain puitteissa kavaltamaan. Kannattaa lukea ne pykälät sieltä sakkolapun takaa, siellä on hyvinkin tarkasti perusteet joilla syyllistä arvaillaan.
    Viimeksi kävi itseasiassa niin että vaimo ajoi kameraan minun autolla ja minä sain lapun. Kiistin, luonnollisesti syyllistä osoittamatta. Seuraava kirje tuli suoraan vaimolle. Eiköhän ne katso saman osoitteen kuskit ja vertaa kamerakuvaan.
  5. #65
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Lakitekstiä ajajan tietojen ilmoittamisesta en tunne. Vaan mitä omistajalle seuraa jos väittää etten tiedä - ei mitään.
    Suomessa on voimassa itsekriminointisuoja, eli itseään ei tartte käräyttää. Suojan alle kuuluvat myös lähisukulaiset ym. Itse asiassa epäilty voi puhua paskaa just niin paljon kuin suusta mahtuu ulos tulemaan, eikä siitä saa mitään rangaistusta. Vastaavasti yhteistyöstä ei anneta mitään helpotuksia tai diilejä, niinku elokuvissa.

    Edesmennyt ex-gangsteri Marko Lönnqvist pohti kirjassaan, että kuulustelutilanteessa kannattaa aina olla puhumatta yhtään mitään, koska vastapuolella kuulusteluja on joka tapauksessa alla enemmän. Mun mielestä ihan validi vinkki.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #66
    Miten tää nyt menee firma-autojen kanssa. Justiinsa aiheesta väännettiin työmaalla.
    Jos asentaja X ajaa pakulla kameraan, onko työnjohtaja vastuussa kuskin selvittämisessä??
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  7. #67
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Miten tää nyt menee firma-autojen kanssa. Justiinsa aiheesta väännettiin työmaalla.
    Jos asentaja X ajaa pakulla kameraan, onko työnjohtaja vastuussa kuskin selvittämisessä??
    "Sukulaisuussuhde" ratkaissee ensisijaisesti tuossakin tapauksessa lähtökohdat
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #68
    Työkaverit pitää käräyttää, paitsi jos ryhtyy seurustelemaan työkaverin kanssa. Sukulaisia ei tarvitse.

    17 § (12.6.2015/732)
    Asianosaisen nykyinen tai entinen aviopuoliso taikka nykyinen avopuoliso, sisarus, sukulainen suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka se, jolla on vastaavanlainen parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen suhde asianosaiseen, saa kieltäytyä todistamasta.

    18 § (12.6.2015/732)
    Jokaisella on oikeus kieltäytyä todistamasta siltä osin kuin todistaminen saattaisi hänet tai häneen 17 §:n 1 momentissa tarkoitetussa suhteessa olevan henkilön syytteen vaaraan tai myötävaikuttaisi hänen tai häneen mainitussa suhteessa olevan henkilön syyllisyyden selvittämiseen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #69
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Miten tää nyt menee firma-autojen kanssa. Justiinsa aiheesta väännettiin työmaalla.
    Jos asentaja X ajaa pakulla kameraan, onko työnjohtaja vastuussa kuskin selvittämisessä??
    Riippuu rekisteriotteessa olevasta merkinnästä. Onko yksityis vai yritys käytössä.

    Yksityiskäytössä oleva pakusta lähetetään sakko suoraan yrityksen toimitusjohtajalle ( jos ei ole rekisteriin merkitty käyttäjää). Toimitusjohtaja kiistää sakon ja ilmoittaa poliisille asian olevan selvityksessä kuka ajoi pakua.

    Yrityskäyttöön merkityissä pakuissa lähetetään selvityspyyntö kuka autoa ajoi.
    Ducati Diavel
  10. #70
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Miten tää nyt menee firma-autojen kanssa. Justiinsa aiheesta väännettiin työmaalla.
    Jos asentaja X ajaa pakulla kameraan, onko työnjohtaja vastuussa kuskin selvittämisessä??
    Juuri viime viikolla kävin poliisilaitoksella kutsusta katsomassa kuvaa, jossa firman autolla oli temmottu aikamoista vauhtia kameraan. Totesin että en tunne kuvasta kuskia, ja poliisi totesi että minä en ole kuvassa. Job jobbed.

    En tiedä jatkoiko poliisi asian selvittelyä, mutta minä en siihen hommaan lähtenyt mukaan. Eivätkä poliisit koskaan ole ruvenneet myöskään inttämään että minun pitäisi asiaa selvitellä. Se kun on poliisin työtä.

    Olen noita kuvia käynyt katsomassa noin kymmenen kertaa, ja koskaan ei ole tullut mitään selvityspyyntöä että kuljettajan henkilöllisyys pitäisi selvittää. Joka kerta on pyydetty poliisiasemalle katsomaan vaan itse kuvaa, ja minun osalta homma jää siihen.
    .
  11. #71
    Ainakin vielä suomessa ollaan syyttömiä, kunnes toisin todistetaan.
    Todistaminen on viranomaisen tehtävä.
  12. #72
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ainakin vielä suomessa ollaan syyttömiä, kunnes toisin todistetaan.
    Todistaminen on viranomaisen tehtävä.
    Verotuksessa tuo periaate ei aina päde, mutta se ei kuulu tähän.

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  13. #73
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Juuri viime viikolla kävin poliisilaitoksella kutsusta katsomassa kuvaa, jossa firman autolla oli temmottu aikamoista vauhtia kameraan. Totesin että en tunne kuvasta kuskia, ja poliisi totesi että minä en ole kuvassa. Job jobbed.

    En tiedä jatkoiko poliisi asian selvittelyä, mutta minä en siihen hommaan lähtenyt mukaan. Eivätkä poliisit koskaan ole ruvenneet myöskään inttämään että minun pitäisi asiaa selvitellä. Se kun on poliisin työtä.

    Olen noita kuvia käynyt katsomassa noin kymmenen kertaa, ja koskaan ei ole tullut mitään selvityspyyntöä että kuljettajan henkilöllisyys pitäisi selvittää. Joka kerta on pyydetty poliisiasemalle katsomaan vaan itse kuvaa, ja minun osalta homma jää siihen.
    Ei niitä kuvia asemalla tarvitse juosta katsomassa, ne tulee ihan sähköisestikin katsottaviksi halutessaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  14. #74
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ei niitä kuvia asemalla tarvitse juosta katsomassa, ne tulee ihan sähköisestikin katsottaviksi halutessaan.
    Ok. Pitää näyttää ja kertoa poliisille tämä tietosi. Samaa kuvan lähettämis asiaa kun olen pyytänyt useaan otteeseen, eivät ole lähettäneet kuitenkaan.
    .
  15. #75
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ok. Pitää näyttää ja kertoa poliisille tämä tietosi. Samaa kuvan lähettämis asiaa kun olen pyytänyt useaan otteeseen, eivät ole lähettäneet kuitenkaan.
    Helpommalla pääset lähettämällä tämän linkin:
    https://www.poliisi.fi/turvallisuus_...usein_kysyttya
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #76
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Verotuksessa tuo periaate ei aina päde, mutta se ei kuulu tähän.

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    Niin.... hommahan ei välttämä ole "rikosoikeudellinen kysymys".

    "Tuomio" pannaan silti usein täytäntöön pitkälti olettaman pohjalta .... eli hutkitaan ennen kuin edes
    oikeasti tutkitaan .

    "Verottajalla ei ole konkretisoituvaa riskiä tulkinnoissaan"

    Aika vähän tuntuu tällainen "pikkujuttu" kansalaisia kiinostavan vaikka siitä
    moni "kirjaviisaskin" on perustellun huolensa ilmaissut.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #77
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Sitä mukaa kun työsuhdehenkilöautot vaihtuivat, ilmoitettiin käyttäjä myös haltijaksi. Siitä se harmi, että ajoneuvoverolaput tulivat sitten haltijalle ja hänen kotiosoitteeseen..
    Tuoltahan välttyy helposti sillä että rekkaroi yrityksen sekä omistajaksi että 1.haltijaksi ja käyttäjän 2. haltijaksi.

    Aiheeseen liittyen, satun viettämään aikaani autokaupassa, esittelyautoista tulee silloin tällöin lappuja. Nakataan vastaukseksi sen nimi jolle koeajolupa on kirjoitettu, selvitelköön sitten onko itse ajanut vai vaikka vaimo. Ikinä eivät ole muuta kyselleet. Pysäköintivirhemaksut (ei yksityiset) sitten aiheuttaakin välillä vaivaa kun pokat jättävät ne maksamatta ja karhuja tulee meille.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  18. #78
    Lainaa MattiRK kirjoitti Katso viesti
    Tuoltahan välttyy helposti sillä että rekkaroi yrityksen sekä omistajaksi että 1.haltijaksi ja käyttäjän 2. haltijaksi.

