Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 208:sta
  1. #91
    Katteiden rei'ittäminen tuolla metodilla mulle uutta: kiitos!
    Ratapäiville mukaan: saappaat, retkisänky, pakettiauto ja lukemista.
  2. #92
    Lainaa -Makke- kirjoitti Katso viesti
    Renkaat vaihdan ihan itte, omatekoisella rengaskoneella (voin laittaa kuvan jos jotakuta kiinnostaa)
    Käytätkö rengasrautoja vai onko sulla sellanen kuula? Jos on kuula, ni törkkäseppä joku kuva. Eipä näytä maali irtoilevan vanteen reunasta, joten joku taika sulla selvästi on
    Braaaaap
  3. #93
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tämän saapumista varikolle odotellaan.
    Jees kiitos, mukava olla tervetullut ja ei muuta kuin lähempääkin ihmettelemään.

    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Tässä projektissa isona riskinä on, ettei tällä kehtaa enää kaatuilla.

    Terveisin "mulle kaikki nyt ja heti -oppija"
    Tässä on mulla rahallisesti kiinni n. saman verran mitä joillakin on vanteissa ja en tee viimeistelyä pitkän kaavan mukaan. Mun henkinen puoli kestää vaikka jokainen mun laite palaa mun silmien edessä, ei se siitä jää ajot kiinni. Ekan kerran kun kaataa niin vähäinenkin jännitys ohi?

    Lainaa JMikkO kirjoitti Katso viesti
    Katteiden rei'ittäminen tuolla metodilla mulle uutta: kiitos!
    Ollos hyvä. Mukavaa jos edes joku saa näistä mun ruuvauksista jotain irti.

    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Käytätkö rengasrautoja vai onko sulla sellanen kuula? Jos on kuula, ni törkkäseppä joku kuva. Eipä näytä maali irtoilevan vanteen reunasta, joten joku taika sulla selvästi on

    Ajokaverin kanssa tehtiin tämmöinen kone jolla saa puristettua renkaan pois urasta ja sen jälkeen rengasrautoja perään (käytän vannesuojia). Tehty jonkun bemarin 16 peltivanteesta (johon 17 istuu kivasti ympärille). Tuolla endurohommatkin hoidetaan, varressa on reiät 16-17-18-19-21 vanteille. Keikkakäyttöön ehkä vähän raskas, mutta mukavampi käyttää kun pysyy tontilla.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
  4. #94
    Otan nyt tallihommista vapaa-illan ja kirjoittelen mitä tälle kuuluu.

    Etukatteet on lasikuitu replicat Honda RS 250 94-97 laitteesta.


    Edessä oli ammottava ilmanotto jolla en tehtyt tässä yhteydessä mitään. En jäänyt kokeilemaan minkälaisia pyörteitä tuo aiheuttaa vaan laminoin umpeen.

    Pahvia ja pakkausteippiä muotiksi, lasikuitumattoa, hartsi/kovetetta, pakkelia yms normi hommia ja reikä on muisto vaan. Mulla on tapana heittää vielä topgoatit pintaan ennen maalausta.



    Pakkelointia (vihaan tätä)


    Topgoat


    Alakate ei passannut mitenkään, olisi saanut tehdä käytännössä uuden kokonaan. Laiskuuttani päätin ettei tuo nyt vaikuta huippuihin joten jätin sen tälle kaudelle pois. Onhan tuo varttikatteinen vakionakin. Onpahan helppo huoltaa ja muutama sata grammaa kevyempi.

    Nuukista nuukimman maalauksen hoidin menemällä paikalliseen sekatavarakauppaan vertailemaan spray-automaalien korkkeja ottamaani kuvaan tankista. Pohjamaalit, sävyt, lakat koriin, kassaneidille viiskymppiä ja kiittäen katosin iltaan. Maalasin tallissa ilman sen kummepia koppeja tai siivouksia ja sain juuri sellaisen pinnan mitä ansaitsen. No eipä tarvi naarmuja varoa ja sävykään ei osunut nappiin. Nurkista löytyi pieni rulla mustaa teippivinyyliä, vedin sitä pienet palat tuomaan silakkaan kontrastia. Onneksi sain lujasti ilmakuplia teipin alle niin on maalauksen kanssa hyvä pari. Tätä ei kaatumalla huonommaksi saa.

    Se on nyt takaiskaria vaille valmis radalle niin julkaisen valmiit kuvat:











    Dokumentoin vielä:
    -Takaiskarin hommaamisen, kaiken mitä siihen liittyi.
    -Punnitsen laitteen ja vertaillaan vakioon.
    -Teen tarkan budjettilaskelman mitä tämmöinen hauskuus maksaa.
    -Yksi pieni ylläri vielä hihassa, jotkut ehkä arvaavatkin pyörän taustan huomioiden.
    -Ajofiiliksestä asiaa kun radat sulaa.
    -Mahdollisia suunnitelmia jatkon suhteen.

    Jos jollakulla on nurkissa turhat rengaslämppärit niin olen kiinnostunut.

    Haluatteko nähdä kuvia jostain tietystä, varmuuslankailusta tms?

    Saa heittää kommenttia, tunteeni ei tarvitse hoitamista joten negatkin menee.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
  5. #95
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hienolta näyttää!

    Jos et jaksa tehä alakatetta ite, niin Motozorzalta saa kohtuuhintaan bellypania/ katetta.

    https://www.motoforzafairings.com/sp...offsetcount=12

    Tärkeintä on kuitenkin, että tekniikka pelaa ja pääset heti keväällä työntämään

    Budjettilaskelma on helvetin hyvä. Siitä hatunnostoa. Noita harvemmin näkee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #96
    ^Toi takakate on kyllä hieno ja toimii tuossakin pyörässä!
    vuoristoatleetti
  7. #97
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    ^Toi takakate on kyllä hieno ja toimii tuossakin pyörässä!
    Joo. On siro ja tosi räärää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #98
    Mikä oli suurin ongelma alakatteen kanssa? Koneen posket, putkisto?

    Edit: kattelin uudemman kerran niin kulma pikkasen jyrkempi kuin rs hondassa ja takaosa aika pitkä... pystyyhän tuon takaosan lyhentämään jos etupäästä asettuu kohdilleen
  9. #99
    Lisään vielä että mielestäni keula vaatisi vaikka sitten vaan mustan numeropohjan. Tollanen viiru tuo mieleen... no jonkin hupitupsun.
    vuoristoatleetti
  10. #100

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Laittaisin melkeinpä moottorin poskiin jotkut suojat tai liukupalat. Etenkin, jos alakatetta ei ole suojaamassa mahdolliselta vahingolta. Nuo ei oikein kestä liukumista kyljellään kovin hyvin.
    ---
  11. #101
    Lainaa -Makke- kirjoitti Katso viesti
    Alakate ei passannut mitenkään, olisi saanut tehdä käytännössä uuden kokonaan. Laiskuuttani päätin ettei tuo nyt vaikuta huippuihin joten jätin sen tälle kaudelle pois. Onhan tuo varttikatteinen vakionakin. Onpahan helppo huoltaa ja muutama sata grammaa kevyempi.
    Ratavehkeessä kannattaa ehdottomasti olla alakate, ja umpinainen sellainen.
    Hyvässä tapauksessa vuotaa vain vähän nestettä tai öljyä, ja kaadut sen takia vain itse.
    Huonossa tapauksessa et kaadu itse, ja ehdit öljytä puoli rataa, ja muutama muu menee nurin sen takia.

    13. kausi alkamassa, ja olen monta kertaa ollut öljytalkoissa putsaamassa rataa. Ja ikävä kyllä useimmiten syynä öljyvuotoon on ollut henkilö joka on tyyppiä "vitun idiootti + tein itse ja säästin". Tee se itseemisessä ei ole mitään vikaa. Mutta jos samaan yhtälöön pistetään se vitun idiootti, niin siinä vaiheessa tekis mieli lyödä turpaan niin kauan että vastaus kysmyksen "Tuletko vielä radalle ajamaan?" olisi "En."

    Eli pistä ratavehkeeseen se umpinainen alakate, niin olet ainakin jotain tehnyt sen eteen että aiheutat mahdollisimman pienen öljyämisriskin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #102
    Täällä joillain on tapana jyrkkä ilmaisu, mikä toki hyvin painottaa asiaan mutta myös aiheuttaa vastareaktioita. Pointti sinänsä on ok, joskin muistuttaisin ettei ainoassakaan katumopossa ole umpinaista alakatetta ja sikäli hyväkuntoisessa harrastusvehkeessä sen tarpeellisuus ei ole ollenkaan pakollinen.

    Onhan joillakin Scott ynnä muita oilereita ruiskimassa pisaroita pitkin rataa aina kun ajaa. Siihenkin voi tulla vika ja losauttaa kaiken kerralla ulos, jos asioita haluaisi aina mustavalkoisesti nähdä.
    vuoristoatleetti
  13. #103
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Joku varmaan haluaa nähdä nyt kuvia varmuuslankailusta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #104
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Joku varmaan haluaa nähdä nyt kuvia varmuuslankailusta.
    Hauska että "kysyit". Eniten harmitusta näiden 13. kauden aikana on aiheuttanut se kuski jolla oli ratamopo, ja ratamopossa ratakatteet. ja umpinainen rata-alakate, ja joka oli juuri vaihtanut ratamopoonsa öljyt ja suodattimen, ja ei ollut varmistanut ratamoponsa suodatinta, ja oli vetänyt sen ratamoponsa öljynsuodattimen rannemomenttiin, ja öljysi rataa 200-300 metriä. Muistaakseni kyllä avauduin aiheesta kyseiselle kuskille ihan naamatustenkin. Tiedä sitten oliko tyyli aivan täysin väärä vai vähemmän väärä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #105
    Hieno laite! Nostan hattua erilaisesta rakennusprojektista. Etukatteesta tulee sopivasti retromaisuutta ulkonäköön. Vielä on kevättä jäljellä hankkia/sepittää kunnollinen umpinainen alakate!
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  16. #106
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Haluttiin negaakin.

    Kuvista näyttäis, et pleksi jää vähän matalalle. Makuasioita, mutta itelle eniten räärää on TT-tyylinen korkea kirkas pleksi.

    No, SV 650 ei taida kiihtyä kolmeen markkaan Suomen radoilla, vaikka puikoissa olisi Taikuri Luttinen, joten annetaan virtaviivaisen pleksin olla. Pääasia, että on kirkas.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #107
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Takakate istuu kuin nyrkki silmään, mutta etukate ei oikein istu. Näyttää just siltä että se on jostain muusta pyörästä otettu. Maailmalla monet käyttää supertwineissä Triumph 675:n katteita, ilmeisesti ne istuu muodoltaan suhteellisen lähelle.

    Jostain malli lainaan ja sovittelemaan, siihen saa nättiä pleksiäkin.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  18. #108
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Mikä oli suurin ongelma alakatteen kanssa? Koneen posket, putkisto?

    Edit: kattelin uudemman kerran niin kulma pikkasen jyrkempi kuin rs hondassa ja takaosa aika pitkä... pystyyhän tuon takaosan lyhentämään jos etupäästä asettuu kohdilleen
    Alakatetta olisi joutunut tuomaan alas 10-15cm kuidulla ja itse pohjakin oli liian kapea SV:n öljylauharille ja pakoputkelle. Sanotaanko että sen olisi saanut pilkkoa niin hyvin ettei enää alakatteesta olisi voinut puhua.

    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Lisään vielä että mielestäni keula vaatisi vaikka sitten vaan mustan numeropohjan. Tollanen viiru tuo mieleen... no jonkin hupitupsun.
    Mulle ei tule.. Varmaan siks kun hupitupsuja näkee harvoin nykyään.

    Numeropohjat on jotenkin pyhän häväistys tälle laitteelle ja kuskin taidoille.

    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Laittaisin melkeinpä moottorin poskiin jotkut suojat tai liukupalat. Etenkin, jos alakatetta ei ole suojaamassa mahdolliselta vahingolta. Nuo ei oikein kestä liukumista kyljellään kovin hyvin.
    Onko kokemusta tekeekö tämmöisillä mitään?
    https://www.ebay.co.uk/itm/Racing-En...53.m1438.l2649
    Purkaamolta saa toki edullisia koppia näihin, mutta jos leikkaa kone samoilla lipoilla niin saa laittaa osina myyntiin saman tien.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ratavehkeessä kannattaa ehdottomasti olla alakate, ja umpinainen sellainen.
    Hyvässä tapauksessa vuotaa vain vähän nestettä tai öljyä, ja kaadut sen takia vain itse.
    Huonossa tapauksessa et kaadu itse, ja ehdit öljytä puoli rataa, ja muutama muu menee nurin sen takia.

    13. kausi alkamassa, ja olen monta kertaa ollut öljytalkoissa putsaamassa rataa. Ja ikävä kyllä useimmiten syynä öljyvuotoon on ollut henkilö joka on tyyppiä "vitun idiootti + tein itse ja säästin". Tee se itseemisessä ei ole mitään vikaa. Mutta jos samaan yhtälöön pistetään se vitun idiootti, niin siinä vaiheessa tekis mieli lyödä turpaan niin kauan että vastaus kysmyksen "Tuletko vielä radalle ajamaan?" olisi "En."

    Eli pistä ratavehkeeseen se umpinainen alakate, niin olet ainakin jotain tehnyt sen eteen että aiheutat mahdollisimman pienen öljyämisriskin.
    Ota nyt ihan rauhassa. Nyt on laite kasassa ja melkein valmiina kauden alkuun, tässä jos muilta kiireiltä joutaa (on nuita omia ja kavereiden pyöriä kevääksi laitettavana useampi) niin alakate on tulossa.

    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Täällä joillain on tapana jyrkkä ilmaisu, mikä toki hyvin painottaa asiaan mutta myös aiheuttaa vastareaktioita. Pointti sinänsä on ok, joskin muistuttaisin ettei ainoassakaan katumopossa ole umpinaista alakatetta ja sikäli hyväkuntoisessa harrastusvehkeessä sen tarpeellisuus ei ole ollenkaan pakollinen.

    Onhan joillakin Scott ynnä muita oilereita ruiskimassa pisaroita pitkin rataa aina kun ajaa. Siihenkin voi tulla vika ja losauttaa kaiken kerralla ulos, jos asioita haluaisi aina mustavalkoisesti nähdä.
    Totta tuokin, tehtaan katteet sitä rasvausta ei estä. Itsellä meni kerran dynossa uudehko takaiskari ja päätti oksentaa öljyt rullalle, sitäkään mahdollisuutta ei osaisi ajatella jos ei ole tapahtunut aiemmin.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Hauska että "kysyit". Eniten harmitusta näiden 13. kauden aikana on aiheuttanut se kuski jolla oli ratamopo, ja ratamopossa ratakatteet. ja umpinainen rata-alakate, ja joka oli juuri vaihtanut ratamopoonsa öljyt ja suodattimen, ja ei ollut varmistanut ratamoponsa suodatinta, ja oli vetänyt sen ratamoponsa öljynsuodattimen rannemomenttiin, ja öljysi rataa 200-300 metriä. Muistaakseni kyllä avauduin aiheesta kyseiselle kuskille ihan naamatustenkin. Tiedä sitten oliko tyyli aivan täysin väärä vai vähemmän väärä.
    Itse olin kanssa viime vuonna Kemorassa samanlaisessa tilanteessa kun katumopoilija oli juuri vaihtanut öljyt (ilmeisesti 2 O-rengasta päällekkäin tai jotain), öljysi itsensä, radan ja jätti puolet perseen nahastakin asfaltin pintaan (reisarit jalassa muodin mukaisesti.) Suurin huoli oli mitä tyttöystävä tähän nyt sanoo, en osannut vastata.

    Yleisesti tekninen huolellisuus ja kiireettömyys pelastaa monelta. Oma asenne, talliin hyvät valot, ehkä jopa rauhallisempi musiikki auttaa myös. Kirjastosta teknistä luettavaa yms jos tekniikka ei tule töiden kautta tutuiksi ja vaikka tulisikin. Esko Maunoa luen itse välillä, vanhoja opuksia jo mutta edelleen hyvää tietoa.

    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Hieno laite! Nostan hattua erilaisesta rakennusprojektista. Etukatteesta tulee sopivasti retromaisuutta ulkonäköön. Vielä on kevättä jäljellä hankkia/sepittää kunnollinen umpinainen alakate!
    Kiitoksia palautteesta ja tulossa on, katsotaan jos ehdin tekemään kauden alkuun.

    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Haluttiin negaakin.

    Kuvista näyttäis, et pleksi jää vähän matalalle. Makuasioita, mutta itelle eniten räärää on TT-tyylinen korkea kirkas pleksi.

    No, SV 650 ei taida kiihtyä kolmeen markkaan Suomen radoilla, vaikka puikoissa olisi Taikuri Luttinen, joten annetaan virtaviivaisen pleksin olla. Pääasia, että on kirkas.
    Tuo oli ainoa jonka sain näille katteille, mahdun taakse kun olen aika kompakti kaiffari.

    Ei kulje ei, eikä jää pleksistä kiinni. Katsotaan jos pari markkaa ottaisi logiin esim. Motoparkin takasuoralla.

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Takakate istuu kuin nyrkki silmään, mutta etukate ei oikein istu. Näyttää just siltä että se on jostain muusta pyörästä otettu. Maailmalla monet käyttää supertwineissä Triumph 675:n katteita, ilmeisesti ne istuu muodoltaan suhteellisen lähelle.

    Jostain malli lainaan ja sovittelemaan, siihen saa nättiä pleksiäkin.
    Ei tuo katteen sovitus nyt niin hauskaa ole että sitä tekee huvikseen uudestaan ja uudestaan. Tuo on juuri toisesta pyörästä

    Harrastan Triumphia (voisi sanoa mun ns. päämerkiksi) ja olen sovittanut SpeedTripleen 675 katteet. En halua kaikkiin mun laitteisiin samoja katteita. Mut kiitokset näkemyksestä.

    Tässä niistä langoista:

    Kierrossa on muuten EngineIcet jos joku sitä kysyy. (Ei siis glykolia)







    Ensimmäinen vuosi kun lankailen. Tuo mielenrauhaa kummasti, varsinkin kun näkee mitä tapahtuu kun se huono tuuri käy.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
  19. #109
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hienoja kuvia. Lisäks sulla on lehmän hermot
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #110
    Lainaa -Makke- kirjoitti Katso viesti

    Yleisesti tekninen huolellisuus ja kiireettömyys pelastaa monelta. Oma asenne, talliin hyvät valot.
    Samaa mieltä, en ole erityisen innostunut tekemään mopo remppaa, kun saan siihen kulumaan aikaa kohtuuttomasti, ei tosin ole vielä jäänyt mitään irralleen. Vahvana mutuna heittäisin et ne asennus kaljat saattaa joillakin yksilöillä heikentää suoritusta?
    K8-1000
  21. #111
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vahvana mutuna heittäisin et ne asennus kaljat saattaa joillakin yksilöillä heikentää suoritusta?
    Amatöörien piipitystä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #112
    [QUOTE=Ensimmäinen vuosi kun lankailen. Tuo mielenrauhaa kummasti, varsinkin kun näkee mitä tapahtuu kun se huono tuuri käy.[/QUOTE]

    Sama mulla, laittelin öljyproppuun, putsariin, ja öljynjäähdyttimen pulttiin langat. Niin juu, syylarin korkkiin ja tyhjennysproppuun kanssa.

    Edit: Ps. Hieno projekti sulla!
  23. #113
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Nuukasti radalle projektissa ehdottomasti poskensuojat tehdään leikkuulaudasta lämmittämällä tai naksun elegantimmin hiilikuidusta.
  24. #114
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hienoja kuvia. Lisäks sulla on lehmän hermot
    Vaatii vähän enemmän jotta mun nahan alle pääsee.

    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä, en ole erityisen innostunut tekemään mopo remppaa, kun saan siihen kulumaan aikaa kohtuuttomasti, ei tosin ole vielä jäänyt mitään irralleen. Vahvana mutuna heittäisin et ne asennus kaljat saattaa joillakin yksilöillä heikentää suoritusta?
    Varmasti heikentää, itse nautin molemmista erikseen. Ei sovi hienoja asioita sekoittaa.

    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Nuukasti radalle projektissa ehdottomasti poskensuojat tehdään leikkuulaudasta lämmittämällä tai naksun elegantimmin hiilikuidusta.
    Leikkuulaudassa olis asennetta.. Poskiin (siis moottorin) voisi vaan laiminoida päälle lasikuitua muutamat kerrokset, tuskin tuo lipoissa haitannee.

    Suzuki olisi valmis kesän ratapäiville ja ekoille on liputkin jo hankittu. Alakate ei nyt ehtinyt ainakaan tälle lähdölle, katsotaan jos intoa riittää kesken kauden laminoida. Toki mukavaa kun voisi ulkona tehdä eikä kärytellä tallissa.



    Takaiskari tuli K4-K5 600/750 GSXR:ästä, hommasin purkaamolta n.20tkm ajetun ja huollatin sen. Sisältä löytyi tuollainen kumitutti jossa ylimääräinen reikä, oli siis todella syytä huoltaa kun öljyt ja kaasut oli sekaisin (jos mitään kaasua nyt oli ollutkaan).



    Sinne se meni ilman ihmeempiä ponnisteluita kun ei ole org. takakatetta työkaluboxeineen tiellä.

    Kirjoitan tämän edellisestä jousijäykkyyden julkaisemisesta viisastumatta, että org GSXR jousivakio 7,7 on minun vartalolleni tähän tarkoitukseen juuri sopiva, joten vieteriä en vaihdattanut.

    Olin punninnut laitteen ennen mitään toimenpiteitä tankki täynnä (pyörä täysin vakio) ja nyt punnitsin uudestaan samalla metodilla tankki täynnä. Punnitsemiseni on niin epävirallinen ja vertailukelvoton muihin joten julkistan vain painon pudonneen n.15kg ja painojakauman olevan melkeinpä tasan 50/50, vakiona 45/55.

    Kulurakenteesta karkeasti:

    Jousitukseen:
    -Keulan osat (emulaattorit, jouset, öljyt, stefat)
    360€
    -Takaiskari GSXR+huolto
    160e

    Jarruihin:
    -Teräspunosletkut ja etuj.syl.korj.sarja
    110€
    -Jarrupalat etu/taka
    150€

    Ulkonäkö/katteet:
    -Katteet etu/taka+plexi
    360€
    -Maalit ja kiinnikkeet
    70€

    Jäähdytys:
    -Syyläri+letkut
    180€

    Renkaat, ketjuratas-satsi, huolto-osat, yms. tarvikkeet:
    -540€

    Yht. n. 2k€ ja pyörän ostohinta mukaan laskettuna kiinni n. uuden eurooppalaisen moposkootterin verran.
    Liikennevakuutus on kilvissä n. 1€/pv joten ei kaada ajoja sekään.

    Toki paljon osia löytyi omasta takaa pitkän harrastuksen johdosta (ohj.iskari, rearsetit, cliparit, slip-on), omaa aikaa ja vaivaa toki useita tunteja mutta niitä en laske (toimii terapiana minulle).

    Nuukempi olisi jättänyt etukatteet hankkimatta, kelpuuttanut alkuperäiset välitykset, syylärin, etukatteet yms.
    ja säästänyt viissataalappusen, mutta mielestäni laitteessa pitää olla kuitenkin jotain racea joka saa lähtemään radalle.

    Nyt sitten ajolinjoja hakemaan ja keksimään mitä kaikkea olisi pitänyt tehdä toisin ja mitä kaikkea haluan tehdä lisää tai vaihtaa koko pyörän johonkin oikeasti nopeaan. Kyllähän tästä halvan käyttöpyöränkin saisi...

    Jos porukkaa kiinnostaa voin raportoida ajofiiliksiä ja mitä jatkon suhteen.

    Nähdään ratapäivillä.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
  25. #115
    Oon tehnyt leikkuulaudasta moottorinposkisuojat. Lämmittämällä kun ne muotoili ja rälläkällä muotoili reunat oikeaan muotoon, niin tuli suojaavat.
    Ne tosin oli ulkonäöltään aivan järkyttävän näköiset. Oli sellaista tumman sinistä leikkuulautaa. Ulkopuoli oli kupruileva, aaltoileva ja muodoton. Sellainen puolipallo suunnilleen.
    Sikafleksillä vetäsin kiinni ja se kesti siinä oikein hyvin. Lippoja en ko. pyörällä enää sen jälkeen heittänyt, joten toimivuudesta en osaa sanoa.
    Kaiken kaikkiaan oli isompi homma mitä arvasin.

    Niin ja kyllä tuolla kelpaa ajella! Varmasti mukava vetää eniten täysiä Videokuvaa jos sais, ni ois kiva katsella ja fiilistellä.
    Braaaaap
  26. #116
    Lainaa -Makke- kirjoitti Katso viesti
    Suzuki olisi valmis kesän ratapäiville ja ekoille on liputkin jo hankittu. Alakate ei nyt ehtinyt ainakaan tälle lähdölle, katsotaan jos intoa riittää kesken kauden laminoida. Toki mukavaa kun voisi ulkona tehdä eikä kärytellä tallissa.
    Tuolla pärjää pitkälle, sekä hartsin kanssa että hiomisessa:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/7819...i-premium-pack
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #117
    Lainaa -Makke- kirjoitti Katso viesti
    Kirjoitan tämän edellisestä jousijäykkyyden julkaisemisesta viisastumatta, että org GSXR jousivakio 7,7 on minun vartalolleni tähän tarkoitukseen juuri sopiva, joten vieteriä en vaihdattanut.
    Mistä tiedät että se on sopiva?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #118
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mistä tiedät että se on sopiva?
    Jaahans, aika laittaa popparit mikroon..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  29. #119
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mistä tiedät että se on sopiva?
    Tuskin tuo ihan hirveesti metsässä on jos kevyellä pyörällä on jousivakion osalta kilon päässä MM-tason Superbike-kuskin moposta?
    Superbike #7
  30.  
  31. #120
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Oon tehnyt leikkuulaudasta moottorinposkisuojat. Lämmittämällä kun ne muotoili ja rälläkällä muotoili reunat oikeaan muotoon, niin tuli suojaavat.
    Ne tosin oli ulkonäöltään aivan järkyttävän näköiset. Oli sellaista tumman sinistä leikkuulautaa. Ulkopuoli oli kupruileva, aaltoileva ja muodoton. Sellainen puolipallo suunnilleen.
    Sikafleksillä vetäsin kiinni ja se kesti siinä oikein hyvin. Lippoja en ko. pyörällä enää sen jälkeen heittänyt, joten toimivuudesta en osaa sanoa.
    Kaiken kaikkiaan oli isompi homma mitä arvasin.

    Niin ja kyllä tuolla kelpaa ajella! Varmasti mukava vetää eniten täysiä Videokuvaa jos sais, ni ois kiva katsella ja fiilistellä.
    Parasta kilpureissa on juuri tuo kun toiminnallisuus on ulkonäköä tärkeämpää.

    Jep katsotaan kun repeaa istumaan käteen niin virittelen gopron kiinni.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mistä tiedät että se on sopiva?
    Olen ollut kolme vuotta täys selibaatissa ja saanut meedion kyvyt.

    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuskin tuo ihan hirveesti metsässä on jos kevyellä pyörällä on jousivakion osalta kilon päässä MM-tason Superbike-kuskin moposta?
    Jep. Lukee muiden kokemuksia netistä, käyttää laskuria, omaa päätäkin voi vaivata. Sitten kun käytännössä statig ja race sag tulee tontille niin voi taputtaa itseään selkään ja keskittyä muihin asioihin.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen