Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Terve pitkästä aikaa.
    Sainpa photobucketilta mailia. Bucketti ilmoittaa että lokakuun alusta lähtien kuviin lisätään "vesileima". Paitsi tietenkin jos rupean maksamaan USD 4,48 kuukaudessa.Tällä summalla saan n. 400 kuvaa buckettiin. Erikoistarjouksena ja hyvänä asiakkaana saan 3 ensimmäistä kuukautta USD 1/kuukausi.

    Jos haluan enemmän kuvia, maksan USD 5,83/kuukausi ja saan 4000 kuvaa. Jos tämä ei vielä riitä, USD 10,35/kuukausi kattaa jo 400 000 kuvaa.

    Niin tuo bucketti lisää kannattavuuttaan, tosin olen ajatellut, etten maksa enää tuolle firmalle enää mitään. Tulkoon vesileimat. Harmittaa vaan kun on ison työn tehnyt ja vähän kerrassaan lisätään tuota lypsämistä, ilmankos firman nimi on "bucket". Ei siis buckee erotuksena Hyacinth Bucketista.

    Olisiko Orgilla mitään mahdollisuutta "lukita" tai muuten tallentaa matkakertomusten kuvia, että ne pysyisivät matkakertomuksissa lokakuun jälkeenkin.

    Kotka
  2. #2
    Photofuckit... Käytännössä ainoat vaihtoehdot on taipua kiristykseen tai vaihtaa palvelinta.

    Hupaisaa tuo hinnoittelu kun pystyn itse tästä het lonkalta nimeämään useammankin keskustelufoorumin joiden premium-jäsenmaksu sisältää enemmän tilaa ja usein muitakin etuisuuksia...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #3
    Itse siirsin kuvani googleen sen jälkeen kun Photobucket rupesi kikkailemaan.
    Vaatii kyllä vähän opettelua vaikka periaatteessa onkin helppo juttu. Esim. minulle käy aina niin, että jos siirrän kuvan googleen, kopsaan sen linkin jollekin sivustolle niin päivän parin päästä linkki onkin vaihtunut. Kannattaa siis siirtää kuvat, odotella rauhassa päivä pari, katsoa vasta sitten linkit
    Transalp->Varadero->GSA
  4. #4
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Itse siirsin kuvani googleen sen jälkeen kun Photobucket rupesi kikkailemaan.
    Vaatii kyllä vähän opettelua vaikka periaatteessa onkin helppo juttu. Esim. minulle käy aina niin, että jos siirrän kuvan googleen, kopsaan sen linkin jollekin sivustolle niin päivän parin päästä linkki onkin vaihtunut. Kannattaa siis siirtää kuvat, odotella rauhassa päivä pari, katsoa vasta sitten linkit
    Mites googlesta saa kuvat linkattua tänne näkymään isoina? Olen kokeillut, mutta en ole onnistunut. Pakko on ollut kuvajahtiajelukuvia laittaa ensin facebookkiin ja sieltä tänne. Mutta olisi kätevää, jos ne sais suoraan googlelta.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5


    Jos kuvat on googlessa jaetussa Kuvat-kansiossa niin sitten liitos onnistuu helposti. Mutta jos kuvat on Drivessa niin siihen ei sitten saa näköjään kuin linkin. Ehkä on muitakin tapoja mutta pitäisi opiskella googlen sielunelämää enemmän ja siihen ei into riitä.

    Drivesta kuvat voi kyllä synkronoida automaattisesti Googlen kuviin menemällä Kuvissa asetuksiin (vasen yläkulma) ja siellä on sitten Synkronoi Google Drive -asetus. Samoin se, haluaako käyttää alkuperäistä resoluutiota (max 15GB) vai Korkealaatuista (rajoittamaton).
    Viimeksi muokannut: siraulu; 03.10.2018 klo 11:42.
    Transalp->Varadero->GSA
  6. #6
    Tähänkin ongelmaan on helppo ratkaisu nimeltä Imgur. Rekisteröityminen ja kuvien laittaminen ei maksa mitää, kuvia pystyy vähän muokkaamaan ja löytyy myös sovellus puhelimelle.
    ZZR 600
    VFR 750
    RG 250
    CBR 900RR
  7. #7
    Lainaa Z50 kirjoitti Katso viesti
    Tähänkin ongelmaan on helppo ratkaisu nimeltä Imgur. Rekisteröityminen ja kuvien laittaminen ei maksa mitää, kuvia pystyy vähän muokkaamaan ja löytyy myös sovellus puhelimelle.
    Eli pitäisikö kuvat siirtää bucketista imguriin ja sitten taas takaisin tänne orggiin valmiisiin matkakertomuksiin?
    Olen Alaskan matkajutun tehnyt imgurilla, mutta muut joita on jokunen kappale, bucketilla.
    Kotka
  8. #8
    Ikävä kyllä mutta jankutan vielä sen verran: Tietääkö kukaan, onko mahdollista siirtää buckettiin laitetut kuvat imguriin? Nämä ovat mulle hankalia juttuja, enkä haluaisi kokeilun ja erehdysten kautta lähteä tuohon varsin mittavaan projektiin ilman mitään infoa.
    kotka
  9. #9
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Ikävä kyllä mutta jankutan vielä sen verran: Tietääkö kukaan, onko mahdollista siirtää buckettiin laitetut kuvat imguriin? Nämä ovat mulle hankalia juttuja, enkä haluaisi kokeilun ja erehdysten kautta lähteä tuohon varsin mittavaan projektiin ilman mitään infoa.
    kotka
    Pystyy siirtämään, muttei suoraan kaikkia kerrallaan. Imgurissa kuvien lataussivulla on kohta johon voi liittää netissä olevan kuvan osoitteen eli kopioit photobucketista kuvan osoitteen tuohon kenttään. Ja jos haluat vaihtaa täällä foorumilla photubucketissa olevan kuvan tilalle imgurissa olevan niin osoite täytyy luonnollisesti vaihtaa. Tämän helpommalla ei taida onnistua.
    ZZR 600
    VFR 750
    RG 250
    CBR 900RR
  10. #10
    Moi.
    kiitos vastauksesta. Sain jotkut osoitteet siirrettyä juttuun, mutta kuvat eivät auenneet niistä. Sitäpaitsi homma on vaikuttaa niin suurelta, etten vaivaudu niitä siirtelemään. Harmittaa vaan koska jo aikaisemmin suurella vaivalla tehdyt matkakertomukset menevät tavallaan "pilalle".
    Kotka
  11. #11
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Bucketin temppu oli aika perseestä. Itellä ei ollut paljon kuvia jne. niin raakasti lopetin koko tilin, ja aloitin alusta imgurilla.

    Sulla toinen tilanne. Vaatinee hieman aikaa ja tupakkia

    Asia ratkeaa sillä, että uutta reissua putkeen ja kuvat uuteen palveluun
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    perseestä tuo puketin homma. ite tehnyt vaan yhden reissustoorin, kotkan juttuja lukenut ja ne on kyllä ajatuksella tehtyjä ja kuvat olleet hyviä. sääli että sadat kuvat katoavat noin vaan ja sitten alkaa kiristys.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Viime kädessähän tässä ollaan sen dilemman äärellä, että ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Nyt kun photobucketilta lurahtaa jonkinlainen asiakasryöppy imgurille, niin milloinhan mahtaa koittaa se hetki, että joku siellä keksii sanan rahastusidean... Jos nyt materiaalejaan ryhtyy isolla vaivalla siirtämään, niin itse näkisin pienimmän riskin ”pelisääntöjen muuttumiselle” juuri jossain googledrivessä, onedrivessä tms miljardiluokan bisneksen sivutuotteena pyöritettävässä palvelussa. Käytännön soveltuvuutta tämänkaltaiseen käyttöön en ole itse noista testaillut, sen suhteen en osaa tässä auttaa.
  14. #14
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mites googlesta saa kuvat linkattua tänne näkymään isoina? Olen kokeillut, mutta en ole onnistunut. Pakko on ollut kuvajahtiajelukuvia laittaa ensin facebookkiin ja sieltä tänne. Mutta olisi kätevää, jos ne sais suoraan googlelta.
    Itse käytän kuvajahdissa tapatalk:a (löytyy ilmainen versio). Räpsäsee kuvan ja postaa sen tapatalkilla. Kuva menee tapatalkin pilvipalveluun. Ei siis ole mikään photobucket/imgur/tms kuvapalvelu, mutta harvemmin noita kuvajahdin kuvia on muuten tarkoitus jakaa (ja saahan ne laitettua silti tuollaisiin kuvapalveluihin lisäksi jos on tarvetta).
  15. #15
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Viime kädessähän tässä ollaan sen dilemman äärellä, että ei ole olemassa ilmaisia lounaita.

    Siinä se on sanottu lyhyesti ja kiertelemättä.
  16. #16
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Siinä se on sanottu lyhyesti ja kiertelemättä.
    Näinhän se kieltämättä on. Mutta varsin monta asiaa täällä netissä on mainostettu ILMAISINA palveluina. Koska myä suomalaiset ollaan kuitenkin perusrehellistä sakkia ja, ainakin vanhemmat ihmiset, luotamme painettuun sanaan, on moni meistä mennyt tähän ns. retkuun.
    Mitään laittomluutta ei tietenkään ole tapahtunut mutta rahastuksen makuhan tuossa on. Olisi ollut kohtuullista, että vanhat, jo bucketissa olevat kuvat saisivat olla ja ainoastaan uusista veloitettaisiin.
    On myös muistettava, että olen jo muutaman vuoden maksanut että kuvat pysyvät näkyvinä, mutta mikään ei näy riittävän.
    Eräpäivä näkyykin olevan 10.10. eikä lokakuun alusta.
    Kotka.
  17. #17
    Kalastetaan asiakas ensin halvoilla tai jopa ilmaisilla palveluilla asiakkaaksi.
    Sitten kun asiakas on "kaulaa myöten" mukana, niin sitten koittaa niiden ilmaisten palvelujen maksu.
  18. #18
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se kieltämättä on. Mutta varsin monta asiaa täällä netissä on mainostettu ILMAISINA palveluina. Koska myä suomalaiset ollaan kuitenkin perusrehellistä sakkia ja, ainakin vanhemmat ihmiset, luotamme painettuun sanaan, on moni meistä mennyt tähän ns. retkuun.
    Mitään laittomluutta ei tietenkään ole tapahtunut mutta rahastuksen makuhan tuossa on. Olisi ollut kohtuullista, että vanhat, jo bucketissa olevat kuvat saisivat olla ja ainoastaan uusista veloitettaisiin.
    Ehkä tämä tosiaan on sukupolvikysymys (vaikka itselläkin on viides vuosikymmen menossa), tai ehkä minussa vaan on sopiva määrä pessimismiä sisäänrakennettuna, mutta en osaa pahoittaa mieltäni siitä, että ”toistaiseksi” ilmainen palvelu muuttuu eräänä kauniina päivänä maksulliseksi. Sitten tilanne on toki ihan toinen, jos markkinoinnissa annetaan selkeästi ymmärtää, että palvelun olisi tarkoitus olla ikuisesti ilmainen ja sitten kuitenkin lyödään maksut juoksemaan hetikohta, mutta siitähän tässä ei liene kyse.
  19.  
  20. #19
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ehkä tämä tosiaan on sukupolvikysymys (vaikka itselläkin on viides vuosikymmen menossa), tai ehkä minussa vaan on sopiva määrä pessimismiä sisäänrakennettuna, mutta en osaa pahoittaa mieltäni siitä, että ”toistaiseksi” ilmainen palvelu muuttuu eräänä kauniina päivänä maksulliseksi. Sitten tilanne on toki ihan toinen, jos markkinoinnissa annetaan selkeästi ymmärtää, että palvelun olisi tarkoitus olla ikuisesti ilmainen ja sitten kuitenkin lyödään maksut juoksemaan hetikohta, mutta siitähän tässä ei liene kyse.
    jotenkin tuosta tuli mieleen avioliitto...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)