    Aiheeseen liittyen, satun viettämään aikaani autokaupassa, esittelyautoista tulee silloin tällöin lappuja. Nakataan vastaukseksi sen nimi jolle koeajolupa on kirjoitettu, selvitelköön sitten onko itse ajanut vai vaikka vaimo. Ikinä eivät ole muuta kyselleet. Pysäköintivirhemaksut (ei yksityiset) sitten aiheuttaakin välillä vaivaa kun pokat jättävät ne maksamatta ja karhuja tulee meille.

    Niistä yksityisistä ei tarvitse välittää. reklamoit että et ole itse ajanut. se on heidän tehtävänsä selvittää kuka ajoi. Ei ne siihen ala eivätkä vie oikeuteen noin selvissä tapauksissa. Uhkalivat kyllä. Kunhan et itse myönnä ajaneesi ( kuten et olekaan) niin asia on sillä selvä. Kunnalliset on sitten pakko maksaa, ne on aina haltijan (tai omistajan) maksettava, saa itse sitten karhuta tekijältä.
  19. #79
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Helpommalla pääset lähettämällä tämän linkin:
    https://www.poliisi.fi/turvallisuus_...usein_kysyttya
    Katos vaan. Eivät ole kuitenkaan kuvaa koskaan lähettäneet. Tietty syy voi olla se että haluavat nähdä minun naaman ja tarkastaa ajanko itse autoa.
    .
  20. #80
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo menikään? Jotenkin sellanen muistikuva, että vain se, jolle koeajolupa on kirjoitettu saisi ajaa ko. autoa tai vaikka pyörää. Mitä kuskin vaihdosta onnettomuustapauksessa, tai poliisin pysäyttäessä seuraa, ei kyllä mitään käsitystä. Vakuutuksen voimassaolo?
    En nyt jaksa muistaa miten tuo menee, koeajon ottaja on joka tapauksessa vastuussa, kukaanhan ei voi vahtia kelle se sen auton antaa. Välillä kirjoitellaan puolison nimeä myös lappuun. Käsittääkseni menee kyllä ihan sillä yhdellä luvalla ainakin jos se lainaaja on kyydissä. Noissa varmaan eroja yhtiöiden välillä. Kovat kilvet vs. tarrakilvet tuo sitten omat koukeronsa.

    Yksyityisten parkkisakkojen käytäntö on kyllä tiedossa, itse en ole noita onnistunut koskaan saamaan. Useampia on kyllä avustuksellani saatu nurin.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  21. #81
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Katos vaan. Eivät ole kuitenkaan kuvaa koskaan lähettäneet. Tietty syy voi olla se että haluavat nähdä minun naaman ja tarkastaa ajanko itse autoa.
    Kyllä se sun naama esikatsotaan ajokortti-, ammattipätevyys-, passi- tai henkilökorttikuvasta.
    Kuva tulee heittämällä kun sitä asiallisesti pyytää.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  22. #82
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Juuri viime viikolla kävin poliisilaitoksella kutsusta katsomassa kuvaa, jossa firman autolla oli temmottu aikamoista vauhtia kameraan. Totesin että en tunne kuvasta kuskia, ja poliisi totesi että minä en ole kuvassa. Job jobbed.

    En tiedä jatkoiko poliisi asian selvittelyä, mutta minä en siihen hommaan lähtenyt mukaan. Eivätkä poliisit koskaan ole ruvenneet myöskään inttämään että minun pitäisi asiaa selvitellä. Se kun on poliisin työtä.

    Olen noita kuvia käynyt katsomassa noin kymmenen kertaa, ja koskaan ei ole tullut mitään selvityspyyntöä että kuljettajan henkilöllisyys pitäisi selvittää. Joka kerta on pyydetty poliisiasemalle katsomaan vaan itse kuvaa, ja minun osalta homma jää siihen.
    Palaan tähän vieä...
    Juuri äsken puhuin aiheesta oman työmaan työnjohtajan kanssa...
    Oli edelleen vakaasti sitä mieltä, että sakko tulee firmalle jos kuljettajaa ei "löydetä".

    Mulle tämä ei ole mikään ongelma mutta kiinnostaa virallinen totuus.
    Haltijavastuuta ei (vielä) ole joten jos ajan omalla autolla, vaikka umpikypärä päässä, niin silloinkaan ei tarvitse maksaa.
    Jos nytei välttämättä halua!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  23. #83
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Palaan tähän vieä...
    Juuri äsken puhuin aiheesta oman työmaan työnjohtajan kanssa...
    Oli edelleen vakaasti sitä mieltä, että sakko tulee firmalle jos kuljettajaa ei "löydetä".
    Voihan se "tulla" firmalle, mutta se on eri asia kuin maksaminen .

    Jos firma menee tuollaisia tarpeeksi makselemaan..... se varmaan saa myös ajokieltoa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #84
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ei firma voi rikkoa liikennesääntöjä. Kyllä siihen pitää löytää luonnollinen henkilö, jolle sakko osoitetaan
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  25. #85
    Periaatteessa firmalla pitää aina olla ajoneuvovastaava ("käyttövastaava"), jonka pitää tietää kuka autolla on milloinkin ollut liikenteessä. Ajopäiväkirjastahan se selviää kunhan sen pitoa/valvontaa ei ole laiminlyöty. Ymmärtääkseni tuo käyttövastaava on se joka viime kädessä on vastuussa jos oikeaa syyllistä ei löydetä.

    Älkää nyt vain kuvitelko että poliisin varainkeruukampanjassa päästettäisiin työajot sormien läpi...
    Yamaha FJR -07
  26. #86
    Lainaa RoadHawk kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa firmalla pitää aina olla ajoneuvovastaava ("käyttövastaava"), jonka pitää tietää kuka autolla on milloinkin ollut liikenteessä. Ajopäiväkirjastahan se selviää kunhan sen pitoa/valvontaa ei ole laiminlyöty. Ymmärtääkseni tuo käyttövastaava on se joka viime kädessä on vastuussa jos oikeaa syyllistä ei löydetä.

    Älkää nyt vain kuvitelko että poliisin varainkeruukampanjassa päästettäisiin työajot sormien läpi...
    Juuri näin. Viimekädessä verottaja viimeistään vahtii että "työautoa" ei käytetä omiin ajoihin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  27. #87
    Kukaan "käyttövastaava" ei saa edes halutessaan maksaa toisten sakkoja. Rangaistuksen suorittaminen toisen puolesta kun on nimenomaan laissa kielletty.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #88
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Palaan tähän vieä...
    Juuri äsken puhuin aiheesta oman työmaan työnjohtajan kanssa...
    Oli edelleen vakaasti sitä mieltä, että sakko tulee firmalle jos kuljettajaa ei "löydetä".
    melkonen firna, jos ajaa autolla ylinopeutta...
    Nyt pakotat sen työmaan johtajan hankkimaan firmalle ajokortin, ennen ku tulee sakot viel ajokortitta ajosta

    Lainaa RoadHawk kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa firmalla pitää aina olla ajoneuvovastaava ("käyttövastaava"), jonka pitää tietää kuka autolla on milloinkin ollut liikenteessä. Ajopäiväkirjastahan se selviää kunhan sen pitoa/valvontaa ei ole laiminlyöty. Ymmärtääkseni tuo käyttövastaava on se joka viime kädessä on vastuussa jos oikeaa syyllistä ei löydetä.

    Älkää nyt vain kuvitelko että poliisin varainkeruukampanjassa päästettäisiin työajot sormien läpi...
    No eipä sillä käyttövastaavalla ole mitään ilmianto velvollisuutta, eikä kaikkea tartte muistaa ja sitten on viellä itsekriminaallisointisuoja...

    Enpä tiedä onko säännöt muuttuneet viimeaikoina. Mut ainakin viel muutama vuosi sitten, ajopäiväkirjaa ei ollu pakko pitää, jos yrityksen omistamast autosta ei ollu haettu/hyväksytty alv-vähennystä.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  29. #89
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei firma voi rikkoa liikennesääntöjä. Kyllä siihen pitää löytää luonnollinen henkilö, jolle sakko osoitetaan
    Onhan meillä jo semmoinen asia kuin yhteisösakko, joka tuomitaan yhteisölle, esimerkiksi osakeyhtiölle.

    Enkä olisi erityisen yllättynyt, jos jonain päivänä yhteisösakko voisi napsahtaa ylinopeudestakin. Pasterstein & co:lle kun näyttää olevan tärkeintä, että sakko kirjoitetaan jollekin - ei ole niin nöpönuukaa, kenelle.

    High Stuck Are Wit To
  30.  
  31. #90
    No onko lopputulema, että jos yrityksen ("ajoneuvovastaava") uskaltaa sanoa "en tunne", niin homma raukeaa.
    Ja jos puntti tutisee ja kavaltaa kuskin, maksuun menee.

    Onhan tuosta ohjetta:
    https://www.trafi.fi/trafi/ajankohta...t_ajan_tasalle
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
Sivu: 3 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen